Linda Mūrniece: Ceļu policists – Tavs palīgs 24

 
1.jūnijs 2010 11:37

Linda Mūrniece savā blogā raksta: Šogad viens no maniem kā iekšlietu ministres mērķiem ir panākt, ka Ceļu policija no represīvas institūcijas kļūst par iedzīvotāju palīgu.

Jau gada sākumā uzdevu Valsts policijas vadībai sagatavot nepieciešamās izmaiņas policijas darbu regulējošajos dokumentos, kas nodrošinātu šī mērķa īstenošanu. Varbūt dažiem liksies, ka mērķis ir nesasniedzams un Latvijā tā nekad nenotiks. Bet es ticu, ka to var panākt, darot to, kas šobrīd iedzīvotājiem ir nepieciešams. Un tā ir redzama policijas klātbūtne uz ielām, biežākas policijas ekipāžu patrulēšanas. Laikā, kad cilvēki jūtas nedroši, apdraudēti un baidās vakaros staigāt pa ielām, tieši policijas klātbūtne uz ielas liek viņiem justies pasargātiem.

Sākot ar šodienu, 1.jūniju, stājas spēkā Valsts policijas vadības izstrādātais cirkulārs, kurā noteikts, ka turpmāk visi norīkojumā esošie Valsts policijas darbinieki, tai skaitā Ceļu policijas darbinieki, pastiprinātu uzmanību pievērsīs sabiedriskās kārtības uzturēšanai un noziedzīgu nodarījumu novēršanai, kas sevī ietver arī līdzdalību patrulēšanā. Līdz ar to Ceļu policisti visā Latvijā vairs nestāvēs tikai ceļa malās un nerakstīs protokolus, bet arī aktīvi iesaistīsies patrulēšanā un likumpārkāpumu novēršanā.

Intensīvāka patrulēšana ir arī viens no veidiem, kā novērst likumpārkāpumus, jo likumpārkāpējs, redzot policistus uz ielām, atturēsies no noziegumu izdarīšanas. Ceļu policijas iesaistīšanās likumpārkāpumu novēršanā un patrulēšanā arī uzlabos visas policijas tēlu sabiedrības acīs, jo par policiju kopumā lielā mērā tiek spriest tieši pēc Ceļu policijas rīcības.

Kāds varbūt iebildīs, ka Valsts policijā jau tā pārāk daudz reformas veiktas un Ceļu policistu iesaistīšana patrulēšanā nebūs rezultatīva. Bet mums jau ir pozitīva pieredze šajā sakarā. Zemgales reģionā šī prakse jau veiksmīgi darbojas, tur ir izveidots vienots patruļdienests. Šādas prakses rezultātā policijas darbiniekiem, dežūras laikā pamanot kādu pretlikumīgu, noziedzīgu darbību, ir izdevies aizturēt noziedzniekus, novērst likumpārkāpumus un sniegt iedzīvotājiem palīdzību. Tāpēc es ticu, ka Ceļu policijas iesaistīšana patrulēšanā ir nepieciešama un sniegs pozitīvus rezultātus!

Nenoliedzami, Ceļu policista pārvēršana par iedzīvotāju palīgu nenotiks vienā dienā. Jaunās kārtības iedzīvināšanai praksē ir nepieciešams lauzt vairākus sabiedrībā iesakņojušos mītus un patiesības par policistiem. Arī pašiem policistiem jābūt gataviem pieņemt pārmaiņas un jaunos darba pienākumus.

Vienmēr jau ir vieglāk darīt tā, kā ir ierasts un darīts gadu gadiem. Bet pēc manām domām policijai, īpaši šajos laikos, ir jāspēj mainīties un atbildēt uz sabiedrības vajadzībām. Ceru, ka šo pārmaiņu rezultātā vismaz vienu sabiedrības vēlmi izdosies īstenot un cilvēki uz ielām jutīsies kaut mazliet drošāk.

Iekšlietu ministres blogs: blog.iem.gov.lv

 
Visi komentāri
 
277324. viesis 1.jūnijs 2010 11:56
0 0 Atbildēt

Errr, man gan šķiet ka Mūrnieces k-dzes uzdevums ir "pirmsvēlēšanu kampaņa" !!! JO gada laikā mainīt Policiju - Mission Impossible !!! Da i ko no viņas paprasīsi - nelaimīgo politisko atbildību pēc tam ?!?!?

Riktīgi jau sāk besīt šitie nejēgas kas ar savu politisko reklāmu sākuši bāzties pa labi un kreisi !!!

277326. viesis 1.jūnijs 2010 12:29
0 0 Atbildēt

Protams, WALA, labāk jau nedarīt neko :) Par policiju viņa jau sen runāja, nav nekas jauns. Pamazām mainās.

277327. viesis 1.jūnijs 2010 12:32
0 0 Atbildēt

es jau te kādu laiku atpakaļ apvaicājos - kas ir ministra daba pienākumi....

jeb ko īsti ministrs dara un kā viņš var ietekmēt kautko

277328. viesis 1.jūnijs 2010 12:32
0 0 Atbildēt

277326. viesi - labāk ir darīt kaut ko nevis taisīt priekšvēlēšanu kampaņas !!! Ja skaidri zini ka pēc gada izmaiņas būs knapi pamanāmas, tad nefig solīt !!!

277329. viesis 1.jūnijs 2010 12:35
0 0 Atbildēt

"Ceļu policija no represīvas institūcijas kļūst par iedzīvotāju palīgu."

aizliegt jamiem tupēt krūmos ar radariem, bet atļaut pieņemt pateicības par tantiņu pārvešanu pār ielu :D

277330. viesis 1.jūnijs 2010 12:37
0 0 Atbildēt

Domāju, ka CP varētu būt labi specialisti cīņā pret daudzajiem suņu īpašniekiem Rīgas parkos, kuri neievēro suņu pastaigu noteikumus . CP darbinieki ir izcili specialisti mākā paslēpties krūmos,bedrēs, sētmalēs + vēl ekipēti ar video tehniku. Viņiem profesionali pastāv visas iespējas notvert suņu īpašniekus, kuri pieļauj iespēju saviem mīluļiem piemēslot parku zaļas zonas. No krūma ir visas iespējas ar video vai foto nofilmēt suņa defekacijas faktu un saimnieka tālāko rīcību. Neatbilstošas rīcības gadījumā , suņa saimnieku var aizturēt, nodemonstrēt viņam video un sastādīt administratīvo protokolu. Pieļauju, ka sodu varētu būt daudz. Pašvaldību policistiem līdz šim situaciju parkos nebija izdevies - varbūt TAS izdosies CP dienestiem ?

277331. viesis 1.jūnijs 2010 12:49
0 0 Atbildēt

Patiesībā jau uzjautrinoši. Kad nekas nenotiek,nav labi. Kad notiek,atkal nav labi. CP darba kultūra uzlabojas,ja kāds nav to pamanījis.

277332. viesis 1.jūnijs 2010 12:57
0 0 Atbildēt

Nē ir labi ja kaut kas notiek, bet notiek patiesībā nevis Ministres skatījumā !!! Es kaut kā neesmu ievērojis ka kaut kas būtisku uzlabotos !!! Tiesa es jau arī ar CP vaigā sastopos labi ja 3 reizes pa gadu.

277333. viesis 1.jūnijs 2010 13:08
0 0 Atbildēt

haaaaaaaa haaaaaaaaaa

277335. viesis 1.jūnijs 2010 13:43
0 0 Atbildēt

džugiņ, tu nejaucies Lindiņas pirmsvēlēšanu plānos, aizej labāk iemērē kādam loham dubultoctu :D:D:D

277337. viesis 1.jūnijs 2010 14:11
0 0 Atbildēt

Nu tik būs… :D

Par kvasa dzeršanu uz ielas tiks skrāpēti protokoli.

Šamie tak nav trennēti pa gabalu atšķirt kvasu no alus kā pašvaldībnieki… :D

P.S. Speciāli Deksteram – nevienā vārdā neesmu teicis ka tas ir slikti… :D

277338. viesis 1.jūnijs 2010 14:12
0 0 Atbildēt

Ikdienas Viesis + 50 :D :D :D

277341. viesis 1.jūnijs 2010 18:28
0 0 Atbildēt

Kārtējais populisms. Šodien kārtējo reizi redzēju situāciju, tantiņa ar suni stāv starp joslām uz Maskavas ielas aiz Rumbulas un pretīm braucošajai policijas ekipāžai tas liekas normāli, nevienu tak neapdraud gājējs ielas vidū ne uz pārejas, nav jēgas stāties un kautvai palīdzēt ātrāk aizpist ******* prom. Laikm jau tiešām policija vairs nav represīvs orgāns.

277344. viesis 1.jūnijs 2010 19:30
0 0 Atbildēt

recluse:

Ir jau vēl cits jautājums: Cik tālu atrodas tuvākā gājēju pāreja/luksofors?

Ja līdz pārejai ir pārsimts metri, tad tantiņas rīcība ir OK.

277346. viesis 1.jūnijs 2010 21:58
0 0 Atbildēt

277344. viesis

Stulbs vai izliecies? Tu ar auto ar mauc pāri zaļajai zonai tikai tāpēc, ka tuvāk, taisi maksas kreisos zem zīmēm, brauc zem aizlieguma zīmēm utt? Konkrētā vieta ir pie Visdariem, līkums ap 100m kopā gan varbūt sanāk, lai pārietu pie luksafora. Šogad vēl nevienu sabrauktu cilvēku tur neesmu redzējis, pēdējais pa divām joslām izsmērēts bija rudenī.

277347. viesis 1.jūnijs 2010 22:24
0 0 Atbildēt

Ceļu policija iedzīvotāju palīgs-cik zinu ārzemēs-

Ceļu policija autovadītāju palīgs-tas Mūrniecei zināšanai.

277348. viesis 1.jūnijs 2010 22:45
0 0 Atbildēt

recluse:

Izliecies, izliecies.

Konkrētajā vietā taču ir uzzīmēta sadalošā josla. Nu un kam tas tantuks tur traucē?

Cita lieta būtu, ja tantuks ar metāla šķērēm grieztu caurumu sadalošās joslas nožogojumā.

277351. viesis 2.jūnijs 2010 13:35
0 0 Atbildēt

277344. viesis

277348. viesis

Iesaku palasīt CSN - ja saskatāmā attālumā ir gājēju pāreja, nevienu nefiš kam tu tur netraucē

277352. viesis 2.jūnijs 2010 14:26
0 0 Atbildēt

Pats savulaik esmu ilgu laku strtādājis prokuraturas sistēmā, un CP ambicijas un darba metodes labi zinu. Tāpēc, nedomāju vis, ka Mūrnieces idejas realajā dzīvē tik vienkārši realizēsies. Ar dažām dienesta līmeņa pavēlēm būs par maz , lai izmainītu CP darba tikumus , ieradumus un tradicijas. Domāju, ka Latvijā CP struktūrā vismaz sākotnēji būtu jāveic 70% personala rotacija, tad varētu domāt par uzlabojumiem CP darbībā kā tādā. Pretējā gadījumā, CP darba ikdienā maz kas mainīsies - lūk. nostāsies viens CP volviķis stacijas laukuma vidū uz ietves, policmeņi sapirksies belašus, un no mašinas benķa arī sāksies tā "patrulēšana". Var jau būt, ka pa maiņu kāds iereibis bomzis vai mazgadīgais ar aliņu rokā tiks notverts. Bet kopumā, situcija nav tik vienkārša, maz cerību, ka represīvais un līdz šim šaurais CP domāšanas stils ļaus tai strukturai kļut par iedzīvotāju un autovadītāju palīgu. Neticu.

277353. viesis 2.jūnijs 2010 14:57
0 0 Atbildēt

Jā jā vakar vakarā mūsu "draugi un palīgi" kā parasti stāvēja krūmos ar "fēnu" rokā...

;)

277354. viesis 2.jūnijs 2010 15:44
0 0 Atbildēt

Graberim:

Jā, zinu, bet tas ir tāds ļoti stiepjams jēdziens "saskatāmā attālumā".

Moš tante pusakla un neredz. Neatņems tak viņai kājāmgājēja tiesības...

277356. viesis 2.jūnijs 2010 16:43
0 0 Atbildēt

Kāreiz «Kājāmgājēju Kustības Drošības Departaments» ir tas kas vajadzīgs – KKDD.

Tāda lieta atrisinātu sasāpējušās un ilgstoši iesūnojušās problēmas visas valsts līmenī…

Tātad sāksim:

Mērķis šādai organizācijai – apzināt un uzskaitīt iedzīvotāju uz iebraucēju daudzumu un to pārvietošanos, kā arī uzlabot gājēju drošību ne tikai ceļu satiksmē, bet arī novērst veselības problēmas un nejaušus likumpārkāpumus.

Kā tas izpaužas?

1. Kājāmgājēju apliecība – izsniedz reizi 5 gados – tā apliecina zināšanas tādās jomās, kā csn, valoda, likumi…

2. Obligāta ikkgadējā veselības apdrošināšana (tas pats kas OCTA) – sasāpējusi problēma bet šādi tā ieviestos praktiski mēneša laikā un uzlabotu sabiedrības veselības stāvokli un medicinisko aprūpi un vēl vis kautko.

3. Obligāta ikgadējā veselības apskate – daudzas slimības tiktu atklātas jau sākuma stadijā.

4. VID uzskaite un nodokļu nomaksa uzlabotos, jo bez attiecīgo nodokļu nomaksas pārvietošanās liegta – budžetam nemērā pluss…

Un ja vēl tam visam klāt pieliek visus citus efektus un plusus ko šāda sistēma radīs. Darbavietas, naudas apgrozījums, nomaksāti nodokļi – vispārībā vieni vienīgi plusi. Pie kam ļoti viegli ietekmējami likumpārkāpēji – apliecības anulēšana, kamēr nav nokārtotas visas saistības ar likumu. Personu identifikācija, nav jāveic tautas skaitīšana… Paradīze…

277398. viesis 4.jūnijs 2010 13:34
0 0 Atbildēt

Interesanti, kam ir lielākas prioritātes - ministrei Mūrniecei ,vai CP šefiem? Šonedēļ biežāk kā parasti pievakarēs esmu uzturējies Rīgas centrā, bet ne reizi vēl neesmu manījis NEVIENU CP darboni patrulējam 3 metrus tālāk par savu dienesta auto... Šorīt ap 9.00 pie Nacionālā teātra divi bomžiki itin atklāti tukšoja šnabja pudeli, bet turpat stāvošais CP motovīrs šos pavadīja ar vienaldzīgu skatienu - vairāk viņu tobrīd interesēja "kreisie" autovadītāji. Šonedēļ biežāk kā parasti CP manāmi visos iespējamos Latvijas krūmos ar radariem rokās. Izskatās, ka patrulēšanai ielās un parkos neatliek laika. Ko par to domā žurnalisti un tauta ?

280198. viesis 20.novembris 2010 13:07
0 0 Atbildēt

un ka nosaukt to mergli kurs 3novembri dezureja ulbrokas ciemata un visus vaditajus aptureja uz 67 km/st un laipni lava atpirkties. es zinu vismaz 4 tadus

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Citi raksti
 

 

Izceltie raksti

Geparda – 110 km/h ātrs un jau no 16 gadiem (+ FOTO) 4

Ar pārbūvēto Volkswagen Up Vācijā drīkst braukt A1 kategorijas vadītāju tiesību īpašnieki, kas pie tādām var tikt jau no 16 gadu vecuma. Lasīt vairāk

 

Izmaiņas koplietojamo elektroskrejriteņu satiksmē Rīgā (+ VIDEO) 1

Rīgas dome šodien lēma, ka no maija koplietojamie elektriskie skrejriteņi pa Rīgas centru nebrauks ātrāk par 20 kilometriem stundā, kā arī pakāpeniski tiks ieviestas speciālas to novietošanas zonas un tos nedrīkstēs atstāt kur pagadās, kā tas nereti bijis līdz šim. Skrejriteņu operatori izmaiņas vērtē neviennozīmīgi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 18

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 

Nepilni 18 000 eiro - jaunais Dacia Duster arī Latvijā 24

Piedāvājumā pilnais hibrīds HYBRID 140, jaunais benzīna dzinējs TCe 130 Mild Hybrid, pilnpiedziņas versijas, benzīna/LPG divdegvielu dzinējs ECO-G 100 un klientu iecienītās augstākā līmeņa Extreme un Journey aprīkojuma versijas, kas papildina viena otru. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti