iAuto lasītaja: Mani, kā daudzus ceļu satiksmes dalībniekus, satrauc policijas bezdarbība un radītie apdraudējumi uz Latvijas ceļiem.
Sekojot Valsts policijas Satiksmes uzraudzības biroja darbībai un tās vadītaja Edmunda Zivtiņa aktivitātēm var secināt, ka policijas darbs satiksmes uzraudzības jomā galvenokārt vērsts uz fotoradara izvietošanu un peļņas gūšanu no tā izmantošanas, autovadītāju sodīšanu par braukšanu alkohola reibumā, un citiem pārkāpumiem, kas pamata attiecas uz vieglo automašīnu vadītājiem.Nav dzirdēts, ka Valsts policija un tās Satiksmes uzraudzības birojs būtu nopietni veicis kravas automašīnu kontroli.
Lielās fūras šķērso Latviju bez jebkādas kontroles no Valsts policijas puses.
1. Krava mašīnās bieži vien nav atbilstoši piestiprināta vai tā ir formāla. Rezultāta krava krīt no piekabes, vai izsit caurumu sienā un izgāžās uz ceļa, radot darudus citiem satiksmes kustības dalībniekiem. Kravas gabarīti neatbilst noteikumu prasībām, bet sodi netiek piemēroti, jo neviens policists neveic gabaritu mērījumus.
2. Kravas mašīnu svars ir nesamērīgi lielāks, ne kā to var izturēt Latvijas ceļi. Bet ko tad dara "ceļu policija"? Neko, jo vienmēr atrod atrunas, ka nav līdzekļu, lai izmērītu svaru uz ritošās ass vai citas atrunas. Toties milzīgas summas tiek meklētas un atrastas fotoradaru iegādei. Kāpēc Vācijā policija var izmantot diezgan lētu un efektīgu mērierīci, kura viegli pārvietojas kopā ar datoriem pa visu valsti un izmēra jeb kuras kravas mašīnas svaru uz ass, bet Latvijā tādas mērierīces nav? Vai tas neliecina, ka Satiksmes uzraudzības biroja vadība un darbinieki nepievērš uzmanību savai izglītošanai?
Valsts policijas bezdarbība sagādā lielas problēmas ceļu uzturētajiem, zaudejumus valsts budžetam, jo ceļi tiek bojāti, bet neviens šai problēmai nepievērš uzmanību un visi valsts vadītāji un ministri priecīgi par Edmunda Zivtiņa aktivitātēm. Savukārt mums visiem jabrauc pa sabeigtiem ceļiem, riskējot ar savu transportu, ar savu veselību un dzīvību, jo nav ne kontroles, ne sodīšanas, ne cita profilaktiska darba no ceļu policijas puses.
3. Nav dzirdētas E.Zivtiņa paskaidrojumi, kas tiek darīts, lai ceļu uzturetāji nopietni domātu par ceļu uzturēšanu, lai bedres tiktu aizlāpītas, lai zīmes atbilstoši izvietotas, lai ceļa apzīmējumi un zīmes būtu redzami un saprotami. Daudzi, ja ne katrs vadītājs, varēs apliecināt nejēdzības uz Latvijas ceļiem, ar kurām katram jāsastopas. Bet vai ceļu policisti un citi policisti informē par šīm nejēdzībām vadību? Vai tā informē valdību? Neesam ne lasījusi par šādām policistu aktivitātēm, ne arī ko dzirdējuši. Arī lasītaji to var apliecināt savos komentāros.
4. Administratīvā tiesā nesamērīgi daudz sūdzību par nepamatotiem sodiem. Nav noslēpums, ka tiesas pamatā aizver acis un izliekas neredzam pārkāpumus un nejēdzības no ceļu policijas puses. Tomēr ir diezgan daudz gadījumu, kad tiesas konstatē, ka sods uzlikts nepamatoti, nelikumīgi, bez pierādījuma vai ar procedūras pārkāpšanu. Un kas tad notiek tālāk? Vai kāds no darbiniekiem tiek sodīts? Varbūt šādi gadījumi tiek pētīti un ar tiem iepazīstināti citi policijas darbinieki? Nē, nekas nenotiek, jo nevienam tas neintersē. Galvenais, lai būtu atbilstoši rādītāji un soda summas, lai ar tiem varētu izrādīties valdības priekšā.
Secinājums ir viens: Manuprāt, Valsts policija un tās vadība nezina, ar ko tad faktiski jānodarbojas Satiksmes uzraudzības birojam un ceļu policijas darbiniekiem. Savukārt Edmunds Zivtiņs ar savām aktivitatēm fotoradaru iegādē aizmigloja acis ne tikai Valsts policijas vadībai, bet arī Iekšlietu ministrijai, valdībai un pat presei. Nav saprotams, kur palika speciālisti, kas nopietni varētu izanalizēt notiekošo uz Latvijas ceļiem, kā arī Valsts policijas un tās pakļautībā Satiksmes uzraudzības biroja darbību un atbildību. Ierosinu šo biroju, līdzīgi ka tas notika ar Dzelzceļa policijas parvaldi, likvidēt un lai ar satiksmes uzraudzību nodarbojas katrā policijas iecirknī, katrā reģionalā parvaldē, ka tas pašlaik notiek ar uzraudzību dzelzceļa parvadāšanas jomā. Tad būs arī no ka prasīt atbildību, jo pašlaik ne Satiksmes uzraudzības birojs, ne tās vadītājs E.Zivtiņš ne par ko neatbild, jo atbildības nasts tiek novirzīta uz citiem pleciem. Toties birokrātijas aparāts Satiksmes uzraudzības birojā paplašinās.
Ar cieņu un cerēdama, ka [kādreiz] kaut kas mainīsies,
Vera,
autovadītaja ar stāžu un pieredzi autosportā
mja, sveetdien vakaraa, kaa parasti- CP seed lejaa no Keguma HES dambja otraa daugavas pusee un ker tos, kuri no dambja noripinaas virs 50- tur apkaart nekadu maju nav... Bet otraa pusee uz celja bezpredels parasti daraas, tur vinu nav.