"A26" sola apstrīdēt tiesā VP lēmumu lauzt noslēgto līgumu par auto piegādi 6

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 6.janvāris 2017 14:58

ilnsabiedrība "A26" uzskata par nepamatotu un nelikumīgu Valsts policijas (VP) rīcību, lemjot vienpusēji lauzt noslēgto līgumu par automašīnu piegādi, tāpēc uzņēmums plāno vērsties tiesā.

"A26" norādīja, ka visas VP piegādātās automašīnas ir pilnveidotas, lai nodrošinātu to atbilstību "EURO 6" izmešu prasībām, un visas automašīnas paredzētajos termiņos ir piegādātās pasūtītājam. Automašīnu atbilstība ir apstiprināta neatkarīgā laboratorijā un testēšanas rezultāti tika iesniegti pasūtītājam.

"Pilnsabiedrība "A26" nešaubās, ka tiesa spēs piesaistīt atbilstošas kvalifikācijas ekspertus, lai objektīvi izvērtētu ne vien semantiku par jautājumu, ko sevī ietvēra VP izvirzītās prasības par automašīnu atbilstību "EURO 6" atgāzu standartiem, bet arī sniegtu izsmeļošu atbildi uz jautājumu par automašīnu atbilstību emisijas standartam pēc pilnveidošanas," norādīja kompānijā.

"A26" norāda, ka tā turpināja sarunas ar pasūtītāju līdz pat šim brīdim, tādēļ šāds notikumu pavērsiens liek domāt, ka problēmas sakne meklējama nevis neveiksmīgā iepirkuma nolikuma saturā, bet saspringtajā konkurences cīņā. "Jau pirms domstarpību nonākšanas mediju telpā saņēmām brīdinājumu par nepieciešamību atkāpties un dot ceļu citiem uzņēmumiem. Tobrīd to uztvērām kā neveiksmīgu joku. Tāpat kā nākamajos mēnešos sekojošos brīdinājumus. Tomēr izrādās, ka šāda biznesa prakse ir šodienas Latvijas realitāte," pauda pilnsabiedrībā.

Kompānija kā negodīgas konkurences cīņas piemēru min faktu, ka VP šajā pašā iepirkumā lieto citu piegādātāju "EURO 5" emisiju klases automašīnas, lai gan iepirkumā tika prasīta atbilstība "EURO 6" emisiju klasei. Šīm automašīnām, atšķirībā no "A26" piegādātajām, pārbūve atbilstības nodrošināšanai nav veikta un par šo situāciju nekādu jautājumu nav ne plašsaziņas līdzekļiem, ne Valsts policijas vadībai, ne juridiskajiem birojiem, norāda kompānijā. Tuvāko konkurentu, kas piedalījās VP izsludinātajā konkursā, piedāvājums bijis par 100 000 eiro dārgāks, līdz ar to uzņēmums ir jautā, kāpēc VP vēlas pārmaksāt un iznīcināt piegādātāju ar izdevīgāku piedāvājumu.

"VP būtu lietderīgāk tērēt valsts budžeta līdzekļus, piesaistot profesionāļus, lai precīzi savām vēlmēm sastādītu automašīnu tehniskās specifikācijas pirms konkursu izsludināšanas, nevis pēc tam, lai cīnītos ar sekām un kļūdām un apmaksātu dārgus advokātus," pauda kompānijā, atkārtoti uzsverot, ka "A26" savas līgumā noteiktās saistības ir izpildījusi. "Citroen Jumpy" automašīnas "A26" pasūtītājam piegādātas saskaņā ar iepirkuma nolikumu, kas paredzēja to atbilstību "EURO 6" emisiju klasei. Līgumā nebija prasības šo atbilstību apliecināt ar ražotāja izsniegtu sertifikātu.

Jau vēstīts, ka VP nav guvusi apstiprinājumu pilnsabiedrības "A26" spējai izpildīt automašīnu iepirkuma procedūras rezultātā uzņemtās līgumsaistības, tāpēc policija nolēmusi vienpusēji atkāpties no līguma.

VP šogad vasarā noslēdza vairākus līgumus par 755 automašīnu nomu uz pieciem gadiem. Kopējā iepirkuma vērtība bija aptuveni 22 miljoni eiro. Konkursa uzvarētāji bija "SEB līzings" - 12,4 miljoni eiro, "Karlo Motors" un apvienība "Pilna servisa līzings" - 7,2 miljoni, "A26" - 4,2 miljoni eiro.

Rudenī tika paustas aizdomas, ka, iespējams, pilnsabiedrība "A26" esot nodevusi pavisam citas, līgumam neatbilstošas mašīnas. Proti, "A26" piegādājusi policijai 17 "Citroen Jumpy" automašīnas, kuras policija esot prasījusi aprīkot ar jaunās paaudzes motoru "EURO 6", taču "A26" piegādātās automašīnas esot bijušas ar dzinēju, kas atbilst "EURO 5" emisijas standartiem.

Pilnsabiedrība "A26" izskanējušos pārmetumus noraidīja, uzsverot, ka konkursa par transporta nomu VP vajadzībām nolikumā un tehniskajā specifikācijā bija definēts, ka vieglo automobiļu emisijas klasei jāatbilst "EURO 6" standartam, nevis jābūt "EURO 6" standartam. Attiecīgi arī piegādātās 17 automašīnas, lai gan ir ar "EURO 5" dzinēju, tomēr ir pielāgotas "EURO 6" izmešu sertifikātam.

No 4,2 miljonu eiro summas, kas ir "A26" daļa iepirkumā, strīdīgo "Citroen Jumpy" piegādes daļa ir 800 000 eiro.

Kā liecina "Firmas.lv" informācija, pilnsabiedrība "A26" pērnā gada decembrī dibināja SIA "Auto Īle un Herbst", SIA "Ad Rem auto", SIA "Auto 26". Visi uzņēmumi saistīti ar uzņēmēju Māri Īli.

 
6 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Erix 6.janvāris 2017 21:43
7 1 Atbildēt

Normatīvajos aktos ir prasīts E marķējums, nevis atbilstība standartiem. Iepirkumā tika prasīta atbilstība Euro 6 standartiem, nevis sertifikāts. Tā arī ir būtiskā starpība un pretendents tiesā uzvarēs - ja ne LV, tad EU. Un atkal kompensāciju maksāsim no nodokļu maksātāju kabatas, nevis no atbildīgā par iepirkuma organizēšanu,

anonimikis 6.janvāris 2017 17:00
6 2 Atbildēt

Ja es uzlieku savam auto ķīniešu lukturus bez E marķējuma, bet man no pilnīgi neatkarīgas laboratorijas SIA "Ragi un Nagi" ir slēdziens, ka viss kedā, tad varu iziet tehnisko apskati?

Palaidniex 6.janvāris 2017 15:43
5 1 Atbildēt

Ak tu nabadziņi

Divas lietas - lai tad ceļ aukšā šmuci par citiem, kuri "iesmērēja" EURO5...

Un policija prasīja dokumentāciju, kas apliecina atbilstību noteiktā termiņā, deva tam arī laiku līdz 31.12.2016.! Ja dokumentus nevarēja iesniegt - tad kur ir problēma?

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Citi raksti
 

 

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti