Fotoradari fiksēs auto bez tehniskās apskates un neapdrošinātus jau oktobrī 43

 
29.septembris 2010 9:12

Valsts policija, Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (LTAB) un CSDD vienojušies par vēl ciešāku sadarbību, lai izskaustu neapdrošinātu un bez derīgas tehniskās apskates transportlīdzekļu piedalīšanos ceļu satiksmē.

"Šobrīd jau noslēgts līgums par fotoradaru programmatūras pilnveidošanu, kas ļaus fotoradariem uz ceļiem fiksēt šos ceļu satiksmes noteikumu pārkāpējus jau oktobra beigās."

Analizējot ar fotoradariem fiksētos atļautā ātruma pārkāpumus, secināts, ka vidēji 4 no 100 pārkāpējiem ceļu satiksmē piedalījušies arī bez OCTA un vidēji 3 no 100 bez tehniskās apskates.

Speciāla fotoradaru programmatūra OCTA un tehniskās apskates esamību transportlīdzekļiem pārbaudīs LTAB un CSDD datubāzēs. Ja tiks konstatēts pārkāpums, transportlīdzekļu īpašniekiem sods par pārkāpumu tiks nosūtīts pa pastu, piemērojot minimālo naudas sodu - par braukšanu bez OCTA - 60 lati, bet par braukšanu bez tehniskās apskates – 40 lati. Ja fotoradars vienam transportlīdzeklim fiksē vairākus pārkāpumus, sods tiek piemērots tikai par lielāko pārkāpumu.

Ātruma pārkāpēji vairāk brauc bez OCTA

Juris Stengrevics, LTAB valdes priekšsēdētājs: "Saskaņā ar LTAB aprēķiniem, šobrīd ceļu satiksmē piedalās apmēram 3% neapdrošinātu transportlīdzekļu. Saskaņā ar speciālistu novērojumiem, starp autovadītājiem ar agresīvu braukšanas stilu un ieradumu transportlīdzekli vadīt alkohola reibumā biežāk ir tādi, kas brauc arī bez OCTA. To pamato jau fiksētie rādītāji par pārkāpējiem, kuri pārsniedz atļauto braukšanas ātrumu. Šie autovadītāji, neskatoties uz sabiedrības izglītošanu, joprojām neapzinās patiesos riskus, kuriem sevi pakļauj – zaudējumi būs jāatlīdzina cietušajiem no saviem līdzekļiem. "

<250>Jāmin, ka par neapdrošināta transportlīdzekļa izraisītu ceļu satiksmes negadījumu cietušajiem zaudējumu atlīdzības tiek segtas no OCTA garantijas fonda, kurā iemaksas tiek veiktas no apzinīgo transportlīdzekļu īpašnieku iegādātajām OCTA polisēm, bet pēc tam regresa kārtībā atgūtas no vainīgā transportlīdzekļa vadītāja vai īpašnieka.

Pārkāpumu fiksēšana ar fotoradariem prasa mazākus administratīvos resursus

Šī gada astoņos mēnešos Satiksmes uzraudzības birojs (ceļu policija) administratīvi sodījusi 8006 transportlīdzekļu vadītājus par piedalīšanos ceļu satiksmē bez OCTA.

Edmunds Zivtiņš, VP Galvenās kārtības policijas pārvaldes Prevencijas pārvaldes priekšnieks: „OCTA sistēma Latvijā tika ieviesta, lai pasargātu sabiedrību no zaudējumiem, kas rodas ceļu satiksmes negadījumu rezultātā. Piedalīšanās satiksmē bez OCTA ir pietiekami nopietns administratīvais pārkāpums. Arī līdz šim esam aktīvi sodījuši vadītājus par OCTA neesamību, veicot transportlīdzekļu apturēšanu. Šobrīd līdz ar tehnoloģiju attīstību šādi pārkāpēji tiks sodīti pat neapstādinot transportlīdzekli. Mūsu pieredze rāda, ka administratīvo resursu ziņā visefektīvāk nodrošināt ceļu satiksmes noteikumu ievērošanas kontroli var ar tehnisko līdzekļu, piemēram, fotoradaru izmantošanu, kas administratīvo izmaksu ziņā ir pat izdevīgāk.”

Satiksmes uzraudzības biroja rīcībā šobrīd ir 4 pārvietojamie fotoradari, kas veic atļautā braukšanas ātruma kontroli, neapturot transportlīdzekli. Lai būtu iespējams konstatēt pārkāpējus, un piemērot tiem sodus, tiks veikti papildus uzlabojumi esošo fotoradaru programmnodrošinājumā. Tos plānots veikt no Ceļu satiksmes drošības profilakses konta līdzekļiem, kurā iemaksas veido 2% no iegādātajām OCTA polisēm. Līdzekļi kontā tiek pārskaitīti ar mērķi realizēt ceļu satiksmes drošības programmas un veikt pasākumus ceļu satiksmes negadījumu novēršanai Latvijā. Par līdzekļu piešķiršanu konkrētajiem projektiem un budžeta izlietojumu lemj Ceļu satiksmes drošības padome.

Nākotnē plānots paplašināt ar fotoradariem fiksējamos pārkāpumus

Andris Lukstiņš, VAS „Ceļu satiksmes drošības direkcija” direktors: „Ar šo projektu tiks pilnveidota tehnisko līdzekļu izmantošanas iespēja, atbilstoši jaunākajiem tehnoloģijas sasniegumiem. 21.gadsimtā pārkāpumi tiks fiksēti ar 21.gadsimta metodēm. Viss tiks veikts automātiski, tiks izslēgts cilvēciskais faktors, subjektivitāte lēmuma pieņemšanā, palielināsies operativitāte. Ja automobilim nav veikta tehniskā apskate, tas var radīt bīstamas situācijas gan sev, gan citiem satiksmes dalībniekiem. Nākotnē, palielinoties fotoradaru skaitam, varētu palielināt arī to pārkāpumu skaitu, kas tiek fiksēts ar fotoradariem, piemēram, krustojumu šķērsošana pie aizliedzošā signāla u.c.”

 
Visi komentāri
 
279064. viesis 29.septembris 2010 9:24
0 0 Atbildēt

sākumā ar padomāju līdzīgi kā Deksters, bet palasot sapratu, ka tā štelle jau būs pēcāk - tad kad no fočenes tiek nolasīta numura zīme un meklēts kam sodu piestādīta paralēli tiks pārbaudīts arī OCTA un apskates esamība !!!

279065. viesis 29.septembris 2010 9:25
0 0 Atbildēt

P.S. Un attiecīgi tā parbaude notiks tikai "pret" tiem vadītājiem kas fiksēti par ātruma pārkāpumu !!!

279066. viesis 29.septembris 2010 9:33
0 0 Atbildēt

Varēja jau bildēt visus pēc kārtas un pēc tam atlasīt ātruma pārkāpējus, braucējus bez TA, OCTA, bez gaismām, bez jostām, ar ieslēgtām miglām dienas laikā, ar zilajām lampiņām, nereģistrētus avarējušos u.t.t., meklēšanā esošos auto/vadītājus.

279069. viesis 29.septembris 2010 9:36
0 0 Atbildēt

Mazliet gan uzjautrina apgalvojuma pamatotība: "Ja automobilim nav veikta tehniskā apskate, tas var radīt bīstamas situācijas gan sev, gan citiem satiksmes dalībniekiem."

Pareizāk būu teikt - neizieta tehniskā skate automātiski nenozīmē bojātu, defektīvu auto un bīstamību citiem, tas tikai nozīmē, ka nav saņemta atļauja pedalīties satiksmē un tas nav viens un tas pats... ;)

279070. viesis 29.septembris 2010 9:39
0 0 Atbildēt

Manuprāt štelle ir vienkāršāka, ir samazinājies autobraucēju skaits kā tāds pie tam cilvēki brauc lēnāk. Toyst, piķis ziftiņam&Co neienākas vajadzīgā daudzumā, a te 40-60 Ls t.i +31-40 km/h ekvivalents. Vēl var piespēlēt info citām valsts un iespējams arī privātajām institucijām. Īsāk sakot ziftiņš grib realizēt pilnīgu valstī esošā transporta pārvietošanās kontroli, cik tas ir likumīgi nezinu, bet mani tas uztrauc, ka kāds privāts kantoris vāc datus tos apkopo, glabā utt. On-lainā tas toč nenotiks un fotogrāfēti tiks VISI.

279071. viesis 29.septembris 2010 9:43
0 0 Atbildēt

Godīgajiem nav par ko uztraukties, uz viņiem tas neattiecas...

Transporta kontroli jau tagad var realizēt izmantojot pavisam citas, daudz lētākas un progresīvākas sistēmas, kā fotoradarus.

279072. viesis 29.septembris 2010 9:50
0 0 Atbildēt

-> 279071

Piemēram, kā? :) Ar dokumentētiem faktiem.

279073. viesis 29.septembris 2010 9:54
0 0 Atbildēt

279072. viesis

Caur satelītu vai ar bezpilota lidmašīnām, kuras starp citu ražo arī pie mums (gan ne masveidā).

279075. viesis 29.septembris 2010 10:18
0 0 Atbildēt

Auto vecums nekādi nevar būt drošuma tehniskajā izpratnē noteicējs...

Bez tam, tagad ir iespējams tajā pašā csdd mājas lapā salikt atgādinājumus gan par TA, gan OCTA. Par OCTU tāpat atgādina arī apdrošinātājs.

Slinkums/nezināšana neatbrīvo no atbildības.

279077. viesis 29.septembris 2010 10:26
0 0 Atbildēt

Nu bet vai tad neeksistē sistēma pirmoreiz brīdinājums (ja nav pārkāpumu), otreiz sods?

279079. viesis 29.septembris 2010 10:36
0 0 Atbildēt

A kur tad ir "viens likums, viena taisnība visiem"?

Vadonis to vairs neatbalsta?

279082. viesis 29.septembris 2010 10:46
0 0 Atbildēt

Ar vienas dienas atļauju var braukt uz CSDD. Pats esmu braucis, menti stādināja tieši pie CSDD, parādīju, neko neteica.

279084. viesis 29.septembris 2010 10:54
0 0 Atbildēt

Nē nu, dekster, tu točna esi ambālis. Kādu vēl termiņu? Tev jau ir iedots termiņš - gads. Kas tev nepielec? Ej apskati mēnesi pirms termiņa, ej dienu, ej pusgadu. Kur problēma?

Bļe točna lauku vecis... :D

279085. viesis 29.septembris 2010 10:55
0 0 Atbildēt

Es šogad iešu apskati mēnesi pirms termiņa - decembrī, lai nav jāmaksā nodoklis par nākamo gadu.

279087. viesis 29.septembris 2010 10:59
0 0 Atbildēt

dekster, tu vēl parasi pienam derīguma termiņa pagarinājumu pēc ražotāja noteiktā termiņa beigām, vai tiesībām vēl gadu nomaiņai, pēc 10 gadu termiņa beigām....

279088. viesis 29.septembris 2010 11:07
0 0 Atbildēt

Paskaties datumus kad ej apskati pirms termiņa beigām!!! Jaunais termiņš tiek dots rēķinot no iepriekšējās apskates termiņa beigām!

Āksti Jūs visi gandrīz!

Tā vien šķiet, ka te visi brauc bez apskates un bez octas un sķendējas, ka tiks sodīti! :D

Apskatei un octai tiešām tagad visur var uzlikt atgādinājumus un ir taču jāplāno arī ģimenes budžets. Ja tā nauda par apskates iziešanu šķiet neplānojami sīka, tad arī sodu nebūs grūtības samaksāt.

279089. viesis 29.septembris 2010 11:11
0 0 Atbildēt

Nezinu, ko tur tā štrunta elektronika spēj paveikt, būtībā tas fotoradars pēc uzbūves tāds pats kompis vien ir , kuram var uzdot veikt dažādas funkcijas. Pieļauju, ka tas fotoradars paralēli ātruma fiksācijas procesam , ON LINE režimā video ierakstīs arī visus garāmbraucošos auto. Pēc tam, kāds no CSDD darbiniekiem rokas režimā visus ierakstus pārskatīs un salīdzinās fiksēto auto numurus ar CSDD datu bāzē esošajiem. Ja kādam attiecīgi trūks TA, OCTA ,vai būs cits pārkāpums - izdrukās to bildi un attiecīgi nosūtīs īpašniekam. Atceros, savulaik viens mans students stāstīja, ka līdzīgu darbu kādreiz bija veicis angļu zemē - pētījis videoierakstus no ceļu krustojumu videokamerām, atlasījis CSN pārkāpēju auto, kuri braukuši zem dzeltenā vai sarkanā. Pārkāpējiem pārbaudīts viss dosjē. Reali pārkāpēju bijis ļoti daudz. Naudiņu studijām tā arī sapelnījis.

279090. viesis 29.septembris 2010 11:22
0 0 Atbildēt

TOTAL CONTROL, un varat turpinaat smieties par sazveerestiibas teorijaam utml lietaam

279092. viesis 29.septembris 2010 11:31
0 0 Atbildēt

IV:

Par live video stipri šaubos.

Zivtele runā par programmatūras uzlabošanu. Uzlabos, visticamāk, to programmas daļu, kura pēc atpazītā numura(operatora ar roku izvēlētā bildes apgabalā) nosaka auto īpašnieka datus.

Pieliks klāt vēl 2 pieprasījumus - vienu uz LTAB par OCTA, otru uz CSDD par TA datumu un beigās izvēlēsies lielāko no 3 iespējamiem sodiem(kā Zivtele minēja, jāmaksā būs viens lielākais sods no fiksētajiem).

Drīzāk jautājums ir vai tiešām fotografēs visus auto vai arī tikai veiks papildus pārbaudi tiem, kuri nofotografēti par ātruma pārsniegšanu?

Loģiskāk būtu pēdējais, jo tad būtu mazāki cilvēkresursi jātērē.

279093. viesis 29.septembris 2010 11:40
0 0 Atbildēt

Dekster - WALA nav tik dumjš lai domātu ka tiks filmēti visi auto un attiecīgi ķerti visi OCTA nemaksātāji, jo tas ir nereāls darbs, bet lūk ātrumpārkāpējus kas tiek pieķerti ar fotoradaru - šādi "pārbaudīt" ir pat ļoti reāli !!! Tas tā mani "spriedelējumi", pat ja rakstā tas tieši tā nav pateikts.

P.S. Mani tikai interesē kas notiek ar vadītāju kurš tiek 35 reizies dienā pieķerts pārkāpjot ātrumu bez OCTA, tipa 35 reizes saņem sodu par OCTA neesamību ?!?!? Tiesa man personīgi - pofig, bet nu intresanti vienalga !!!

279094. viesis 29.septembris 2010 11:49
0 0 Atbildēt

Da to filmēšanas un pārkāpēju ķeršanas sistēmu var automatizēt līdz tādam līmenim, ka cilvēku darbs tur vispār nebūs vajadzīgs. Nonstopā filmē, nosaka auto numurus, automātiski "izsit" pa bāzēm, noformē un izsūta soda kvītis.

Par to laiku TA un OCTAi, vajag kā ar stāvēšanu neatļautā vietā, nākošreiz var sodīt pēc 8 stundām.

279095. viesis 29.septembris 2010 11:51
0 0 Atbildēt

Bet secinājums viens - ja brauc bez OCTA un TA, tad esi mazs un pelēks, lai tevi ne fotoradari, ne CP ekipāžas nemanītu. Nevajag, protams, arī pārspīlēt ar maskēšanos :)

279096. viesis 29.septembris 2010 11:53
0 0 Atbildēt

279094. viesim:

Vismaz pašlaik numuru atpazīšana safotografētajās bildītēs ir nosacīti roku darbs - operatoram jāizvēlas apgabals, kurā datoram meklēt numuru.

Tāpat operators izbrāķē kadrus, kuros ir vairāk par vienu auto.

279097. viesis 29.septembris 2010 11:58
0 0 Atbildēt

Principā ir tādā nelaime ar to "teksta/numura" atpazīšanu - ja kāds ieliks piem. numura zīmi nestandarta vietā - kā "robots" jeb kompis to spēs atpazīt ?!?!?

Vai pat ja kadrā būtu tikai viens auto - ieliekot aiz loga vēl vienu numura zīmi, vai kaut vai vārdu ( kā kravas auto šoferiem ir populāri) - kuru "zīmi" tad dators atpazīs utml. !!!

279099. viesis 29.septembris 2010 12:56
0 0 Atbildēt

Vēl pie reizes vajadzētu pārbaudīt vai nomaksāti visi nodokļi valstij1 :D

279101. viesis 29.septembris 2010 14:27
0 0 Atbildēt

-> 099

Es domāju, ka tas ir šī pasākuma galvenais mērķis :). Vai tik datu apstrādes sistēma to pavilks. Paņemam kantori A pēc PPR automašīna ar v/n .... vedusi kravu uz ostu pieslēdzam datu bāzei vai tajā dienā vienā no 160 iepirktajiem radariem konkrētā vietā, kas tāds ir fiksēts. Easy

279102. viesis 29.septembris 2010 15:33
0 0 Atbildēt

Te laikam neviens neseko informācijas tehnoloģiju attīstībai...

lūk 2008 gada video no ASV: www.youtube.com/watch?v=BD0l3BdGzTU

te kāda izguglēta softa mājas lapa: www.platerecognition.info/1103.htm

279103. viesis 29.septembris 2010 16:17
0 0 Atbildēt

vmartini - tu uzzini cik tas viss maksā !!! Protams ka to var izdarīt, taču arī - to nepielietosi kad automobiļu plūsma notiek 2 rindās utml. Nākamais kas šeit ir vajadzīgs - ātrdarbīgs bezvadu tīkls, ātrs pieslēgums attiečīgajiem serveriem un arī nevāji jaudīgi paši serveri - bet pie mums CP ir daudz vieglāk OCTA polises izdruku palūgt autovadītājam nekā bakstīties no kompja savā auto ( alternatīvs variants ir lūdz "centrālē" pārbaudīt !!!) utt. utjpr.

Un vēl ir būtiska atšķirība starp fotoradaru un šādi ar videonovēršanu aprīkotam "State police trooper vehicle". Patreiz tie Latvijai ir "slapjie sapņi" !!!

279104. viesis 29.septembris 2010 16:19
0 0 Atbildēt

P.S. par OCR var man nestāstīt - strādāju LNB - un tuvu stāvu digitalizācijas projektiem - zinu gan kļūdu procentus gan visu citu !!!

279105. viesis 29.septembris 2010 16:21
0 0 Atbildēt

WALA

Kurš teica, ka tas viss jāveic turpat uz ceļa???

Ielādē visas bildes vakarā vai pēc maiņas un dators, kuram ir pieslēgums visām datu bāzēm veic datu salīdzināšanu. Attiecīgi cilvēkresursi nepieciešami tikai tad, kad dators izmet paziņojumu, ka kļūda nolasot vai ko tamlīdzīgu!

279106. viesis 29.septembris 2010 16:29
0 0 Atbildēt

Lai viņi no sākuma sakārto likumdošanu,

jo sodu par ātruma pārsniegšanu, fiksētu ar fotoradaru, nosūta transportlīdzekļa īpašniekam.

Bet likumā ir rakstīts, ka sods tiek uzlikts transportlīdzekļa vadītājam.

Tad kāpēc man būtu jāmaksā par to, ka kāds ar manu mašīnu brauc? Lai meklē vainīgo. Es taču neesmu vainīgs, ka kāds izdara pārkāpumu, kāds kuram iedevu savu auto!

Gribētos zināt, varbūt kāds ir tiesājies šajā ziņā, un varētu padalīties, ar pieredzi šajā jautājumā.

Zinu ka policisti teiks, ka pats vainīgs ka kādam iedevi savu auto, bet kāpēc mani uztaisa par vainīgu, ja neesmu izdarījis tādu noziegumu?

279109. viesis 29.septembris 2010 20:15
0 0 Atbildēt

279106. viesis

Tieši tā - transporta līdzekļa īpašnieks ir atbildīgs par to, kam dod savu auto. Tu savā mājā arī bomārus laid iekšā?

279110. viesis 29.septembris 2010 20:16
0 0 Atbildēt

vmartini - ņem vērā ka izdarot OCTA/"apskates nesamības" 'pārkāpumu' no rīta, vakarā tu jau vari būt 100% balts un pūkains likumpaklausīgs pilsonis !!! Un iedomājies ka tiešām radars vai video novērošanas kamera fiksē visus auto un tad padomā cik bildīšu ir jāanalizē nakts laikā - un cik ilgā laikā to ir puslīdz reāli izveikt !!! Kā jau teicu = neredzu ka esošā sistēma būtu kau uz 10 -to daļu tā visa spējīga.

279113. viesis 29.septembris 2010 20:33
0 0 Atbildēt

279106. viesis pirms 4 stundām

Lai viņi no sākuma sakārto likumdošanu,

jo sodu par ātruma pārsniegšanu, fiksētu ar fotoradaru, nosūta transportlīdzekļa īpašniekam.

..............................

To dara jebkuraa valstii :-)

Bet likumā ir rakstīts, ka sods tiek uzlikts transportlīdzekļa vadītājam.

Tad kāpēc man būtu jāmaksā par to, ka kāds ar manu mašīnu brauc? Lai meklē vainīgo. Es taču neesmu vainīgs, ka kāds izdara pārkāpumu, kāds kuram iedevu savu auto!

............................

Transporta liidzeklja iipashnieks ir atbildiigs arii par to, kam

iedevis savu auto, piemeeram. ja neveelies izpaust, kas bija vainiigs,

kljuusti par vainiigo pats. taada ir pasaules prakse :-)

Gribētos zināt, varbūt kāds ir tiesājies šajā ziņā, un varētu padalīties, ar pieredzi šajā jautājumā.

.................................

Nekad un nekur neviens nav vinneejis tiesaa shaados jautaajumos.

Zinu ka policisti teiks, ka pats vainīgs ka kādam iedevi savu auto, bet kāpēc mani uztaisa par vainīgu, ja neesmu izdarījis tādu noziegumu?

...............................

Logjiski tu arii buutu vainiigs - domaa, kam dot savu auto, un kaa deelj

sanjemt, piemeeram soda punktus vai ko tamliidziigu! :-)

279114. viesis 29.septembris 2010 20:38
0 0 Atbildēt

WALA 587 [?] pirms 18 minūtēm

vmartini - ņem vērā ka izdarot OCTA/"apskates nesamības" 'pārkāpumu' no rīta, vakarā tu jau vari būt 100% balts un pūkains likumpaklausīgs pilsonis ! !! Un iedomājies ka tiešām radars vai video novērošanas kamera fiksē visus auto un tad padomā cik bildīšu ir jāanalizē nakts laikā - un cik ilgā laikā to ir puslīdz reāli izveikt ! !! Kā jau teicu = neredzu ka esošā sistēma būtu kau uz 10 -to daļu tā visa spējīga.

====================

:-) Taadas sisteemas jau reaali straadaa i Rietumeiropaa, i ... Krievijaa -

automaatiskaa rezhiimaa paarrauga auto pluusmu liidz 6 joslu platumaa, vienlaikus liidz 24 automashiinaam. Viss tas notiek vienlaikus ar aatruma meeriishanu. VN kontrole var notikt peec dazhaadiem ieprieksh uzdotiem parametriem :-) Visvairaak tiek izkjertas mekleeshanaa esoshas mashiinas -

verkjis momentaa dod trauksmes signaalu :-)

279118. viesis 29.septembris 2010 21:24
0 0 Atbildēt

Crankshaft - es zinu ka eksistē šādas sistēmas kas efektīvi to var izdarīt, bet nedomāju ka mums tas viss ir pa kabatai !!!

279119. viesis 29.septembris 2010 21:25
0 0 Atbildēt

Par tehnikas iespējām varat apskatīties vietējo bāleliņu izstrādāto programmu www.dtksoft.com/dtkanpr.php Var novilkt izmēģinājuma versiju ar LV numur piemēriem. Strādā tiešām labi ar video un foto. Uzlaidu 1000 ss.lv bildēm un kļūdu procents bija neliels.

279134. viesis 30.septembris 2010 13:57
0 0 Atbildēt

Attiecībā uz skati tiešām derētu ieviest diferencētus sodus. Piemēram - ja tiec pieķerts bez skates pirmā mēneša laikā kopš beigšanās, nākamās darba dienas laikā tev ir iespēja to veikt un attiecīgi saņemt "atlaidi" - ja auto saņem uzlīmi, soda nav. Ja "slimības lapu" - brīdinājums. Ja 3 - pilnu maksimālo sodu.

279280. viesis 4.oktobris 2010 15:52
0 0 Atbildēt

WALA 587 [?] pirms 18 minūtēm

vmartini - ņem vērā ka izdarot OCTA/"apskates nesamības" 'pārkāpumu' no rīta, vakarā tu jau vari būt 100% balts un pūkains likumpaklausīgs pilsonis ! ! ! ---------------------------------------------------------------------------------------

OCTA polise tiek reģistrēta ar minūtes precizitāti. Sistēmai nav nekādu problēmu salīdzināt foto uzņemšanas brīdi ar OCTA polises derīguma termiņu un konstatēt, ka foto uzņemšanas brīdī transportlīdzeklis nebija apdrošināts.

279294. viesis 5.oktobris 2010 8:40
0 0 Atbildēt

279280. viesis - tas nu gan nebūs tiesa - esmu pats skatījies savu polisi kuru nopirku elektroniski 6dien, bet šķiet ka CSDD lapā kur var par tās esamību pārliecināties tā parādījās tikai 1dien !!! Tā kā kaut kas tur īsti nav ar to minūtes precizitāti !!!

279298. viesis 5.oktobris 2010 9:33
0 0 Atbildēt

Man arī reiz bija līdzīga situacija, kā iepriekš rakstīja WALA. Iepriekšējās polises sroks bija beidzies, nopirku zoļļuka Lukoilā jaunu OCTAS polisi un devos braucienā uz Madonas rajonu. Pa ceļam iebraucu Spicē vēl iepirkties. Iznākot no Spices, biju pārsteigts, ka pie mana auto blakus stāv CP volviķis . Inspektors varen priecīgi man stāsta, ka ,lūk, viņam esot ziņas , ka manam auto neeesot OCTAS un nu spīdot LABAIS sodiņš... Parādīju viņam pavisam svaigo polisi, kas CP darbonim absolūti nebija pa prātam. Džeks pavisam sapīka, un pateica, ka esmu viņam sabojājis garīgo visai dienai...un aizbrauca meklēt nākamo potencialo klientu....

aonas rajonu.

279306. viesis 5.oktobris 2010 10:38
0 0 Atbildēt

Atkārtoju vēlreiz - OCTA tiek reģistrēta ar minūtes precizitāti. Ja vēl atceraties zaļās polises, tad tur derīguma termiņa datums un laiks bija iedrukāts melns uz balta.

---

Tam, cik ātri dati aizplūst no apdrošinātāja līdz CSDD vai Ceļu Policijai nav nekādas leģitīmas nozīmes. Domāju, ka tur dati replicējas reizi diennaktī. Iespējams, dati iet pa ķēdīti: Apdrošinātājs -> CSDD -> VP, līdz ar to var paiet pat 24h laika kamēr dati nonāk līdz Valsts Policijai. Vēlreiz saku, ka tam NAV nozīmes, jo polisei ir konkrēts derīguma termiņš un, ja CP pa šo laiku paspēj uzlikt sodu, to nebūs grūti apstrīdēt.

---

Ja no rīta brauksi bez OCTA un pabrauksi garām radaram, kas tevi nofotografēs - vari kaut pēc 10 minūtēm Statoilā nopirkt polisi - tas tevi nepaglābs no soda (ja vien nepierunāsi to reģistrēt ar atpakaļejošu laiku, bet domāju, ka šis nav iespējams pēc elektroniskas sistēmas ieviešanas).

Analoģiski, ja no rīta iebrauksi Statoilā un nopirksi polisi, bet pēc 10 minūtēm Tevi nofotografēs radars, sodu nesaņemsi vai arī varēsi to viegli apstrīdēt. (Domāju, ka CP sistēma pagaidīs 24h kamēr replicējas dati, pārliecināsies, ka tiešām polises nav bijis un tikai tad izrakstīs un nosūtīs sodu).

279311. viesis 5.oktobris 2010 10:56
0 0 Atbildēt

Tātad dati līdz CP nonāk sekojoši:

Polises pieteikums -> OCTA kompānijas -> LTAB -> CP

Katrs savas polises derīguma termiņu var pārbaudīt:

www.ltab.lv/bm/Contract2.do?lang=lv

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 24

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

Porsche pirms termiņa izbeidz 718 modeļa pārdošanu Eiropā 11

Par iemeslu modeļa izņemšanai no konfiguratora kļuva neatbilstība Eiropas kiberdrošības likumam. Lasīt vairāk

 

Vācijas autotirgus martā: elektriskie ar gandrīz 29% kritumu 17

Eiropas lielākajā jauno automobiļu tirgū 2024. gada marts izrādījies ne tas veiksmīgākais, sāpīgāko kritumu piedzīvojot pilnībā elektrisko auto segmentam. Lasīt vairāk

 

Atvadas no 10 cilindru motora - Lamborghini Huracan STJ desmit vienībās (+ FOTO)

Lamborghini izgatavos desmit ekskluzīvā superauto Huracan STJ eksemplārus, veltot tos atvadām no V10 motora, kas bija pamatā Huracan saimes panākumiem desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti