Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator
Kārtot: Augošā secībā
1 2 3 4
IkdienasViesis 26.08.2014 14:06

Viennozīmīgi grūti atbildēt - vai pašreizējais TA darbību apjoms ir pilnīgs. Vairākās valstīs tomēr TA experts ar pārbaudāmo auto veic nelielu izmēģinājuma braucienu un dod attiecīgu vērtējumu. Citviet auto dzinējiem tiek kontrolēts plašāks parametru diapazons, kloķvārpstas tehnisko stāvokli ieskaitot. Dažkārt pārsteidz fakti, ka pie mums var mierīgi TA iziet ar stipri parūsējošu auto.

IkdienasViesis 25.08.2014 12:36

Mani jau pirms 8 gadiem Saeimas šoferi atrunāja pirkt s80 2,4 volviķi, brīdinot, ka būs dārgi remonti un dvižoks arī ap 180 000km sākšot taisīt problemas....Paklausīju padomam. Arī saeima no tālāka volviķu atteicās - pārgāja uz audi A6. Nu jau 8 gadus braucu ar hundaju/sonatu - tikai šovasar pirmās probzas sāk rasties. Nobeidzās kondiķa mufta (remonts iznāca ap 200 eiriki) un pirms TA nācās ieguldīt ritošajā - bremžu diski un visas kolodkas+ priekšējie balsta šarniri. Pagaidām pa 8 gadiem tas arī visss. Arī dvižokam nomainīts tikai priekšējais kloķenes saļņiks. TA teica, ka hundaja tehniskais stāvoklis esot ideals. Nu, labi, ka tā.

IkdienasViesis 21.08.2014 11:49

Man arī mūsējais Rīgas jaunais patīk vislabāk. Ir braukts ar jaunajiem tramvajiem Briselē,Strasburā,Berlīnē, Drēzdenē,Prāgā u.c. Nu, Prāgā tāds pats kā Rīgā, tikai sarkanā krāsā. Un vadītāji tur ..biškiņ aptaurēti. Ārpilsētā brauc TĀ, ka sēdošu met teju no krēsla laukā....

IkdienasViesis 19.08.2014 14:51

KASTANIM ir ķimiskais balināšanas efekts. Padomjlaikos rokas auto mazgātāji to bieži piegāza klāt šampunam. Domāts gan viņš ir drēbēm, nevis metālam. Pieļauju, ka ļoti labi iztīra arī krāsas poras no visāda veida "dzeltenumiem", kas bieži redzami uz gaišiem auto. Pieļauju, ka ne pārāk bieži lietojot, neko ļaunu auto arī nenodara. PROTAMS, pēc apstrades auto pamatīgi jānomazgā ar ūdeni. BET, šodien mēs neviens nezinam, kas tie par putu/vaska maisījumiem, kas tiek izmantoti statoilā.

IkdienasViesis 14.08.2014 14:45

Mjā, atceros vasaras vilcienu grafiku Jūrmalā vēl 1982.gadā....brīvdienu vakaros tie tiešām kursēja ar pāris minūšu intervālu. Vēl šodien atceros - Dzintaru stacijā vēl bija redzami iepriekšējā sastāva sarkanie uguņi, kad stacijai jau tuvojās nākamais sastāvs. Vēl toreiz(studiju gados) uzņēmu čehu studentu grupu- tie brīnijās, KA pie mums vilcieni kursē teju kā metro....Viņiem gan, no Karlovi variem uz Prāgu intervali esot teju 4 stundas !?

IkdienasViesis 13.08.2014 14:32

Mans ierosinājums būtu: pirmajā iauto lsaītāju tikšanās reizē pašlaik - nosacīti jaunajos laikos, nekādus specialus pasākumus pirmajā tikšanās notikumā vēl nerīkot. Vienkārši, visiem iauto interesentiem kādā darbdienas vēlā pēcpusdienā uz brīdi sabraukt kopā Rīgas apkārtnes lielveikala autostāvvietā un sākotnēji savstarpēji SASVEICINĀTIES. Un tad, izvērtējot realo situaciju un skaitlisko sastāvu , spriest jau par tālākajiem lokāla rakstura pasākumiem.

Manuprāt, lai sapulcētos tml.mērķiem, ļoti laba un ērta autostāvvieta ir pie KRAUTAS lielveikala Jūrmalas šosejas un Priedaines ielas stūrī.. Tur attālākā stāvvietas daļa vienmēr ir plaša un brīva, cilvēki arī apkārtnē pamaz - nevienam neliela "sapulce" tur netraucēs.

KĀDAS idejas par šo ?

IkdienasViesis 13.08.2014 14:08

BET, kas pašlaik notiek ar tramvaju iepirkumiem Rīgā ? Drīz jau būs jāpalaiž jaunie vagoni pa 4 līniju. Vai pietiks ar pašreizējiem vagoniem ? Diez vai. Pa 11. maršrutu arī joprojām daļa vēl kursē vecie vagoni. Kāpēc - tur jau nu vajadzēja it kā pietikt ar esošajiem. Varbūt, Bams zin ko sīkāk.

IkdienasViesis 11.08.2014 12:51

Vispār jau TAUTA šeit pēdējo 10 gadu laikā ir itin padaudz pamainījusies. Niki, kas bija topā pirms 10 gadiem, kad pats parādijos iauto lapās kā IV, lielākā daļa šodien vairs nav manāmi. Protams, iespējams, ka daudzi tos arī laiku pa laikam pamaina. BET, jebkurā gadījumā, iauto redakcija varētu veikt kaut kādu kopsavilkumu un publicēt statistiku pa pēdējiem 10 gadiem - cik bieži katrs ir sevi parādijis auto "eterā" un kuri ir vispār jau pazuduši gadiem.

IkdienasViesis 19.06.2014 13:26

O, tiešām labā bilde. Vēl tikai instruktoru kabīnē, un - uz priekšu. Domāju, ka cilvēkam ar autovadītāja pieredzi modernu tramvaju vadīt nebūtu problematiski. Šajā gadījumā - iemācīties izjust sastāva garumu un masu. Pāris rinķu pa 6 maršrutu - rīdzinieki, žurnaļugas un pilsētas viesi būtu sajūsmā. Galvenais - bez crachiem. Publikacija visos medijos garantēta.

IkdienasViesis 16.06.2014 14:07

Vispār, kaut kur reiz bija bilde, ka Liepājas mērs Seskis sēž pie Liepājas tramvaja kloķiem un braši brauc...Domāju, ka tā būtu arī laba reklāma Ušakovam, ja viņš reklamas nolūkos kaut vai instruktora klātbūtne pazīmētos pie tramvaja vadības kloķiem...Škiet, ka savā laikā rīdziniekus pārsteidz viena no domniecēm (laikam Baltiņa), kura braši ar troļļuku izbrauca līkumus un vadu pārmijas pie Saktas.

IkdienasViesis 10.06.2014 15:28

Nesen Briselē braucu ar tramvaju. Tur manu uzmanību piesaistīja uzraksts uz plāksnītes pie vadītāja kabīnes, ka tramvaju vada kāds svarīgs ES ierēdnis...Likās interesanti. Varbūt, līdzīgu praksi vajadzētu ieviest pie mums? Augstas amatpersonas un svarīgi valsts iestažu darbinieki, vadot Rīgas tramvaju, popularizētu tramvaja vadītāja amatu, kam Latvijā reitingi nav no augstākajiem. Dīvaini, ka pat Lietuvā un Igaunijā - līdzīgi kā rietumu valstīs, sab.transporta vadītāju amata reitingi jau kopš padomjlaikiem ir bijuši ļoti augsti. Atceros, vēl padomjlaikos presē bija raksti par to, ka Rīgā nevarot nodrošināt nepieciešamo tramvaju/trolejbusu vadītāju skaitu, kamēr Lietuvā un Igaunijā konkurss uz katru tramvaja/trolejbusa vadītāju vietu esot 10 uz vienu vietu....

IkdienasViesis 10.06.2014 11:11

Cik atceros, ekskursijju busus centrā arī nelaiž iekšā. Mēs braucām uz turieni ar pavisam jaunu Setru, kas it kā atbilda visām eko normām, bet faktiski tālāk par pilsētas nomali iekšā braukt nevarējām. Nu, palikām zonā līdz centram - kā pie mums ķipa pie Doles. Unn viss. Tālāk ar visiem cēmodaniem ar trambaju - arī sesto, līdz pat Alexander placim.

IkdienasViesis 09.06.2014 11:34

Pēdējās nedēļās krietni esam novirzijušies no konkrētās tēmas - tās gājēju celiņu problēmas būtu jārisina kādā RD lapā...Interesantāk būtu, ja Bams kaut ko jaunu pastāstītu par tramvajiem Rīgā. Kā norisinās jauno škodu pašreizējā ekspluatacija ? Problēmas? Dīvaini, ka joprojām pa 11. braukā arī vecie vagoni. Kas būs ar 4 maršruta nodrošinājumu - vai ir noticis jauns tramvaju iepirkums ? Medijos neko nedzird. No sava brālēna trolejbusnieka dzirdēju, ka daudz problēmu esot ar jaunajiem CITELIS škoda troļļukiem - tie izcili bieži lūst un bojājas. To var manīt , jo ielas pēdējā laikā tiešām atkal ir vairāk veco troļļuku.

IkdienasViesis 02.06.2014 12:05

Nevarētu teikt, ka videoreģistratoram nebūtu nekādas jēgas. Netieša pierādījuma statusu reģistratora ieraksts pilda. Tiesu,prokuraturas instancēm dažkārt ar to pietiek, lai tiktu skaidrībā. Nav jāmeklē bezjēdzīgi liecinieki. . Jau šobrīd bijuši daudzi gadījumi, kad lietu skatīšana tiesās fiksētie ieraksti ir ņemti vērā, un palīdzējuši lietas risinājumam. Īpaši jau administratīvajās lietās, sūdzības par neobjektivu CP darbību.

IkdienasViesis 29.05.2014 15:43

Brīnos, kāpēc RS visu sabiedrisko transportu neaprīko ar videoreģistratoriem. Visādas tur GPS sistēmas, salonu videonovērošana pastāv, bet priekšējo braukšanas virziena videoreģistratoru nav. Šodien šis iekārtas vairs nav dārgas, bet ir ērti izmantojamas. Arī tiesu sistēma strīdus gadījumos izvērtē un respektē safilmēto materialu. Problēmu jebkurā gadījumā būs mazāk. Esmu ievērojis, ka daudzi vadītāji trolejbusos ir ievietojuši savus videoreģistratorus. Domāju, ka itin driz videoreģistratori kļūs par obligatu tehnisko atribūtu katrā transportlīdzeklī.

IkdienasViesis 28.05.2014 16:19

Atceros, padomjlaikos(70-tajos), daudzos strādnieku rajonu vēlēšanu iecirkņos no rītiem pirmos 100 vēlētājus cienāja ar šnabi, kas bija saliets graņonkās. Pavadošajiem bērniem bija limonade un šokolades konfektes. Savukārt,80-tajos gados daudzviet lielākajos vēlēšanu iecirkņos bija deficitu pārtikas produktu tirdzniecība. Šodienas situacijā vēlēšanu dienās uz valsts (vai ES) rēķina kopā ar vēlēšanu zimēm varētu izspēlēt kādu loteriju - iespēju vēlētājiem vinnēt piem. kādus labus 3 auto un 5 ceļazīmes uz siltajām zemēm.....Būtu INTRIGA, cilvēki tomēr vēlēsanu procesu respektētu vairāk, cerībā kaut ko arī sev novinnēt.

IkdienasViesis 27.05.2014 15:24

A, kas zin ko sīkāk pastāstīt par to 18. maršruta troļļuku, kurš uz regulējamas "zebras" saplacinājis divus gājējus ? Kaut kā neticās, ka ilgadēja pieredzējusi vadītāja nebūtu pamanījusi un palaidusi gājējus. Ticamāka šķiet versija, ka gājēji nebija ieslēguši aizliedzošo signālu un sākuši kustību pa zebru....

IkdienasViesis 23.05.2014 14:47

Vēl piebildīšu, ka tā ideja par sliežu izveidi posmā no akmens tilta līdz Ausekļa ielai pa krastmalu , tiešām ir ļoti laba un atbalstāma. Tas būtu ideāls tūrisma maršruts rinķveida braucienam ar tramvaju(centrāltirgus - Ausekļa iela), bez tam atrastos tieši netālu no ostas, kur būtu iespēja pa tiešo savākt tūristus. Brīnos, kā Rīgas domnieki vēl nav to aptvēruši. Kaut kā neticās, ka tml. projektiem nevarētu dabūt ES naudiņu. Arī tramvaju restaurācijai. Vēl nesen medijos lasīju info, ka čehi par ES naudu atjaunojuši pirmās paaaudzes tatriņas.

IkdienasViesis 23.05.2014 13:36

Bet, kā var tā būt, ka veco tramvaju detaļas ? Vai tiešām no daudzajiem Rīgas depo visi dzelži,motori, kontroleri, rezistoru bloki ir izmesti lūžņos? Daugavpilī noteikti kaut ko vēl var savākt. Zilais "daugavpilietis" ar nr.052 taču "svoim hodom" atbrauca no dzelzceļa rampas līdz depo. Un vai tad tam jau daļēji atjaunotajam MTV-80 nevarēs atrast dažas tās elektroietaisies, kas nepieciešamas tramvaja vadībai. Manuprāt, savulaik visas tramvaju iekārtas tika ražotas tepat Rīgas REZā un VEFā. Domāju, ka glavenā vaina ir tā, ka cilvēkiem nav entuziasma un vēlmes ar to nodarboties. Interesanti, kā gan drūmajos krievu laikos(80-to sākumā), toreizējam tramvaja vadītājam Laimonim Vitkusam izdevās no "nulles" (cik atceros, depo bija atrasta tikai 1900.gada tramvaja riteņu šasija) panākt retro tramvaja atjaunošanu. Cik atceros no aprakstiem, viss bija atjaunots pēc to laiku rasējumiem un tehnoloģijām. Pats viņš pēc tam ar to tramvaju pēc tam brauca vēl daudzus gadus. Cik saprotu, tas retro tramvajiņš ir piedzīvojis vēl otru atjaunošanas procesu, jo tam vadītāja kabīnē parādījušies Tatras pedāļi un pat elektronika + vēl pagriezienu rādītāju lampiņas un mūsdienīgi moderns milzīgs priekšējais stikls.... Vitkuss gan sākotnēji brauca vispār bez priekšējā stikla, pēc tam parādījās kaut kāds brezents ar stiklu vidū.

IkdienasViesis 22.05.2014 13:20

Kapēc gan kādu veco tramvaju nevar restaurēt vai atjaunot? Domāju, ka noteikti vajag savest kārtibā kādu MTV-80 un arī kādu RVR-7 (t.s."daugavpilieti"), kādi Rīgā kursēja no 60-tajiem līdz pat 90-tajiem gadiem. Kā raksta Bams, kaut kādi atjaunošanas procesi jau ir sākušies. Drīz jau arī vecā Tatriņa būs jāliek uz postamenta... Lai nu paliek pa eksponātam priekš jaunajām paaudzēm.Valsts svetku dienās var izlaist līnijās, lai redz un atceras. Pēterburgā atjaunotie vecie vagoni teju aizņem veselu depo. Pie mums pagaidām ir tikai viens 1900.gada modeļa atjaunotais tramvaja vagons.

IkdienasViesis 21.05.2014 16:03

Paldies Bamam ! Bildēs redzamais apliecina manis rakstītā objektivitāti. Tātad, atmiņa vēl neviļ.

IkdienasViesis 21.05.2014 14:23

Nesen braucu ar jauno škodiņu, priecājos par tās kluso,līgano gaitu, kristāltīro vagona salonu.....un atcerējos bērnības/skolas gadus, kad tika braukts vēl vecajos MTV-80 tramvajos un to piekabēs. Vēl šodien atmiņā acīs stāv desmitiem reižu ar baltu eļļaskrāsu krāsotie atlupušie vagonu griesti, apaļās bumbveida salona lampas, koka sānu apmales un krēsli. Durvju tuvumā viemnmēr bija jūtama spēcīga smērvielu un eļļas smaka. Vasarās vagoni pēc eļļas smakoja vēl vairāk, bija jūtama arī degoša metāla(bremžu kolodku)smaka. Vagoni arī no ārpuses bija nevīžigi krāsoti, to jumti un vagona aizmugure vienmēr noklāti ar grafīta pulveri. Lietainā laikā visa tā grafīta "putra" no jumta pie abām tramvaja durvīm lija virsū pasažieriem - ar gaišām drēbēm tuvoties tramvajam bija riskanti... Visa problēma bija kontaktstieņa oglītēs- tās kādreiz bija ļoti mīksta materiala un ātri dila. TĀ nu tas kādreiz bija. Šodienas paaudze jau reti kurš kaut ko tādu ir redzējuši. Un labi vien ir. Bet vēsture jau paliek.

IkdienasViesis 21.05.2014 11:38

tas jau šodien tas modernais tramvaju dizaina virziens. Kaut kur šajā lapā bija Bama ielikta bilde vienam no čehu škodu modeļu tramvajiem - tur arī kabīnes forma itin līdzīga. Vai tikai vēl nebija pēc Porche dizaineru projektiem ? Moderni tramvaju dizaini šobrīd ir topā visā pasaulē. Atceros 1997.gadu, kad pirmo reizi biju Briselē un ieraudzīju tur jaunās paaudzes moderno tramvaju - acis bija"kātiņos".... Strasburā tie tramvaji ir vēl glaunāki. BET, jāsaka, ka mūsējās Rīgas škodas arī visnotaļa labi izskatās uz kopējā fona. Traucē tikai pārāk uzbāzīgās reklamas, ar ko tie tramvaji ir izdaiļoti.

IkdienasViesis 20.05.2014 15:49

Lūk, lūk - manam hundajam ,diemžēl, šogad nobeidzās kondiķis. Dilerservisā tā arī teica - kompresora mufta pagalam. Darbs ar visu muftu + atlaides= ap 300 eiro. Ko darīt ? Meklēt iespējas citos specializetos servisos? Kādi ieteikumi.

IkdienasViesis 15.05.2014 15:14

Cik atceros, pirms paris gadiem eirovizijas laikā tur tika iegādāti tramvaji ar Porche dizainu....kaut kur tas bija medijos rakstīts. BET,mūsu vecie RVR-7 tomēr ir VARENI ....kaut tikai virsbūve vien palikusi, bet uz priekšu kust. Tur jau elektrochema pavisam vienkārša: štanga-rezistori-kontrolers-elektromotors. Un tas arī viss.

Ar jaunajiem tramvajiem pie mums pašlaik esot sliktāk - tikko kaut kas elektronikā nogļuko, tā uz reiz ERRORS kompī un jātinās prom uz depo.

1 2 3 4

Lasītākie raksti

Jaunie raksti