Latvija sasniegs energoneatkarību agrāk nekā 2030.gadā, bet ilgtermiņa problēma ir elektrības ražošanas bāzes jaudas 13

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 6.jūlijs 2022 10:25

Latvija noteikti sasniegs energoneatkarību agrāk nekā 2030.gadā, kā tas pašlaik ir paredzēts Latvijas nacionālajā enerģētikas un klimata plānā, tomēr ilgtermiņa problēma ir elektrības ražošanas bāzes jaudas, kurām ir jābūt paralēli atjaunojamo energoresursu izmantošanai, intervijā aģentūrai LETA pauda ekonomikas ministre Ilze Indriksone (NA).

Komentējot valdības pirms Jāņiem pieņemto lēmumu par "Latvenergo" un "Latvijas valsts mežu" kopuzņēmuma veidošanu, kura uzdevums būs izbūvēt vēja ģeneratoru parkus, Indriksone pieļāva, ka tie varētu sākt darboties jau 2025.gadā.

"Plāns, kurš tika izveidots šā gada sākumā, paredzēja, ka 2026.gadā vēja ģeneratoriem ir jāsāk strādāt. Šobrīd, ņemot vērā kara situāciju, "Latvenergo" un "Latvijas valsts meži" ir gatavi darboties ātrāk. Arī mēs no valsts puses esam centušies atvieglot administratīvo procesu. Ir jauns likumprojekts, un, kad tas tiks pieņemts, visas birokrātiskās procedūras būs saīsinātas. Tādēļ, ja negadīsies kādas aizķeršanās, iespējams, ģeneratori sāks strādāt jau 2025.gadā," prognozēja ekonomikas ministre.

Tomēr viņa uzsvēra, ka tikai uz atjaunojamajiem energoresursiem Latvija paļauties nevar.

"Mums ir jāapzinās, ka saule spīd tad, kad spīd, vējš pūš tad, kad pūš. Tādēļ, lai gan mēs daudz vairāk orientējamies uz atjaunojamajiem energoresursiem, enerģijas ražošanas bāzes jaudas mums ir jānodrošina pastāvīgi, un šobrīd tam vienīgā iespēja ir "Latvenergo" termoelektrocentrāles, kuras no gāzes koģenerācijā ar siltumu ražo arī elektrību. Bāzes jaudas ir tā sadaļa, kas mums būs jāatrisina ilgtermiņā. Mēs nevarēsim paļauties tikai uz piegādēm no ārpuses brīžos, kad mums nepietiks ar enerģiju no atjaunīgajiem resursiem," atzina ekonomikas ministre.

Centrālās statistikas pārvaldes dati liecina, ka šā gada pirmajos piecos mēnešos Latvijas iekšējam tirgum piegādāts 3,091 miljards kilovatstundu elektroenerģijas, bet neto elektroenerģijas ražošana Latvijā sasniedza 2,496 miljardus kilovatstundu.

 
13 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
MMX 6.jūlijs 2022 10:52
4 0 Atbildēt

Beidzot, beidzot kāds sāk runāt par tādu sīkumu kā bāzes jauda. Paneļi, kad ražo ir forši, vējš arī, bet bez bāzes jaudas brīdī, kad minētie avoti neko neražos, par elektrību varēs maksāt tik daudz, ka acis asaros. Un tie kas sapņo, ka viņu uzkrājums sadales tīklos šo brīdi nosegs, tad es jau tagad varu teikt, ka tas ir tikai dažu gadu jautājums, līdz to uzkrāšanu atcels un tad būs situācija, ka saulainā laikā elektrību varēs pārdot pa centiem, bet pārējā laikā jau pirkt pa eiro. Gudri čiekuri šajā konekstā jau sāk domāt par bateriju konteineriem, tā uz pāris MW, lai uz šīm izmaiņām pelnītu, bet tautai bāž ausīs batonus, ka jāliek paneļi un viss izdosies.

Jūrmalnieks 7.jūlijs 2022 10:21
1 0 Atbildēt

Kā tad šie sasniegs neatkarību, ja jau tagad sadales tīkls sāk aizrīties un nespēj paņemt pretī pat no saules paneļiem saražoto?

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Citi raksti
 

Izceltie raksti

Uz Dienvidu gaisa pārvada jau vairākas nedēļas atjautots 70 km/h, Rīgas-Jūrmalas šoseja vēl 90 km/h (+ VIDEO) 3

km.hiAuto.lv ir neizpratnē par to, kādēļ labos laika apstākļos uz Rīgas-Jūrmalas šosejas maksimālais atļautais ātrums joprojām ir tikai 90 kilometri stundā. Lasīt vairāk

 

Elektrokabeļu zagļu dēļ traucēta vilcienu satiksme Vācijas rietumos 1

Elektrokabeļu zagļi aizvadītajā naktī paralizēja vilcienu satiksmi Vācijas rietumos. Lasīt vairāk

 

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 11

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kā izskatījās iepriekšējie visu paaudžu Dacia Duster... un tagad jaunais trešās paaudzes modelis (+ VIDEO) 1

iAuto.lv iepazīst jaunās paaudzes Dacia Duster, pie viena parādot visas Duster modeļu paaudzes evolūciju vairāk nekā desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti