Lasītāja viedoklis par satiksmes drošību un vidējā ātruma radariem 79

 

Ilustratīvs attēls Foto: iAuto.lv

iAuto.lv lasītājs Toms | 13.septembris 2024 8:44

Pirms aplūkot jautājumu par vidējā ātruma radariem ir vērts atzīmēt vienu tendenci – pēdējo gadu laikā satiksmes drošība uz Latvijas ceļiem ir pārstājusi uzlaboties. 2017.gadā uz ceļiem gāja bojā 136 cilvēki, 2023.gadā 142. Pārējos gados starp šiem statistika ir stipri līdzīga. Uzlabojumu nav.

Šobrīd kā brīnumlīdzeklis satiksmes drošības uzlabošanā tiek uzskatīti vidējā ātruma radari. Vai tā ir? Kādi tad ir rezultāti līdz šim? Pirmais eksperimentālais vidējā ātruma radars Latvijā parādījās uz Kokneses šosejas 2019. gadā un darbojās dažus mēnešus. Pirmajā acu uzmetienā varētu teikt, ka rezultāti ir pozitīvi – gadu pirms vidējā ātruma radara ieviešanas 2018. gadā uz Latvijas ceļiem bojā gāja 148 cilvēki, bet 2020. gadā, kad radars vairs nedarbojās – 139, savukārt 2019. gadā 132. Tātad uzlabojums it kā ir.

Taču, ja aplūkojam situāciju pa mēnešiem, tad redzams, ka labāka situācija ir ziemas mēnešos, kad vidējā ātruma radars nedarbojās. 2018. gada ziemas (janvāris, februāris, marts, oktobris, novembris, decembris) mēnešos bojā iet 78 cilvēki, 2019. gadā – 67, savukārt 2020. gadā – 73. Tas nozīmē, ka labajā 2019. gadā, mēnešos, kad nedarbojās vidējā ātruma radari, bojā gājušie bija attiecīgi par 11 un 6 mazāk nekā 2018. un 2020. gadā, savukārt vasaras mēnešos, kad darbojās vidējā ātruma radars uz Kokneses šosejas, rezultāti ir šādi: 2018. gadā – 70 bojā gājušie, 2019. gadā – 65, 2020. gadā – 66. Ir skaidri redzams, ka pozitīvā starpība ir daudz mazāka. Vēl jāpiezīmē, ka pēc tam, kad vidējā ātruma radars uz Kokneses šosejas pārtrauca darboties, tur smagas avārijas nenotiek. Par to var katrs pārliecināties, paskatoties Latvijas ceļu melno punktu kartē.

Daudz masīvāks vidējā ātruma kontroles radaru uzbrukums sākās pagājušā gada otrajā pusē. Kādi ir rezultāti? 2023. gada pēdējos piecos mēnešos, kad plaši sāka darboties vidējā ātruma kontroles radari, bojā gāja 62 cilvēki, savukārt gadu iepriekš, 2022. gada šajos pašos mēnešos – 50. Citiem vārdiem sakot, vidējā ātruma radaru parādīšanās uz Latvijas ceļiem izraisīja bojā gājušo skaita pieaugumu par vairāk nekā 20 procentiem.

Šogad situācija ir labāka. Gada astoņos mēnešos bojā gājušo skaits ir 61, salīdzinot ar 89 pagājušajā gadā. Bet atkal jau. Ja salīdzina pagājušā gada pirmos sešus mēnešus, kad vidējā ātruma radaru nebija, un šī gada pirmos sešus mēnešus, tad uzlabojumi jau ir daudz mazāki. 65 bojā gājušie 2023. gadā pret 52 šogad. Un 2022. gadā, kad vidējo ātrumu radaru nebija, pirmajos sešos mēnešos bojā gāja tikai 50 cilvēku. Tātad mazāk nekā šī gada sešos mēnešos ar vidējā ātruma radariem uz Latvijas ceļiem. Līdz ar to viennozīmīgi apgalvot, ka vidējā ātruma radari uzlabo drošību uz Latvijas ceļiem, nav pamata.

CSDD, policija un satiksmes ministrs Briškens bieži pauž uzskatu, ka bojāgājušo skaits ir samazinājies vietās, kur darbojas vidējā ātruma kontroles radari. Formāli viņiem ir taisnība, taču pēc būtības šis arguments neiztur kritiku, jo, pirmkārt, svarīga ir satiksmes drošības uzlabošanās kopumā, nevis vienā atsevišķā vietā. Kāda nozīme, ja cilvēks nenositas vienā vietā, bet nositas dažus kilometrus tālāk? Otrkārt, Latvijā var atrast neskaitāmus ceļa posmus, kuros nav ne vidējā ātruma radaru, ne stacionāru fotoradaru, bet tāpat neviens nav gājis bojā vairāku gadu garumā.

Ņemot vērā visu iepriekš minēto, aicinu parakstīt iniciatīvu, kas paredz precīzi definēt, kas ir bīstama vieta ceļu satiksmē, un vidējā ātruma kontroles radarus uzstādīt tikai tur.

Parakstīties par šo iniciatīvu var šeit: PAR VIDĒJĀ ĀTRUMA RADARIEM TIKAI BĪSTAMĀS VIETĀS

 
79 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Rexx 13.septembris 2024 10:16
51 3 Atbildēt

Situācija ceļu satiksmē jāskata kompleksi- autoparka tehniskais stāvoklis, autovadītāju tehniskā un psiholoģiskā sagatavotība,  autoceļu stāvoklis, kā arī iespējas ar ne-policejiskiem risinājumem (sodīt! Sodīt! Sodīt) panākt vēlamo risinājumu. Diemžēl, pie varas esošie laikam ir visai tālu no saprašanas, kas tad īsti ir ceļu satiksme. Cilvēciņš, kurš ieguvis "B" kategorijas vadītāja apliecību, pilnīgi noteikti nav kompetents spriest par to, kā būtu jāvada viens vai otrs transporta līdzeklis, pie tam, dažādos, mainīgos kustības apstākļos.  Valsts uzņēmums CSDD jau sen neattaisno savu nosaukumu, jo stipri  apšaubāma ir tā vadības kompetence tieši kustības drošības jautājumos.

Ceļus projektē puisīši un meitenītes, kuri pārvietojas ar elektro, un nekad nav mēģinājuši izbraukt savus garadarbus ar lielgabarīta/ smagsvara transportu intensīvas kustības apstākļos. Diemžēl, arī tādu autovadītāju, kuriem fizikas likumi nav sveši, kļūst arvien mazāk, to vietā ir tūnētas cacas ar X6 bembjiem.

Gribi justies droši uz ceļa? Iemācies nolasīt situāciju, uzmanies no visiem un visur. Nekādi sodi neglābs.

a13 13.septembris 2024 10:09
48 8 Atbildēt

Vidējā ātruma kontroles zonā satiksmes bīstamība diemžēl pasliktinās. Man regulāri sanāk braukt Sigulda - Līgatne. Agrāk bija normāla plūsma 100-105 km/h. Tagad katru otro reizi uzrodas kāds "ka tik nepārkāpju" dundo, kurš velkas uz 80-85, ar 10 auto asti. Nu tad arī steidzīgākie taisa apdzīšanas, reizēm visai nepārdomātas.

Original Nja 13.septembris 2024 10:38
47 6 Atbildēt

Pārāk lēna braukšana ir apzināta satiksmes kavēšana, par kuru ir paredzēts sods. Bez iemesla braukt "tuvu atļautajam" (dzīvē tas parasti izpaužas kā -10, -15km/h) ir satiksmes kavēšana, kas provocē citus apdzīt, radot avāriajs situācijas, kuras nerastos, ja šis viens ambālis nevilktos bez iemesla. Ja ir bail dabūt sodu, labāk nebrauc vispār, nevis velcies -10 vai pat -20 zem atļautā, jo neesi pārliecināts, uz cik drīkst braukt.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Viens no retajiem sedaniem Toyota Camry būs pieejams Latvijā no 38 600 līdz 46 500 eiro (+ VIDEO)

Vidējās klases sedans Toyota Camry šogad ieiet savā devītajā paaudzē. Pasaulē tas ir visvairāk pārdotais sedans ar vairāk nekā 21 miljonu eksemplāru. Jaunākais modelis Eiropā tiek piedāvāts vien izvēlētos tirgos, tajā skaitā arī Baltijā. Lasīt vairāk

 

Pasaules pirmizrāde elektroauto Škoda Elroq Prāgā! No 33 000 eur, no 380 km distance (+ VIDEO) 12

iAutolv ir klāt pilnīgi jaunā Škoda Elroq elektriskās piedziņas krosovera prezentācijā. Lasīt vairāk

 

Automašīnu lietošanas nodokli cels par 10% un prasīs samaksāt katru gadu 61

Finanšu ministrijas (FM) sagatavotie un saskaņošanai iesniegtie grozījumi Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa un uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokļa likumā paredz no 2025.gada palielināt visas transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa likmes par 10%. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām Škoda Kodiaq plug-in hibrīdu (+ VIDEO) 2

Lādējamie hibrīdi palielinātas valsts subsīdijas dēļ kļuvuši tik aktuāli, ka bez tiem neiztiek vien retais mūsdienu SUV. Škoda Kodiaq iV 1,5 litru benzīna turbodzinējs savienots ar 85 kW elektromotoru. Sistēmas summārā jauda ir 204 ZS. Uzlādes ligzda ir kreisajā spārnā, bet virs tās vīd uzraksts “SportLine”. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti