Daļa no jaunuzbūvētā Ķekavas apvedceļa ir Latvijas pirmais autoceļš, kas tiks apzīmēts ar ceļazīmi Nr.552 "Ātrgaitas ceļš", aģentūrai LETA pavēstīja VSIA "Latvijas valsts ceļi" (LVC) pārstāvji.
LVC skaidro, ka maksimālais braukšanas ātrums apvedceļa ātrgaitas posmā vasaras ceļu uzturēšanas periodā būs līdz 120 kilometriem stundā, bet ziemas uzturēšanas periodā no 2023.gada 16.oktobra (vai iestājoties ziemai raksturīgiem laikapstākļiem) līdz 15.aprīlim tas būs 90 kilometri stundā.
Ātrgaitas ceļa noteikumi paredz, ka pa šo ceļu atļauts braukt tikai ar motocikliem, tricikliem, kvadricikliem, automobiļiem un autobusiem.
Savukārt velosipēdu vadītājiem un gājējiem aizliegts pārvietoties pa šo ceļu, taču šiem satiksmes dalībniekiem paredzēta infrastruktūra gar paralēlajiem ceļiem.
Tāpat aizliegts braukt atpakaļgaitā, kā arī aizliegts braukt traktortehnikai, norāda LVC pārstāvji.
Vienlaikus LVC uzsver, ka apvedceļa trasē transportam ir aizliegts apstāties un stāvēt, uz to norāda horizontālais marķējums - nepārtrauktā baltā līnija.
Jaunais Ķekavas apvedceļš būs daļa no Bauskas šosejas (A7). Pateicoties tā izbūvei, autobraucējiem, kas dodas no Lietuvas uz Rīgu caur Bausku vai otrādi, tagad būs iespēja izvairīties no sastrēgumiem Pierīgā, kas ietaupīs laiku ceļā. Tas arī būtiski uzlabos satiksmes drošību uz Bauskas šosejas Pierīgā, jo trases daļa, uz kuras paredzēta lielāka satiksmes intensitāte, ir izbūvēta atbilstoši visām ātrgaitas ceļa satiksmes drošības prasībām, skaidro LVC.
LETA jau rakstīja, ka piektdien, 13.oktobrī, Ķekavas apvedceļš būs atvērts satiksmei un pieejams ceļa lietotājiem.
Jau ziņots, ka Ķekavas apvedceļa būvdarbus bija plānots pabeigt līdz 2023.gada beigām, savukārt ceļa uzturēšanu privātais partneris veiks vēl 20 gadus pēc būvdarbu pabeigšanas, līdz ar ko visa PPP projekta pabeigšana plānota 2043.gadā.
Ķekavas apvedceļa, tostarp pamattrases, paralēlo ceļu, pārvadu un citas saistītās infrastruktūras tehniskā projekta izstrādi un būvdarbus īsteno privātais partneris AS "Kekava ABT" un tā piesaistītie apakšuzņēmēji, bet būvuzraudzību nodrošina SIA "Firma L4".
Kāpēc ziemas periodā Latvija samazina ātrumu uz šosejas, jautā iAuto redakcija:
Tā ir velosipēdistu un zirga pajūgu diskriminācija. Viņi taču arī maksā nodokļus. Bet ārzemju fūristi kas dragās pa to ceļu Latvijā atstās tikai pudeles ar mīzaliem.
Tāpēc jau viņš saucas apvedceļš, ka iet ar līkumu. Ar riteni pa veco šoseju tagad būs ievērojami drošāk - un, protams, ātrāk nekā pa apvedceļu.
Pie vecās šosejas man liekas ka izbūvēja veloceliņu pavisam nesen
He, he, nu ta beidzot kāds ceļa posms, kur velosipēdistus Opi un Uupi negaida!
Kā viņi nabadziņi to pārdzīvos!