Tiesa par sievietes un bērna sabraukšanu Čaka ielā trolejbusa vadītājai piespriež piecus gadus cietumā 42

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 21.decembris 2016 20:53

Rīgas pilsētas Latgales priekšpilsētas tiesa šodien trolejbusa vadītājai par sievietes un bērna sabraukšanu 2014.gada maija beigās Rīgā, Aleksandra Čaka ielā, piesprieda brīvības atņemšanu uz pieciem gadiem, aģentūra LETA noskaidroja tiesā.

Tāpat tiesa noteica sievietei vadītāja tiesību liegumu uz trim gadiem. Motivēts spriedums tiesā būs pieejams 4.janvārī, kad to varēs pārsūdzēt apelācijas kārtībā.

Iepriekš prokurors tiesas debatēs sievietei lūdza piespriest piecus gadus cietumā. Tāpat prokurors lūdzis tiesai apsūdzētajai atņemt transportlīdzekļa vadīšanas tiesības uz pieciem gadiem, aģentūru LETA informēja Ģenerālprokuratūras preses sekretāre Kristīne Sutugina.

Jau ziņojām, ka 2014.gada maija beigās Rīgā, Aleksandra Čaka ielā, trolejbuss, kuru vadīja 1954.gadā dzimusi sieviete, uz gājēju pārejas notrieca 1982.gadā dzimušu sievieti un viņas 2009.gadā dzimušo meitu. Bērns no gūtajām traumām notikuma vietā mira, bet māte ar smagām traumām tika nogādāta slimnīcā, tomēr arī viņa vēlāk nomira.

Prokuratūras apsūdzībā teikts, ka trolejbusa vadītāja, tuvojoties regulējamajai gājēju pārejai, nepievērsa pietiekamu uzmanību apkārtnei, brauca ar ātrumu, kas negarantēja kustības drošību konkrētajā situācijā, savlaicīgi neieraudzīja, ka luksoforā deg sarkanais signāls, un neapturēja trolejbusu pirms luksofora.

Vienā no iepriekšējām tiesas sēdēm apsūdzētā savu vainu noziegumā atzina daļēji. Pirmajā tiesas sēdē cietušā - bojāgājušās sievietes vīra un meitas tēva - pārstāvis advokāts Aldis Blumbergs žurnālistiem gan sacīja, ka apsūdzētā savu vainu neatzīst, kā arī viņa esot atteikusies liecināt. Advokāts sacīja, ka galvenā versija ir tāda, ka trolejbusa vadītājai ir bijušas veselības problēmas, kas viņai traucējušas vadīt transportlīdzekli.

Savukārt apdrošināšanas kompānija "Gjensidige Baltic", pie kuras pašvaldības SIA "Rīgas satiksme" apdrošina gan materiālos, gan morālos zaudējumus, vīrietim par viņa sievas un bērna nobraukšanu ar trolejbusu izmaksājusi kopumā 300 eiro lielu kompensāciju, iepriekš vēstīja TV3.

Apdrošinātājs sākotnēji lūdzis cietušajam iesniegt notiesājošu spēkā stājušos spriedumu, ar kuru būtu atzīts, ka negadījumā vainīga "Rīgas satiksmes" darbiniece, tomēr vēlāk kompānija nolēmusi segt bēru izdevumus un par sāpēm un garīgajām ciešanām atraitnim Ansim Priedem izmaksājusi morālā kaitējuma kompensāciju.

Novembra beigās gan Rīgas apgabaltiesa lēma, ka apdrošinātājam par labu Priedem ir jāmaksā atlīdzība 100 000 eiro apmērā.

 
42 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
rt 22.decembris 2016 10:18
16 2 Atbildēt

Un tieši tāpēc nelaimes ar sabtransa vadītājiem notiek, jo šādi vernoni viņiem šo tuftu pastiprināti dzen smadzenēs. Noteikumi (ja neskaita kategoriju specifiku) visiem ir vienādi. BET, manā skatījumā, jo lielāki transportlīdzekļa gabarīti, jo atbildīgāk ir jāpieiet to ievērošanai. Un arī sodus vajadzētu diferencēt pēc transportlīdzekļa gabarītiem. Jo ir ļoti liela starpība vai pie sarkanā izbrauc ar vieglo vai trolejbusu vai 40 tonnu fūri. Un visu šo lielgabarīta transporlīdekļu vadītājiem ir viena ļoti liela priekšrocība - spēja laicīgi redzēt situāciju uz ceļa.

!!!!!!!!!!! 22.decembris 2016 8:57
15 2 Atbildēt

Neaptēstie,viņš zaudēja ğimeni un Jums vel pretenzijas un skaudība ka,tiesa lēma saņemt šādu kompensāciju-kad Jums kautkas tāds notiktu tad gribētu redzēt kā Jūs GB 12 rīkotos.Parazīts un caurvējā taisītais.......

rt 22.decembris 2016 9:48
13 0 Atbildēt

Interesani kāpēc gājējs nedrīkst skriet pāri regulējamai gājēju pārejai pie atļautā signāla, bet sabtransa vadītājs drīkst tai lidot pāri pie aizliedzošā signāla? Kurš CSN punkts to atļauj?

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Melnas, apaļas, bet citādas. Ziemas riepas elektromobilim (+VIDEO) 1

Lai samazinātu rites pretestību un taupītu enerģiju, elektromobiļiem mēdz būt visai neparasta izmēra riepas - ar lielu iekšējo diametru, bet šauras, gluži kā motociklam. Pat tad, ja bezizmešu spēkrata ražotājs tomēr paredzējis tam gluži normāla izmēra apriepojumu, jāņem vērā daži aspekti. Lasīt vairāk

 

Mirdz, kā jauns: pēc 23 gadiem garāžā 90. gadu Mazda RX-7 atgūst agrāko spožumu (+ VIDEO) 4

Youtube kanāla WD Detailing autori atdevuši agrāko spožumu sportiskajai Mazda RX-7, kas 23 gadus bija nostāvējusi garāžā. Lasīt vairāk

 

Piebremzēja pirms sliedēm (+ VIDEO) 49

Video autors piebremzē pirms sliedēm, taču viņam uztriecas cieši sekojošais Ford. Komentārā rakstīts, ka par vainīgu avārijā atzinuši Ford vadītāju. Lasīt vairāk

 

Krievijā uzsāk Aurus Komendant sērijveida ražošanu (+ FOTO) 10

Tatarstānā uzsākta Aurus Komendant sērijveida ražošana, vēsta Krievijas mediji, uzsverot, ka tas notiek izmantojot pašu valstī ražotas detaļas. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti