Pavasaris nāk ar ceļu policistu slēpņiem 17

 
13.aprīlis 2011 15:02

Pavasaris nenāk viens. Nāk arī siltāks laiks, kas mūsu "zaļajiem draugiem" dod iespēju nesalstot darīt to, kas vislabāk patīk - pieķert ceļu satiksmes noteikumu pārkāpējus.

Tieši vārds "pieķert" būtu vispareizākais apzīmējums tam, ko trešdienas pēcpusdienā dara viena ceļu policijas ekipāža. Viens vīrs bez vestes mīdās paslēpies aiz elektrības staba pie izbrauktuves no Mūkusalas ielas apļa uz Mūkusalas ielu. Savukārt otrs, zaļā vestē, garlaikojas pāris simtus metru tālāk.

Ko tad viņi tur dara un kas tur slikts?

Nekas slikts jau nav. Zilais policists (tas, kurš bez zaļās vestes) vēro izbraukšanu no apļa uz Mūkusalas ielu un ja redz kādu, kas veic šo manevru ne no galējā labā stāvokļa (lasi - ne no labās joslas). Ja viņš ierauga šo pārkāpumu, tas paziņo pa rāciju otram (tam, kurš zaļš) un pārkāpējs tiek apturēts.

Ne jau mums mācīt policistus strādāt, bet vai tad "pārkāpēju ķeršanas plāni" nav atcelti? Vai tad nebūtu lielāks satiksmes drošības efekts, ja policists uzvilktu zaļo vestīti un pārtrauktu slēpties aiz staba? Tad viņu pamanītu ne tikai pārkāpēji, bet VISI autovadītāji un tas tikai uzlabotu satiksmes drošības situāciju. Protams, ka tad pieķert pārkāpējus būtu sarežģītāk, jo pat vistrakākie CSN pārkāpēji neko nepārkāptu, redzot, ka viņus vēro ceļu policists.

Lai šis raksts nebūtu tāda "gaudošana" par sliktajiem zaļajiem, aicinām atcerēties, kā tad īsti jābrauc pa tiem sasodītajiem apļiem.

Raksts par gājēju pārejām un nobraukšanu no apļa

Mūkusalas aplis - vai viss pareizi?

Un pats likums:

83. Pirms nogriešanās pa labi, pa kreisi vai apgriešanās braukšanai pretējā virzienā transportlīdzekļa vadītājam uz bezsliežu transportlīdzekļiem paredzētās brauktuves laikus jāieņem attiecīgs malējais stāvoklis, kas paredzēts braukšanai attiecīgajā virzienā, izņemot gadījumus, kad jānogriežas, lai iebrauktu krustojumā, kurā jābrauc pa loku (409.ceļa zīme).

Novēlam jums netrāpīties pieķertiem!

 
Visi komentāri
 
282422. viesis 13.aprīlis 2011 15:34
0 0 Atbildēt

Pa manam kaut aiz katra staba varētu stāvēt policists. Kāpēc par to jāuztraucas? Kāpēc policijas klātbūtnei kaut kā būtu jāietekmē pārējo šoferu braukšanas paradumi? Es domā ka ir muļķīgi pārkāpt noteikumus bendēt nervus vaktējot policiju un vēl vairāk bendēt nervus diskutējot ar viņiem un visās nākamajās instancēs... Nervu šūnas neatjaunojas tik ātri kā gribētos ;) Dzīve tāpat ir īsa, tad kāpēc to piedrazot ar nevajadzīgām lietām? Ak jā, sveiki ātrie motociklisti - jūsu dzīves ir vēl īsākas :D

282423. viesis 13.aprīlis 2011 16:02
0 0 Atbildēt

Lai slēpjas, braucu pēc noteikumiem un mani neaiztiek. Tās reizes, kad sanāk kautko pārkāpt, neviens aiz staba nav slēpies un ja arī slēpsies esmu gatavs atbildēt par savu pārkāpumu.

282425. viesis 13.aprīlis 2011 20:42
0 0 Atbildēt

manis pēc lai stāv,jo diezko normāli nav ja no otrās vai trešās joslas kāds izdomā veikt neprognozējamus manevrus.Manis pēc var ari to darīt,kad neviena tuvumā nav,bet ne pēdējā brīdi.Pašam ari gadās to darīt,bet uz tukšām štrāsēm.

282426. viesis 13.aprīlis 2011 21:13
0 0 Atbildēt

gaudotājs kārtējais...

Sanāk ka tur 24/7 jāstāv milicim ??? ...citādi raksta autors neprot nogriezties pa labi kā pienākās?

Labi vien ir ka neredz tur to milici, jo tagad tiek reklamēts - var uzrauties. Forši! Raustoties no pelnīta soda visādi fiksie umņiki brauks prognozējamāk!

282429. viesis 13.aprīlis 2011 22:46
0 0 Atbildēt

piečuku mentam vēl neviens nav atcēlis, tā ka viss pareizi!!!

282430. viesis 13.aprīlis 2011 22:58
0 0 Atbildēt

Vai Tu dod?

282431. viesis 14.aprīlis 2011 1:16
0 0 Atbildēt

Nu ja LV būtu punkta par to, ka no pirmās joslas aplī var nogriezties tikai pa labi, tad arī nekādas bīstamības nebūtu tiem kas rauj no otrās joslas. Un pat ja avārija tā tie vienalga būtu vainīgi(labās rokas likums pārkārtojoties). Mūkusalas aplis, gan nebūtu īsti uzskatams par apli

282435. viesis 14.aprīlis 2011 1:24
0 0 Atbildēt

Reiz sanāca padiskutēt ar CP par šo tēmu... Beidzās tas tikpat vērtīgi, kā šeit iekopētais CSN citāts. Ne policists spēja pateikt, cik metrus jānobrauc pa pirmo joslu, lai tas būtu "laikus", ne šeit kāds to var. Patreizējā CSN definīcija ir neko neizsakoša un vispār būtu prātīgāk ieviest kārtību, kas ir spēkā ne vienā vien valstī. Pirmā josla tikai pa labi, otrā pa labi vai taisni. Jo traucē arī tie nefiksie umņiki, kas pilnu apli brauc pa pirmo joslu.

282437. viesis 14.aprīlis 2011 7:28
0 0 Atbildēt

Seenei:

Tādā gadījumā tad aplim būtu jābūt ar pietiekoši lielu diametru, lai to varētu paspēt izpildīt un, lai būtu īsta skaidrība, kurā tad īsti joslā uz apļa tu atrodies, aplis būtu arī jāapzīmē ar konkrētām joslām.

282441. viesis 14.aprīlis 2011 8:14
0 0 Atbildēt

Autors čīkstulis!

282446. viesis 14.aprīlis 2011 10:40
0 0 Atbildēt

Diemžēl, mūsu autovadītāju nelaime ir tā, ka pie mums atšķirībā no Francijas, Beļģijas un Tunisijas - viņi nelaidīs otrās joslas braucēju pirmajā. Pašam vairākkārt šī iemesla dēļ nācies mest atkārtotus apļus , lai tiktu no rinķa laukā. Atšķirībā no eiropas, Latvijas autovadītājiem "rinķi" nekad nav īpaši patikuši un līdz šim vairumam dominē tendences braukt tikai par pirmo joslu. Līdz ar to, kārtējo reizi, paši nodrošinam "zaļajiem draugiem" piecīšu žuksni kabatā un siltas pusdienas LIDO ēstuvēs. "Zaļie" izcili labi zina, ka uz "rinķiem" viņiem peļņa garantēta un pusdienas būs nopelnītas. šajā ziņā nekas nav daudz mainījies. Vakar, nejauši garāmejot, papusdienoju Vērmanītī. Ilgi nebiju tur bijis. Intereses pēc pavēroju tur divus CP darboņus, kuri itin bagātīgi piekrāva paplātes. Pat kasiere sāka smaidīt, kad viens no viņiem pie kases izvilka no kabatas pamatīgu žuksni ar saburzītiem piecīšiem un norēkinājās par abu ēdamo....

282447. viesis 14.aprīlis 2011 10:52
0 0 Atbildēt

Piekrītu Seenei - nekur nav teikts, cik metru ir jānobrauc pa labo joslu, lai nogrieztos, jo saiztītajā rakstā Griģa zīmētās pareizās un nepareizās trajektorijas ir ļoti stiepts jēdziens. Es necenšos kādam nogriezt gar degunu griežoties pa labi, tomēr bieži pārkārtojos ļoti īsi pirms nobraukšanas no apļa un nekādu pārkāpumu nesaskatu augstākminētā apstākļa dēļ.

Atbalstītu arī priekšlikumu, ka 1.josla šādās vietās tikai pa labi, otrā pa labi un taisni!

P.s.par apšaubāmām mērvienībām runājot ir vēl 2 situācijas:

1.sods par agresīvo braukšanu, kur minēts "vairākkārtēja joslu maiņa", nepasakot, cik ilgā laikā vai cik garā attālumā ir "vairākkārtēja" - dažiem tas ir 12x 12 metros vai 12 sekundēs, citam 3x 30 km un 30 min laikā!?:)

2.nogriešanās pa labi jāveic no sab.transporta joslas - principā to var tulkot arī tā, ka iegriežam A joslā 0.01-10 km pirms paredzētās nogriešanās pa labi:)

282449. viesis 14.aprīlis 2011 13:58
0 0 Atbildēt

Baigie CSN ievērotāji savākušies. Starp citu tieši tā vieta, par kuru ir rakstīts, ir ļoti nepatīkama. Ja visi tur brauktu ievērojot CSN (vai pareizāk sakot lai ievērotu CSN nogriežoties uz mūkusalas ielu), tad jau laicīgi ieņemtu labo malējo, kas nozīmētu lielākus sastrēgumus izbraucot no iepriekšējās izbrauktuves. Tajā vietā braucot pēc veselā saprāta, var mierīgi vilkt pa otro netraucējot izbrauk, un pēdējā brīdī nogriezties pa labi. Tā parasti arī braucu apļos. Kretinē tie īb..i, kuri izbraucot uz apļa tikai tāpēc, ka esmu apzināti tos palaidis braucot pa otro joslu, speciāl nelaiž atpakaļ pirmajā.

282450. viesis 14.aprīlis 2011 14:36
0 0 Atbildēt

viesi 282449. besī laukā krustojums? Tresī Rīgas Domes Satiksmes Departamentu, lai saved kārtībā konkrēto krustojumu, atrisina ar joslām, sazīmē līnijas utt...

nevis lamā miličus...

Starp citu 2/3 no otrās joslas nogriezties uz mūkusalas ielu neprot korekti...

282451. viesis 14.aprīlis 2011 16:54
0 0 Atbildēt

tiešām nesaskatu jēgu pārkāpt ,jo ļoti bieži ir tā - mani apdzen pa šoseju kāds, kurš pēc pāris kilometriem ir apturēts. kad esmu rīgā, tas pats auto atkal man aizmugurē. nekur nav ātrāk ticis + sods jāmaksā. vienmēr ierēcu par šiem umņikiem. tā piemēram šorīt atkal - šoreiz autofavorīta buss. jēga no tiem puspārgalvīgajiem manevriem nekāda.

282461. viesis 15.aprīlis 2011 10:26
0 0 Atbildēt

Zināms labums jau no CP kontroles ir - nevar noliegt. Situacija uz ceļiem šobrīd ir daudz labāka, nekā tā bija pirms 15 gadiem. Pateicoties soda punktu sistēmai, veiksmīgi atrisināta problema ar "biezajiem" kuri savulaik bez ierobežojumiem varēja pārkāpt CSN un maksāt bezgalīgus sodus. Pateicoties bargiem sodiem, daudzkārt mazāk ir arī agresīvo un "līdējtipa" autovadītāju. Arī šmigotāju skaits pie stūres ir samazinājies pamatīgi. Protams, braucēju skaitu samazina arī krizes apstākļi un augstās degvielas cenas. Rīgā tas vēl maz pamanāms, bet laukos tā situacija ir pamanāmāka.,

282598. viesis 26.aprīlis 2011 23:18
0 0 Atbildēt

Tikai priecājos par šo ziņu, jo pirms 3 gadiem tieši šajā nobrauktuvē no apļa man smagās VOLVO Aivariņš ielika mašīnas aizmugurējā bamperī nogriežoties no otrās joslas un nepalaižot manu auto. Labi, ka viss beidzās salīdzinoši bez smagiem miesas bojājumiem Auto gan apskādēja pamatīgi.

Tā, ka malači, ja stāv un ķer tos, kas baidās tikai no zaļām vestēm, bet CS noteikumi viņiem bijuši-nebijuši

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Citi raksti
 

 

Izceltie raksti

Unikālais 48 cilindru motocikls pārdots par 107 000 eiro

Noslēgusies Bonhams izsole, kurā tika pārdots pasaulē vienīgais 48 cilindru motocikls. Lasīt vairāk

 

Volkswagen Golf zaudē visvairāk saražotā auto titulu Vācijā 11

Golf vairs nav visvairāk saražotais auto modelis Vācijā, tomēr šis tituls joprojām paliek pie Volkswagen. Lasīt vairāk

 
 

Viens no iemesliem - pieprasījuma kritums: "Tesla" Vācijas rūpnīcā likvidēs 400 darbavietas 5

ASV elektromobiļu ražošanas uzņēmums "Tesla Motors" tā vienīgajā Eiropas ražotnē Vācijā likvidēs 400 darbavietas, teikts otrdien publiskotajā kompānijas paziņojumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti