Pārdomas: Fotoradari un cilvēktiesības 21

 
17.septembris 2009 8:29

Nav noliedzama fotoradaru ieviešanas un izplatības pozitīvā loma satiksmes drošības veicināšanā. Eiropas prakse ir pierādījusi, ka fotoradaru pielietošana disciplinē autovadītājus un mazina ceļu satiksmes negadījumu skaitu.

Viens no Latvijas Automoto biedrības svarīgākajiem uzdevumiem  vienmēr ir bijis un būs rūpēties par satiksmes dalībnieku drošību, tādēļ atbalstām visus jaunievedumus, kas drošību uz ceļiem veicinātu.

Tajā pat laikā jāuzsver, ka konkrēta autovadītāja sodīšana, nefiksējot viņa atrašanos automobīlī pārkāpuma brīdī var būt pretrunā ar šī cilvēka tiesībām saņemt sodu tikai par veikto pārkāpumu.

Vēlētos  piekrist Tiesībsarga Romāna Apsīša secinājumam, ka  „piemērojot sodu pēc tam, kad pārkāpums fiksēts ar fotoradaru, var tikt pārkāpti tiesību pamatprincipi – tiesiskās paļāvības un vienlīdzības princips, kā arī nevainīguma prezumcija”.

Ceļu policijai tomēr būtu jānoskaidro, kurš ir vainīgs. Tādēļ Lietuvas modelis, kurā automašīnas īpšniekam ir jāierodas ceļu policijā, kur tiek noskaidrota viņa vaina, vai arī nosaukts patiesais pārkāpējs ir demokrātiskāka un pieņemamāka.  Ja automašīnas īpašnieks nevēlas nosaukt pārkāpēju, viņam pašam ir jāuzņemas atbildība un jāapmaksā sods. Tāpat netiek ievērota vienlīdzība strap autovadītājiem, kas vada kāda uzņēmuma vai personisko autotransportu.

Ja pārkāpums tiek fiksēts juridiskas personas trasporta līdzeklim, tad sodu var apmaksāt uzņēmums vai iestāde un autovadītājs par to var pat neuzzināt, savukārt, ja noteikumus pārkāpj privātā autotransporta vadītājs, sods tiek uzlikts tikai īpašniekam. Ceļu policijas apmeklējums it kā procesu sarežģī, tomēr galvenais mērķis taču ir uzlabot satiksmes drošību ne tikai iekasēt maksimālu soda naudu.

Juris Zvirbulis,
Latvijas Automoto biedrības prezidents,
Ceļu satiksmes drošības padomes loceklis

 
Visi komentāri
 
271146. viesis 17.septembris 2009 9:01
0 0 Atbildēt

Vēl tikai piebildīšu, ka šīe radari disciplinē tikai tos vadītājus, kam tās soda naudas kaut ko izsaka, tiem kuriem neko neizsaka fotoradari ir "dieva dāvana", kā saka fiksē tikai kārtējo personīgo rekordu.

271147. viesis 17.septembris 2009 10:15
0 0 Atbildēt

piekrītu iepriekšminētajam , tie paris ls , bez $ūda punktiem , ''lidotājiem'' + - ir pie kājas....

271148. viesis 17.septembris 2009 10:25
0 0 Atbildēt

Nesapratu- fotoradara kvīts auto īpašniekam pārkāpj viņa cilvēktiesības, bet plāksteris par stāvēšanu nepārkāpj?

Mums taču ir 100 un viena joma kur nemeklē vainīgo, bet soda īpašnieku: kūlas dedzinātāji, sniega nešķūrētāju uz ietvēm, kaimiņu traucētāji u.t.t.

271158. viesis 17.septembris 2009 11:47
0 0 Atbildēt

Zivtinsh jau nokemneteeja ka Lietuvieshi mulkji iekasee tikai par 3000-5000 paarkaapumiem menesii, bet Latvijas radari 15000!!!!! Tieshaam shis komentaars ir balstiits uz autransporta droshiibas uzlaboshanu... :D

271162. viesis 17.septembris 2009 12:04
0 0 Atbildēt

Un kā ir ar manām autobraucēja tiesībām sagaidīt, ka citi braucēji uz ceļa ievēros CSN (tajā skaitā ātruma ierobežojumus) ?

271167. viesis 17.septembris 2009 12:13
0 0 Atbildēt

271162. viesis 17.09.2009 12:04

Un kā ir ar manām autobraucēja tiesībām sagaidīt, ka citi braucēji uz ceļa ievēros CSN (tajā skaitā ātruma ierobežojumus) ?

_________________________________________________________________________

Nu bet kas Tev traucē sagaidīt ??? Gaidi..... :):):)

271174. viesis 17.septembris 2009 13:16
0 0 Atbildēt

Uzskatu, ka ši tēma nebūtu īstā, kur piesaukt cilvēktiesības. Galu galā, katram autovadītajam ir arī elementari pienākumi - ievērot CSN prasības. Nav dzirdēts gadījums, kad fotoradara kvīti saņēmis kāds kurš šo pārkāpumu nebūtu veicis. Ir tūkstošiem gadījumu, kad kāds idiots CP darbinieks ar Stalkeru no plūsmas izceļ vienu "nabadziņu", kuram ir biezāks auto , un piespriež sodu. Tas reali varētu būt cilvēktiesību pārkāpums. Bet fotoradars ir tikai tehniska ierīce, kas reaģē uz faktisku pārkāpumu, bez jebkādas personiska ieinteresētības faktora. Līdz šim kat kā nav dzirdēts par fotoradariem, kas reģētu tikai uz BMW un lexus džipiem... Vairums bļāvēju par fotoradaru sodiem šobrīd ir auto nomas kantori, sabiedrības un personas, kuri savus auto uztic visādiem švabrakiem, paziņām,brūtelēm,utt... Tad arī šie švabraki, izmantojot uzticibas situaciju, uztaisa kārtīgus rēķinus fotoradariem+ vēl pagūst pabojāt OCTAS līmeņus. Tikai pēc tam auto īpašnieki un sabiedrības sāk baurot pa visu ES un Latvijas kantoriem un piesaukt cilvēktiesību pārkāpumus. Protams, normatīvā bāze par fotoradaru izmantošu ir jāprecizē gan Satiksmes likumā, gan attiecīgos MK noteikumos. Bet, savu misiju fotoradari šobrīd veic itin sekmīgi, attiecīgs profilakses process notiek un pilnveidojas. Daudziem zemajiem"lidotājiem", kuru pie mums joprojām netrūkst, bez dosjē biografijas sabojāšanas, ir iespēja šķirties no daudziem jo daudziem latiņiem.

271176. viesis 17.septembris 2009 13:20
0 0 Atbildēt

Vienkārši kādam atkal gribas, lai valstij būtu vēl vairāk naudas jātērē kādas sistēmas uzturēšanai. Vai šie "tiesībsargi" ir parēķinājuši, cik kopā maksā viena jebkura valsts ierēdņa darba stunda, cik maksā nelietderīgi pavadīta "klienta" darbastunda? Un vai tomēr tas nav tik tā, lai pieķero vāģu turētājiem būtu iegansts paslēpties un neatbildēt par savu rīcību? Vai tad nepietiek vienkārši ar sistēmu, kad var pārsūdzēt piespriesto administratīvo sodu, ja reiz kāds tajā vietā un laikā nav bijis?

271178. viesis 17.septembris 2009 14:03
0 0 Atbildēt

Nu, varbūt reizi pa reizēm tomēr izbeigsies pēdējos gados sāktais "bezpriģels", kad iestādes un privātpersonas savus auto uztic x personām. Arī OCTAS jaunie noteikumi uz to veicinās. Tad nebūs jādomā, "vai reiz tajā vietā un laikā ir būts..." Un ja arī savs čomaks,kuram auto iedots, ziepes ir uztaisījis, tad VAJAG prasīt no sava čomaka, lai šis arī piķo. Un nevis rakstīt žalobu valsts iestādēm par cilvēktiesību tēmu. Būsim zolidi.

271179. viesis 17.septembris 2009 14:07
0 0 Atbildēt

Ja pārkāpuma fiksēšana ir cilvēktiesību pārkāpums, tad jau pārkāpuma izdarīšanai arī ir jābūt cilvēktiesību pārkāpumam :D Kāpēc neviens nesūdz šito štelli tiesai?

271187. viesis 17.septembris 2009 15:06
0 0 Atbildēt

Par "bildēšanu" ir jābrīdina! Vēlaties samazināt braukšanas ātrumu... nolieciet brīdinājuma zīmi un pie bīstamās vietas fotoradaru. Fotoradara atrašanās ārpus apdzīvotas vietas, nekurienes vidū nu nekādīgi necels drošību uz ceļiem. Kur nu vēl slēpt fotoradarus auz visādām zīmēm utt. Tikpat stulbi kā ceļu policists, kas slēpjas ar radaru aiz staba.

Citādi tas nav rūpes par ceļa drošību bet gan par valsts kases pildīšanu.

271197. viesis 17.septembris 2009 15:58
0 0 Atbildēt

271187. viesis 17.09.2009 15:06

Par "bildēšanu" ir jābrīdina! Vēlaties samazināt braukšanas ātrumu... nolieciet brīdinājuma zīmi un pie bīstamās vietas fotoradaru. Fotoradara atrašanās ārpus apdzīvotas vietas, nekurienes vidū nu nekādīgi necels drošību uz ceļiem. Kur nu vēl slēpt fotoradarus auz visādām zīmēm utt. Tikpat stulbi kā ceļu policists, kas slēpjas ar radaru aiz staba.

-------------------------------------------------

Draudzinj, arii Rietumos par fotoradara esamiibu ar ieprieksh novietotu ziimi tiek briidinaats tikai saliidzinoshi nelielaa daljaa gadiijumu :-) Turklaat ir arii fotoradari, kuri pietiekoshaa apgaismojumaa nebuut nezibina zibspuldzi vai naktii riibina IR diapazonaa - "upuris" pat nenojaush , ka iekljuvis "annaaljos" :-) A taa normaali visur proceduura ir viena - automaatiski visi gali nonaak pie auto iipashnieka (taapeec meedz shaut arii no muguras), ja vinjsh juutas vainiigs, maksaa bez iideeshanas, ja nee - vinja tiesiibas taisiit "razborkas" ar nodariijuma vaininieku vai policiju, kas nu ir ekstreemi rets gadiijums :-) Un nekaadas chiiksteeshanas par cilveektiesiibaam ...Katram pasham jaadomaa, kam dod savu auto!

271204. viesis 17.septembris 2009 17:14
0 0 Atbildēt

Vot - vot ir jādomā kam dod auto.

Vai vēl labāk, ka civiltiesisko apdrošināšanu maksā nevis par dzelzsgabalalu, bet par cilvēku.

Citādi var teikt - kāda velna pēc palielinās apdrošināšanas prēmija īpašniekam cilvēkam, kas nav avāriju izraisījis, jo bija aizdevis čomam? :D

271205. viesis 17.septembris 2009 17:19
0 0 Atbildēt

Fotoradara ātruma sliekšņa uzlikšana zem 10km/h ir amorāla(lai gan juridiski ok), jo spidometrs nav tik precīzs, lai noteiktu vai ātrums ir 51km/h vai 48km/h. Vot gaidu, kad tiks pubicēta statistika no fotoradariem, par vadītāju braukšanas ātrumiem un vidējiem sodiem.

271209. viesis 17.septembris 2009 18:43
0 0 Atbildēt

Kanibaals [?] 17.09.2009 17:19

Fotoradara ātruma sliekšņa uzlikšana zem 10km/h ir amorāla (lai gan juridiski ok), jo spidometrs nav tik precīzs, lai noteiktu vai ātrums ir 51km/h vai 48km/h.

----------------------------------------

Normaalaas valstiis to slieksni reekjina savaadaak - man uzreiz pazinjoja, ka 5 km/h man par labu uz iespeejamaas spidometra kljuudas reekjina, veel 5 km/h man par labu uz iespeejamaas fotoradara kljuudas reekjina, taatad kopaa 10 km/h man par labu, attieciigajaa vietaa vareeju 50 km/h vietaa braukt ar 60 km/h. Bet bija man 62 km / h ... itogo laipni luudzam, 248,- CHF, pie kasiites luudzu :-) Jeb 2,- CHF par katru atljauto + paarsniegto km / h :-)

271230. viesis 18.septembris 2009 12:27
0 0 Atbildēt

Cranshaft, latvijaa daudzi pat nav sapratushi, ka dotajaa bridii tiek lietoti portatiivie fotoradari un to juridiskais statuss ir tads pats kaa "feenam"- tas ir- bridinajuma ziimes pirms tadiem NAV jaliek. Taas IR jaliek pirms tacionariem radariem, kuru mums veel nav.. Kad buus, tad ari zimiites buus. :)

271236. viesis 18.septembris 2009 13:53
0 0 Atbildēt

271230. viesis 18.09.2009 12:27

Cranshaft, latvijaa daudzi pat nav sapratushi, ka dotajaa bridii tiek lietoti portatiivie fotoradari un to juridiskais statuss ir tads pats kaa "feenam"- tas ir- bridinajuma ziimes pirms tadiem NAV jaliek. Taas IR jaliek pirms tacionariem radariem, kuru mums veel nav.. Kad buus, tad ari zimiites buus.

...................................................

Genau, Parteigenoss No. 271230, vien pat pirms stacionaarajiem radariem Rietumos shiis ziimes uzstaada ne vienmeer :-) Konkreeti, verkjis, uz kura traapiiju es, bija aptuveni 50 m uz "djerevnjas centra" pusi no baltaas shiltes, un "shaava muguraa" , gljeevulis taads :-) Iebuuveets privaatmaajas garaazhas sienaa, tjipa, kaa bankomaats ... maajas iipashniekam izdeviigi - vinjam ta vieteejaa CP naudu maksaa par sienas iiri :-) Un, kameer nenopleesh visus apaudzeetos mezhviinus vai ko tur, no 5 soljiem nepateiksi, ka starp smukajaam lapinjaam savus pleesonjas zhokljus zveeriski atnjirdzis cilveeces ienaidnieks - radars ... :-)))

271273. viesis 19.septembris 2009 17:52
0 0 Atbildēt

>Taas IR jaliek pirms tacionariem radariem, kuru mums veel nav.. Kad buus, tad ari zimiites buus.

Noteikumus studijā!... Kuros LV standartos/likumos ir tādas prasības vēl pie tam atsevišķi izdalot stacionāros un mobilos. Tādu likumu nav. Zīme ir likuma nav, izdevīgi :) Vī konvencija vispār nepiemin radarus.

271275. viesis 20.septembris 2009 15:54
0 0 Atbildēt

kad kādam aizlienē auto, un jams viņu sasit, tad īpašnieks tiek sodīts ar lielāku OCTA prēmiju... un tas lūk neesot cilvēktiesību pārkāpums...

Un tas, ka Rīgā un rīgas rajonā reģistrētiem īpašniekiem auto apdrošināšana arī neesot cilvēktiesību pārkāpums...

cilvēltiesību aktīvisiti ibio...

271279. viesis 21.septembris 2009 0:24
0 0 Atbildēt

IkdienasViesis = sapuvusi tējkanna ? vecuma marasms jums neļauj saskatīt problēmas būtību, pārdzīvojot to ka citiem ir brūtītes :))))

IkdienasViesis nav pamanījis ka vel nevienu dienu neviens foto radars nav stāvējies pie skolas vai bērnudārza, vai vietās kur autovadītāji tiešām nejēdzīgi uzvedās.

Līdz šim tie nedapisteņi šos foto radarus liek visur kur satiksme iet raitāk nekā zīme , lai sekotu vienīgam mērķim iekasēt.

273232. viesis 7.decembris 2009 10:41
0 0 Atbildēt

AUTOBRAUCĒJA

PIEKRĪTU RADARU ESAMĪBAI tas disciplinē ,jo arī es to ievēroju ,tikai gribētos atbildi uz vienu, tiko kas ienes CALSTIJ STABILUS MAKSĀJUMUS uzreiz uzrodās PRIVĀTĀS STRUKTURAS - k-ā-s-ē j-i, kā tad dalīs tos ienākumus no soda naudām ,kas to kontrolēs un vispār - vaito vajag, labāk palēnām un no iepriekšējo radaru ieņmēmumiem pirkt jaunus VIENALGA VALSTIJ BŪS VAIRĀK, JA!!! NU VIENĪGI TAS NAV MODELIS KĀ AR tiem kases aparātiem kur par to ieviesšanu savulaik ? -? cilvēkam maksāja 5 /repšiki vai lati/ no katra .

Tāpat nabaga cietēja -aktrise ??? par gaismas pils "labo- pareizo" parakstu izsišanu.u.t.t

Varbūt tomēr varētu tai vastij bez problēmām,parāiem un kreņķiem atstāt arī IENĀKUMUs ?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Citi raksti
 

 

Izceltie raksti

Ram nāk klajā ar 547 Zs pikapu 1500 RHO (+ FOTO) 2

ASV autobūves uzņēmums Ram pieteicis jaunu modeli – 547 Zs jaudīgo pikapu 1500 RHO, kas nomainīs iepriekšējo jaudas virsotni TRX. Lasīt vairāk

 

200 000 eiro: Mercedes parāda elektrisko G-klasi (+ FOTO) 3

Mercedes – Benz pastāsta par G-580 EQ, elektrisko apvidnieku, kas iepazīšanās versijā Edition One maksās aptuveni 200 000 eiro. Lasīt vairāk

 

Volkswagen Golf zaudē visvairāk saražotā auto titulu Vācijā 12

Golf vairs nav visvairāk saražotais auto modelis Vācijā, tomēr šis tituls joprojām paliek pie Volkswagen. Lasīt vairāk

 
 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti