Pērn Rīgā pieaudzis autoavāriju īpatsvars, kuras izraisījuši vadītāji bez OCTA polises 2

 

Foto: Ilustratīvs attēls/Youtube.com

Nozare.lv | 25.septembris 2018 13:25

Pagājušajā gadā Rīgā pieaudzis autoavāriju īpatsvars, kuras izraisījuši vadītāji bez transportlīdzekļu īpašnieku obligātās civiltiesiskās atbildības (OCTA) polises, aģentūrai LETA pavēstīja Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojā (LTAB).

"Ja laika posmā no 2014. līdz 2016.gadam galvaspilsētā ar neapdrošinātu transportlīdzekli izraisīto ceļu satiksmes negadījumu īpatsvars bija zem 1%, turklāt gadu no gada bija vērojams kritums, tad pērn šādu ceļu satiksmes negadījumu īpatsvars sasniedzis 1%," sacīja LTAB valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins.

Vienlaikus LTAB dati liecina, ka autoavārijas bez OCTA polises pērn visbiežāk izraisīja autovadītāji Latgalē - 2017.gadā Latgalē neapdrošināto transportlīdzekļu izraisīto ceļu satiksmes negadījumu īpatsvars pieaudzis no 1,65% līdz 1,67%. "Arī iepriekšējos gadus negadījumi bez OCTA visbiežāk tika konstatēti tieši Latgalē," sacīja Abāšins, piebilstot, ka izņēmums bija vienīgi 2016.gads.

Tajā pašā laikā zemākais ar neapdrošinātu transportlīdzekli izraisīto ceļu satiksmes negadījumu īpatsvars 2017.gadā bijis Vidzemē - 0,6% (gadu iepriekš - 1,99%), seko Kurzeme - 0,96% (1,37%), Pierīga - 1,27% (1,33%) un Zemgale - 1,51% (1,61%).

Pagājušajā gadā kopumā Latvijā 1,08% (2016.gadā - 1,28%, 2015.gadā - 1,38%) no visiem ceļu satiksmes negadījumiem izraisīti ar transportlīdzekli, kuras vadītājam nav bijusi OCTA. Vienlaikus, pēc LTAB aplēsēm, kopējais neapdrošināto transportlīdzekļu skaits uz Latvijas ceļiem ir 1-1,5%.

"Ja ceļu satiksmes negadījums ir izraisīts ar neapdrošinātu spēkratu, cietušajiem radītie zaudējumi tiks segti no Garantijas fonda, taču vēlāk zaudējumu summa regresa kārtībā tiks piedzīta no ceļu satiksmes negadījuma izraisītāja - neapdrošinātā transportlīdzekļa īpašnieka vai vadītāja," teica Abāšins, piebilstot, ka sods par neapdrošināta transportlīdzekļa vadīšanu ir līdz 120 eiro, kā arī divi pārkāpumu uzskaites punkti gadījumā, ja pārkāpumu fiksē ceļu policijas ekipāža.

LTAB nodrošina OCTA apdrošināšanas sekmīgu darbību valstī. OCTA Latvijā tika ieviesta 1997.gadā, lai nodrošinātu ceļu satiksmes negadījumā cietušo trešo personu interešu aizsardzību. Sākotnēji birojs darbojās Finanšu ministrijas pakļautībā, bet kopš 2004.gada tā ir neatkarīga institūcija.
 

 
Visi komentāri
 
usaexperc 26.septembris 2018 8:43
0 0 Atbildēt

Drausmīgi, progresējoši cipari! It sevišķi Latgalē, kur pieaugums ir pat 0,02%.

Šeit ir pamats diviem attīstības scenārijiem vai abiem uzreiz:

1)celt soda apmēru par braukšanu bez OCTA;

2)palielināt OCTA prēmijas apmēru, jo apdrošinātājiem ir samazinājies garantētais ienākums.

Vernons 17.oktobris 2018 9:30
0 0 Atbildēt

Konvencija par ceļu satiksmi, Vīnē, 1968.gada 8.novembrī*** Ar grozījumiem, kas stājušies spēkā 1993.gada 3.septembrī! 17. pants "Ātruma samazināšana".

likumi.lv/ta/lv/starpta...-ligumi/id/721

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Citi raksti
 

 

Izceltie raksti

Uz Dienvidu gaisa pārvada jau vairākas nedēļas atjaunots 70 km/h, Rīgas-Jūrmalas šoseja vēl 90 km/h (+ VIDEO) 6

iAuto.lv ir neizpratnē par to, kādēļ labos laika apstākļos uz Rīgas-Jūrmalas šosejas maksimālais atļautais ātrums joprojām ir tikai 90 kilometri stundā. Lasīt vairāk

 

Elektrokabeļu zagļu dēļ traucēta vilcienu satiksme Vācijas rietumos 3

Elektrokabeļu zagļi aizvadītajā naktī paralizēja vilcienu satiksmi Vācijas rietumos. Lasīt vairāk

 

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 11

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kā izskatījās iepriekšējie visu paaudžu Dacia Duster... un tagad jaunais trešās paaudzes modelis (+ VIDEO) 1

iAuto.lv iepazīst jaunās paaudzes Dacia Duster, pie viena parādot visas Duster modeļu paaudzes evolūciju vairāk nekā desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti