Škoda Octavia 1.8 turbo, 4x4, 2003
Ievads:
Būs mazliet ar Škoda Octavia nesaistīts teksts, bet tā ir svarīga informācija, lai saprastu kā es līdz tai Škodai vispār nokļuvu.
Stāsts
Stāsts sākās nejauši 2005. gada novembrī un līdz šim nav bijis iemesla bēdāties par to. Bija pienācis laiks mainīt auto un tā es pāris mēnešus drudžaini pētīju un vērtēju mūsu lietoto autotirgus piedāvājumu. Pēdējos pāris gadus braucu ar Audi 100 2.3 benzīns/gāze un skaidri zināju, ka nākamais auto netiks aprīkots ar gāzi, bet tam jābūt gana lielam, vēlams ar dīzeļdzinēju. Protams degvielas izvēle lielā mērā saistīta ar ekonomiskumu (pieredze ir tāda, ka vienāda izmēra dīzeļauto ir ekonomiskāks par benzīna auto), tomēr tas nebija vienīgais iemesls, kāpēc gribu dīzeli - man patīk kā dīzelis uzvedas un esmu biodīzeļa fans : ). Tad nu sāku meklēt sev vēlamo auto - pēc cenas (līdz 10 000 eiro un bišku uz augšu) un izmēra atlasīju 1. Volkswagen Passat (2000/1), 2. Ford Mondeo (2001/3), Opel Omega(2000 +), 4. Volvo V70 (1998/2000). + vēl dažādu marku auto, kurus aplūkoju meklējot ideālo variantu. Jā principā gribēju universālu - gadās tomēr dažādas mantas vest, nu un patīk man juniversāļi.
Passat likās OK jo gana liels, stabila vērtība, labi dīzeļdzinēji, kuriem ražotājs no 1997. gada oficiāli devis "zaļo gaismu" biodegvielai. Bet nu skatot tuvāk vislaiku kautkas nepatika un arī "eksperti" teica, ka piekare esot ne tā labākā. Tad dikti skatīju Mondeo - vizuāli patīk, bet bremzes, jo - Ford, kā pārdosi tālāk un arī piekare esot slikta. Nu Omega jau man pēc izmēra vislabāk patika, bet kad esmu Adam Auto vienu noskatījis un saku dodiet man šo - pārdevējs sāk stāstīt, cik patiesībā slikta Omega ir un man protams bremze iestājas - nevaru vairs uz Omegām paskatīties : ). Visvairāk patika Volvo V70, bet cenu kategorija izrādījās mazliet par augstu.
Meklēju, meklēju līdz ar pazīstamu auto dzinēju sarunāju VW Passat 2001. g 1.9 TDI par labām naudiņām no Vācijas. Tas gan bija sedans, bet nu man jau bija apnicis staigāt pa plačiem un vislaiku nobremzēt ar auto iegādi : ). Gaidu, gaidu auto, bet tā piegāde atliekas tik ilgi, ka apnīk arī šis process. Drīz Octavia parādīsies : ) - šis pārdevējs man pasaka baigi labo padomu. "Tu gribi ideālu variantu izspēlēt, bet ideāla varianta nav! Paņem auto, kas patīk, pabrauc, nomaini, skaties citu! Nav PSRS laiki, kad nopirki vienu un 30 gadus brauci!". Tas man visu dzīvi izmainīja : ).
Piedāvājumā parādījās Škoda Octavia 2003. gads universāls ar 18 000 km nobraukumu. Nobraukums ir pilnīgi oriģināls un par auto viss zināms - kāpēc tas tā nestāstīšu, jo jau tāpat esmu izplūdis. Cena arī pieņemama - 9600 eiro. Vienīgais, kas mani mazliet mulsina ir jocīgi zaļa virsbūve un dzeltens salons, kā arī dzinējs - 1.8 turbo benzīns, 4x4 piedevām. Bet nu atcerējos viedos autotirgoņa vārdus un piedevām nospriedu, kur vēl tādu auto ar minimālu nobraukumu ņemšu - nopriku to!
Nu man patīk! Iet jau baigi labi - uzrāviens foršs, stabils uz ceļa. Sākās ziema ar sniegu un ledu - īstais laiks priekš Octavia 4x4! Mazliet tikai uztrauc soda punkti. Sākotnēji nedaudz baidījos par ekonomiskumu, bet nu kā saka dzīvojam vienreiz! Un izrādās nav tik traki. Nemāku teikt cik ir pilsētā un ārpus ( kompis jau visu ko rāda), bet braucot normāli 50/50 pilsēta - šoseja, uz lielceļa ap 110 km/h, pilsētā nesēņojot pie luksoforiem un cīnoties par uzvaru, vidēji sanāk 9 - 10 litri uz 100 km ceļa.
Nedaudz mīnusu: Nu nākamais auto tomēr būs mazliet lielāks - nopietni apsveru V70. Man ir ap 1.98 m un pēc Audi 100 Škodā tā kā plašuma pietrūkst. Turklāt aiz manis sēdēt var tikai tad ja ļoti vajag, jo vietas kājām paliek dikti maz. Sen neesmu ar citiem jauniem auto braucis, bet sajūta ir ka Škoda varēja būt bišku klusāka. Tad vēl apkure - viss ir forši, bet kājas tomēr tā īsti sasildīt nevar. Jā un salona tīrīšanu pirms vasaras nāksies veikt, jo koši dzeltenais salons : ) ir mazliet zaudējis spožumu (Nu tur liels paldies arī sīčiem).
Summējot visu kopā, par Škoda Octavia neko sliktu teikt es nevaru un visticamāk šāda auto iegāde vilšanos nesagādās - protams, ja pērkot Octavia nesapņo par RolssRoyce. Tas noteikti nav mans Dream car un dzīves piepildījums, bet auto ir labs un šķiet, ka 4x4 man arī ir kļuvis par ļoti svarīgu elementu auto izvēlē.
- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
Tad tev maršruts ir tāds, kur maz eed:D
Modhza Tev līdzīgs auto? Man maršruts ~ 40 km līdz Rīgai, tad no Juglas līdz centram un pēc tam atpakaļ, + vēl šur tur pa Rīgu. Ja braucu pa šoseju ~110 un pa pilsētu nesēņojot sanāk tie 9 - 10 l/100km. Protams, tikai pa pilsētu braucot degvielu tērē daudz vairāk, bet mans jauktais režīms ir gana ekonomisks. Ievērojami pieaug patēriņš arī braucot pa sasnigušiem 2. šķiras ceļiem, bet tas ar galvenokārt tāpēc, ka grūti mierīgi pabraukt :). Nu vēl jau ir iespēja daudz ņiprāk braukt - tad noteikti arī Tevis minētie 12 l/100km savāksies. Taču pēc pirmās eiforijas es pārlieku nepārspīlēju, jo maksāt policijai ne pārāk patīk :)
Alberto - lielais mīnuss ir tas, ka nav man ādas salona. Līdz ar to dzeltenā drēbe ātri zaudē spožumu :).
Ritošā - nu no Novembra ir nobraukti 14 000 km un pagaidām nekas slikts ar ritošo nav bijis. Vienu brīdi likās, ka bremzes gļuko - aukstumā sākot braukt pirmais bremzējiens tāds tizls, bet Karlo motors teica, ka viss kārtībā un arī loģiski domājot šāds gļuks varēja būt likumsakarīgs. Patlaban gan bremzē OK, gan iet labi. Nu pacieta gan tā piekare ir un pēcziemas bedrainie ceļi man nepatīk.