Visi komentāri - Itāļi definē „slepkavību uz ceļa”

Itāļi definē „slepkavību uz ceļa” 10

 

Foto: Ekrānšāviņš

iAuto | 7.marts 2016 15:43

Kopš marta sākuma Itālijas valsts kriminālkodeksā iekļauts jauns termins – slepkavība uz ceļa.

Tas nozīmē, ka turpmāk auto vadītāji, kas tiks atzīti par vainīgiem smagu ceļu satiksmes negadījumu izraisīšanā, kuru laikā būs atradušies alkoholisko dzērienu ietekmē – ja konstatētas 1,5 promiles un vairāk –, kā arī narkotisko vai psihotropo vielu reibumā, tiks tiesāti kā slepkavas ar visām no tā izrietošajām sekām.

Par slepkavību Itālijā paredzēts astoņu līdz 12 gadu cietumsods, taču gadījumā, ja letālās avārijas upuru skaits izrādīsies lielāks, vaininieks var tikt iesēdināts uz laiku līdz 18 gadiem.

Savukārt gadījumā, ja satiksmes negadījumā ar cilvēku upuriem, vaininiekam netiks konstatētas reibuma pazīmes, paredzēts divus līdz septiņus gadus ilgs cietumsods. 

 
Visi komentāri
 
Vernons 7.marts 2016 16:07
4 5 Atbildēt

Izskatās, ka Latvija ir tuvu šāda lēmuma pieņemšanai. Un CSN būs nepieciešamas vēl vienas izmaiņas.

kaspis 7.marts 2016 18:06
24 0 Atbildēt

nu tad varbūt beidzot iemācīsies sabremzēties pirms gājēju pārejām nevis stumt čupā tos kas tur jau stāv un bļaut, ka priekšā esošie negarantē ;-D

Vernons 7.marts 2016 18:36
1 37 Atbildēt

Esmu pārliecināts, ka arī gājēju notiesās par satiksmes negadījuma izraisīšanu!

Bet ja "kaspi"piesietu pie aizmugurējā bampera ar stūri rokās, tad viņš un viņam līdzīgie atcerētos palūkoties spoguļos, ieslēgtu savlaicīgus signālus, ātrumu nepārsniegtu un strauji nebremzētu, jo tad zaudētu dzīvību pie pirmās kļūdas.

Es ikvienā situācijā esmu situācijas saimnieks, ne viss upuris! Un to novēlu Jums ikvienam, arī Tev "kaspi".

kaspis 7.marts 2016 19:46
18 1 Atbildēt

protams, protams, vecā dziesma, piesiet pie bampera un nedrīkst vairs bremzēt jo kāds mudaks velk pakaļā ar cietās sakabes cienīgu distanci... vajag tikai maukt, un pajāt kas priekšā, gājēji, luksofors, migla vai ledus. jāmauc un jāgarantē tam aizmugurē esošajam...

Vernons 7.marts 2016 20:22
0 28 Atbildēt

Nu re, arī Tev CSN sastāv tikai no viena vienīga termina un tas pats jāpilda tikai katram otram, respektīvi aiz Tevis braucošam. Un kā tad Tu pats ar savu rīcību, darbību vai bezdarbību, spēji iekļauties satiksmē, netraucējot un neprovocējot citus uz nepieņemamu rīcību?

kaspis 7.marts 2016 21:52
15 0 Atbildēt

es ta spēju iekļauties un netraucēt, bet ja kāds pielīp manam bamperim, viss ko es spēju ietekmēt ir:

1) palielinu distanci līdz SEV priekšā esošajam

2) maksimāli pavācos pa labi

3) naktī, ja tieku žilbināts, varu arī nomest kādus 20kmh no sava ātruma nost, lai jau pabrauc garām. Ir gadījies ka biju spiests pilnīgi apstāties.

Ja pēc šādām manām darbībām kāds turpina man sēdēt astē ar cietās sakabes cienīgu distanci, nu tad piedodiet, es vairs neko nemāku garantēt - ja MAN vajadzēs, es arī bremzēšu, vai tā pāreja, vai luksofors. Un ja tad man ieliek pakaļā, ar visiem, b;ļe, laicīgajiem signāliem, tad es vēl skaitos vainīgs?? A kur tas mūjābelis manā astē skatās, ar kuru daiktu domā? Tas svētais, ko? šitie dūmu ostītāji arī ir tie, kas taisa avārijas.

JautāJUMS 7.marts 2016 20:28
6 0 Atbildēt

Latvijā sen jau vajadzīga lieta.

ABECEDE95 8.marts 2016 1:10
11 0 Atbildēt

Korekcijas būtu nepieciešamas nevien CSN, bet - pats galvenais -Krimināllikumā. Bet tas ir turpat nereāli - KL par slepkavību uzskata citas personas tikai TĪŠU prettiesisku nonāvēšanu. Būtu jāparskata LR krimināltiesību sevišķās daļas pamatpostulāti, bet tas ir nereāli un nevajadzīgi. Nav pieļaujams grozīt likumu plebeju kaprīžu dēļ.

Dzērājam, kurš sēžas pie transportlīdzekļa stūres, nolūka kādu nonāvēt nav (viss pārējais ir demagoģija). Ikviens "letāls" negadījums ir klasificējams kā ceļu satiksmes noteikumu un transportlīdzekļu ekspluatācijas noteikumu pārkāpšana, kā rezultātā iestājušās smagas sekas. Ceļu satiksmes negadījuma cēlonis vienmēr ir noziedzīga neuzmanība (nevērība vai pašpaļāvība), nevis nodoms. Vienīgais reālais risinājums Latvijā ir attiecīgu soda sankciju vēl nopietnāka pastiprināšana.

Brauciet atbildīgi!

Vernons 9.marts 2016 8:43
0 0 Atbildēt

Definē kā Tu, kā policists, noformēsi ceļu satiksmes negadījumu "vienos vārtos", lai tas nebūtu pārsūdzams ne pie kādiem apstākļiem?

CSDD no bailēm par savas rīcības sekām izmeta no CSN "Ceļu satiksmes Likuma" 19. pantu.

Kanibaals 16.marts 2016 16:29
0 0 Atbildēt

Ir jau arī slepkavība aiz neuzmanības.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Citi raksti
 

 

Izceltie raksti

TIEŠRAIDE no "Latvijas Gada auto 2026" apbalvošanas ceremoniju šovakar 19.00 1

Šovakar, 18.decembrī, svinīgajā apbalvošanas ceremonijā kļūs zināms, kurš auto izcīnīs prestižo titulu "Latvijas Gada auto 2026", kā arī laureātus papildus nominācijās. Lasīt vairāk

 

Avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete 4

Trešdien avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete, aģentūru LETA informēja Valsts policijā. Lasīt vairāk

 

Pāris, kas nav pāris. Kas kopīgs Lynk & Co modeļiem 02 un 08? (+ VIDEO)

Šoreiz TV Autoziņās salīdzinām divus it kā nesalīdzināmus Lynk & Co modeļus - elektromobili 02 un lādējāmā hibrīda 08. 02 kļuva par pirmo Lynk elektromobili Eiropas tirgū, un tas simboliski sekoja hibrīdautomobilim 01. Lynk & Co 08 turpretim ir tehniski identisks Volvo XC40. Lasīt vairāk

 

Vai Cupra sportiskais gars joprojām ir dzīvs? Atbildi meklē Jānis Vanks (+ VIDEO) 1

Cupra zīmols savulaik bija SEAT automašīnu sporta divīzija. Kopš tas kļuvis neatkarīgs, nebūt ne visas Cupra automašīnas aprīkotas ar 300 zirgspēku motoriem, un ražošanas apjomi tikko pārsnieguši miljonu. Vai tikai Cupra nav pārāk iegājusi "meinstrīmā"? Lai to noskaidrotu, paņemsim jaunāko Formentor VZ ar nu jau 333 ZS, un noskaidrosim, vai Cupra joprojām ir ātri un vienlaikus droši? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti