Ekonomists Vjačeslavs Dombrovskis uzskata, ka līdzekļu trūkuma dēļ visus ceļus uzturēt pienācīgā kārtībā nebūs iespējams, tādēļ nāksies izvēlēties prioritātes.
Interesanta diskusija vakar, 22. oktobrī izvērsās Latvijas radio 1, kur tika spriests par Latvijas autoceļu uzturēšanu apstākļos, kad Eiropas Savienības finansējumu ceļu sakārtošanai varēs izmantot arvien mazāk.
Diskusijā piedalījās Satiksmes ministrijas Autoceļu infrastruktūras departamenta direktors Tālivaldis Vectirāns, uzņēmuma "Latvijas valsts ceļi" valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Lazdovskis, ekonomists Vjačeslavs Dombrovskis, uzņēmuma "Latvijas autoceļu uzturētājs" valdes priekšsēdētājs Vilnis Vitkovskis, Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas deputāts Kristaps Krištopāns un Saeimas tautsaimniecības agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas deputāts Jānis Patmalnieks.
iAuto liktais virsraksts ir mazliet provokatīvs, jo Vjačeslavs Dombrovskis tā neteica, taču lika saprast, ka pa Daugavpils šoseju brauc ļoti maz mašīnu, kamēr virzienā no Latvijas dienvidiem uz ziemeļiem ir pilnībā pretēja situācija. Tātad Via Baltica vajadzētu būt augstākai prioritātei, bet uz Daugavpili varētu atstāt vienu joslu, kuras apsaimniekošanai pietiktu ar mazākiem līdzekļiem.
LVC priekšsēdētājs Mārtiņš Lazdovskis gan uzreiz nomierināja klausītājus, uzsverot, ka šo autoceļu atjaunos kā četru joslu ceļu, turklāt izteica domu, ka par četru joslu ceļu varētu pārbūvēt arī posmu Tīnūži-Koknese, kur jau izbūvēti visi pārvadi un būtu nepieciešams vien izbūvēt otru brauktuvi ar vēl divām joslām. Vēl tālākā perspektīvā šo posmu tad varētu savienot ar Daugavpils šosejas posma četru joslu nogriezni.
Paga, es kaut ko nesaprotu! Akcīzi ceļ pastāvīgi, taisās celt atkal un nav naudas, kura tika iecerēta kā 100% braucēju maksa par ceļiem?