Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Izaicinājums – kāds ir reālais degvielas ietaupījums ar hibrīda auto Rīgas sastrēgumos? 22

 

Foto: Porsche

Porsche | 15.decembris 2023 15:00

Sabiedrībā pazīstami cilvēki un auto žurnālists piedalās speciāli organizētā izaicinājumā, lai savstarpēji sacenstos un pierādītu, ka sastrēguma stundā hibrīda auto degvielas patēriņu iespējams samazināt tuvu nullei, informēja "Porsche" oficiālā pārstāvja Latvijā SIA "Baltijas Sporta Auto" vadītājs Ivars Norvelis.

Dalībnieki pieņēma izaicinājumu aktīvākajā rīta sastrēguma stundā izbraukt speciāli sastādītu maršrutu no Ādažiem līdz "Porsche centram Rīga" ar iespējami zemāku degvielas patēriņu. Par uzvarētāju kļuva tas dalībnieks, kura brauciena laikā izmantotais degvielas patēriņš ir tuvāks nullei, distanci veicot tikai "Hybrid" braukšanas režīmā.

"Porsche Cayenne" izaicinājumā ar jaunāko "Porsche Cayenne E-Hybrid" modeli piedalījās "OX Drive" līdzīpašniece un digitālā satura veidotāja Egija Gailuma, raidījumu un pasākumu vadītājs un digitālā satura veidotājs Mārtiņš Kapzems un portāla TVNET auto ziņu redaktors Mārcis Gaigalnieks.

"Šī izaicinājuma mērķis bija vēlreiz uzsvērt un aktualizēt hibrīdauto acīmredzamās priekšrocības pilsētvidē un kopējo degvielas patēriņa ietaupījumu. Tāpēc salīdzinājumam kā ceturtais dalībnieks braucienu veica "Porsche Experience" instruktors Valters Zviedris ar "Porsche Cayenne S Coupe" benzīna dzinēja auto, lai redzētu reālo degvielas patēriņu, veicot šādu pašu maršrutu rīta sastrēguma stundā. Lai arī zinājām, ka hibrīda auto degvielas patēriņš no benzīna dzinēja auto krietni atšķirsies, hibrīdauto reālais degvielas ietaupījums sastrēguma stundā mūs patiesi pārsteidza," stāsta Norvelis.

Trešo vietu izaicinājumā ieguva Mārcis Gaigalnieks, kurš iztērēja 1,7 litrus degvielas uz 100 kilometriem un nobrauca 37 kilometrus ar vidējo ātrumu 21 kilometrs stundā. Viņa brauciena laiks bija 1 stunda 49 minūtes.

"Tādu komfortu automašīnā līdz šim savā dzīvē nebiju izjutis. Domāju, ka rezultāts pirmajai reizei ir labs, es izvēlējos pareizo taktiku, proti, braukt lēnāk un mierīgāk, tomēr sastrēgumi darīja savu," iespaidos dalās Mārcis.

Otrajā vietā ierindojās Mārtiņš Kapzems, kura brauciena vidējais degvielas patēriņš bija par litru mazāks nekā Mārcim, proti, 0,7 litri uz 100 kilometriem, braucot ar vidējo ātrumu 18 kilometri stundā. Mārtiņš arī ceļā pavadīja visilgāko laiku – 2 stundas 12 minūtes, kopumā nobraucot 37,6 kilometrus pa Rīgas un Pierīgas noslogotajiem ceļiem.

Mārtiņš bija nopietns pretendents uz pirmo vietu līdz brīdim, kad tika pieļauta neliela tehniska kļūda. Brauciena laikā Mārtiņš pat atzinās, ka jau mutē sajūt uzvaras garšu, tomēr arī sacensību dienā uzvilktas "laimīgas kurpes" ar plāno zoli diemžēl nepalīdzēja. Jau teju finiša taisnē viņš nejauši piespieda ātruma pārslēga pogu, kas atrodas pie automašīnas stūres, tādējādi automātiski ieslēdzot benzīna dzinēju.

"Automobilis tik estētisks, sajūtas ir tik perfektas, uz ceļa juties kā tāds karalis! Tas ir auto tiem, kas vēlas ikdienā baudīt komfortu, nepārmaksājot par degvielu," tāds bija Mārtiņa secinājums par braucienu ar "Porsche Cayenne E-Hybrid".

Par izaicinājuma uzvarētāju tika atzīta Egija Gailuma. Viņai vidēji patērēja tikai 0,4 litrus degvielas uz 100 kilometriem, braucot ar vidējo ātrumu 23 kilometri stundā. Egija ar "Porsche Cayenne E-Hybrid" ceļā pavadīja 1 stundu 41 minūti, nobraucot 37,6 kilometrus.

"Es nezinu, vai savā mūžā esmu braukusi tik ļoti maigi, kā braucu šajā izaicinājumā. Parasti jauda neiet kopā ar taupīgumu, taču šis "Cayenne" "hibrīds" pat sastrēgumos izrādījās gan ļoti jaudīgs, gan ļoti taupīgs," atzina uzvarētāja.

"Porsche Experience" instruktors Valters Zviedris izbrauca maršrutu ar "Cayenne S Coupe" spēkratu, kas aprīkots ar benzīna dzinēju. Viņš jau pašā izaicinājuma sākumā atzina, ka degvielas patēriņā sacensties ar "hibrīdu" būs teju neiespējami un ka, balstoties uz automašīnas tehniskajiem datiem, degvielas patēriņš būs vairāk nekā 10 litri uz 100 kilometriem, kas brauciena laikā arī apstiprinājās. Vidējais degvielas patēriņš bija 13,1 litrs uz 100 kilometriem. Jāatzīmē, ka viņš neizslēdza salona apsildīšanu un citas funkcijas, kas ļauj mazliet ietaupīt degvielu.

"Patēriņu maina arī tas, vai motors ir uzsildīts vai auksts, tāpēc, ja vēlamies ieekonomēt degvielu, vienmēr, pirms sākam braukt, uzsildām dzinēju vismaz līdz 70 grādiem. Vēl obligāti ziemā nepieciešams no mašīnas un arī no auto jumta notīrīt sniegu," iesaka instruktors.

Valteram kā profesionālam autobraucējam izdevās maršrutu pieveikt ātrāk par citiem dalībniekiem, proti, viņš iekļāvās 1 stundā 13 minūtēs, braucot ar vidējo ātrumu 31 kilometrs stundā. Valtera kopējais brauciena garums bija 37,8 kilometri.

"Tas, ka hibrīda auto patērē mazāk degvielas un ir apkārtējai videi draudzīgāki nekā spēkrati ar benzīna dzinēju, nevienam nav noslēpums, taču tas, ka "Porsche Cayenne E-Hybrid" patēriņš saspringtajā rīta sastrēgumu stundā būs tuvu nullei un kopumā būs teju 15 reizes mazāks nekā ar benzīnu darbinātam auto, bija patiesi patīkams pārsteigums gan izaicinājuma dalībniekiem, gan organizatoriem," sacīja Norvelis.


Tehniskā informācija par Cayenne E-Hybrid:

Kombinētais degvielas patēriņš – 1,5 l/100 km
Vidējais degvielas patēriņš – 1,8–1,5 l/100 km

Kombinētais strāvas patēriņš – 28,9 kWh/100 km
Vidējais kombinētais strāvas patēriņš – 30,8–28,7 kWh/100 km

Dzinēja jauda – 304 Zs, 224 kW
Elektromotora jauda – 176 Zs, 130 kW
Kombinētā jauda – 470 Zs, 346 kW
Maksimālais ātrums – 254 km/h
Paātrinājums no 0 līdz 100 km/h – 4,9 s

Nobraucamais attālums ar elektromotoru (pēc auto specifikācijas) – 73 km
Nobraucamais attālums ar elektromotoru pilsētas režīmā (pēc auto specifikācijas) – 90 km

Baterijas kapacitāte, bruto – 25,9 kWh
Baterijas kapacitāte, neto – 21,8 kWh
Uzlādes ilgums ar maiņstrāvu – 11 kW (2,2 h līdz 100%)

 
Visi komentāri
 
khe 15.decembris 2023 15:19
19 1 Atbildēt

Viņi aizmirsa pateikt, ka tie fantastiskie patēriņi ir tik ilgi, kamēr baterijā ir elektrība, proti, ja vēlies ikdienā tādu patēriņu (te gan tika braukts max eko režīmā, tātad ikdienā patēriņš tomēr būs lielāks), tad auto ir jālādē katrus 100km (vai pat biežāk), kas jau ir tāds pirmo elektroauto līmenis.

imzz 15.decembris 2023 20:03
0 0 Atbildēt

protams:  "kopumā nobraucot 37,6 kilometrus pa Rīgas un Pierīgas noslogotajiem ceļiem." Nobraucamais attālums ar elektromotoru (pēc auto specifikācijas) – 73 km. Te jautājums, kāpēc vipār bija kaut kāds degvielas patēriņš. Laikam dēļ sildīšanās.

msh 17.decembris 2023 2:45
0 0 Atbildēt

Drīzāk kaut kur iemina grīdā

Jurs 15.decembris 2023 15:38
18 1 Atbildēt

Viss jau it kā ir forši, ka tik īsā distancē (zem 40 km) var nobraukt ar patēriņu zem 1 litra uz 100 km, tomēr tam vēl jāpieskaita arī elektrības patēriņš, jo tā arī jāiegūst un nav tik vienkārši pieejama šādos ziemas apstākļos. Tāpēc vislabāk hibrīda auto savu izdevīgumu jeb pārākumu varētu pierādīt, piemēram, non-stop 300 km braucienā uz kādu attālu Latgales ciemu, un tad enerģijas/degvielas patēriņu salīdzinot ar iekšdedzes auto. Visticamāk, ka tik rožaini skaitļi vis nerādīsies it sevišķi, kad hibrīda sistēmas akumulators būs tukšs un būs kļuvis par papildus svaru.

msh 17.decembris 2023 2:46
1 0 Atbildēt

Āķis jau tāds ka tas brīnums ir optimizēts stumdīties pa pilsētu, nevis braukt pa šoseju - tā ka jā, tajā variantā būtu diezgan savādāka aina.

ZZZZ 15.decembris 2023 15:55
11 1 Atbildēt

Šādam auto tas patēriņš nav galvenais. Sarēķiniet uz uzņēmumu cik nodoklī ieekonomēsiet.

Krotow 15.decembris 2023 16:04
1 2 Atbildēt

Atraduši ar ko mērīt. Ar auto ko izmanto uzņēmumu ienākuma nodokļa "optimizēšanai". Lai ņem kādu īstu tautas klases auto un mērīties brauc no Rīgas uz Ludzu vai Nīcu un atpakaļ.

OK 15.decembris 2023 16:41
2 1 Atbildēt

Riiga-Daugavpils-Riiga , buutu interesanti, cik laika pateere marshruts, kaads vid. pateerinjsh degvielai un elektriibai, cik reizes marshrutaa veikta auto uzlaade!

anonimikis 15.decembris 2023 23:39
0 0 Atbildēt

Hibrīdu tak neviens nelādē

izmanīgie lādē 17.decembris 2023 13:15
0 0 Atbildēt

"Na haļavu" lādē gan,atkarībā no modeļa.

aldis70 15.decembris 2023 17:58
1 0 Atbildēt

Labais!

Ko nu kurš mēra. 1h 41 min ar vidējo ātrumu 23 km/h.

Un esi jau uz vietas, kur jābūt!

Tiešām ir kur tiekties!

es 15.decembris 2023 18:43
1 0 Atbildēt

Kas ir "abiedrībā"? Tā ir Stambulas konvencijas šūniņa?

insekc 16.decembris 2023 7:38
1 2 Atbildēt

Ja skolā ir mācijies fiziku un draudzējas ar veselo saprātu, tad ir skaidrs, ka hibrīds dod ekonomiju TIKAI pilsētās un īsā distancē. Distancē Rīga-Varšava hibrīds būs neekonomiskāks par benzīnnieku, jo jāvadā lieks svars (akumulators, elektrodzinējs). Uzrādīt patēriņu datu lapā 1.5 l/100 km ir nekorekti, ja klāt nepieraksta, ka tas ir īsā distancē (max 60 km) un klāt jāpieskaita elektrības patēriņš.

ZZZZ 16.decembris 2023 11:19
2 0 Atbildēt

insekc 

Kur paliek enerģija ko neiztērē paātrinoties? Kur paliek enerģija ko iegūst/uzkrāj bremzējot?

insekc 16.decembris 2023 14:06
2 1 Atbildēt

Hibrīds bremzējot uzkrāj enerģiju, kuru pēc tam tērē paātrinoties. BET iztērē vairāk nekā uzkrāj, jo visām ierīcēm ir lietderības koeficients. Tā enerģijas daļa ir jākompensē no baterijas vai dzinēja (benzīns). Tā enerģija, kas nepieciešama auto pārvirtošanai nemainīgā ātrumā ir vajadzīga arī hibrīdam. Tā jāņem no baterias vai dzinēja (benzīns). Ja auto pārvirtojas pa šoseju nemainīgā ātrumā, hibrīda priekšrocības pilnībā pazūd, kad mājās uzlādētā baterija ir tukša un kļūst par lieko svaru. Tātad garos braucienos pa šoseju hibrīdam nav mazāks degvielas patēriņš par parastu benzīnnieku.

anonimikis 16.decembris 2023 14:27
0 1 Atbildēt

Cik km ar hibrīdu ir sanācis nobraukt, lai izteiktu šādus apgalvojumus?

imzz 16.decembris 2023 14:17
2 0 Atbildēt

Būtisks ir cits jautājums: vai tam, kurš pērk "poršu, vispār vajadzīga "ekonomija".

Damn 16.decembris 2023 15:56
1 1 Atbildēt

Kāda sertificēta metode tika izmantota, lai tik precīzi nomērītu atšķirību 0,3 litri?

5HPD 17.decembris 2023 13:13
0 0 Atbildēt

Nevajag skaust,jutīsim līdz ar nelielu vīpsnu.

Prius 16.decembris 2023 23:08
1 0 Atbildēt

nav tā. Šie secinājumi drošvien ņemti ar pieņēmumu, ka vienīgais veids, kā hibrīds uzlādējas ir tikai no bremzēšanas. No savas pieredzes varu pateikt, ka es gandrīz vispār nejūtu nekādu uzlādi viņam no bremzēšanas, skatoties uz baterijas stabiņiem. Brauciena laikā viņš galvenokārt uzlādējas no motora apgriezieniem. To var ļoti labi redzēt tukšgaitā, sildot mašīnu, baterija uzpildās no tukšas uz pilnu. Man sanāk tieši pretējais - garākās distancēs ir vislabākie taupības rezultāti, jo pilsētā es taupību zaudēju vairāk pastāvīgi mašīnu paātrinot no nulles, ko ar bremzēšanu ne tuvu nevaru nokompensēt, kā ar motora apgriezieniem

msh 17.decembris 2023 16:39
2 1 Atbildēt

Izteikšu minējumu ka neesi mēģinājis iemācīties braukt ekonomiski. Lai ar parastu mašīnu brauktu ekonomiskāk, jāsāk bremzēt ar motoru...

Ptxx 19.decembris 2023 21:18
1 0 Atbildēt

Es tikai vienu nesaprotu, kāpēc ja nobraucamais attālums ir 73km, 37 km nevar nobraukt tīri elektriskajā režīmā, jo tas jau būtu loģiski.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vai arvien vairāk būs avāriju dēļ luksofora sarkanās gaismas kamerām! Kāpēc? (+ VIDEO) 13

iAutolv prognozē, ka Jūrmalā palielināsies avāriju skaits, jo LMT uzstādīto kameru dēļ, autovadītāji strauji bremzēs, baidoties no soda, kas sekos, ja neizdosies ievērot luksofora signālu maiņu. Lasīt vairāk

 

DS Automobiles gatavo elektrisku kupeju ar 750 km sniedzamību 2

Franču premium zīmols DS Automobiles, kas ietilpst Stellantis grupā, gada beigās prezentēs jaunu pilnībā elektrisku SUV kupeju, kuras darbības rādiuss WLTP ciklā būs līdz 750 kilometriem. Lasīt vairāk

 

Šorīt Kurzemē, Vidzemē un valsts centrālā daļā sniegs un apledojums apgrūtina braukšanu , strādā 62 ziemas tehnikas vienības 9

Šorīt uz plkst. 6.30 Kurzemē, Vidzemē un valsts centrālā daļā sniegs un apledojums apgrūtina braukšanu pa valsts galvenajiem un reģionālajiem autoceļiem. Slidenos ceļa posmus kaisa ar pretslīdes materiāliem. Lai uzlabotu braukšanas apstākļus, ceļu uzturēšanas darbos iesaistīta 62 ziemas dienesta tehnikas vienības. Lasīt vairāk

 

Lotus atsakās no pārejas uz pilnīgu elektrisko piedziņu līdz 2028. gadam 4

Britu autobūves uzņēmums Lotus Cars, kas tagad darbojas Ķīnas Geely paspārnē, pārskatījis iepriekš izziņotos plānus attiecībā uz pilnīgu pāreju uz elektrisko piedziņu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti