Gājēji bez atstarotājiem problēma arī šogad 47

 

Ilustratīvs attēls Foto: Publicitātes attēls

Nozare.lv | 30.janvāris 2020 10:34

Pagājušajā diennaktī Vidzemē ceļu satiksmes negadījumos cietuši trīs gājēji, vismaz divi no kuriem notriekti, jo gāja pa ceļu bez atstarotājiem, aģentūru LETA informēja Valsts policijas (VP) Vidzemes reģiona pārvaldes vecākā speciāliste Zane Vaskāne.

Vakar ap plkst.7 Smiltenes pagastā kāds transportlīdzekļa vadītājs uzbrauca diviem gājējiem, kuri atradās uz ceļa braucamās daļas bez jebkādiem atstarojošiem elementiem. Savukārt Valmierā, Raiņa ielā, kāds šoferis uzbrauca gājējam, kurš šķērsoja ielu tam neparedzētā vietā. Visas cietušās personas nogādātas medicīnas iestādēs, sacīja Vaskāne.

Pēc Vaskānes vārdiem, VP statistika uzskatāmi rāda, ka "neredzamie gājēji" ir problēma. Lai arī katru gadu tiek runāts par nepieciešamību būt labi pamanāmiem, aizvien ir cilvēki, kuri joprojām uzskata, ka viņi jebkurā situācijā un jebkurā diennakts laikā uz ceļa ir redzami.

Līdzīgi "grēko" arī velo­braucēji, kuri radot vēl lielāku bīstamību, pārvietojoties pa ielām un ceļiem bez apgaismes ierīcēm un vēl tumšā apģērbā. Ceļu satiksmes negadījumu, kuros iesaistīti velosipēdisti, netrūkst arī gaišajos gadalaikos, tagad tas kļūst vēl aktuālāk, paziņoja Vaskāne.

Lai gan ceļu satiksmes noteikumos minēts, ka diennakts tumšajā laikā, ja ceļš nav pietiekami un vienmērīgi apgaismots, gājējiem, kas atrodas uz brauktuves vai nomales, jābūt tērptiem atstarojošā vestē vai apģērbā ar labi redzamiem gaismu atstarojoša materiāla elementiem, cilvēkiem ir priekšstats, ka uz pilsētu tas neattiecas.

VP atgādina, ka gan ārpus apdzīvotām vietām, gan pilsētvidē gājējiem jārūpējas par savu redzamību. Dažkārt arī uz apgaismota ceļa šoferiem grūti saskatīt gājējus, bet gaismu atstarojošie elementi vai vestes jau laikus signalizē vadītājam, ka ceļu satiksmē piedalās arī gājējs.

"Tāpat atgādinām gājējiem, šķērsojot ielu, pārliecināties, vai automašīnas vadītājs gājēju redz un vai paspēs nobremzēt," sacīja Vaskāne.

 
47 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Vernons 30.janvāris 2020 18:46
13 0 Atbildēt

Palaidniex ir demagogs! Nekad nav piedzīvojis slidenu ceļu, kuru Tavs gājējs nav vīžojis nokaisīt! Ir apstākļi, kad neviens nevar apstāties!!!

Svētdienas braucējs mācīs profesionāļus ko un kā darīt!

Neviens normāls cilvēks zem riteņiemnelien! Un neviens normāls braucējs nevienai dzīvai radībai tīšām virsū nebrauc! Atdziesti! Gājējs Kapos pats vainīgs!

gunbox 30.janvāris 2020 13:32
11 8 Atbildēt

Ja gājējs nav mācījies CSN, da jebkādu likumdošanu, nav šoferis un nekad nav sēdējis tumsā pie stūres, tad viņš nekad pat neiedomāsies, ka viņu vispār neviens neredz tumsā un, ka viņš ir cilvēks ar ierobežotām tiesībām, nu gluži kā SIA. Tobiš postkomunismā nepieciešamas n-tās paaudzes, lai ar vēl kreiviskās mentalitātes pieskaņu tiktu ieaudzināts, ka citu īpašums nav kopējs un ka brīva valsts nenozīmē, ka tajā nav likumu.

Vernons 30.janvāris 2020 13:40
10 8 Atbildēt

Tikko gājējs ir izdarījis niecīgu atkāpi no manis minētā, tā tūdaļ kļūst "Nobraucams kā Spainis"! Un tas pateicoties Tev minētam CSL 19. P. 4. punktam! Nu un kurā brīdī "Nomira" mana tiesība paļauties, kad Tu neveidosi bīstamu situāciju, izdarot kaut niecīgu atkāpi, no Tev definētās kārtības un secības!

Es, kā auto vadītājs, esmu vērtīgāks! Es sēžu čuguna gabalā, kas mani, no tādiem kā Tu, aizsargā!

Un neatkarīgi no tā, es vilcienam priekšā nebraucu!

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Citi raksti
 

 

Izceltie raksti

Geparda – 110 km/h ātrs un jau no 16 gadiem (+ FOTO) 1

Ar pārbūvēto Volkswagen Up Vācijā drīkst braukt A1 kategorijas vadītāju tiesību īpašnieki, kas pie tādām var tikt jau no 16 gadu vecuma. Lasīt vairāk

 

Izmaiņas koplietojamo elektroskrejriteņu satiksmē Rīgā (+ VIDEO) 1

Rīgas dome šodien lēma, ka no maija koplietojamie elektriskie skrejriteņi pa Rīgas centru nebrauks ātrāk par 20 kilometriem stundā, kā arī pakāpeniski tiks ieviestas speciālas to novietošanas zonas un tos nedrīkstēs atstāt kur pagadās, kā tas nereti bijis līdz šim. Skrejriteņu operatori izmaiņas vērtē neviennozīmīgi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 17

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 

Nepilni 18 000 eiro - jaunais Dacia Duster arī Latvijā 24

Piedāvājumā pilnais hibrīds HYBRID 140, jaunais benzīna dzinējs TCe 130 Mild Hybrid, pilnpiedziņas versijas, benzīna/LPG divdegvielu dzinējs ECO-G 100 un klientu iecienītās augstākā līmeņa Extreme un Journey aprīkojuma versijas, kas papildina viena otru. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti