"Rīgas satiksme" testē ar ūdeņradi darbināmu autobusu - iAuto

"Rīgas satiksme" testē ar ūdeņradi darbināmu autobusu 14

 

Foto: Ekrānbilde no Balticwebcam.com

Nozare.lv | 6.februāris 2021 10:03

No šodienas līdz 13.februārim pašvaldības SIA "Rīgas satiksme" testēs uzņēmuma "Solaris Bus & Coach" ar ūdeņradi darbināmu autobusu, aģentūru LETA informēja "Rīgas satiksmes" pārstāve Baiba Bartaševiča-Feldmane.

Autobuss veiks pasažieru pārvadājumus regulārajos reisos un kursēs 55.autobusa maršrutā "Abrenes iela - Jaunmārupe".

Kopš 2020.gada sākuma Rīgā darbojas ūdeņraža stacija, kurā saražotais ūdeņradis tiek pildīts desmit trolejbusos, taču ar šādu transporta līdzekļu apjomu stacija nedarbojas ar maksimālo iespējamo kapacitāti, skaidroja Bartaševiča-Feldmane. 

Pēc viņas paustā, ar ūdeņradi darbināmā autobusa testēšanas rezultāti ļaus apzināt potenciālo stacijas jaudas izlietojumu, kā arī to, cik lielus attālumus ar vienu uzpildi Rīgas pilsētas apstākļos var veikt ar ūdeņradi darbināms autobuss, kā arī kāds ir tā patēriņš. Testēšana apzināti izvelēta ziemas apstākļos, kad autobusa ekspluatācija ir sarežģītāka nekā vasarā.

Ar ūdeņradi darbināmais autobuss ir baltā krāsā un vizuāli atšķirsies no pārējiem "Rīgas satiksmes" autobusiem, taču, tāpat kā jebkurā transporta līdzeklī, arī šajā autobusā iekāpšana un izkāpšana tiek organizēta pa vidējām un aizmugures durvīm, viņa skaidroja. Pasažieriem pēc iekāpšanas transporta līdzeklī jāveic brauciena reģistrācija. Tāpat autobusā jāievēro marķētās sēdvietas. Savukārt pieturvietas paziņos vadītājs.

Kā ziņots, ūdeņraža uzpildes stacijas būvniecība tika sākta 2017.gada maijā, bet 2019.gada decembrī stacija nodota ekspluatācijā. Projekts ir starptautisks un tajā piedalās seši partneri no trim valstīm - Latvijas, Igaunijas un Nīderlandes.

Projekta kopējās izmaksas tika lēstas 16,1 miljona eiro apmērā, no kuriem 50% līdzfinansē Eiropas savienība. Izmaksās ietverta arī trolejbusu iegāde. Pērn martā Rīgā sāka kursēt ar ūdeņradi darbināmi trolejbusi.

 
14 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Nanos-ūdens 6.februāris 2021 18:02
4 0 Atbildēt

To IMZz

Rīgas satiksme nepērk autobusus Rumbulas kortos, kur garantijas un visi solijumi izbeidzas izbraucot ar ilgi kāroto pirkumu aiz žoga.

Rīgas satiksme pērk ne tikai autobusus, bet visu komplektu ar apkopem, garantijas, personala apmacibu un autobusu dīkstāves gadījumā pārdevējs maksā līgumsodus un zaudē iemaksāto garantijas naudu.

Nanoūdens tas ir cits stāsts.

Bet par to ka trolejbusi labak, jo saluztot var izmantot ka parastu trolejbusu, tas ir tas pats, kas nopirkt super dārgu plīti un ja tomer tā nestrādā tad var izmantot kā tumbočku.

Miķelsons 7.februāris 2021 11:08
4 0 Atbildēt

Ja mēs runājam par shēmām, par kurām ir entie kriminālprocesi, tad tur ir vienalga vai tas ir udenradis vai burkānu tirdzniecība. Shēmotājiem vienalga ko pārdot tiem ir svarīgi gūt milzu peļņu.

Savukārt, raksts ir par tehnologisko attistību un jautājumu, kura tehnoloģija uzvarēs elektrība vai ūdeņradis.Jo izkatās, ka visas tehnoloģijas kur dedzina fosilā degvielas noteikti tiks aizliegtas.

LV katru gadu atver HES slūžas Aizkrauklē, faktiski izmetot elektrību nekurienē, jo tikls nespēj aprīt tādu elektrības daudzumu, līdz ar to ja šo ūdeni tomer izmantotu ļoti lētas elektrības ražošana netālu no HES, lai nav jamaksa par Sadales tīklu pārvadi, tad 1kg udenraza cena nokritas līdz 50 centiem. Vācijā tagad tas maksā 1 kg -15€

ZiemeļAmeriks 6.februāris 2021 15:25
3 0 Atbildēt

Autobusi uz ūdeņraža, tas izklausās daudz prātīgāk, nekā trolejbusi uz ūdeņraža.

Jo trolejbusi tak nerada nekādus izmešus, pat ja neizmanto ūdeņradi.

Savulaik slavenais Rīgas Amerikānis solija, ka nebus trolejbusu, lai būtu tīrāks gaiss.

A man likās, kas vecie dīzeļautobusi piesārņo gaisu

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 20

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 31

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Lai samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem, EK plāno sākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu (+ VIDEO)

Cik mēs nākotnē maksāsim par elektrību? Kāpēc tā vienā valstī ir dārgāka nekā pie kaimiņiem? Uz šiem jautājumiem cer atbildēt jaunais Eiropas Komisijas plāns – uzsākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu, lai paātrinātu dažādu savienojumu izveidi, kas samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem. Ko tas nozīmē un kas jauns gaidāms Baltijas valstīs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti