Palielinās netrafarēto policijas automašīnu skaitu 16

 

Foto: Publicitātes attēls

Nozare.lv | 10.oktobris 2016 15:26

Joprojām lielākā daļa autovadītāju ceļu satiksmes noteikumus ievēro tikai tad, kad nākas saskarties ar policistiem vai fotoradariem, atzinusi Valsts policijas (VP) Satiksmes drošības pārvaldes Satiksmes uzraudzības un koordinācijas biroja priekšniece Vineta Mistre.

Policijas klātbūtne uz ceļiem un stacionārie fotoradari ir bieds transportlīdzekļu vadītājiem, jo liek viņiem samazināt ātrumu, lai izvairītos no soda. Tomēr šie ātruma kontroles paņēmieni ir efektīvi uz brīdi, kad automašīnas vadītājs atrodas ātruma mērierīces uztveršanas zonā. Nereti, tiklīdz ir pabraukts garām fotoradaram vai policijas ekipāžai, autovadītāji palielina atļauto braukšanas ātrumu, turpinot apdraudēt ceļu satiksmes drošību, uzsvēra Mistre.

Lai efektīvāk cīnītos ar negodprātīgiem autovadītājiem, VP plāno palielināt netrafareto policijas automašīnu skaitu ceļu satiksmē. Šobrīd VP jau ir septiņas netrafaretās policijas automašīnas, bet nākamgad ceļu satiksmē paredzēts iesaistīt vēl 40 papildu netrafaretās policijas automašīnas, pastāstīja Mistre.

Šogad līdz 4.oktobrim uz Latvijas ceļiem gājis bojā 121 cilvēks, bet pagājušā gadā līdz oktobrim dzīvību zaudēja 132 cilvēki, vēl gadu iepriekš - 144 satiksmes dalībnieki. Ievainojumus šogad guvis 3601 cilvēks. Pērn tādu bija 3564, bet 2014.gadā - 3536 cilvēki.

Šogad no bojāgājušajiem 32 bija gājēji, 2015.gadā - 35, bet vēl gadu iepriekš dzīvību uz Latvijas ceļiem zaudēja 43 gājēji.

Jau ziņots, ka VP izsludinājusi konkursu par pārvietojamo fotoradaru iegādi. Piedāvājumus šim konkursam var iesniegt līdz 27.oktobrim. Kopumā šajā konkursā plānots iegādāties 15 ierīces, taču to skaits var mainīties atkarībā no finansējuma un pretendentu piedāvātās cenas. Konkursa nolikums paredz, ka piecām ierīcēm jābūt piegādātām līdz šī gada 20.decembrim.

Ar stacionāro fotoradaru iegādi nodarbojas Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD). Pēdējā konkursa uzvarētājam SIA "Reck" saskaņā ar iepirkuma priekšmetu četru gadu laikā jāpiegādā 84 stacionārie radari. Šogad līdz oktobra beigām plānots uzstādīt 24 stacionāros fotoradarus.

CSDD mājaslapā ikvienam ir apskatāmas fotoradaru atrašanās vietas. Ja pirmajā kārtā iegādātās stacionārās mērierīces uzstādītas Rīgas reģionā, tad šajā kārtā plānots radarus izvietot ārpus galvaspilsētas reģiona, piemēram, Salacgrīvas, Līgatnes, Ventspils novadā, Jelgavā un citviet.

2014.gada rudenī direkcijas rīkotajā konkursā par 16 Doplera principa stacionāro fotoradaru piegādi arī uzvarēja uzņēmums "Reck". Šobrīd šie radari jau darbojas.

 
Visi komentāri
 
kasinsh79 10.oktobris 2016 9:17
25 5 Atbildēt

Ir divi veidi, kā sevi no liekiem tēriņiem pasargāt, savā ceļā sastopot netrafarētu ekipāžu:

- braukt mierīgi (100% naudas ietaupījuma garantija)

- braukt ne tik strauji - līdz +20 ārpilsētā (es teiktu, ka 70% naudas ietaupījuma garantija).

Bet vispār netrafarētās ekipāžas ir un būs reāls spēks, jāatzīst!

zv 10.oktobris 2016 9:40
22 0 Atbildēt

arī trafarēts cp auto satiksmē rada kārtību, tikai viņu redz ļoti maz uz ceļiem, pārstavā krūmos vai noslēpušos.

boliks 10.oktobris 2016 12:47
18 4 Atbildēt

Vajag iegādāties dažādu marku netrafarētos auto un vēlams tādā krāsā, lai neredz bamperī iegrieztos signālugunis.

Kad vienreiz pilotprojekta ietvaros kādā krustojumā uzstādīs radaru, kas ķertu daltoniķus, kuri brauc pie aizliedzošā signāla.

Vernons 10.oktobris 2016 13:04
2 17 Atbildēt

Arī zaļais signāls luksoforā ir aizliedzošais! Sarkanais visos virzienos jau deg trīs sekundes! Nevajag kultivēt piespiedu strauju bremzēšanu.

Avāriju skaitu var samazināt sodot virzienrādītāju savlaicīgu neieslēgšanu. Nu jā nav norma, nav pārkāpuma! Nepārtraukto līniju ignorētājus jākar pie "lielā zvana".

Tad, kad policija paziņos, ka pārtrauc vienā virzienā braucošos šķirot tikai pēc distances, tad arī izbeigsies agresija uz ceļiem un ielām.

eseris 10.oktobris 2016 14:07
4 0 Atbildēt

muļķības - tos lukturus redzēt - tas sen jau ir par vēlu.

osiitis 10.oktobris 2016 17:52
5 0 Atbildēt

Auto vajaga pirkt miskastes , kautkādus vecos golfus, mazdiņas, hondiņas. Tad viņi točna nebūs pamanāmi uz ceļa, un tad iedzīvotāji točna baidīsies, jo nezinās kur uz ielas ir policists. Ja nemaldos tad Norvēģijā ta ir.

Aģents x 11.oktobris 2016 22:23
1 0 Atbildēt

Par Norvēģiju nezinu, bet Zviedrijā pirms gadiem 5 pabiju pāris mēnešus. Tur arī tādi ''lupatas'' bija redzami- veci volvo un pa kādam audim... Atceros, kad viena tāda ''lupata'' skrēja pakaļ pārkāpējam... Dūmi vien nogriezās... Pārkāpējs gan tālu netika :D

fiatists 10.oktobris 2016 19:43
3 0 Atbildēt

Šodien ineteresantu skatu redzēju, Brīvības ielas krustojums ar Krustbaznīcas ielu virzienā uz Juglu, stāv auto ar ieslēgtu kreiso virzienrādītāju, aiz viņa policijas auto un aiz policista auto vēl viens auto ar ieslēgtu kreizo virzienrādītāju, kā zināms, jau mēnesi tur nedrīkst nogriezties, pirmais auto nogriezās, policijas auto ar bākugunīm tam pakaļ, bet trešais auto arī veica savu plānoto manevru!!!

Nu ko lai saka, pilnīgi nekāda respekta pret Policiju!

Ļoti labi, ka ir netrafarētie auto, gaidu to brīdi, kad sāks filmēt krustojumus, lai izskaustu pie sarkanā skrējējus, kolonas apbraucējus, piem. no vanša tilta virzienā uz centru utt

dumis 10.oktobris 2016 21:18
4 0 Atbildēt

Pa lielam man pie kājas , brauc trafarēts vai netrafarēts. Es pie stūres esmu jau pēc 40 -dus un braucu visu laiku nemainīgi, līdz 110km h. Apdzīvota vieta pati par sevi jau ir vieta kur jābūt tiem 50-60km h nepārkāpjot. Un ar to visu esmu ticis galā bez avārijām un jebkādiem citiem negadījumiem uz ceļiem.

Par un Ap 11.oktobris 2016 9:55
2 0 Atbildēt

Jūs laikam nesaprotiet... Csdd pieņem stingrākus nolikumus, ceļu policija iepērk netraferētas automašīnas, bet faktu, ka cilvēks ir debīls un viņš nemāk braukt neizmaninīs!!! Kad rīkoja tās csdd kampaņas lai mazāk avāriju utt, johaidī nejau auto ir vainīgs pie cilvēka debīlisma...

iJuris 11.oktobris 2016 11:35
4 4 Atbildēt

Vēl tikai atliek saprast kādēļ uz Jelgavas šosejas pie pagrieziena uz Medamciemu, joprojām ir bīstams krustojums un tur nav radara, bet tālāk pie viadukta ir radars, lai gan tur ir lieliskas garas ieskriešanās un bremzēšanas joslas. Viens motovadītājs pāris dienas atpakaļ mira tajā vietā. Laikam aizmirsa statistikā ierakstīt.

Un visam klāt:"Nereti, tiklīdz ir pabraukts garām fotoradaram vai policijas ekipāžai, autovadītāji palielina atļauto braukšanas ātrumu, turpinot apdraudēt ceļu satiksmes drošību, uzsvēra Mistre.". Uzsvars uz AUTOVADĪTĀJI PALIELINA ATĻAUTO, kas viņi zīmes maina?

GB12 11.oktobris 2016 17:50
0 0 Atbildēt

Tad tāpēc tur tās sveces ir. Bet vispār, to krustojumu gatavojas pārveidot, tb., nogriešanās vieu no Rīgas puses klapēt ciet (lai brauc līdz tiltam un met riņķī, a tiem, kuri no Jelgavas puses grib pa kreisi, nedaudz tālāk izbūvēt apgriešanās vietu.

kasinsh79 12.oktobris 2016 6:54
1 0 Atbildēt

Tas obligāti jādara!

Jo krustojums nereāli bīstams. 70 zīmi tur ievēro retais.

Piekrītu, FR pie viadukta NAV aktuāli, toties Medemciemā IR vajadzīgi ar steigu!

aivarsdz 13.oktobris 2016 14:42
0 0 Atbildēt

Vācieši vispār nesaprot, kā ir iespējams uz ceļa ar divām joslām katrā virzienā kaut kādas apgriešanās vietas... Jābūt normālam divu līmeņu krustojumam. Bet pie mums ir iespējams viss!!!

druumais 16.oktobris 2016 20:34
0 0 Atbildēt

" Nereti, tiklīdz ir pabraukts garām fotoradaram vai policijas ekipāžai, autovadītāji palielina atļauto braukšanas ātrumu, turpinot apdraudēt ceļu satiksmes drošību, uzsvēra Mistre."

Labs! Nez vai Mistre tā teica, bet nu...

Un jā... Gribat drošību uz ceļiem Latvijas gaumē? Novācat no šosejām visu asfaltu un būs gan drošība,gan naudiņa ministru algām ietaupīsies! Tāpat jau nav jēgas asfalēt ceļus un to, ko Latvijā dēvē par šosejām, ja normāli braukt pa tiem tā vai tā nedrīkst. A vilkties pa grunteni nākas tā vai tā...

Sīkais 17.oktobris 2016 0:00
0 0 Atbildēt

Situāciju spēj mainīt netrafarētie specrotas auto, kuri bez infoemācijas "nodošanas" ierodas reģionu attālajaos punktos, lai na iespējas nodot infoemāciju par "svešo" ierašanos...

Kamēr tā nenotiks, reģionos kārtības nav un nebūs...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Citi raksti
 

 

Izceltie raksti

 

Mediķu secinājums bargs: Elektroskrejriteņi ir neveiksmīgi (+ VIDEO) 21

Elektroskrejriteņu mazie ritenīši, augstais smaguma centrs un pietiekoši lielais ātrums veicina to, ka pat dūres lieluma, pāris centimetrus dziļa bedrīte var izraisīt smagu kritienu. Tā intervijā “Rīta Panorāmā” sacīja Traumatoloģijas un ortopēdijas slimnīcas galvenais ārsts Uģis Zariņš. Lasīt vairāk

 

Alfa Romeo Junior kļūst pieejams pasūtīšanai 2

Alfa Romeo jaunākais modelis, kas tika pieteikts kā Milano, taču tagad pārdēvēts par Junior, kļūst pieejams pasūtīšanai Eiropas tirgū. Lasīt vairāk

 

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 38

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti