Plāno bargākus sodus braukšanas ātruma pārsniedzējiem 10

 
Nozare.lv | 15.marts 2014 14:15

Atbildīgās iestādes ir sagatavojušas grozījumus Administratīvo pārkāpumu kodeksā (APK), kas paredz bargākus sodus par ātruma pārsniegšanu.

Aģentūras LETA rīcībā esošie Satiksmes ministrijas sagatavotie grozījumi, kas iesniegti Saeimas Juridiskajā komisijā, paredz, ka par atļautā braukšanas ātruma pārsniegšanu līdz desmit kilometriem stundā izteiks brīdinājumu vai piemēros naudas sodu 10 eiro apmērā.

Foto: iAuto.lv

Par ātruma pārsniegšanu no 11 līdz 20 kilometriem stundā motociklistiem, vieglo automašīnu vadītājiem un kravas automašīnu vadītājiem, kuru spēkrata masa nepārsniedz 7,5 tonnas, draudēs brīdinājums vai naudas sods 20 eiro apmērā. Šobrīd APK paredz, ka par atļautā braukšanas ātruma pārsniegšanu līdz 20 kilometriem stundā var piemērot brīdinājumu vai septiņu eiro naudas sodu.

Par ātruma pārsniegšanu no 11 līdz 20 kilometriem stundā, ja tas izdarīts apdzīvotā vietā, varēs sodīt ar brīdinājumu vai 30 eiro naudas sodu. Šāds pat sods plānots par attiecīgu ātruma pārsniegšanu ar automobiļiem, kas velk piekabi, kravas automobiļiem, kuru pilna masa pārsniedz 7,5 tonnas, autobusiem un traktoriem. Šobrīd šo kategoriju vadītājiem par atļautā braukšanas ātruma pārsniegšanu līdz 20 kilometriem stundā var uzlikt brīdinājumu vai 15 eiro naudas sodu. Ja šīs kategorijas autovadītāji apdzīvotā vietā pārsniegs ātrumu no 11 līdz 20 kilometriem stundā, viņiem draudēs 40 eiro naudas sods.

40 eiro naudas sodu varēs piemērot arī tiem vieglo automašīnu, kravas automašīnu un motociklu vadītājiem, kuri ātrumu pārsniegs no 21 līdz 30 kilometriem stundā. Pašreiz spēkā esošā likuma redakcija par šādu pārkāpumu paredz brīdinājumu vai 30 eiro naudas sodu.

Ja iepriekšminētās kategorijas šoferi ar šādu ātrumu brauks apdzīvotā vietā, tad jau draudēs 50 eiro naudas sods.

Speciālisti sodu rosina palielināt arī par lielākiem ātrumiem, piemēram, tādiem agresīviem vieglās automašīnas šoferiem un motociklistiem, kuri ātrumu pārkāpj par 60 kilometriem stundā, varēs piemērot 350 līdz 650 eiro naudas sodu, kā arī viņiem varēs piemērot tiesību atņemšanu no sešiem līdz divpadsmit mēnešiem. Šobrīd tādiem braucējiem var piemērot 210 līdz 430 eiro naudas sodu un tiesību atņemšanu no trim līdz sešiem mēnešiem.

Tagad Tieslietu ministrijas darba grupai ir jāsniedz atzinums par sagatavotajiem grozījumiem APK.

Jau iepriekš vairākkārt ziņots, ka plānoti bargāki sodi arī dzērājšoferiem. Attiecīgie grozījumi jau ir iestrādāti minētajos grozījumos.

Ja alkohola koncentrācija organismā pārsniegs 1,5 promiles, varēs ne tikai piemērot apjomīgu naudas sodu un tiesību atņemšanu, bet arī konfiscēt transportlīdzekli. Spēkrata konfiscēšana draudēs arī tiem, kuri brauc narkotisko vai psihotropo vielu reibumā. Patlaban spēkratu policija var tikai izņemt un nogādāt stāvvietā, no kuras šoferis to pēc soda samaksāšanas un norēķināšanās par stāvvietu var dabūt atpakaļ.

Sodu palielināšana ir tikai viens no vairākiem risinājumiem, kurus atbildīgās iestādes izvirzījušas, lai uzlabotu satiksmes drošību. Par citiem risinājumiem šodien diskutēja Ceļu satiksmes drošības padomē, kura nolēma, ka atbildīgās iestādes divu mēnešu laikā sagatavos jaunākos priekšlikumus drošības uzlabošanai.

Padome nolēma, ka atbildīgās iestādes izvērtēs iespējas palielināt vai samazināt atļauto braukšanas ātrumu atkarībā no ceļa tehniskā stāvokļa un citiem parametriem.

Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) rosina ne tikai rīkot tradicionālās satiksmes drošības informatīvās kampaņas, bet arī noteikt, ka, piemēram, katram 4.klasi beigušajam skolēnam obligāti ir jāiegūst velosipēda vadītāja apliecība. Kā šodien padomes sēdē uzsvēra CSDD direktors Andris Lukstiņš, šāda kārtība jau ir teju visās Eiropas valstīs un CSDD ir gatava kopā ar Izglītības un zinātnes ministriju grozījumus virzīt tālāk un nodrošināt velosipēdu vadītāju eksamināciju.

Padome jau pagājušogad izvirzīja vairākas prioritātes, kā uzlabot satiksmes drošību. Piemēram, nepieciešams papildināt pašreizējo regulējumu ar prasību gājējiem un velosipēdistiem, diennakts tumšajā laikā ārpus apdzīvotām vietām pārvietojoties pa brauktuvi vai ceļa nomali, lietot apģērbu ar gaismu atstarojošiem elementiem.

Uzlabojumus CSDD saskata ne tikai sodu palielināšanā, bet arī autovadītāju apmācību attīstīšanā, proti, līdz 40 minūtēm palielinot braukšanas eksāmena laiku.

Nedisciplinētiem autovadītājiem būs jāveic regulāri psihologa un narkologa apmeklējumi un jānoliek teorētiskais eksāmens pirms tiesību atgūšanas par ātruma pārsniegšanu. Savukārt agresīviem autovadītājiem būs jāpiedalās psihologu korekcijas grupās.

Valsts policija secinājusi, ka cēloņi pagājušajā gadā reģistrētajiem negadījumiem ir vairāki. Pirmkārt, satiksmes dalībniekiem joprojām ir nepietiekama tiesiskā apziņa, kas izpaužas kā satiksmes noteikumu neievērošana. Tāpat šoferi jau pieraduši, ka uz ceļiem vairs neatrodas privātā komersanta fotoradari. Treškārt, avāriju skaitu ietekmējuši laika apstākļi un neatbilstoša ātruma izvēle. Ceturtkārt, satiksmes drošību ietekmējusi ceļa infrastruktūra un tās uzturēšana.

Jau ziņots, ka pērn kopumā avārijās gāja bojā 179 cilvēki, kas ir par diviem vairāk nekā gadu iepriekš, savukārt šā gada pirmajos divos mēnešos ceļu satiksmes negadījumos Latvijā gājuši bojā 24 cilvēki, kas ir par pieciem vairāk nekā analoģiskā laika periodā pērn.

 
Visi komentāri
 
Cartman_626 17.marts 2014 0:14
5 2 Atbildēt

CSDD jau presē sūdzējās, ka fotoradari neatmaksāsies, ja nepacels sodu par mazajiem ātrumiem. Pretīgi darboņi, un nav, kas viņus aptur.

FR 17.marts 2014 9:04
3 3 Atbildēt

bargi sodi nekad nav līdzējuši, kamēr senāk tirgus laukumā vienam zaglim cirta roku nost, tikmēr pārējie zagļi turpat apzaga skatītājus, tieši tāpat kā šie mantrauši tagad satiksmes drošības aizsegā nu tik ņemsies apzagt sīkos ātrumpārkāpējus

Vernons 17.marts 2014 9:40
4 9 Atbildēt

Ne jau ātrums izraisa avārijas! Avārijas izraisa ātruma samazināšana! Bet šis stāsts, kaut kā nevienam, neiet pie sirds!

Ar slēdzienu - "nepareizi izvēlēts ātrums un distance" stāvokli kustības drošībā neuzlabosim.

Brīdinājuma signāli un to lietošana ir pamesta novārtā! Mobīlo telefonu lietošana netiek apkarota! Fiziku, kas saistās ar braukšanu skolā nemāca! Un pie šādiem apstākļiem popularizē, ka CSN jāzina un jāievēro katram otram satiksmes dalībniekam!

Bet kāpēc ne katram?

he 17.marts 2014 9:47
0 3 Atbildēt

murgs, cik var šitos murgus vai nu ir sods vai nav, sistēma, kad policists pēc sejas nosaka dodt brīdinājumu vai nē ir galīgi garām.

LMT 17.marts 2014 10:49
1 0 Atbildēt

Slinkuns meklēk, kas pa personāžiem ir tai padomē. Ir iemesls par tādiem vairs nebalsot. Kā jau augstāk minēja, ka soda palielināšana neko nedod, tas jau ir 100tiem reizu pierādījies. Secinājums, ka padomē ir bezsmadzeļu radījumi!

REXX 17.marts 2014 11:40
1 5 Atbildēt

Ātruma ierobežojumiem jābūt adekvātiem. Ja 70, tad tapec, ka ātrāk te nevar, nevis tapēc, ka 1970. gadā ar moskviču fedja te nobrauca froņu. Un arī sodīsanas sistēmai jabūt adekvatai- sodīt tur, kur pārkāpt tiešām bīstami, nevis tur, kur labāk nopelnīt.

Rihardamplis 17.marts 2014 13:07
0 0 Atbildēt

Būtu labāk sākuši ceļus remontēt nevis nodarboties ar stulbībām!LV ir pilns ar ceļiem pa kuriem nemaz nav iespējams pabraukt ātrāk kā 50km/h,pie tam tie ir braukšanai ļoti bīstami!

Kāpēc neviens nerunā par šo problēmu un nepiešķir līdzekļus āvārijas stāvokļa ceļu labošanai?

redz 17.marts 2014 14:30
2 0 Atbildēt

ar ceļu remontēšanu naudu nenokāsīsi, bet ar FR gan, un kuram gan te patiesībā interesē satiksmes drošība, vai csdd? HA...HA...HA...toties nauda gan csdd interesē pat ļoti...

Dzintars 21.janvāris 2015 16:32
0 0 Atbildēt

Nevajag pavasarī labot bedres,nebūs kas skrien un joņo,,viss ļoti vienkārši un tā pēc pāris gadiem trakie skrējēji pieradīs braukt vienā tempā ar pārējiem ,,nebūs citas izvēles

Dzintars 21.janvāris 2015 16:32
0 0 Atbildēt

Nevajag pavasarī labot bedres,nebūs kas skrien un joņo,,viss ļoti vienkārši un tā pēc pāris gadiem trakie skrējēji pieradīs braukt vienā tempā ar pārējiem ,,nebūs citas izvēles

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Citi raksti
 

 

Izceltie raksti

Unikālais 48 cilindru motocikls pārdots par 107 000 eiro

Noslēgusies Bonhams izsole, kurā tika pārdots pasaulē vienīgais 48 cilindru motocikls. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota Camry hibrīdu (+VIDEO) 1

Toyota Camry ir nepretenciozs vidēja izmēra sedans, ko pie mums pārdod pavisam nelielā skaitā. Turpretim ASV jau 25 gadus tas ir sedans Nr.1. Lai izpētītu šo fenomenu tuvāk, TV Autoziņas devās uz Sandjego Kalifornijā, kur pirmo reizi sastapa jaunāko 11. paaudzes Camry. Lasīt vairāk

 

Kurš izraisīja bīstamu situāciju? (+ VIDEO) 35

Abu vadītāju domas par to, kurš izraisīja bīstamu situāciju, dalās. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti