Kariņš prognozē, ka dīzeļdegvielas cenu palielinošais obligātās biokomponentes regulējums paliks spēkā - iAuto

Kariņš prognozē, ka dīzeļdegvielas cenu palielinošais obligātās biokomponentes regulējums paliks spēkā 2

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 30.marts 2022 10:07

Regulējums, kas paredz obligātās biokomponentes īpatsvara palielināšanu tirdzniecībā esošajai degvielai, visticamāk, saglabāsies, izriet no Ministru prezidenta Krišjāņa Kariņa (JV) sacītā intervijā Latvijas Televīzijas raidījumā "Rīta panorāma".

Premjers atzina, ka vakar sadarbības sanāksmē tika runāts par to, vai nevajadzētu atlikt minētā regulējuma spēkā stāšanos, ņemot vērā jau tā augstās degvielas cenas.

"Cik saprotu, grūtības ar atlikšanu ir saistītas ar to, ka vairumtirgotāji jau šādu degvielu ir iepirkuši, ir noslēgti līgumi un varbūt šī degviela jau ir benzīntankos. Patlaban ir karš, bet šī prasība ir saistīta ar Eiropas direktīvām. Jāskatās, ka tik mēs neiedzīvojamies tajā, ka mums pēc tam būs jāmaksā miljoniem miljonu soda naudā," teica Kariņš.

Viņš pauda, ka publiskajā telpā daudz tiek runāts par to, ka vajadzētu samazināt akcīzi degvielai. Taču šajā gadījumā jāsaprot, ka, "pērkot degvielu, diemžēl pārsvarā par to maksājam Krievijai".

"Nodokļi ir tas, ko mēs paņemam pašu valstij. Ja sakām, ka nodokļus vairs nemaksājam, sanāk, ka visu naudu dodam Krievijai, kas pērk tankus un posta Ukrainu, bet nodokļu naudas, kas mums vajadzīga, lai pirktu aizsardzības ieročus, nebūs," skaidroja Kariņš, uzsverot, ka uz notiekošo ir jāraugās ar vēsu prātu un ka tiek meklētas iespējas palīdzēt cilvēkiem ar mērķētiem pabalstiem.

Patlaban izskatās, ka biodegvielas komponentes paliks spēkā, teica premjers. Kariņš nezināja teikt, kāds varētu būt degvielas sadārdzinājuma apjoms. Jautāts par to, ka pat vairāk nekā 10 centu sadārdzinājums degvielai radītu milzīgu cenu pieaugumu arī citos sektoros, Kariņš sacīja, ka to visu saprotot.

"No malas tas viss izskatās viegli - vienkārši nedarām un viss, bet ir ļoti daudz praktiskā, piemēram, piegāžu ķēdes, līgumi, saistības, kas ir visā Eiropas Savienībā, kur esmu viens no tiem, kas argumentē, ka, ņemot vērā kara situāciju, zemes platības būtu jāizmanto graudu ražošanai, nevis degvielas izejvielu ražošanai. Tas ir lēmums, kas būtu jāpieņem visā ES," pauda valdības vadītājs.

 
2 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Mangusts 30.marts 2022 18:00
1 2 Atbildēt

Pilnīgi piekrītu. Turklāt auto daudzums uz ielām nevis samazinās, bet palielinās. Taisnība ir, ka naudas ir vairāk kā jebkad. Degviela mierīgi varētu maksāt 3 un pat 4 eiro par litru, tad nevajadzētu korķos stāvēt un degvielu pirktu būtiski mazāk - ne nodoklis Latvijai, ne nauda Krievijai.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 20

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 31

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Lai samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem, EK plāno sākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu (+ VIDEO)

Cik mēs nākotnē maksāsim par elektrību? Kāpēc tā vienā valstī ir dārgāka nekā pie kaimiņiem? Uz šiem jautājumiem cer atbildēt jaunais Eiropas Komisijas plāns – uzsākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu, lai paātrinātu dažādu savienojumu izveidi, kas samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem. Ko tas nozīmē un kas jauns gaidāms Baltijas valstīs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti