Seši mīti un patiesība par dīzeļdzinējiem 34

 

Foto: Ilustratīvs attēls

Neste | 21.augusts 2018 10:50

Auto nozarē viena no nerimstoši aktuālām diskusijām jau vairākus gadus ir par dīzeļdzinējiem un dīzeļdegvielu. Lai arī laika gaitā dīzelis ir piedzīvojis progresīvu attīstību un pilnveidi, tā tik un tā ir viena no mūsdienu tehnoloģijām, kas saistās ar dažādiem mītiem, kuri balstīti pieņēmumos, kas nav bijuši viennozīmīga patiesība jau no pirmsākumiem.

Dīzelis nav pazūdoša tehnoloģija un tas arī nākotnē ieņems nozīmīgu lomu gan privātajā, gan komercsektorā. Dīzeļu attīstībā un uzlabošanā ir ieguldīts ievērojams izpētes darbs, un šodien tirgū pieejamie jaunie produkti ir arvien konkurētspējīgāki, videi draudzīgāki, acīmredzami graujot mītus, kas pastāvējuši gadus atpakaļ. Pasaulē vadošā atjaunojamās dīzeļdegvielas ražotāja Neste tehnoloģiskā centra eksperts Sepo Mikonens (Seppo Mikkonen) un fiziķis, dīzeļmotoru eksperts Uldis Rolis skaidro sešus populārākos sabiedrībā pastāvošos mītus par dīzeli un dīzeļdzinēju.

Mīts Nr. 1: Dīzeļdzinēju automašīnām CO2 izmešu ir vairāk nekā benzīna automašīnām.

Patiesība: Jauno dīzeļdzinēju automašīnām CO2 izmešu ir mazāk nekā benzīna dzinēju automašīnām. Ikdienā braucot ar dīzeļdzinēja automašīnu un lietojot jaunākās paaudzes dīzeļdegvielu, tiek ievērojami samazināti CO2 izmeši. Gan enerģētikas kompānijas, gan autoražotāji investē ievērojamus resursus, lai radītu inovatīvus produktus, kas spēj samazināt kaitīgos izmešus un fosilo izejmateriālu izmantošanas īpatsvaru. Ja automašīnas ir vienāda izmēra, dīzeļdzinēja CO2 izmešu līmenis, kā arī degvielas patēriņš būs ievērojami zemāks nekā benzīna dzinējam. Piemēram, ja salīdzinām vienādas masas apvidus auto ar benzīna un dīzeļa dzinējiem, tad CO2 izmešu daudzums dīzelim ir mazāks.

“Modernie kompresijas aizdedzināšanas motori (dīzeļi) strādā ar degvielu, kuras ķīmiskās un fizikālās īpašības, kā arī motoru konstruktīvie risinājumi ļauj tiem veidot mazāk CO2 izmešu apjomu nekā dzirksteļaizdedzes motoriem (benzīna) pie vienas un tās pašas jaudas. Tas nozīmē, ka arī degvielas patēriņš atbilstoši ir mazāks. Jo mazāks degvielas patēriņš, jo mazāk CO2 izmešu. Bez tam – tiek saglabāts optimāli mazs citu stipri toksisko motora atgāzu un cieto daļiņu izmešu daudzums. Arī regulējošās normas, pēc kurām izgatavo un sertificē motoru atbilstību (automašīnas, motociklus, kravas un traktortehniku) izmešu normām, rāda un apstiprina izmešu daudzumu, kas nedrīkst atšķirties neatkarīgi no tā, ar kādu degvielu tie darbināmi. Protams, tas nav radies vienā dienā, bet evolucionējies atbilstoši Eiropas un pasaules sapratnei par kaitīgo izmešu samazinājuma  nepieciešamību. Pasaules tendence ir tāda, ka, lai  pārvietotos vienu kilometru,  jātērē cik iespējams maz degvielas, un tas samazinās arī atmosfērā  izmesto CO2 daudzumu,” uzsver fiziķis, dīzeļmotoru eksperts Uldis Rolis.

Savukārt Neste tehnoloģiskā centra eksperts Sepo Mikonens stāsta: “Dīzelim mēdz piedēvēt problēmas ar NOx emisijām, kā arī atsaukties uz vecu informāciju par partikulāro emisiju daļiņām, kaut arī automašīnas ar dīzeļdzinēju jau kopš 2008./2009. gada ir aprīkotas ar partikulāro emisiju filtriem. Kopš tā laika automašīnas, kas aprīkotas ar benzīna dzinēju, nereti rada pat lielākas partikulāro daļiņu emisijas nekā dīzeļdzinēji.”

Mīts Nr. 2: Dīzelis ir mazāk jaudīgs.

Patiesība: Jaunās dīzeļdzinēju automašīnas piedāvā spēcīgu griezes momentu pat pie zemiem apgriezieniem, sniedzot jaudīgu un vienmērīgu paātrinājumu gan pie braukšanas uzsākšanas, gan arī apdzīšanas laikā. Šodien dīzeļdzinējs, kas tiek darbināts ar augstas kvalitātes degvielu, ir jaudīgs un stiprs pretinieks benzīna dzinēja automašīnām.

Uldis Rolis skaidro: “Vēsturiski benzīnmotors ir strādājis salīdzinoši vienkāršāk nekā dīzeļdzinējs, tāpēc arī ātrāk attīstījis lielāku jaudu nekā līdzīga izmēra dīzeļmotors. Svarīga loma jaudā ir arī temperatūras pieaugumam cilindrā, kas pēc būtības dīzeļmotoram ir mazāks, līdz ar to arī teorētiski tam ir mazāka jauda. Tomēr mūsdienās ar jaunajām tehnoloģijām, kas sekmē loģisku šī procesa vadīšanu, tas tiek ievērojami kompensēts. Tas ļauj iegūt labākus rezultātus – gan no degvielas  ekonomijas, gan toksisko motora atgāzu un daļiņu izmešu aspekta.” 

“Dīzeļdzinēju mašīnu stiprās puses ir zems degvielas patēriņš, zemas CO2, CO, HC un daļiņu emisijas. Jaunajām Euro 6 dīzeļdzinēja automašīnām ir ļoti zems NOx emisiju līmenis, kas ir pielīdzināmas benzīna dzinēja emisijām. Degvielas patēriņš, CO2 un degvielas cenas būtu daudz augstākas, ja lielākas automašīnas, piemēram, kravas automašīnas būtu ar benzīna dzinēju. Līdz šim dīzelim ir bijusi nozīmīga loma vidējā CO2 emisiju līmeņa samazināšanā Eiropā,” skaidro Sepo Mikonens.

Mīts Nr. 3: Dīzeļdzinējs ir veca, izzūdoša tehnoloģija.

Patiesība: Gan naftas pārstrādes uzņēmumi, gan autoražotāji mūsdienās ir spēcīgi inovatori. Šodien jaunie dīzeļdzinēji ir progresīva tehnoloģija, kas garantē jaudīgu, drošu un efektīvu, kā arī videi draudzīgāku pārvietošanos ikdienā. Papildus tam, kombinējot jauno dīzeļdzinēju automašīnas ar atjaunojamo degvielu, videi tiek radīts vēl mazāks kaitējums. Visi šie sasniegumi ir iespējami, pateicoties spēcīgam zinātnes darbam, testiem un investīcijām dīzeļa attīstībā.

Domājot par nākotni, ir svarīgi apzināties, ka cilvēku vajadzības ir dažādas, un ir ļoti svarīgi izvērtēt, kas būs piemērotākais dzinēja tips katra cilvēka ikdienas vajadzībām tuvākā vai tālākā nākotnē. Piemēram, benzīna dzinēji nav ekonomiski izdevīgi un videi draudzīgi, veicot regulāri garus pārbraucienus, kā arī tie nav piemēroti lielgabarīta automašīnām, jo tas nav ekonomiski izdevīgi. Arī hibrīddzinēji ir būtībā piemēroti pilsētai vai braucot īsas distances. Turpretī dīzelis nav tik izdevīgs mazām automašīnām un mazam ikgadējam nobraukumam.

“Tas atspoguļo, ka nav viena konkrēta risinājuma, kas būtu vislabākais. Viss ir atkarīgs no katra individuālā viedokļa par to, kas ir nepieciešamākais, piemērotākais. Izdarot izvēli par labu kādai konkrētai automašīnai, vietējiem degvielas un automašīnu nodokļiem ir vislielākais efekts,” Sepo Mikonens.

Mīts Nr. 4: Automašīnas kvēpu filtrs (DPF) rada papildu riskus un izmaksas dīzeļdzinēju automašīnu īpašniekiem.

Patiesība: Jauno dīzeļdzinēju automašīnu kvēpu filtrs (DPF) ir tehnoloģija, kas palīdz attīrīt dzinēja izmešus. Pateicoties motoru  izplūdes gāzu attīrīšanas ierīcēm (katalizatoriem, recirkulācijas ierīcēm, kā arī kvēpu filtriem), tiek panākts optimāls gāzu sastāvs, kas atbilst šodienas Euro 6 un nākotnes “zaļākas” domāšanas prasībām. Jau šobrīd benzīna dzinējiem ir nepieciešami emisijas daļiņu filtri. Līdz FSI motoru nonākšanas tirgū benzīna motoros netika mērīts cieto daļiņu saturs, bet šodienas  toksisko  motora atgāzu normas ir arī šiem benzīna dzirksteļmotoriem, kas paredz stingru cieto daļiņu izmešu kontroli. Dīzeļu motoriem tā ir pierasta norma.

“Svarīgi ir atcerēties, ka jebkurš transporta līdzeklis ir aprīkots ar visām nepieciešamajām iekārtām, lai nodrošinātu vismaz mūsdienu prasības pret apkārtējo vidi. Tas nav paaugstināts risks, drīzāk tā ir nepieciešamība!” skaidro Uldis Rolis.

Papildus visām apkopēm un kārtīgai auto uzturēšanai, lietojot kvalitatīvu un sertificētu degvielu,  kvēpu filtrs tiek saudzēts vēl vairāk, kalpojot ilgāk, kā arī uzlabojot automašīnas veiktspēju kā īstermiņā, tā arī ilgtermiņā. Tas ir tādēļ, ka augstākas kvalitātes dīzeļdegviela sadeg tīrāk, radot mazākus nosēdumus DPF.

Eiropas tirgū, īpaši tajā, kas lieto Skandināvijas izcelsmes dīzeļdegvielu, kvēpu filtra uzdevums ir aizkavēt ogli – nepilnīgi sadegušo degvielu – izpūtēja augstajā temperatūrā, lai tā paspētu sadegt. Kvēpu filtrs aizsērē nepiemērotas motoreļļas dēļ, tādēļ atbilstošas motoreļļas lietošana un savlaicīga spēkrata apkope, kā arī kvalitatīva degviela praktiski izslēdz kvēpu filtra pāragru nolietošanos. Citos tirgos nereti filtrs sevī uzkrāj arī degvielas “netīrumus”, sēru un citus ķīmiskos savienojumus, kas, protams, salīdzinoši ātri filtru piepilda.

Mīts Nr. 5: Dīzeļdegviela sasalst pie pirmā sala.

Patiesība: Uzturot automašīnu labā tehniskā stāvoklī, regulāri veicot apkopes, tostarp mainot degvielas filtru, pārbaudot sprauslas, sveces, kā arī izmantojot ziemas apstākļiem piemērotu degvielu, problēmas ar dīzeļdzinējiem nav. Ar temperatūras ietekmi uz dīzeļdegvielu var iepazīties degvielas uzpildes stacijās, kur ir pieejamas dažādas ziemas dīzeļdegvielas, tostarp Neste Pro Diesel, kas ir salizturīga līdz pat mīnus 37° C.

“Jebkuram tehniskajam šķidrumam, ko izmanto automobilī, ir savas raksturojošās īpašības. Līdz ar to neatbilstošu tehnisko šķidrumu lietošana nepiemērotai klimatiskajai zonai var traucēt jebkura  automašīnas mezgla normālu darbību. Svarīgi izvēlēties automašīnu atbilstoši gan klimatiskajiem apstākļiem, gan  pielietojumam. Tikpat būtiski ir veikt apkopes termiņos, kas atbilst ekspluatācijas apstākļiem,” stāsta Uldis Rolis.

Mīts Nr. 6: Lietojot atjaunojamo dīzeļdegvielu, tiks zaudēta rūpnīcas servisa garantija.

Patiesība: Runājot par atjaunojamo dīzeļdegvielu, ir svarīgi atcerēties, ka augstas kvalitātes atjaunojamā dīzeļdegviela jeb hidrogenētā augu eļļa (HVO) un tradicionālā biodīzeļdegviela jeb taukskābju metilesteris (FAME) nav viens un tas pats. Lai gan abi šie produkti tiek iegūti no organiskās biomasas, tie ir ļoti atšķirīgi. Piemēram, augstākās kvalitātes HVO Neste atjaunojamā dīzeļdegviela pamatā tiek iegūta no augu eļļām, pārtikas un dzīvnieku tauku pārstrādes pārpalikumiem, iegūstot produktu, kas pēc ķīmiskā sastāva ir identisks fosilajai dīzeļdegvielai, tai pat laikā nesaturot ne piles naftas. Savukārt tradicionālā pirmās paaudzes FAME tipa dīzeļdegviela tiek iegūta, esterificējot augu eļļas vai taukus.

Degvielas uzpildes stacijās ir pieejamas tikai augstākās kvalitātes, sertificēta degviela.  Piemēram, Neste Pro Diesel, kuras sastāvā ir arī atjaunojamā degviela (hidrogenētā augu eļļa jeb HVO), atbilst augstākajiem degvielas kvalitātes standartiem, padarot to ne vien draudzīgāku videi, bet arī uzlabojot automašīnas veiktspēju. Tostarp šī dīzeļdegviela atbilst Pasaules degvielas hartas (“World Wide Fuel Charter”), t.i., Eiropas, ASV un Āzijas valstu autoražotāju stingrākajām degvielas prasībām.

“Automašīnas, pirms tās nonāk ražošanā un tirgū, tiek testētas lietošanā un tiek pārbaudīta to atbilstība daudzām normām, tai skaitā atbilstībai lietot sertificētas degvielas. Degvielas, kas atbilst spēkā esošiem kvalitātes standartiem, nerada iemeslu, lai tiktu  ierobežota  garantija,” papildina Uldis Rolis.

Tas nozīmē, ka, lietojot sertificētu atjaunojamo degvielu – HVO –, automašīnas servisa garantija netiek zaudēta. Svarīgi ņemt vērā, ka ne visi auto tirgotāji saglabā garantijas nosacījumus, ja jaunā automašīnā tiek lietota tradicionālā biodīzeļdegviela (FAME).

 

 

 
Visi komentāri
 
viencexperc 21.augusts 2018 11:05
5 9 Atbildēt

Par visu varētu piekrist, pat, redzot pirmo fotogāfiju, var redzēt, kurš mēģina glābt savu reputāciju.

Tomēr, gribētos uzkavēties pie punkta, numur - 3.

Ja reiz, aizvien vairāk valstis no tiem atsakās, jau pēc 2030.gada tos vairs neražos praktiski neviena autokompānija.

Patika teksts - "Domājot par nākotni, ir svarīgi apzināties, ka cilvēku vajadzības ir dažādas, un ir ļoti svarīgi izvērtēt, kas būs piemērotākais dzinēja tips katra cilvēka ikdienas vajadzībām tuvākā vai tālākā nākotnē. .."

as 21.augusts 2018 11:58
9 7 Atbildēt

1.jā, kāpēc friči un citi atsakās no dīzeļiem? Vai tas ir mīts?

1.1.vai problēma ir tajā, ka tautas daiļamata meistari izgriežot visu no izpūtēja un motora, kas izgriežams, ir problēma un tas būtu tas, ar ko jācīnās, nevis dīzeļmotors kā tāds?

1.2.bet tad kāpēc kūp arī RS autobusi, kuriem it kā nevajadzētu būt apgraizītiem un visiem eko pričendāliem būtu jābūt vietā?

2.kāpēc Somi pārdod bezmaz 100% no organiskiem atkritumiem ražotu Dieseli (Diesem MY), bet pie mums yto nevar nopirkt?

3.kas ir kaitīgāks dzīvajiem organismiem: 2.0 VW benzīna vai dīzeļa dzinējs? Abiem atšķirīgi CO un NOx, bet kāds ir sausais atlikums?

sidriks 21.augusts 2018 12:40
16 8 Atbildēt

Raksts vairāk izskatās pēc izmisīga Nestes centiena nomazgāt dīzeļus tik tīrus, ka var bāzt degunu pie izpūtēja un elpot svaigu gaisu. Kāpēc tik liels uzsvars CO2? Varbūt vairāk parunāsim par NOx un PMx? Vai to kā latvietis praktiskais izgriež visus filtrus?

Rallists 21.augusts 2018 12:45
11 11 Atbildēt

Viena daļa apgalvojumu aiz matiem pievilkti:

1. CO varbūt ir mazāk, bet krietni vairāk ir NOx, kas cilvēka veselībai ir daudz bīstamāks par CO

2. Salīdzinot tehniski līdzīgus motorus (turbīna, tiešā iesmidze, starpdzesētājs) dīzelis vienmēr būs mazjaudīgāks, jā grieze būs lielāka bet salīdzinoši šaurākā apgriezienu diapazonā, moderna automātiskā kārba dīzeļa pozīciju drusku uzlabo bet dinamiskāks tāpat būs benzīns

3. Iekšdedzes motors kā tāds sevi ir izsmēlis.

4. Kvēpu filtrs ir riska pozīcija jebkuram dīzelim sākot no ~150kkm, diezgan pamatīgi ietekmē braukšanas paradumi un paša dzinēja defekti.

5. Dīzeļa motoram ir krietni vairāk nosacījumu lai tas būtu bez problēmām iedarbināms aukstā laikā (akumulators, kvēlsveces, sprauslas un visbeidzot pati degviela)

6. Ja rakstu nepasūtītu Neste tad šī punkta nemaz nebūtu

Bradypus 21.augusts 2018 13:00
10 0 Atbildēt

Kā tieši izsmēlis? Pašlaik, cik man zināms, tas lietderības koeficientā konkurē ar gāzes TEC, nemaz nerunājot par akmeņogļu elektrostacijām, kas joprojām ir lielākais pasaules elektroenerģijas avots.

Rallists 21.augusts 2018 15:25
10 4 Atbildēt

Izsmēlis no tāda viedokļa ka nav paredzami būtiski uzlabojumi ne no ekonomijas ne ekoloģijas viedokļa. Tas auto varbūt patērē simts gramus mazāk degvielas un izdala uz pusi mazāk kvēpu/co/vienalgo ko salīdzinot ar 15-20 gadus vecu mašīnu, bet cena par to ir krietni īsāks kalpošanas laiks. Attiecīgi jāražo vairāk un tāpat arī jāpārstrādā vairāk.

Tāpat diezgan smieklīga ir dzīšanās pēc ekoloģijas vienā pasaules daļā, kas neveido pat 10% no pasaules populācijas kad tanī pašā laikā Ķīnā un Indijā ekoloģijai tiek likts diezgan liels mīkstais.

Pļurkt 21.augusts 2018 18:32
5 1 Atbildēt

Raksts par zirgiem, bet tu par zirņiem!

CO un CO2 ir kardināli atšķirīgas lietas.

msh 21.augusts 2018 18:40
3 1 Atbildēt

Principā tev var piekrist, izņemot pa šo punktu - nu jā, iekšdedzes dzinējs ir +/- attīstīts līdz galam, bet tas pārējais ir pseidoekoloģijas/wannabedrošības, lasīt, politisku lēmumu, rezultāts. Ar iekšdedzes dzinējiem viss būtu normāli, ja vien novāktu prasības mašīnām ierakstīties arvien mazākos degvielas patēriņos noteiktos testu ciklos, kā arī prasības pēc arvien labākas aizsardzības, ja nejauši gadās ar mašīnu iebraukt banger racing [nezinu kā pareizi tas "sporta" veids saucas latviski] arēnā, jo šīs prasības vairs adekvātus uzlabojumus nedod - tā vietā vajag adekvātas atgāzu normas un reālistiskas prasības pret dzelžiem, bet ja gribas kaut kādas prasības uzspiest, tad uzspiest aerodinamikas prasības. Tonnu smaga mašīna ar pludlīnijai pietuvinātu formu reālajā dzīvē būtu daudz ekoloģiskāka par divas tonnas smagu pseidodžipu ar hibrīda spēka agregātu.

Pļurkt 21.augusts 2018 21:05
3 1 Atbildēt

Ja iekšdedzes dzinējs vēl tomēr nav izsmēlis savus resursus, tad tvaika turbīna iekš TECiem savus resursus ir izsmēlusi 20 gadsimta pirmajā pusē!

Pat plikai tvaika turbīnai, neņemot vērā kondensatoru uc uzpariktes lietderības koeficients ir krietni zemāks par jebkuru mūsdienu iekšdedzes dzinēju.

Skyactiv 22.augusts 2018 15:50
0 2 Atbildēt

Taisni vēlējos par Skyactiv-X ieminēties. Ja pareizi visu esmu sapratis pirmais, kurā tas parādīsies ir jaunā Mazda 3 2019 gadā. Šķiet būs 2.0 tilpums ar 180 vai 190Zs precīzi neatminos.

YouTube bija video, kur ir saruna ar Mazda pārstāvjiem par šo.

Nav tā, ka tikai ECU saprogrammēts savādāk. Tur šķiet arī tāda fīča bija, ka degmaisīju aizdedzina nedaudz ar vārgāku dzirksteli un pārējais tiek ar kompresiju piešķilts. Vispār nekas vienkārš tur nelikās kā tik ECU tunings. Cerams Mazda izdosies. Tad dīzelis varēs beidzot lasīties prom no vieglajiem auto.

Bradypus 22.augusts 2018 20:55
0 0 Atbildēt

Jā, stāsts izklausās sarežģītāks, nekā "ECU tunings" bet to arī nemēģināju pateikt. Tikai to, ka mehāniski nav principiāli jaunu konstrukciju - ka visādi EGRi un DPFi. Tehniski motors ir augstāku kompresijas pakāpi, kāda izsenis ir dīzeļiem, degvielu padod tiešā iesmidzināšana un aizdedzināts tiek ar ļoti precīzi kontrolētu dzirksteli. Neviena no šīm sastāvdaļām nav tāda, kurai ļoti draudētu "bērnu slimības" vai sarežģītāki remonti ka ierastam dzinējam. Un tikai ECU ir aprīkots ar pavisam konceptuāli jaunu ideju kā to ierasto un mazliet savādāk sakomplektēto brīnumu vadīt.

Bradypus 22.augusts 2018 11:59
1 0 Atbildēt

Ja jau "tvaika turbīna iekš TECiem" liekas novecojusi, tad ir vērts padomāt, ka šī novecojusī tehnoloģija, par kuru nekas labāks nav izdomāts ir arī "iekš AESiem" ;) Varbūt būsi vēl pārsteigtāks, ka pat bērnu autiņos esošā kodolsintēzes elektroenerģijas ieguve joprojām ietver tvaika turbīnu, kā elektrības iegūšanas veidu no kodolreakcijā iegūtā siltuma.

Bradypus 21.augusts 2018 22:21
2 0 Atbildēt

Painteresējies, vai Mazda arī domā, ka "līdz galam". Iespējams būsi pārsteigts, ka kompresijas aizdedzes benzīna dzinējs jau tūlīt nonāks produkcijā. Dīzeļa efektivitāte, kas darbināma ar zema oktānskaitļa benzīnu... Skyactiv-X ir risinājums kā ar detonāciju necīnīties, bet izmantot - diezgan būtisks solis aiz "līdz galam" vai ne?

msh 22.augusts 2018 0:30
2 1 Atbildēt

Nē nu ko jau saprot ar "līdz galam". Manā izpratnē "līdz galam" nozīmē motoru ar adekvātu jaudu, degvielas ekonomiju, resursu un pieņemamu ekoloģijas līmeni. Šis posms tika sasniegts astoņdesmitajos gados. Kopš tā laika tikai notiek cīņa ar atgāzu normām, degvielas ekonomijas testiem un pieaugošu mašīnu svaru, bet manis nosauktās īpašības tikai cieš.

Bradypus 22.augusts 2018 9:20
0 0 Atbildēt

Nu tad švaki tev, msh, ar spēju kaut ko izlasīt. Skyactiv-X piedāvā progresu tieši tevis minētajos kritērijos, nevis "cīņu ar atgāzu normām". Tev, kā pietiekami tehniskam cilvēkam, jau nu vajadzēja saprast, ka kompresijas aizdedze benzina dzinējam ir diezgan būtisks principiāls uzlabojums, faktiski radot jaunu dzinēja veidu.

msh 22.augusts 2018 22:33
0 0 Atbildēt

Nu tas tā ir tad, ja uzskata ka tiešā iesmidze ir laba lieta, nevis huiņa - jo šaubos ka tas SkyActive-X izmantos netiešo iesmidzi - bet netiešā iesmidze ne vien ir ilgspēlējošāks un tehniski vienkāršāks risinājums, bet arī sagāzējas bez problēmām, ko nevarētu teikt par tiešo iesmidzi. Un pie viena vēl ir jātic ka mūsdienās, un piedevām japāņi, spēj uzprojektēt kaut ko ilgspēlējošu un ar potenciālu.

Bradypus 22.augusts 2018 22:49
0 0 Atbildēt

Netiešo... Tā kā bērns, kam slinkums pat izlasīt par jaunu tehnoloģiju, bet padiskutēt gribas... Ar netiešo vispār to nav iespējams izdarīt, tādēļ arī agrāk šāda dzinēja nebija. Bet tas nemaina faktu, ka šajā dzinēja nav jaunu tehnoloģiju, izņemot vadības programmatūru - visas pārējās ir vairāk vai mazāk pārbaudītas, savukārt programmaturas "remonta" pašizmaksa ir tuva 0, līdz ar to ir veltas bažas par to, ka viss nu tik plīsīs un būs jāmaina par milzu naudām.

Rallists 21.augusts 2018 22:43
3 0 Atbildēt

Esmu diezgan skeptisks jo šobrīd aktuālais divu litru Skyactive benzīns nu ne pa kam nav ne dinamisks ne ekonomisks, uz papīra tur ir 160zs, dzīvē mokas ne braukšana.

Papētīju to Skyactive-x, izklausās pasakaini bet diezvai tas motors novilks 200k saglabājot visas tās sistēmas strādājošas, kamēr garantija tikmēr dīleri varēs cīnīties, pēc tam to auto varēs grūst no kraujas astronomisko remontu izmaksu dēļ.

Bradypus 22.augusts 2018 9:27
0 0 Atbildēt

Rallist, laikam jau jauc p ar p tikai tādēl, ka Mazda turpina izmantot Skyactive zīmolu šim motoram. Līdzšinējie Skyactiv ir tas, ko msh sauc par "cīņu ar atgāzu normām", bet X ir principiāli jauna tehnoloģija. Tavas bažas par "saglabājot visas tās sistēmas strādājošas" gribētu saukt par ļoti pārspīlētām. Tajā motorā nav nekādu jaunu sistēmu, ja spēj padomāt tehniski. Vienīgā atšķirība ir ECU programmējumā, bet visādi citādi vecas, sen izmantotas lietas. Līdz ar to nav nekāda pamata domāt, ka izturība būs sliktāka vai remonti dārgāki kā līdzšinējiem dzinējiem.

msh 22.augusts 2018 0:39
0 0 Atbildēt

Nu paga, a ko tu gribi no tā motora izspiest? Tas ir divu litru, četru cilindru, 16 vārstu motors, kurš atrodas 1,6 tonnas smagā mašīnā. Tā problēma nav ar motoru - tā ir problēma ar mašīnu. Atceries kādās mašīnās pirms 30 gadiem lika šādus motorus? Golfs, kadets, 190. mersis, 300 bembijs - mašīnas kam svars bija ap tonnu, kuras tāds motors spēja pavilkt arī zemākos apgriezienos, bet ja to motoru aizgrieza augšās, kur tas atdzīvojas, tur tas arī gāja. Kamēr tagad iekš tās mazda 6 viņš atrodas tikai tāpēc, ka NEDC un tamlīdzīgi testi ir čunčināšanas testi - esmu redzējis grafikus, kādus pirms pāris gadiem opelis saviem ķīseļiem izmantoja lai noteiktu vai mašīna neatrodas testā - un čunčināšanas testā, dabiski, 2.0 motors izpildās labāk nekā 2.5, kuram tur vajadzētu būt. Ja nebūtu tās pseidoekoloģijas normas, pie tā kā attīstījušās mašīnas pēdējo 20 gadu laikā, tagad tām nedaudzajām mašīnām, kam nebūtu 6 katlu motors, būtu četru katlu turbiķis.

JanJan 21.augusts 2018 14:16
6 0 Atbildēt

Nu grūti teikt, ka izsmēlis... Kāda tad ir alternatīva iekšdedzes dzinējam? Hibrīds? Bet tas jau arī izmanto iekšdedzes dzinēju. Tīrs elektroauto? Ne jau pie pašreizējām cenām... Piemēram, e-golf maksā 40k eur, mazais e-up 27k eur, leaf 36k, hyundai ioniq 35k utt utt.

Pēc 10 gadiem? Varbūt... Bet ne tagad...

Bradypus 22.augusts 2018 12:04
2 0 Atbildēt

Nav alternatīvas, pat neņemot vērā cenu, ja spēj redzēt cauri pseidozaļajai propagandai. Elektroauto ir "ekonomisks/ekoloģisks" tikai tad, ja "izmešus" skaitam tikai pie paša auto. Iekšdedzes dzinējs joprojām ir konkurētspējīgs enerģijas ieguvē - kā jau iepriekš rakstīju, tā liederības koeficients un ekoloģiskums ir konkurētspējīgs ar TEC un labāks nekā akmeņogļu stacijām, kas ražo lielāko daļu pasaules elektroenerģijas.

msh 21.augusts 2018 12:54
7 1 Atbildēt

1) Kurš to mītu vispār izdomāja? Man patīk ka tiek apgāzts neesošs mīts - tas tak tāpat skaidrs ka motors kurš patērē mazāk degvielas, procesā izpūš vairāk oglekļa dioksīda.

2) Tas nav mīts bet realitāte - jautri ka punktā, kur ir runa par jaudu, tā vietā apspriež griezes momentu, un vēl iepin atgāzes. Jauda ir jauda, un griezes moments ir griezes moments. Patiesāks tas punkts būtu, ja tur tiktu apgāzts mīts ka ķīselis ir stiprāks, jo lūk, tam ir lielāks griezes moments, tas nekas ka šaurā diapazonā - realitātē tas šaurais apgriezienu diapazons arī visu izsaka - elastības nav, tā jākompensē ar gariem robiem, kā rezultātā līdz riteņiem nonāk jau pavisam cits griezes moments... Uzskatāms piemērs ir esošajā - vai iepriekšējajā - golfā esošie motori, kur GTDar saviem 350 ņūtoniem ir stipri lēnāks par vājāku GTI un ļoooti stipri lēnāks par R, kam ir tie paši 350 ņūtoni. Kad izdosies panākt ka ķīselis būs tikpat elastīgs kā benzīnnieks - jā, tad beidzot ķīselis būs panācis benzīnnieku. Līdz tam tas ir derīgs tikai kravu vilkšanai.

4) Bet kur tur tajā sviestainajā tekstā tiek apgāzts šis "mīts"?! Ceturtais "mīts" skan "Automašīnas kvēpu filtrs (DPF) rada papildu riskus un izmaksas dīzeļdzinēju automašīnu īpašniekiem." - sekspertam vajadzēja nikni bāzt batonus, stāstot ka visām līdz šim 13 gadu laikā saražotajām mašīnām tie filtri joprojām ir dzīvi, un tie ies vismaz 25 gadus. Problēma ir - šis "mīts" ir patiesība - daļiņu filtrs rada riskus ka tas aizdirsīsies un/vai paķers līdzi arī turbīnu, un rada papildus izmaksas brīdī kad to jāmaina vai jāamputē - un vispār arī parastā darbībā, jo tas izdedzināts tiek ar papildus degvielu, kura savādāk tiktu izmantota lai mašīnu kustinātu uz priekšu.

P.N. Redaktors varētu izskaidrot kas ir "partikulāro emisiju daļiņas", jo es pieņemu ka viņam smagi klibo latviešu valodas prasmes, ja var tādu sviestu publicēt. Iztulkošu - "partikulārs" - barbarisms vai žargons no angļu "particles", literārajā latviešu valodā tulkojams kā "daļiņas", "emisijas", atkal barbarisms vai žargons no angļu "emissions", latviski tulkojas kā izplūdes, nu trešais vārds gan ir latvisks, tātad beigās sanāk - "daļiņu izplūdes daļiņas", wtf?

Bradypus 21.augusts 2018 12:59
6 1 Atbildēt

Šķiet vēl neesi aptvēris, ka mūsdienu cilvēki zin, ka CO2 izmeši ir mērāmi paši par sevi un tiem nav nekāda sakara ar degvielas patēriņu. Savas ķīmijas zināšanas vari droši noraut podā - šodienas postmodernisma pasaulē "koki ražo skābekli".

felix65 21.augusts 2018 18:17
0 0 Atbildēt

Nu ja. ,,graujot mītus, kas pastāvējuši gadus atpakaļ". Uz žurnālista godu pretendējošam cilvēkam tādas vafeles nevajadzētu spļaut laukā.

650 21.augusts 2018 23:37
2 0 Atbildēt

Pagapaga, paskatīsimies ko tie benzīnēdāji dziedās, kad tūliņ drīz vien jaunās EU benzīnnormas stāsies spēkā.Kamēr demagogi musina un pljūta, tikmēr aizkadrā viss jau notiek ;P

JanJan 21.augusts 2018 14:04
1 0 Atbildēt

Rekur tematam atbilstoša tēma iz šodien ziņām:

ES jau apņēmusies līdz 2030.gadam samazināt siltumnīcas gāzu izmešus par 40%, salīdzinot ar 1990.gada rādītājiem. Šis skaitlis būtu jāpalielina līdz 45%, uzskata EK.

"Esmu apņēmies šo jautājumu nodot dalībvalstīm vēlāk šogad," ziņu aģentūrai DPA sacīja ES klimata komisārs Migels Kanete.

www.tvnet.lv/6137516/es-pl...s-klimata-joma

Bradypus 21.augusts 2018 19:19
2 0 Atbildēt

Nu jau pat sapelējušus batonus nekautrējās spraust pareizi "izglitotajai" tautai. Interesanti kā tas mēsls taisās par 45% ierobežot ūdens tvaikus?

650 21.augusts 2018 15:27
6 0 Atbildēt

Ir pilnīgi pie d, vai dd vai benzīns vai kas.Runa ir, ka liela daļa braucošo hlamu neatbilst nekādām ne ražotāja ne cilvēcības normām.Turklāt, tie pilnīgi oficiāli braši iziet TA.Klaja liekulība gvelzt, ka pat "vecais" euro5 klases dīzelis bojā gaisu- kad TA norma ir tur relatīvos ciparos ne ta 1,5 ne ta 2,5 neta figzin pat varbūt visi 3,0.Kamēr kārtībā esošam un ar Dpf filtru aprīkotam reāli izmēra ciparus 0,01-0,05, max tur kkādi 0,1-0,2.Tas 0,05 ir 30x (!) mazāks par LV oficiāli atļauto.Daudziem tādiem pat 5g veciem auto tur būs reāli 0,01, kas ir akurāt pat 150x (!) mazāk par LV atļauto.Par ko ta te vispār šis tirgus? Piemēram lūdzu šeit, kurš te Melo (skat zemāk)-(c):

www.skodalatvia.lv/promotions/skoda_diesel_plus

Jūsu priekšrocības iegādājoties DIESEL PLUS automašīnu:

• Jūs savā īpašumā iegūsiet auto ar jaunākās paaudzes EURO 6 dīzeļdzinēju,

• Ar dīzeļdzinēju iespējams veikt pat par 260 km tālāk ar vienu degvielas tvertni*,

• Dīzeļdegviela vienmēr būs izdevīgāka par benzīnu,

• Joprojām 46% izvēlas automašīnu ar dīzeļdzinēju**,

• Dīzeļdzinējam ir ilgtspējīgs resurss, tas kalpos ilgi un uzticami,

• Dīzeļdzinējam ir mazāki Co2 izmeši, līdz ar to, tiem ir mazāka ietekme uz apkārtējo vidi. (c)

Aigars 22.augusts 2018 0:28
2 0 Atbildēt

Pupu mizas

650 22.augusts 2018 13:41
1 1 Atbildēt

Joprojām ne vārda un ne teikuma nav nekur bijis veltīts jaunajai/gaidāmajai benzīnmotoru EU normu ieviešanai.Nav minēts arī par to, cik "moderni" pēc gada-diviem skaitīsies visādi tie tur šodien plaši ieteicamie "modernie" 1,2 ibioiturbo.Kuri šodien tiek izgaismoti ka esot "labāki" par nolādētajiem dīzeļiem.Kā jau teicu- kamēr demagogi producē tēmas un vientieši par tām diskutē, tamēr aizkadrā viss notiek.

Nav arī skaidrs, kas notiks ar LV TA- caur kuru Joprojām netraucēti izbrauc atklātā textā hlami, kuriem ne to, ka kaut kas būtu jāmēra, bet ko var saost pa gabalu un dūmus ar neapbruņotu aci var ieraudzīt un viss skaidrs būtu bez jebkādām sarežģīti dārgām tehniskām ierīcēm.Runa iet par simt- un tūkstoš -kārt lielāku reālo izmešu klātbūtni, nekā to paredz eu6 vai pat jebkurš eu5 vai pat eu4 un eu2 (ar nosacījumu, ka tas ir tehniskā kārtībā).

Visu šo vasaru visā Eu-ropā iet vaļā runas un diskusijas par jauno - mums par to neviena vārda nav, tikai mēram dīzeļus un demagoģējam un uz ielas reāli ostam TA "normām" atbilstošu indi.

Google/trans: (c).....no 2018. gada septembra tiks piemēroti jauni kvēpu emisiju ierobežojumi no benzīna dzinējiem. Automašīnas ar tiešo iesmidzināšanu parasti to var sasniegt tikai ar daļiņu filtru. Nepieciešamās izmaiņas ražošanā noved pie kavēšanās vai arī tāpēc, ka daži modeļi tiek pilnībā izņemti no ražošanas.....

....Slikti laiki automobiļu pircējiem. Daudzi jaunie automašīnu modeļi pašlaik nav pieejami....

.....ja jūs pašlaik pērkat jaunu automašīnu, iespējams, būs jāgaida piegādes brīdi......

.....Ja rodas šaubas, klientiem jābūt pacietīgiem, jo ​​īpaši, ja viņi vēlas iegādāties benzīna dzinēju. Nav pareizi atļaut automašīnu izplatītājam ātri piekļūt modelim bez daļiņu filtra. Rudenī automobilis būtu novecojis......(???)

www.welt.de/motor/article...-Neuwagen.html

...Christian Pesau, automobiļu importētāju darba grupas vadītājs Austrijā: "Daudzi tirgotāji centīsies atbrīvoties no uzglabāšanas transportlīdzekļiem, kas septembrī neatbilst jaunajiem emisiju standartiem." (???) www.trend.at/branchen/auto...liste-10148141

Janka 22.augusts 2018 17:49
3 2 Atbildēt

Tikai viens jautājums - kāpēc salīdzinot jaudu, tiek runāts tikai par turbo dīzeļiem (jo citu nemaz nav) un atmosfēriskajiem benzīnniekiem? Pie vienāda barošanas veida tak dīzelis bezcerīgi atpaliek, ne tā? Pie kam, ne tikai jaudas ziņā, bet arī patēriņš ir līdzīgs.

Nemaz nerunājot par papildus efektiem kā 100 lieki kg mašīnas purngalā, kas nemaz neuzlabo vadāmību.

Bradypus 22.augusts 2018 21:02
3 3 Atbildēt

Tā kā uz dīzeli pārgāju no turbo benzīna tāda pašā auto, izdarot šādu izvēli, jo apnika bezjēgā liet degvielu, varu droši pateikt, ka viss ko te sarakstīji, ir pilnīgas muļķības.

Braucējs 22.augusts 2018 19:50
0 1 Atbildēt

Rallists taisnība 3. punktā !!!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Kā baltkrievu tālbraucējs Polijā 350 eiro sodu nopelnīja (+ VIDEO) 1

Baltkrievu "fūres" vadītājs, kurš krustojumā un uz gājēju pārejas apsteidz netrafarētu policijas automašīnu, tiek apturēts un saņem sodu PLN 1500 (350 EUR) apmērā. Lasīt vairāk

 

Pilots, kurš uz Tallinas šosejas veica avārijas nosēšanos, ir pieredzējis instruktors (+ VIDEO) 9

Sestdien uz Tallinas šosejas avārijas nosēšanos veica privātā lidmašīna. Tās pilots ārkārtas situācijā rīkojies pareizi. Lasīt vairāk

 

Seat ar rekordlieliem ienākumiem pirmajā ceturksnī 7

Spānijas autoražotājs 2024.gadu iesācis teicami, pirmajā ceturksnī nopelnot 226 miljonus eiro. Lasīt vairāk

 

Volkswagen ID.3 saņem vēl vienu uzlabojumu paketi 9

Elektriskais Volkswagen modernizāciju piedzīvoja jau pērn, taču ražotājs pie tā nav apstājies un atradis veidu, kā elektrisko hečbeku uzlabot arī šogad. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti