Visi komentāri - Valdība atbalsta Transporta nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas biroja budžeta palielināšanu

Valdība atbalsta Transporta nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas biroja budžeta palielināšanu 1

 

Ilustratīvs attēls Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 10.aprīlis 2018 15:50

Valdība šodien atbalstīja Transporta nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas biroja budžeta palielināšanu līdz 636 798 eiro.

Pērn augustā apstiprinātā budžeta apmērs bija 475 337 eiro. Līdz ar šodienas valdības lēmumu iestādes budžeta palielināšana tiek veikta, atļaujot birojam izmantot pagājušajā gadā izveidojušos atlikumu 161 461 eiro apmērā, kas radies, jo budžetā izmeklēšanai paredzētie līdzekļi netika pilnībā izmantoti. Tā kā no 2010.gada 1.janvāra birojs ir budžeta nefinansēta valsts pārvaldes iestāde, tad līdzekļu atlikumu tā var izmantot 2018.gada izdevumu finansēšanai, skaidroja Satiksmes ministrijas (SM) pārstāvji.

SM norādīja, ka pagājušajā gadā augustā apstiprinātajā biroja 2018.gada budžetā atlīdzībai paredzētie līdzekļi bija 330 178 eiro, kas ir par 24 840 eiro mazāk nekā 2017.gadā. Lai biroja darbiniekiem 2018.gadā atalgojums nebūtu mazāks nekā 2017.gadā un, lai izmeklētājiem pielīdzinātu atalgojumu aviācijas, dzelzceļa un jūras nozarēs strādājošajiem profesionāļiem, esošā summa atlīdzības kodā būs jāpalielina par 24 994 eiro.

Šobrīd izmeklētājiem tiek maksāta piemaksa 25% apmērā no mēnešalgas par darbu, kas saistīts ar atrašanos paaugstinātas bīstamības zonā aviācijas nelaimes gadījumu, dzelzceļa satiksmes negadījumu un jūras negadījumu izmeklēšanas laikā. Izmeklētājiem arī tiek maksāta piemaksa par personisko darba ieguldījumu un darba kvalitāti. Saskaņā ar Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likumu šo piemaksu mēnesī var noteikt līdz 40% no amatpersonas mēnešalgas.

Patlaban šī piemaksa ir noteikta līdz 35% apmērā no mēnešalgas. Direktoram - aviācijas nelaimes gadījumu un incidentu izmeklētājam, kura mēnešalga ir 1917 eiro, ir noteikta piemaksa 25% apmērā, kas kopā par gadu ir 5751 eiro. Trīs izmeklētājiem, kuriem mēnešalga ir 1647 eiro, ir noteikta piemaksa 25% apmērā, kas kopā par gadu ir 14 823 eiro. Trīs izmeklētājiem mēnešalga ir 1287 eiro. Vienam no viņiem ir noteikta piemaksa 30%, bet diviem piemaksa ir 35%, kas kopā par gadu veido 15 444 eiro.

Biroja rīcībā piemaksām par personisko darba ieguldījumu un darba kvalitāti patlaban ir 15 876 eiro.

Lai līdz gada beigām izmeklētājiem varētu noteikt piemaksas līdz šim noteiktā apjomā, birojam plānots palielināt atalgojuma daļu par 20 142 eiro un atbilstoši darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksas palielināt par 4852 eiro.

Izmeklēšanas biroja telpas jau 12 gadus atrodas SM piederošā namīpašumā Rīgā, Brīvības ielā 58, kuru 2014.gadā SM ir nodevusi pārvaldīšanai VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz). 2015.gadā 13.aprīlī Transporta nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas birojs ar LDz noslēdza telpu nomas līgumu, kurā ir noteikts, ka birojam par saviem līdzekļiem jāveic telpu kosmētiskais remonts ne retāk kā reizi piecos gados. Birojam šogad ir jāveic kosmētiskais remonts piecās telpās ar kopējo platību 119,2 kvadrātmetri, kas aptuveni varētu izmaksāt 5400 eiro. Šo summu plānots novirzīt no biroja ieņēmumu atlikuma 2017.gadā.

Savukārt 131 067 eiro paredzēts novirzīt pārējiem iepriekš neklasificētiem pakalpojumiem, kas tiks izlietoti negadījumu izmeklēšanai, ja tādi notiks, norādīja SM.

Transporta nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas birojs ir valsts budžeta nefinansēta iestāde, un tā darbība aviācijas nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas jomā tiek finansēta no ieņēmumu daļas par tranzīta lidojumu aeronavigācijas pakalpojumiem Rīgas lidojumu informācijas rajonā, dzelzceļa satiksmes negadījumu izmeklēšanas jomā no publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras finansējuma, savukārt jūras negadījumu izmeklēšanas jomā - no Latvijas Jūras administrācijas līdzekļiem.

 
Visi komentāri
 
driveris 11.aprīlis 2018 9:31
7 0 Atbildēt

Nu redz, ja Nordeka nesaimnieko gaisā, jūrā un uz sliedēm, tad nauda pat pāri paliek...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

TIEŠRAIDE no "Latvijas Gada auto 2026" apbalvošanas ceremoniju šovakar 19.00 1

Šovakar, 18.decembrī, svinīgajā apbalvošanas ceremonijā kļūs zināms, kurš auto izcīnīs prestižo titulu "Latvijas Gada auto 2026", kā arī laureātus papildus nominācijās. Lasīt vairāk

 

Avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete 4

Trešdien avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete, aģentūru LETA informēja Valsts policijā. Lasīt vairāk

 

Pāris, kas nav pāris. Kas kopīgs Lynk & Co modeļiem 02 un 08? (+ VIDEO)

Šoreiz TV Autoziņās salīdzinām divus it kā nesalīdzināmus Lynk & Co modeļus - elektromobili 02 un lādējāmā hibrīda 08. 02 kļuva par pirmo Lynk elektromobili Eiropas tirgū, un tas simboliski sekoja hibrīdautomobilim 01. Lynk & Co 08 turpretim ir tehniski identisks Volvo XC40. Lasīt vairāk

 

Vai Cupra sportiskais gars joprojām ir dzīvs? Atbildi meklē Jānis Vanks (+ VIDEO) 1

Cupra zīmols savulaik bija SEAT automašīnu sporta divīzija. Kopš tas kļuvis neatkarīgs, nebūt ne visas Cupra automašīnas aprīkotas ar 300 zirgspēku motoriem, un ražošanas apjomi tikko pārsnieguši miljonu. Vai tikai Cupra nav pārāk iegājusi "meinstrīmā"? Lai to noskaidrotu, paņemsim jaunāko Formentor VZ ar nu jau 333 ZS, un noskaidrosim, vai Cupra joprojām ir ātri un vienlaikus droši? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti