Valdība atbalsta Transporta nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas biroja budžeta palielināšanu 1

 

Ilustratīvs attēls Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 10.aprīlis 2018 15:50

Valdība šodien atbalstīja Transporta nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas biroja budžeta palielināšanu līdz 636 798 eiro.

Pērn augustā apstiprinātā budžeta apmērs bija 475 337 eiro. Līdz ar šodienas valdības lēmumu iestādes budžeta palielināšana tiek veikta, atļaujot birojam izmantot pagājušajā gadā izveidojušos atlikumu 161 461 eiro apmērā, kas radies, jo budžetā izmeklēšanai paredzētie līdzekļi netika pilnībā izmantoti. Tā kā no 2010.gada 1.janvāra birojs ir budžeta nefinansēta valsts pārvaldes iestāde, tad līdzekļu atlikumu tā var izmantot 2018.gada izdevumu finansēšanai, skaidroja Satiksmes ministrijas (SM) pārstāvji.

SM norādīja, ka pagājušajā gadā augustā apstiprinātajā biroja 2018.gada budžetā atlīdzībai paredzētie līdzekļi bija 330 178 eiro, kas ir par 24 840 eiro mazāk nekā 2017.gadā. Lai biroja darbiniekiem 2018.gadā atalgojums nebūtu mazāks nekā 2017.gadā un, lai izmeklētājiem pielīdzinātu atalgojumu aviācijas, dzelzceļa un jūras nozarēs strādājošajiem profesionāļiem, esošā summa atlīdzības kodā būs jāpalielina par 24 994 eiro.

Šobrīd izmeklētājiem tiek maksāta piemaksa 25% apmērā no mēnešalgas par darbu, kas saistīts ar atrašanos paaugstinātas bīstamības zonā aviācijas nelaimes gadījumu, dzelzceļa satiksmes negadījumu un jūras negadījumu izmeklēšanas laikā. Izmeklētājiem arī tiek maksāta piemaksa par personisko darba ieguldījumu un darba kvalitāti. Saskaņā ar Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likumu šo piemaksu mēnesī var noteikt līdz 40% no amatpersonas mēnešalgas.

Patlaban šī piemaksa ir noteikta līdz 35% apmērā no mēnešalgas. Direktoram - aviācijas nelaimes gadījumu un incidentu izmeklētājam, kura mēnešalga ir 1917 eiro, ir noteikta piemaksa 25% apmērā, kas kopā par gadu ir 5751 eiro. Trīs izmeklētājiem, kuriem mēnešalga ir 1647 eiro, ir noteikta piemaksa 25% apmērā, kas kopā par gadu ir 14 823 eiro. Trīs izmeklētājiem mēnešalga ir 1287 eiro. Vienam no viņiem ir noteikta piemaksa 30%, bet diviem piemaksa ir 35%, kas kopā par gadu veido 15 444 eiro.

Biroja rīcībā piemaksām par personisko darba ieguldījumu un darba kvalitāti patlaban ir 15 876 eiro.

Lai līdz gada beigām izmeklētājiem varētu noteikt piemaksas līdz šim noteiktā apjomā, birojam plānots palielināt atalgojuma daļu par 20 142 eiro un atbilstoši darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksas palielināt par 4852 eiro.

Izmeklēšanas biroja telpas jau 12 gadus atrodas SM piederošā namīpašumā Rīgā, Brīvības ielā 58, kuru 2014.gadā SM ir nodevusi pārvaldīšanai VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz). 2015.gadā 13.aprīlī Transporta nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas birojs ar LDz noslēdza telpu nomas līgumu, kurā ir noteikts, ka birojam par saviem līdzekļiem jāveic telpu kosmētiskais remonts ne retāk kā reizi piecos gados. Birojam šogad ir jāveic kosmētiskais remonts piecās telpās ar kopējo platību 119,2 kvadrātmetri, kas aptuveni varētu izmaksāt 5400 eiro. Šo summu plānots novirzīt no biroja ieņēmumu atlikuma 2017.gadā.

Savukārt 131 067 eiro paredzēts novirzīt pārējiem iepriekš neklasificētiem pakalpojumiem, kas tiks izlietoti negadījumu izmeklēšanai, ja tādi notiks, norādīja SM.

Transporta nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas birojs ir valsts budžeta nefinansēta iestāde, un tā darbība aviācijas nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas jomā tiek finansēta no ieņēmumu daļas par tranzīta lidojumu aeronavigācijas pakalpojumiem Rīgas lidojumu informācijas rajonā, dzelzceļa satiksmes negadījumu izmeklēšanas jomā no publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras finansējuma, savukārt jūras negadījumu izmeklēšanas jomā - no Latvijas Jūras administrācijas līdzekļiem.

 
1 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
driveris 11.aprīlis 2018 9:31
7 0 Atbildēt

Nu redz, ja Nordeka nesaimnieko gaisā, jūrā un uz sliedēm, tad nauda pat pāri paliek...

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti