Visi komentāri - SM: Šogad jāpanāk Baltijas valstu vienošanās par "Rail Baltica" vilcienu iegādes stratēģiju

SM: Šogad jāpanāk Baltijas valstu vienošanās par "Rail Baltica" vilcienu iegādes stratēģiju 1

 

Foto: Ekrānbilde no Youtube.com

Nozare.lv | 29.marts 2024 8:46

Šogad ir jāpanāk visu triju Baltijas valstu vienošanās par dzelzceļa projekta "Rail Baltica" vilcienu iegādes stratēģiju un jāsāk iepirkuma procesu, lai 2030.gadā "Rail Baltica" līnijai būtu pieejami vilcieni, aģentūrai LETA norādīja Satiksmes ministrijas (SM) pārstāvji, jautāti par "Rail Baltica" vilcienu iegādes situāciju.

SM skaidroja, ka vienošanās ir jāpanāk šogad, ņemot vērā ekspertu prognozes par laika ietvaru visām darbībām saistībā ar ritošā sastāva iepirkumu, ražošanu un sagatavošanu ikdienas ekspluatācijai.

Ministrijā norādīja, ka pērn oktobrī satiksmes ministrs Kaspars Briškens (P), tiekoties ar Lietuvas un Igaunijas atbildīgajiem ministriem, sāka diskusijas par lēmumiem, kurus nepieciešams pieņemt ritošā sastāva iepirkumu organizēšanai.

Savukārt patlaban Briškens ir nosūtījis vēstuli Igaunijas un Lietuvas kolēģiem ar aicinājumu iespējami drīz apspriest "Rail Baltica" projekta gatavību ekspluatācijai, tostarp vienojoties par vilcienu iegādes stratēģiju, infrastruktūras uzturēšanas un pārvaldības modeli, kā arī nākotnes pasažieru un kravu tirgus stratēģiju.

Provizoriski trīs Baltijas valstu ministri varētu tikties šogad 29.maijā, Tallinā.

Komentējot normatīvos regulējumus pārrobežu pakalpojumu nodrošināšanai, ministrijā norādīja, ka Eiropas Savienības un nacionālais regulējums jau patlaban detalizēti regulē dzelzceļa pārvadājumu organizēšanu gan uz komerciāliem jeb brīvā tirgus nosacījumiem, gan uz valsts pasūtījuma līguma pamata. Tostarp tas attiecas arī uz pārrobežu pārvadājumiem, kas Eiropas platuma sliežu tīklā ir ļoti izplatīti.

Vienlaikus SM piebilda, ka Latvija vēlētos redzēt straujāku progresu lēmumu pieņemšanā tieši Baltijas valstu starpā, kas būtu attiecīgi nostiprināmi atsevišķos starpvalstu līgumos.

Kopīga stratēģija un pieeja saistībā ar pārrobežu pārvadājumiem ļautu ātrāk un efektīvāk sagatavot "Rail Baltica" līniju ekspluatācijai, atzīmēja SM.

LETA jau vēstīja, ka trešdien, 27.martā, Briškens nosūtīja vēstuli Igaunijas klimata ministram Kristenam Mihalam un Lietuvas transporta un komunikācijas ministram Marjusam Skuodim, lai šogad 29.maijā pārrunātu "Rail Baltica" projekta gatavību ekspluatācijai, tostarp vilcienu iegādes un infrastruktūras pārvaldības jautājumus.

"Pilnvērtīga sagatavošanās ir būtiska "Rail Baltica" projektam, lai veiksmīgi sāktu dzelzceļa līnijas darbību, un tā prasa savlaicīgu nepieciešamo darbību plānošanu jau labu laiku pirms infrastruktūras nodošanas ekspluatācijā," iepriekš atzīmēja Briškens.

"Rail Baltica" projekts, kurā pēdējā laikā izgaismojas problēmas ar termiņu ievērošanu un finansējuma apgūšanu, paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma - 1435 milimetru - dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Sākotnēji bija paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, bet iesaistītās puses vairākkārt paudušas, ka tās ir būtiski pieaugušas. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Dzelzceļa līniju "Rail Baltica" plānots atklāt secīgi pa posmiem laikā no 2028.gada līdz 2030.gadam.

Valsts drošības dienests (VDD) pagājušā gada darbības pārskatā uzsvēris, ka, neraugoties uz esošajiem sarežģījumiem, turpmāka "Rail Baltica" infrastruktūras izbūves aizkavēšanās nav pieļaujama un projektā ir nepieciešama mērķtiecīga risku pārvaldība.
 

 
Visi komentāri
 
Jumu 1.aprīlis 2024 19:29
0 0 Atbildēt

Ja uztaisīs infrastruktūru, tad varēs padzenāt pa to kādus norakstītus Rietumvalstīs vilcienus, kamēr iegādāsies ātros savējos. Katram jautājumam ir jāpieiet radoši.

🚂🚃🚃🚃 _ 🚂🚃🚃🚃

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 24

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

Pāris, kas nav pāris. Kas kopīgs Lynk & Co modeļiem 02 un 08? (+ VIDEO)

Šoreiz TV Autoziņās salīdzinām divus it kā nesalīdzināmus Lynk & Co modeļus - elektromobili 02 un lādējāmā hibrīda 08. 02 kļuva par pirmo Lynk elektromobili Eiropas tirgū, un tas simboliski sekoja hibrīdautomobilim 01. Lynk & Co 08 turpretim ir tehniski identisks Volvo XC40. Lasīt vairāk

 

Vai Cupra sportiskais gars joprojām ir dzīvs? Atbildi meklē Jānis Vanks (+ VIDEO) 1

Cupra zīmols savulaik bija SEAT automašīnu sporta divīzija. Kopš tas kļuvis neatkarīgs, nebūt ne visas Cupra automašīnas aprīkotas ar 300 zirgspēku motoriem, un ražošanas apjomi tikko pārsnieguši miljonu. Vai tikai Cupra nav pārāk iegājusi "meinstrīmā"? Lai to noskaidrotu, paņemsim jaunāko Formentor VZ ar nu jau 333 ZS, un noskaidrosim, vai Cupra joprojām ir ātri un vienlaikus droši? Lasīt vairāk

 

351 211 eiro: Porsche gatavo kolekciju modeli par godu Ferdinandam Aleksandram Porše (+ FOTO) 2

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs Porsche paziņojis par jaunu īpašo modeli, kas tiks saražots 90 vienībās un piedāvāts kolekcionāriem par nedaudz vairāk kā 350 000 eiro. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti