Lasītājs: pārdomas par 'ceļu policijas' darbu 14

 
12.augusts 2009 11:35

iAuto lasītaja: Mani, kā daudzus ceļu satiksmes dalībniekus, satrauc policijas bezdarbība un radītie apdraudējumi uz Latvijas ceļiem.

Sekojot Valsts policijas Satiksmes uzraudzības biroja darbībai un tās vadītaja Edmunda Zivtiņa aktivitātēm var secināt, ka policijas darbs satiksmes uzraudzības jomā galvenokārt vērsts uz fotoradara izvietošanu un peļņas gūšanu no tā izmantošanas, autovadītāju sodīšanu par braukšanu alkohola reibumā, un citiem pārkāpumiem, kas pamata attiecas uz vieglo automašīnu vadītājiem.

Nav dzirdēts, ka Valsts policija un tās Satiksmes uzraudzības birojs būtu nopietni veicis kravas automašīnu kontroli.

Lielās fūras šķērso Latviju bez jebkādas kontroles no Valsts policijas puses.

1. Krava mašīnās bieži vien nav atbilstoši piestiprināta vai tā ir formāla. Rezultāta krava krīt no piekabes, vai izsit caurumu sienā un izgāžās uz ceļa, radot darudus citiem satiksmes kustības dalībniekiem. Kravas gabarīti neatbilst noteikumu prasībām, bet sodi netiek piemēroti, jo neviens policists neveic gabaritu mērījumus.

2. Kravas mašīnu svars ir nesamērīgi lielāks, ne kā to var izturēt Latvijas ceļi. Bet ko tad dara "ceļu policija"? Neko, jo vienmēr atrod atrunas, ka nav līdzekļu, lai izmērītu svaru uz ritošās ass vai citas atrunas. Toties milzīgas summas tiek meklētas un atrastas fotoradaru iegādei. Kāpēc Vācijā policija var izmantot diezgan lētu un efektīgu mērierīci, kura viegli pārvietojas kopā ar datoriem pa visu valsti un izmēra jeb kuras kravas mašīnas svaru uz ass, bet Latvijā tādas mērierīces nav? Vai tas neliecina, ka Satiksmes uzraudzības biroja vadība un darbinieki nepievērš uzmanību savai izglītošanai?

Valsts policijas bezdarbība sagādā lielas problēmas ceļu uzturētajiem, zaudejumus valsts budžetam, jo ceļi tiek bojāti, bet neviens šai problēmai nepievērš uzmanību un visi valsts vadītāji un ministri priecīgi par Edmunda Zivtiņa aktivitātēm. Savukārt mums visiem jabrauc pa sabeigtiem ceļiem, riskējot ar savu transportu, ar savu veselību un dzīvību, jo nav ne kontroles, ne sodīšanas, ne cita profilaktiska darba no ceļu policijas puses.

3. Nav dzirdētas E.Zivtiņa paskaidrojumi, kas tiek darīts, lai ceļu uzturetāji nopietni domātu par ceļu uzturēšanu, lai bedres tiktu aizlāpītas, lai zīmes atbilstoši izvietotas, lai ceļa apzīmējumi un zīmes būtu redzami un saprotami. Daudzi, ja ne katrs vadītājs, varēs apliecināt nejēdzības uz Latvijas ceļiem, ar kurām katram jāsastopas. Bet vai ceļu policisti un citi policisti informē par šīm nejēdzībām vadību? Vai tā informē valdību? Neesam ne lasījusi par šādām policistu aktivitātēm, ne arī ko dzirdējuši. Arī lasītaji to var apliecināt savos komentāros.

4. Administratīvā tiesā nesamērīgi daudz sūdzību par nepamatotiem sodiem. Nav noslēpums, ka tiesas pamatā aizver acis un izliekas neredzam pārkāpumus un nejēdzības no ceļu policijas puses. Tomēr ir diezgan daudz gadījumu, kad tiesas konstatē, ka sods uzlikts nepamatoti, nelikumīgi, bez pierādījuma vai ar procedūras pārkāpšanu. Un kas tad notiek tālāk? Vai kāds no darbiniekiem tiek sodīts? Varbūt šādi gadījumi tiek pētīti un ar tiem iepazīstināti citi policijas darbinieki? Nē, nekas nenotiek, jo nevienam tas neintersē. Galvenais, lai būtu atbilstoši rādītāji un soda summas, lai ar tiem varētu izrādīties valdības priekšā.

Secinājums ir viens: Manuprāt, Valsts policija un tās vadība nezina, ar ko tad faktiski jānodarbojas Satiksmes uzraudzības birojam un ceļu policijas darbiniekiem. Savukārt Edmunds Zivtiņs ar savām aktivitatēm fotoradaru iegādē aizmigloja acis ne tikai Valsts policijas vadībai, bet arī Iekšlietu ministrijai, valdībai un pat presei. Nav saprotams, kur palika speciālisti, kas nopietni varētu izanalizēt notiekošo uz Latvijas ceļiem, kā arī Valsts policijas un tās pakļautībā Satiksmes uzraudzības biroja darbību un atbildību. Ierosinu šo biroju, līdzīgi ka tas notika ar Dzelzceļa policijas parvaldi, likvidēt un lai ar satiksmes uzraudzību nodarbojas katrā policijas iecirknī, katrā reģionalā parvaldē, ka tas pašlaik notiek ar uzraudzību dzelzceļa parvadāšanas jomā. Tad būs arī no ka prasīt atbildību, jo pašlaik ne Satiksmes uzraudzības birojs, ne tās vadītājs E.Zivtiņš ne par ko neatbild, jo atbildības nasts tiek novirzīta uz citiem pleciem. Toties birokrātijas aparāts Satiksmes uzraudzības birojā paplašinās.

Ar cieņu un cerēdama, ka [kādreiz] kaut kas mainīsies,
Vera,
autovadītaja ar stāžu un pieredzi autosportā
 
Visi komentāri
 
270291. viesis 12.augusts 2009 12:33
0 0 Atbildēt

mja, sveetdien vakaraa, kaa parasti- CP seed lejaa no Keguma HES dambja otraa daugavas pusee un ker tos, kuri no dambja noripinaas virs 50- tur apkaart nekadu maju nav... Bet otraa pusee uz celja bezpredels parasti daraas, tur vinu nav.

270296. viesis 12.augusts 2009 12:43
0 0 Atbildēt

Ir, satiksmes uzraudzības dienastam 1 auto svari, un diezgan bieži es viņus viskautkur esmu redzējis. Bet parasti skats ir tāds stāv bariņš ar onkoļiem un svari, pabraucot kādu 1km uz priekšu, stāv strīpa ar fūrēm ceļmalā un gaida kad svar aizbrauks.

270316. viesis 12.augusts 2009 13:43
0 0 Atbildēt

Mani arī pārsteidz jau vairākus gadus aktīvā CP interese par lidostas viadukta nobrauktuvi Zolitudes virzienā. VIETA, kur ir labs asfalts, plats ceļš, laba redzamība ,BET neviena gājēja, skolnieka . Arī suņi un kaķi tur nemēdz staigāt. Līdz krustojumam ar galveno ceļu arī teju puskilometrs, apstāsies jebkurš "lidotājs". Reala apdraudējuma satiksmes drošibai tur nav vispār, bet CP aktivitātes ši ceļa posma "apsardzei" ir milzīgi lielas. CP visvairāk tur iemīļojuši iebrauktuvi birztaliņā, bet nesmādē arī iebrauktuves privātmāju pagalmos un ceļos. Pirms dažām dienām vienlaicīgi nelielo minēto Jūrkalnes ielas posmu ar radariem vienlaicīgi bija ielenkušas divas CP brigades un viens CP motocikletists. Ienesīga vieta tiešām, kur naudiņa viegli ienāk pat īpaši neapgrūtinot jau tā nedaudzās CP darbinieku galvas smadzeņu šūnas... Tiešām, jāpiekrīt raksta autorei, ka CP šobrīd vairāk nodarbojas tikai ar soda naudu iekasēšanu, nevis ar savu tiešo uzdevumu izpildi - satiksmes drošibas nodrošināšanu. Raksta autore nav informēta, ka šogad viena no CP prioritātēm ir velosipedisti, nevis smagais autotransports.

Iespējams, ka CP darbinieki joprojām ir par daudz un nespēj atrast sev piemērotu nodarbi - joprojām valstij paliek iespēja ietaupīt budžeta līdzekļus šamazinot lieko policistu skaitu.

270320. viesis 12.augusts 2009 15:49
0 0 Atbildēt

A varbuut labaak punktuaali ieveerojam CSN un nedodam kukuljus polichiem?

270330. viesis 12.augusts 2009 19:21
0 0 Atbildēt

Punktuali ieverot csn nav fiziski iespejam, vai dazos gadijumos apdraud dzivibu :D

sovakar sanemsos un uzcpesu raxtinu ar bildem ka CP ker par atruma parsniegsanu pirms kanal, vecmilgravi kur kugu buvetava.

tas ir skats par rubli...

Atbalstu stretsked, kkas jadara, citadi cp galigi izlaidusies, skiet ka ataizl jedzigakos darbiniekus, jo ar *******em vieglak manipulet un tie acis nelec...

270332. viesis 12.augusts 2009 20:37
0 0 Atbildēt

Starp citu,LV darbojas "Autotransporta kontroles dienests",kura tiešais pienākums ir visi piesauktie kravinieku grēki,tā ka šoreiz CP nav pie vainas.

270333. viesis 12.augusts 2009 20:55
0 0 Atbildēt

Smagos ta vēl kontrolē, bet CP darbs ir zem katras kritikas un šeit pie vainas ir nevis paši CPisti, bet gan to vadība. Viss tiek vērsts uz to lai iekasētu vairāk naudas. Fotoradariem ir jāradina mazināt ātrumus bīstamās vietās, iepriekš par to brīdinot ar attiecīgu zīmi - piemēram skolas.

Zīmju neskaidrais izvietojums vai to galīgi nepraktiskā atrašanās vieta nav iemesls lai tur pastāvīgi "ganītos", bet gan ziņot attiecīgām instancēm par nejēdzībām.

Braukšana dzērumā nav pārkāpums, ja netiek nekas pārkāpts, tas var tikt pielietots kā vainu pastiprinošais apstāklis pārkāpumu vai avārijas gadījumā (vainīgajam).

Īsumā: CP un tamlīdzīgās instances šobrīd ūpējas kā iekasēt naudu, nevis rūpēties par drošību uz ceļa.

P.S. zivs pūst no galvas.

270343. viesis 13.augusts 2009 2:10
0 0 Atbildēt

Kāds mans paziņa no Satiksmes uzraudības biroja teica, ka viņa birojā valda satraukums, jo kāds esot jau uzrakstījis Valsts prezidentam un tiek planots, ka šo biroju gatavojas likvidēt, kā tas nesen notika ar Dzelzceļa policijas pārvaldī. Jautājums ir tikai cik liels atbalsts ir Rdmundam Zivtiņam.

Bert svarīgs jautājums ir arī par mums, par speciālistiem, kuriem vajadzētu izklāstīt valdībai savu redzējumu par notiekošo uz ceļiem Latvijā. Nesen biju braucis cauri Vācijai un redzēju, kā policija sver fūras, mēra gabaritus, seko ceļu kvalitatei, bet vairākās pilsētās policisti uz velosipēdiem izsekoja velosipedistus-parkapējus. Vai kadrēiz Latvijā redzēsim policistus uz velosipēdiem?

Un vis beidzot, atbildība par ceļu policistu slikto darbu jprasa no tās vadības un no Valsts policijas vadības. Vai kads to darīs? Kur tad ir slavena Linda Mūrniece?

270353. viesis 13.augusts 2009 8:51
0 0 Atbildēt

Tie policaji ir................ :-D

Nezin soda punktus un uz cik ilgu laiku tie darbojas (apgalvo, ka uz 1 gadu)

Ja policajs iet pa trotuāru kreisā pusē (pa diognāli krustojumā no manis) - kuru griežoties pa labi vispār neredzēju, jo pārliecinājies, ka no kreisās puses auto nav, griežu pa labi un skatos, kur braucu = apgalvo , ka man bija jāredz un jāapstājas jo viņš kā kājām gājējs pa trutoāru, gribējis manu auto apturēt...

Policajs-man draudēja sodit par braukšanu bez drošibas jostas, tik tapēc, ka tā priekšnieks teicis, absurds = nekad bez drošibas jostas nebraucu...

KĀDA RUNA PAR DROŠIBU U>T>T

P.S ļoti atvainojos, Tiem 1 no 1000 policijas darbiniekiem, kuri tiešām ir savā vietā un uzlabo drošibu kā arī braukt prieku

270357. viesis 13.augusts 2009 9:33
0 0 Atbildēt

djgaca [?] 12.08.2009 12:43

Ir, satiksmes uzraudzības dienastam 1 auto svari, un diezgan bieži es viņus viskautkur esmu redzējis. Bet parasti skats ir tāds stāv bariņš ar onkoļiem un svari, pabraucot kādu 1km uz priekšu, stāv strīpa ar fūrēm ceļmalā un gaida kad svar aizbrauks.

================================

Nav vinjiem tikai vieni svari, un ir arii tehnologjija, kaa shitos gaidiitaajus

"panjemt siltus" :-) Principaa vajag taa kaa USA - sver visas lielkravas mashiinas,

ik pa noteiktam gabalam ir kontrolpunkts, caur kuru jaabrauc obligaati. Viss, un

nevienam pat praataa neienaak ko nebuut pljurksteet :-)

270358. viesis 13.augusts 2009 9:35
0 0 Atbildēt

djgaca [?] 12.08.2009 12:43

jā un mūsu banānrepublikā neviens nav iedomājies ar otriem svariem piebraukt un pasvērt tos agresīvi stāvošos fūristus :|

270359. viesis 13.augusts 2009 9:38
0 0 Atbildēt

270333. viesis 12.08.2009 20:55

Smagos ta vēl kontrolē, bet CP darbs ir zem katras kritikas un šeit pie vainas ir nevis paši CPisti, bet gan to vadība. Viss tiek vērsts uz to lai iekasētu vairāk naudas. Fotoradariem ir jāradina mazināt ātrumus bīstamās vietās, iepriekš par to brīdinot ar attiecīgu zīmi - piemēram skolas.

=============================

Ziimes nav obligaatas, taapat, kaa nav obligaatas Eiropaa :-) Taas VAR tikt

uzstaadiitas, bet tas ir celja apsaimniekotaaja / pashvaldiibas zinjaa, uzstaadiit

vai nee :-) Palasi Rietumvalstu Celju satiksmes likumus :-) Vieglaak ir iegaadaaties

(Rietumvalstiis) taa saukto "Stacionaaro radaru atlasu", normaali katraa valstii

taads tiek izdots :-) Par Vaaciju man divi taadi ir, abi pirkti otrpus robezhpaarejai

"Frankfurt/O" :-) Nu a paarvietojamie radari ...tie lai ir uz vadiitaaja sirdsapzinjas -

biji stulbenis, tad maksaa ar! :-)

270360. viesis 13.augusts 2009 9:43
0 0 Atbildēt

Pirmais [?] 13.08.2009 09:35

jā un mūsu banānrepublikā neviens nav iedomājies ar otriem svariem piebraukt un pasvērt tos agresīvi stāvošos fūristus :|

==========================

Tas ir taads krasi bananoidaals domu gaajiens :-) Ir ljoti maz celju, kur buutu iespeejams uzstaadiit svaru posteni uz CIETAS, HORIZONTAALAS virsmas,

netrauceejot satiksmei :-) Celja nomali izmantot nedriikst, jaa buut cietam pamatam

zem svaru plateem...

270370. viesis 13.augusts 2009 10:40
0 0 Atbildēt

Gribētu, lai ka kāds CP darbonis pats ienāk iauto un pastāsta, kas tik interesants un svarīgs notiek uz lidostas viadukta nobrauktuves zoļļuka pusē ? Tiešām, pēdējās dienās pavēroju to gabalu no viadukta līdz Apuzes ielai (dzīvoju netālu) un atklāju ka teju visi krūmi pilni ar CP brigadēm. Tas tiešām nav normāli.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Citi raksti
 

 

Izceltie raksti

"Zaļais" vēl negarantē, ka viss būs labi (+ VIDEO) 13

Video autors iebrauc krustojumā pie luksofora zaļā signāla un saduras ar Volvo, kura vadītājs aizšķērso ceļu, griežoties pa kreisi. Lasīt vairāk

 

Sestdien, 27.aprīlī, Rīgā ar motociklu parādi atklās motosezonu. 2

27.aprīlī pie t/c „Mols” Krasta iela 46. sākot no plkst. 10.00 pulcēsies ap Latvijas motobraucēji, lai kopīgi atklātu ikgadējo motosezonu. Pulcēšanās laiks no plkst. 10.00-12.59. Lasīt vairāk

 

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 16

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 

X stundai nav gatavi: Aizsardzības industrijas pārstāvji pārmet valstij nepietiekamo finansējumu inovācijām un pasūtījumu trūkumu 4

Aizsardzības industrijas pārstāvji šodien Saeimas Inovācijas ekosistēmas attīstības apakškomisijas sēdē pauda kritisku nostāju par nepietiekamo valsts finansējumu jomas inovācijām, atbilstošu pasūtījumu trūkumu un birokrātiskiem novecojuša normatīvā regulējuma radītajiem šķēršļiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti