IDB priekšnieks: Pāragri uzskatīt, ka mazinājusies kukuļošana satiksmes uzraudzībā 9

Foto: Publicitātes attēls

Nozare.lv | 18.septembris 2017 12:37

Pozitīvi vērtējama sabiedrības noraidošā attieksme pret kukuļdošanu, taču šobrīd ir pāragri uzskatīt, ka kukuļošanas problēma ceļu satiksmes uzraudzības jomā ir mazinājusies, aģentūrai LETA atzina Iekšējā drošības biroja (IDB) priekšnieks Valters Mūrnieks.

2016.gadā IDB sākti seši kriminālprocesi par kukuļošanu ceļu satiksmes uzraudzības jomā, bet šogad deviņos mēnešos ierosinātas piecas lietas. Šī informācija gan neataino reālo situāciju, jo vēl arī citos IDB lietvedībā esošos kriminālprocesos ir informācija par vairākām kukuļošanas epizodēm, kurās iesaistīti ceļu policisti.

Pozitīvi vērtējams tas, ka sabiedrībā kļūst noraidošāka attieksme pret kukuļdošanu, jo IDB redzeslokā bijuši vairāki gadījumi, kad noziegumi saistībā ar kukuļošanu ceļu satiksmes kontrolē atklāti, pateicoties iedzīvotāju sniegtajai informācijai.

Pēdējais šāds gadījums bija 8.septembrī, kad IDB sniegta informācija par kukuļa pieprasīšanu un pieņemšanu, lai netiktu noformēts administratīvā pārkāpuma protokols par ātruma pārsniegšanu apdzīvotā vietā.

Birojā nekavējoties tika ierosināts kriminālprocess, un aizdomās par kukuļa pieprasīšanu un pieņemšanu tika aizturētas divas Valsts policijas amatpersonas, no kurām vienai piemērots aizdomās turētās personas statuss.
"Ņemot vērā iepriekš minēto, uzskatīt, ka kukuļošanas problēma ceļu satiksmes uzraudzības jomā ir mazinājusies, būtu pāragri," ar preses pārstāves starpniecību norādīja Mūrnieks.

Valsts policijas (VP) Galvenās Kārtības policijas pārvaldes priekšnieks Artis Velšs septembra sākumā aģentūrai LETA teica, ka VP kopumā darījusi daudz, lai mazinātu korupcija satiksmes uzraudzības jomā.

2015.gadā kopumā konstatēti 180 gadījumi, kad transportlīdzekļu vadītāji devuši kukuli Ceļu policijas amatpersonām, 2016.gadā - 192 gadījums, bet šogad septiņos mēnešos 59 gadījumi. 2015.gadā septiņos mēnešos reģistrēti 172, 2016.gadā - 121 gadījums.

Korupcijas apkarošanā pirms aptuveni septiņiem gadiem Valsts policija mainīja taktiku un daudz nopietnāk pievērsās autovadītāju - kukuļdevēju aizturēšanām. Gandrīz par katru aizturēšanas gadījumu policija ziņoja presei.

Kopš tā laika pamazām ieviesti preventīvi, tehnoloģiski un organizatoriski risinājumi, lai nepieļautu ne kukuļņemšanu, ne naudas došanu.

Velšs nenoliedz, ka ceļu policisti un patruļpolicisti, kas ikdienā visbiežāk saskaras ar iedzīvotājiem ir augstākajā korupcijas risku grupā, taču šobrīd situācija būtiski atšķiras ar 90.gadu un 2000.gadu sākumā valdošo situāciju.

 
9 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
anonimikis 18.septembris 2017 16:44
13 2 Atbildēt

" kas iebraukuši krustojumā, kad viņiem to atļāva luksofora signāls," .

Ja šis ielīda jau pie dzeltenā vai sarkanā, tad tādam ceļš nav jādod!

ABECEDE95 18.septembris 2017 17:06
13 0 Atbildēt

@ anonimikis

Jārīkojas tā, lai neradītu bīstamas situācijas un ir aizliegts nodarīt zaudējumus (arī šķietamam pārkāpējam) - CSL.

Ja gājējs šķērso brauktuvi neatļautā vietā, mēs tak' viņam pāri nebrauksim?..

ABECEDE95 18.septembris 2017 16:08
2 1 Atbildēt

Luksoforu režīmi tur būtu piekoriģējami, tas tiesa. Tajā krustojumā, no jebkura virziena veicot nogriešanos pa kreisi, vieta krustojumā ir diviem vieglajiem. Ne vairāk. Trešajam nevajag ievilkties krustojumā. Ja smagajam vai lielam busam priekšā kaut viens vieglais, tad lielgabarītiem arī nevajadzētu iebraukt brauktuvju krustošanās vietā.

"..125. Aizliegts iebraukt krustojumā vai brauktuvju krustošanās vietā, ja izveidojies sastrēgums, kas transportlīdzekļa vadītāju var piespiest apturēt trans­portlīdzekli krustojumā vai brauktuvju krustošanās vietā un traucēt braukt citiem transportlīdzekļiem..". Sen viss jau uzrakstīts, jāmācās domāt pāris soļus uz priekšu un prognozēt.

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Tā mēs projektējam jeb, uz kurieni ved lepnā norāde (+ FOTO) 7

Tūkstošu vērtā norāde ved "uz nekurieni", kamēr īstais ceļš uz apdzīvoto vietu atrodas trīs kilometrus tālāk un ir apzīmēts ar necilu izkārtni. Lasīt vairāk

 

Projektēsim Ceļus - eksperti skaidro, kādēļ klibo kvalitāte (+ VIDEO) 3

Būveksperts Edgars Krūmiņš nosauc iemeslus, kas iespaido ceļu būves kvalitāti: par vēlu izsludināti konkursi, rezultātu apstrīdēšana, plānošanas trūkumi, finansējuma nevienmērīgs sadalījums, speciālistu aizplūšana. Lasīt vairāk

 

Riepas, akumulators, logu slotiņas - kā sagatavot savu auto tumšajam laikam

Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) apkopojusi 7 vienkāršus, bet ļoti svarīgus ieteikumus, kas palīdzēs sagatavot auto gada tumšajam un aukstajam laikam. Lasīt vairāk

 

15 000 km -krievi aizceļo uz Islandi ar 40-gadīgu ZAZ (+ VIDEO) 8

Divi Čeļabinskas iedzīvotāji devušies ekstrēmā piedzīvojumā, apceļojot Islandi ar 40 gadus vecu zaporožecu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti