Gājēji bez atstarotājiem problēma arī šogad 47

 

Ilustratīvs attēls Foto: Publicitātes attēls

Nozare.lv | 30.janvāris 2020 10:34

Pagājušajā diennaktī Vidzemē ceļu satiksmes negadījumos cietuši trīs gājēji, vismaz divi no kuriem notriekti, jo gāja pa ceļu bez atstarotājiem, aģentūru LETA informēja Valsts policijas (VP) Vidzemes reģiona pārvaldes vecākā speciāliste Zane Vaskāne.

Vakar ap plkst.7 Smiltenes pagastā kāds transportlīdzekļa vadītājs uzbrauca diviem gājējiem, kuri atradās uz ceļa braucamās daļas bez jebkādiem atstarojošiem elementiem. Savukārt Valmierā, Raiņa ielā, kāds šoferis uzbrauca gājējam, kurš šķērsoja ielu tam neparedzētā vietā. Visas cietušās personas nogādātas medicīnas iestādēs, sacīja Vaskāne.

Pēc Vaskānes vārdiem, VP statistika uzskatāmi rāda, ka "neredzamie gājēji" ir problēma. Lai arī katru gadu tiek runāts par nepieciešamību būt labi pamanāmiem, aizvien ir cilvēki, kuri joprojām uzskata, ka viņi jebkurā situācijā un jebkurā diennakts laikā uz ceļa ir redzami.

Līdzīgi "grēko" arī velo­braucēji, kuri radot vēl lielāku bīstamību, pārvietojoties pa ielām un ceļiem bez apgaismes ierīcēm un vēl tumšā apģērbā. Ceļu satiksmes negadījumu, kuros iesaistīti velosipēdisti, netrūkst arī gaišajos gadalaikos, tagad tas kļūst vēl aktuālāk, paziņoja Vaskāne.

Lai gan ceļu satiksmes noteikumos minēts, ka diennakts tumšajā laikā, ja ceļš nav pietiekami un vienmērīgi apgaismots, gājējiem, kas atrodas uz brauktuves vai nomales, jābūt tērptiem atstarojošā vestē vai apģērbā ar labi redzamiem gaismu atstarojoša materiāla elementiem, cilvēkiem ir priekšstats, ka uz pilsētu tas neattiecas.

VP atgādina, ka gan ārpus apdzīvotām vietām, gan pilsētvidē gājējiem jārūpējas par savu redzamību. Dažkārt arī uz apgaismota ceļa šoferiem grūti saskatīt gājējus, bet gaismu atstarojošie elementi vai vestes jau laikus signalizē vadītājam, ka ceļu satiksmē piedalās arī gājējs.

"Tāpat atgādinām gājējiem, šķērsojot ielu, pārliecināties, vai automašīnas vadītājs gājēju redz un vai paspēs nobremzēt," sacīja Vaskāne.

 
Visi komentāri
 
k442 30.janvāris 2020 11:43
10 0 Atbildēt

Beidzot vismaz kāda uzmanības un iegaumēšanas vērta ziņa no oficiālajām iestādēm!

Mazāk aizsargātajiem satiksmes dalībniekiem būtu strikti jāievēro, ka tikai pašu drošības labad viņiem jāgādā par to, lai uz ceļiem un ielām viņi būtu pamanāmi, tāpat arī pa brauktuvi un pāri tai nevar cilpot, kā ienāk prātā un kur pagadās, citādi nelaimes gadījums būs klāt kā likts, agrāk vai vēlāk!

Vernons 30.janvāris 2020 12:31
9 6 Atbildēt

CSL 19. "Pienākumi un tiesības"!

CSN 100. "Par šķērsli, Kuru spēja pamanīt"

CSN 15. " Gājējam Aizliegts izkāpt uz brauktuves (zebras), ja tuvojas transports"!

CSN 18. "Gājējam Aizliegts Nomirt"!

Īss kopsavilkums, lai Gājējs būtu sveiks un vesels!

Kad atsitās, tad ieraudzīja un tur auto vadītājs vairs nav vainīgs!

Palaidniex 30.janvāris 2020 13:10
3 9 Atbildēt

Ja kāds bez atstarotājiem atrodas uz brauktuves ārpus gājēju pārejas, iet gar ceļu pa nepareizo pusi, bez atstarotāja, šķērso brauktuvi tam neparedzētās vietās - piekrītu.

Bet, klau, demagog, esi vienreiz tik labs un citē tieši to kas CSN un CSL rakstīts un izbeidz patvaļīgas improvizācijas par tēmu, kā tev gribētos. Nepārfrāzē to, kas un kā CSL un CSN rakstīts. Tur, tomēr, ir rakstīts "mazliet" savādāk:

19.pants. Ceļu satiksmes dalībnieku vispārīgie pienākumi un tiesības

(4) Katram ceļu satiksmes dalībniekam ir tiesības uzskatīt, ka arī citas personas ceļu satiksmes norisē izpildīs noteiktās prasības. (šis attiecas arī uz auto vadītājiem, arī gājējam ir pilnas tiesības uzskatī, kaauto vadītājs ievēros CSL un CSN)

---

Citējot CSN 100. neaizmirsīsim par CSN 99.:

CSN 99. Transportlīdzekļa vadītājam jābrauc ar ātrumu, kas nepārsniedz noteiktos ierobežojumus, ņemot vērā ceļu satiksmes intensitāti, transportlīdzekļa un kravas īpatnības un stāvokli, kā arī ceļa un meteoroloģiskos apstākļus (īpaši redzamību braukšanas virzienā).

CSN 100. Ja izveidojas ceļu satiksmei bīstami šķēršļi vai citas briesmas, kuras transportlīdzekļa vadītājs spēj pamanīt, viņam jāsamazina braukšanas ātrums vai pilnīgi jāaptur transportlīdzeklis, vai, neradot bīstamību citiem ceļu satiksmes dalībniekiem, šķērslis jāapbrauc.

---

CSN 15. Pirms brauktuves šķērsošanas pa gājēju pāreju vietās, kur satiksme netiek regulēta, gājējiem jānovērtē attālums līdz transportlīdzekļiem, kas tuvojas, kā arī jānovērtē to braukšanas ātrums un jāpārliecinās par drošību. (ir taču "mazliet savādāk, vai ne?) un te obligāti ir piebilstami daži citi CSN panti:

14. Gājēju pārejas un pasažieru sabiedrisko transportlīdzekļu pieturas

CSN 145. Transportlīdzekļa vadītājam, tuvojoties neregulējamai gājēju pārejai, jāsamazina braukšanas ātrums vai jāaptur transportlīdzeklis pirms gājēju pārejas, lai dotu ceļu gājējiem, kas šķērso brauktuvi pa gājēju pāreju vai iziet uz tās, kā arī velosipēdu vadītājiem, kas šķērso brauktuvi pa gājēju pāreju vai izbrauc uz tās, ja tie varētu tikt traucēti vai apdraudēti.

CSN 146. Ja pirms neregulējamas gājēju pārejas apturēts transportlīdzeklis vai citi transportlīdzekļi, tuvojoties neregulējamai gājēju pārejai, samazina braukšanas ātrumu, transportlīdzekļa vadītājs var turpināt braukt tikai pēc tam, kad ir pārliecinājies, ka transportlīdzekļu priekšā neatrodas gājēji vai velosipēdu vadītāji.

CSN 150. Transportlīdzekļa vadītājam jādod ceļš gājējiem, kuri iet uz tajā pašā braukšanas virzienā pieturā (ceļa vidū) apturētu pasažieru sabiedrisko transportlīdzekli vai nāk no tā.

-----

CSN 18. Gājējiem aizliegts:

18.1. šķērsot brauktuvi ārpus gājēju pārejas, ja ceļam ir sadalošā josla, vai vietās, kur uzstādīti nožogojumi gājējiem vai ceļu nožogojumi, izņemot vietas, kur ceļa nožogojumos ierīkoti ceļa šķērsošanai paredzēti pārtraukumi;

18.2. šķērsot brauktuvi ārpus gājēju pārejas, ja ceļam, kur ceļu satiksme notiek divos virzienos, ir četras vai vairākas braukšanas joslas;

18.3. pārvietoties pa ceļu, kas apzīmēts ar 552. ceļa zīmi;

18.4. iziet uz brauktuves, nepārliecinoties par to, vai netuvojas transport­līdzekļi, aiz stāvoša transportlīdzekļa vai cita šķēršļa, kas ierobežo redzamību.

Nepiemirsti par šo:

3. Transportlīdzekļu vadītāju pienākumi

25. Transportlīdzekļa vadītājam ir šādi pienākumi:

darīt visu iespējamo, lai netiktu apdraudēti citi ceļu satiksmes dalībnieki, it sevišķi mazāk aizsargātie (gājēji un velosipēdu vadītāji);

Starp citu, tev vienmēr ir mugurā atstarojošā veste vai vienmēr ir atstarojošie elementi, kad izkāp no sava transportlīdzekļa? Nu tajā mirklī, kad kļūsti, kā agrāk apgalvoji - no vērtīgā kurinātāja, par bezvērtīgo gājēju?

Vernons 30.janvāris 2020 13:40
10 8 Atbildēt

Tikko gājējs ir izdarījis niecīgu atkāpi no manis minētā, tā tūdaļ kļūst "Nobraucams kā Spainis"! Un tas pateicoties Tev minētam CSL 19. P. 4. punktam! Nu un kurā brīdī "Nomira" mana tiesība paļauties, kad Tu neveidosi bīstamu situāciju, izdarot kaut niecīgu atkāpi, no Tev definētās kārtības un secības!

Es, kā auto vadītājs, esmu vērtīgāks! Es sēžu čuguna gabalā, kas mani, no tādiem kā Tu, aizsargā!

Un neatkarīgi no tā, es vilcienam priekšā nebraucu!

Palaidniex 30.janvāris 2020 13:49
8 13 Atbildēt

Ja tu nobrauc gājēju uz pārejas - pats esi nobraucams kā spainis!

Vernons 30.janvāris 2020 14:11
5 4 Atbildēt

Es zinu! Bet kāpēc Tu man to atgādini?

Palaidniex 30.janvāris 2020 16:13
5 8 Atbildēt

Tāpēc, ka tev labpatīkās pastāvēt uz vadītāju tiesībām ignorēt 145. CSN punkta prasības, apgalvojot, ka es kādu grūžu zem riteņiem.

Motivējot to ar frāzi - mašīnai "morda širše". Ja tā ipieiet, tad CSN kā tādi ir jāanulē...

Palaidniex 30.janvāris 2020 13:50
5 8 Atbildēt

Gājējs, lūk nedrīkst ne nieka atkāpties, bet tu drīksti un daudz? Nebūš dubultstandartiņš atkal? Kāpēc tikai gājējam ir jāievēro CSN, bet ne tev arī?

gunbox 30.janvāris 2020 13:32
11 8 Atbildēt

Ja gājējs nav mācījies CSN, da jebkādu likumdošanu, nav šoferis un nekad nav sēdējis tumsā pie stūres, tad viņš nekad pat neiedomāsies, ka viņu vispār neviens neredz tumsā un, ka viņš ir cilvēks ar ierobežotām tiesībām, nu gluži kā SIA. Tobiš postkomunismā nepieciešamas n-tās paaudzes, lai ar vēl kreiviskās mentalitātes pieskaņu tiktu ieaudzināts, ka citu īpašums nav kopējs un ka brīva valsts nenozīmē, ka tajā nav likumu.

Palaidniex 30.janvāris 2020 13:48
4 8 Atbildēt

Igaunijā pat deklasētus elementus ir piespieduši lietot atstarotājus, jo tur kaut kā bija vairākas lietas kopā. BIja jēdzīgas atstarotāju izdales/tirdzniecības kampaņas, kurās iesaistījās arī uzņēmēji. VIsa sabiedrība izprata problemātiku un iesaistījās! Nevis uzskatot, ka tā ir bojā gājēju, policijas un dažu auto vadītāju problēmiņa..

Pēc šīs dažu gadu kampaņas arī tika ieslēgta vēl kāda lieta - policija reāli sodīja cilvēkus, kas vietās, kur paredzēta kustība tikai ar atstarotājiem, tos nelietoja. Sodus atvilka pat no bezdarbnieku pabalsta.

Līdz ar to ne reti Igaunijā ir novērojama aina, ka pilnībā deklasēts bomzis, kas stumj uz savas tačkiņas metāllūžņus gar šoseju ir pats aprīkojies un tačkiņu aprīkojis ar atstarotājiem. Ja pa gabalu no autobusa tumšajā laikā izbirst bērnu bariņš - sajūa kā citplanētiešu kuģis būu nolaidies, jo kam virsdjakā iestrādāti elementi, kam karājās atstarotājs, kam cepurē, kam cimdoes, bet pa gabalu izskatās kā nezkāda dīvaina diskobumba.

Lūk arī risinājums - SODA NEIZBĒGAMĪBA! (tas pats Vācijā ir strādājis, kopmlektā ar policijas visuredzošo aci un līdzpilsoņu sūdzībām)

Be tpie mums vēl nesen ne pārāk gudri ļautiņi spītīgi iet gar šosejas labo malu BEZ atstarotājiem, vienlaicīgi bļaujot, ka autovadītāji nesoties kā negudri. Lūk arī konfūzs - gājēji redz tikai auto vadītāju ātrumu pārkāpumu, savu atstarotāja trūkumu neredz ne kā pārkāpumu, ne kā potenciālu dzīvības glābēju. auto vadītāji arī - zinot, ka pie mums var iet šādi elementi pa ceļu vienalga velk pāri atļautajem, pat pazeminātas redzamības apstākļos. Viens uz otru rāda ar pirkstu, savu vainu neredzot...

Mums visa sabiedrība kopumā ņemot ir drusku ku-kū... Nelielais procents saprātīgo šo ainu maina absolūti nebūtiski...

Vernons 30.janvāris 2020 14:01
9 3 Atbildēt

Uz ceļa, bez atstarotājiem, iereibušus, un velosipēdistus bez lampām arī nobraucam! Gājējs zvēra statusā!

Un "Kriminālprocesa Likuma" 377. panta 1. un 2. punkti auto vadītāju attaisno! Kasko sedz zaudējumus. Mazliet ciniski, bet godīgi.

Palaidniex 30.janvāris 2020 18:27
0 6 Atbildēt

Iereibušus auto vadītājus iesaki saraustīt gabalos?

Uz sārta svilināt...

uupis 30.janvāris 2020 23:36
4 0 Atbildēt

Katru dienu tiek pieķerti ap 10 dzērājšoferu. Tiem ko - ordenis jādod? Kur palika gājēja tiesības paļauties ka piedzēries Vernons nesēdīsies pie stūres?

Freijers 30.janvāris 2020 14:11
8 0 Atbildēt

selektīva pārkāpumu "redzēšana" LV kā jau paštaisno valstī diemžēl ir ļoti izplatīta - vieni redz ātrumu, bet nedod ceļu (ļoti izplatīts pārkāpums planieriem), citi atkal ārdās, ka nelaiž uz pārējām, kaut arī paši neskatās pirms tās šķērso un "kādi vēl atstarotāji", tad vēl ir divriteņu pioneeri, kuriem nekādi likumi nav rakstīti, jo viņi ir progresīvi un viņiem pienākas vien tiesības.

Vernons 30.janvāris 2020 13:43
7 4 Atbildēt

Man, izkāpjot no sava auto, vienmēr ap potīti ir atstarojoša lenta! Labāk, protams, būtu divas! Bet es esmu Skops! Pie do diet!

uupis 30.janvāris 2020 23:38
3 0 Atbildēt

Un santehniķa veste kur? Kāpēc tā netiek uzvilkta kā to prasa noteikumi? Dubultie standarti rullē? Citiem jāvelk veste bet tev nē?

Vernons 31.janvāris 2020 11:15
0 0 Atbildēt

Tu patiesi esi dumjš radījums! Tuvā gaisma cik tālu apgaismo ceļu priekšā? Un vestes man ir divas savā auto un dažādi lukturi arī sarkans, lai es Tev un tādiem kā Tu būtu redzams.

uupis 31.janvāris 2020 15:03
3 0 Atbildēt

Tikko tu izkāp no mašīnas – tu esi GĀJĒJS!

Un tagad CSN

10. Diennakts tumšajā laikā, ja ceļš nav pietiekami un vienmērīgi apgaismots, gājējiem, kas atrodas uz brauktuves vai nomales, JĀBŪT TĒRPTIEM ATSTAROJOŠĀ VESTĒ vai apģērbā ar labi redzamiem gaismu atstarojoša materiāla elementiem.

Tātad ja es šo ievēroju un prasu Vernonam šo ievērot es esmu dumjš radījums? Atkal Dubultmorāle.

Vernons 30.janvāris 2020 14:09
7 4 Atbildēt

Nekādu dubultu standartu te nav! Pat uz gājēju pārejas ir spēkā Gājējam CSN 18. punkts! Ir virkne muļķību kuras, mēs auto vadītāji, neapzināti izdaram, lai kāds cits taptu vainīgs! No manas piespēles Tu vari nobraukt arī gājēju! Bet es tā nedaru!!! CSN daudz dažādu "caurumu" pie kuriem es esmu pieradis. Tāda ir mūsu dzīves īpatnība, vienu padarīt par grēkāzi, bet otru par "svēto"! Nedarbojas.

uupis 30.janvāris 2020 23:42
1 0 Atbildēt

Atkārtošu n-to reizi.

Gājēja pienākums ir pārliecināties vai šoferis ievēros CSN un var uz viņu paļauties vai arī šoferis būs pārkāpējs un 19. pants nedarbosies.

vaaks 30.janvāris 2020 14:20
8 0 Atbildēt

Ikdienu tumsā braucu un tumsā atgriežos maršrutā Talsi-Stende-Kuldīga! Netrafarēto policijas auto satieku divas-trīs reizes nedēļā, bet gājējus ar atstarojošiem elementiem apģērbā, šoferiem pamanāmo vesti mugurā - pusgada garumā ne vienu reizi!

Kāpēc Iekšlietu ministrijas netrafarēts un neOperatīvs auto tērē manu nodokļu naudu???

Rr19 30.janvāris 2020 19:44
6 0 Atbildēt

Viņiem tāda politika, ja viņi ķer autovadītājus, viņi neaiztiek gājējus. Es to esmu novērojis Ziepniekkalnā, viņi stāv un ķer gājējus, kuri šķērso ielu pie sarkanās gaismas, tanī pat laikā autiņi pirms gājēju pārejas pie sarkanā taisa kreiso pagriezienu, neviens netiek apturēts.

Vernons 30.janvāris 2020 16:06
6 0 Atbildēt

Šodien no rīta Valmieras ielā, pie veikala "Kārums", studente šķērsoja ielu ar sarkanu LED lukturi rokā! Izcili labi bija saskatāma un iepauzēja vidū sekundi! Nu varam ja gribam! Veselīgu smīnu izraisīja.

Palaidniex 30.janvāris 2020 16:25
4 8 Atbildēt

Vernon - pastāsti, kāda mārrutka pēc teju visu pasaules valstu CSN ir tāds veidojums kā gājēju pāreja? Lielā daļā to saprot normāli un šis veidojums strādā, bet jo tuvāk bardakvalstij, jo šis veidojums pārvēršas vairāk par tādu veidojumu skaistumam.

Kāpēc tāda veidojuma esamību nosaka arī Vīnes konvencija, bet tu piedāvā gājējam šķērsot ielu pat uz gājēju pārejas, pēc tādiem principiem itkā tās tur nebūtu.

Tas nozīmē, ka tavuprāt tas ir lieks veidojums uz ceļa, jo aizstāvi tos vadīājus, kam tas dzīvi "apgrūtina".

Tik pat labi auto vadītājs arī var tuvoties tai pārejai lēnāk un pārliecināties vai tur nav gājējs pat bez sarkana lukturīša.

Freijers 30.janvāris 2020 16:35
5 0 Atbildēt

Es gribētu iebilst, pie mums tas pārejas ievēro diezgan, pat ja ir ģorgātāji, kas nieiet pāri uzreiz, kad tiem dod ceļu - izslvaētqjas R valstīs, par kādam Itālijā nerunājot, tā gluži nav, ka pie mazākas gājēju parādīšanas visi stās, ja iet, tad tiešām palaiž, bet ne jau tā kā te proponē, kad visi jau sastājušies lai kungs/kundze ies pāri .

Vernons 30.janvāris 2020 18:38
9 0 Atbildēt

Gājējs pienāk, apstājas, saskatās, izveido acu kontaktu, saņem manu žestu un tikai tad soļo!

Pie mums ieskrien vieglā Volvo durvīs, tās iebuktē un mazmeita vecmammai saka: "Es taču Tev teicu, neskrien"!

Policija formē un plāta rokas.

uupis 30.janvāris 2020 23:44
8 0 Atbildēt

Nu kā var būt bleķis svarīgāks par cilvēka dzīvību. Es to nevaru saprast!

Vernons 31.janvāris 2020 11:11
0 0 Atbildēt

Tu daudz ko nespēj saprast! Pilns internets, kur gājēji, riteņbraucēji mauc sānos. Bērns ar riteni pabrauc zem krautas fūres!!!

uupis 31.janvāris 2020 14:57
2 0 Atbildēt

Tieši tāda pati atbilde – pilns internets ar dzērājšoferiem – statistiski vidējais 10 dienā. Reizinam ar 365 iegūstam 3650 šoferiem katru gadu atņem tiesības.

Tālāk – 200 protokoli dienā pār ātrumu — reiz 365 iegūstam 73 tūkstoši šoferu gadā pārkāpj ātrumu.

Cik LV ir vadītāja apliecību?

Sanāk ka katrs 10 šoferis ir pārkāpējs.

Un te nav ieskaitīti trotuāru braucēji un sarkanās gaismas pārkāpēji…

Vernons 30.janvāris 2020 18:46
13 0 Atbildēt

Palaidniex ir demagogs! Nekad nav piedzīvojis slidenu ceļu, kuru Tavs gājējs nav vīžojis nokaisīt! Ir apstākļi, kad neviens nevar apstāties!!!

Svētdienas braucējs mācīs profesionāļus ko un kā darīt!

Neviens normāls cilvēks zem riteņiemnelien! Un neviens normāls braucējs nevienai dzīvai radībai tīšām virsū nebrauc! Atdziesti! Gājējs Kapos pats vainīgs!

uupis 30.janvāris 2020 23:52
0 0 Atbildēt

Brauc virsū - tīšām brauc virsū. Tādu gadījumu ir daudz. Un kāpēc Vernons atsakās redzēt statistiku? Katru dienu tiek pieķerti 10 dzērājšoferu - vēlies teikt ka viņi aiz neuzmanības piesēdās pie stūres? Ai nepamanīja ka stūre un ka auto brauc! Nē! Tā ir apzināta rīcība un tātad tīša un ļaunprātīga! Un dzērumā uzbraukšana gājējam vai avārijas izraisīšana ir tikai dzērāšofera tīša rīcība. Gadā ir cik dienas? Ja dienā noķer ap 10 dzērājšoferiem tad cik tas ir gadā? Kurš te stāsta ka tīšām nebrauc virsū?

Vernons 31.janvāris 2020 11:21
1 0 Atbildēt

No tā Tu, lūdzu, izdari secinājumus! Lai Tevi ar Tavu neadekvāto rīcību, Tavu neumanību "nesoda" kāds dzērājšoferis!

"DDD dai duraku dorogu"!

Palaidniex 31.janvāris 2020 11:33
0 0 Atbildēt

Protams, tu pat negribi cīnīties ar sekām, kur nu vēl iemesliem.

Nenovēršot cēloņus, uzraušanās sekām būs neizbēgama!

Ja auto transporta uzņēmums var izlaist uz ceļa tehniskā kārtībā neesošu lamatu, piedodiet...

Sludināt gājējam, tam klāt neesot, ka tam jārēķinās ka viņu nobrauks un teikt auto vadīājam - vioņš par tuvu tev parādījās uz pārejas, tāpēc neesi vainīgs, var tikai totāls kretīns.

uupis 31.janvāris 2020 15:00
2 0 Atbildēt

Tobiš – DDD nozīmē ka uz ceļa drīkst atrasties dzērājšoferis. Man rīcība – prasība visiem ievērot noteikumus – ir neadekvāta. Savukārt dzērājšoferis ir adekvāta rīcība – dubultmorāle Vernona kungs DUBULTMORĀLE!

Palaidniex 31.janvāris 2020 11:17
1 0 Atbildēt

Ja ir apledojumam vai atkalai labvēlīgi laika apastākļi auto vadītājam ir jāievēro 99. CSN punkta prasības un jāizvēlās TĀDS ātrums ar kuru tas var izpildīt pārējās CSN prasības. Kas tur nesaprotams? "Ņepoņimaješ?"

Apledojums, kuru pamanīt ir pienākums arī auto vadītājam, uzliek tam poašam auto vadītājam pienākumsu pat tad, kad tas vēl pat nav tuvui pārejai.

650 30.janvāris 2020 23:28
0 0 Atbildēt

Lieta ir iekš tā, ka tam tam vidēji statistiskajam vadītājam vairs nav sajēgas par uzvedības pamatprincipiem.Tos viņam vairs nemāca un par tiem neatgādina ikdienā.Viņš pat īsti nezina,no kā viņam baidīties.Demagogi viņam iedzen šausmas, ka Jābaidās.Kādu laiku viņš arī "baidās", bet nekas nenotiek.Kamēr likumsakarīgi seko stadija, kad bailes it kā pārgājušas, taču iemaņas tā arī nav atnākušas.Vai arī otrs grāvis- kad viņu apmeklē tā saucamā Pārliecība, ka no visām situācijām viņš izvairīsies tikai ar tehnisku paņēmienu pielietošanu.Morāle lai paliek malā.

Gājēju pārejai un ceļa noformējumam ir jābūt drošību veicinošam.Par TO (mēs!) maksājam nodokļus un nodevas.Krietnai daļai braucēju nav nedz kosmisku iemaņu, nedz arī viņu braucamrīkiem piemīt pienācīgas gaismasierīces un riepas.Bet aizsardzība "pret muļķi" mums ir nolaista dziļi podā.

Palasiet reku LVceļu lapā- cik Skaisti tur (beiiidzoot, 2019tajā kosmiskajā gadā!) ir aprakstīts par (kapeikas maksājošajiem!) ceļa stabiņiem.Kā viņi tur "palīdz" braucējam sajust ceļa konfigurāciju melnajās tālēs un ko viņi vēl tur viskautko labu dara.Riktīgi pretīgi to lasīt.Abet LĪDZ 2019tajam mums sacīja, ka "brauc lēnāk" un jebkuram trauksmes cēlājam momentā piešuva veselu rindu visādus neglaimojošus epitetus par nekompetenci,piekasīšanos un dzimtās zemes nemīlēšanu.

Ja uz gājēju pārejas (stratēģiskā vietā, uz maģistrālās ielas!) marķējuma līniju atlikums ir 30%, tur vairs nav runa par CSN pantiem.Runa ir par visatļautību un bezsaimnieka bezatbildību.Un par sabiedrības totālo nespēju (vai nevēlēšanos) vispār no kāda par to "uzprasīt" skaidrojumu.

Tur jābūt ar īpašu nekaunību apveltītam ,lai stratēģiski svarīgā CSN pantā iepītu frāzi "un (vai)" - drošvien ar APZINĀTU noslieci uz to, ka jebkurā gadījumā vainīgs izrādīsies tieši parastais satiksmes dalībnieks, nevis kāds "atbildīgais" par drošības stratēģiju valsts mērogā.Mēs apjūsmojam igaunijas,šveices un tanzānijas skaistos piemērus, bet lūk tepat aiz loga viss var būt kā ienāk prātā.

Palaidniex 31.janvāris 2020 11:24
0 0 Atbildēt

Tas viss ir labi, bet nekādi neattaisno vadītāju.

Droši braukt ir visupirms paša vadītāja pienākums. Tam ir jāizvēlās tāds ātrums un tāda vadīšanas maniere, ka tas ir spējīgs pildīt CSN un garantēt drošību citiem atbilstoši tādai ceļa infrastruktūrai kāda nu ir.

Tas ir kā mūžīgās gaudas un sāpe par sūdīgiem ceļiem un tajā pat laikā pieprasīt uz tiem pašiem, tikko par sūdīgiem nosauktajiem ceļiem paaugstināt maksimālā ātruma ierobežojumu!

Jūti cik tas ir fatiski debili? Tātad, ja kāds grib likumīgi braukt ātrāk par tiem sūdīgajiem ceļiem, tad sanāk, ka tie nemaz nav tik sūdīgi un "var" braukt pa tiem ātrāk.

Manuprāt, ja ceļi ir sūdīgi un ceļa infrastruktūra ir nepareiza, nepietiekama, tad būtu tak jābrauc lēnāk, uzmanīgāk, nevis regulāri jāuzraujas uz radariem, jālido un jāpieprasa lielāki ātrumu limiti?

"Braukt augumā" gājējiem auto forumā ir tas pats, kas kliegt zvirbuļiem veltītus epitetus akvārijā ar zivtiņām.

Šis ir taču, visupirms, auto forums! Un, ja kāds vernons uzdrošinās sludināt RUPJU PĀRKĀPUMU ATTAISNOIJUMUS autovadītājiem, noveļot vainu uz citiem satiksmes dalībniekiem tiem nedzirdot un kāt neesot, ATBALSTĪT AUTO VADĪTĀJU NIHILISMU un NIHILISMU AUTO PARTKU VADĪTĀJU IZPILDĪJUMĀ, piedodiet - mēs esam, kur esam!

650 31.janvāris 2020 13:30
0 0 Atbildēt

Tas nav Vernons, kurš "atbalsta".Tie īstie atbalstītāji ir Tie, kuri to Vernonu "nedzird".

Viņš ar savu "draudzīgo aicinājumu" un ar "savu" notikumu aprakstiem zemtekstā griežas tieši pie tiem tā saucamajiem "autovadītājiem"- lai viņi (savlaicīgi, preventīvi!) izdarītu secinājumus un lai viņi ATCERĒTOS pa to, ka tieši pašam tam vadītājam "nāksies" iziet no situācijas.

Likumīgi braukt pa ceļu- VISPIRMS bija ceļš, un tikai PĒC TAM uz viņa kāds uzbrauca vai uzkāpa.Ja ceļš NAV likumīgi iekārtots (vai "kādreiz jaunībā" ir bijis un tagad ir dsā nolaists) - ko vispār var "prasīt" no tā lietotājiem??

uupis 31.janvāris 2020 15:15
1 0 Atbildēt

Nu un kā ir jādzird Vernona teksts: "Gājējs ir sabraucams kā spainis".

Kā šo pareizi dzirdēt?

Gājējs stāv pārejas malā un gaida, kad visi aizbrauks? Vai kā?

Nu un ja mēs attaisnojam 145. punkta pārkāpumu, tad kāpēc neattaisnot braukšanu zem sarkanā? Starpība ir kur? Jebšu atkal būs dubultmorēle Orvela stilā, ka visi punkti ir vienlīdzīgi bet daži punkti ir mazāk svarīgi un citi ir svarīgāki par mazāksvarīgiem?

650 31.janvāris 2020 17:51
1 1 Atbildēt

Tas saprotams tā, ka bezatbildīgas "gājējošanas" gadījumā draud reāla sabraukšana.Un ieteikums neizmēģināt (savu) Fortūnu mijiedarbībā ar 40tonnu mahīnu ir vienkārši cilvēcīgs un savlaicīgs žests.

Nospiedoši lielākā daļa "neapstāšanās" gadījumu rodas tieši no tā, ka savu pienākumu neizpilda tas PIRMAIS "neapstājējs".Vienmēr kāds viens ir tas Pirmais.Bet viņam nav mācīts un nav atgādināts par vispārcilvēciskā pienākuma uzņemšanās dabiskumu un obligātumu.

Mums NAV iedibināta šeit kārtība cilvēciski pamācīt un atgādināt tieši pašu pareizas uzvedības mehānismu.Neviens no mums negrib To situāciju, kad mūsu priekšābraucējs izrādās Lohs.Savstarpējā kultūra ir nolaista līdz kliņķim,cilvēcisko pienākumu vienkārši vairs nav.Katrs "pats" savu krānu staipa- kā nu kurureiz iznāk.

uupis 1.februāris 2020 12:40
1 0 Atbildēt

Nu un tagad tiešs jautājums: 40-tonnīgais nepalaižot gājēju ir izdarījis pārkāpumu vai nav?

Jūs ko 31.janvāris 2020 18:16
0 0 Atbildēt

Civilizēt mūsu gājējus?Nu,vismaz tos,kas ne vairāk kā vidējā reibumā?

Vernons 31.janvāris 2020 19:58
0 0 Atbildēt

"Negadījums noticis ap pulksten 7.25, kad 1996.gadā dzimusi sieviete, vadot automašīnu "Audi A6", veikusi manevru, lai apgrieztos braukšanai pretējā virzienā, un viņas vadītais transportlīdzeklis sadūries ar virzienā Jelgava-Rīga braucošām automašīnām "Volvo XC 90" un "Audi A6".

Sadursmes rezultātā cietusi gan pati sieviete, gan auto esošais 2016.gadā dzimušais bērns. Traumas guvis arī 1981.gadā dzimis "Volvo XC 90" vadītājs. Cietušie nogādāti ārstniecības iestādē."

Negadījums noticis pie Dalbes. Ir arī aculiecinieka bildes. 31. Janvāris!

Un Jūs te spriežat par Gājēja Svētuma pakāpi! Viss sākas ar Ūpi un viņam līdzīgiem. Es cīnos tikai ar sekām

650 1.februāris 2020 1:45
0 0 Atbildēt

jā, jau "redzu" kā Pantu Piemērošanas entuziasti ekstāzē lec gaisā un aplaudē.Nabaga jauniete drošvien dabūs atbildēt par to divu brašo tēviņu plānajiem bleķiem un līkajām rokām.Vismaz jācer ka tas bērns lai izveseļotos bez sekām.

Palaidniex 1.februāris 2020 8:57
1 0 Atbildēt

Kāds sakars šim ar gājējiem?

Vernons 1.februāris 2020 10:10
0 0 Atbildēt

Priekšā esošs satiksmes dalībnieks Negarantē Drošību!

uupis 1.februāris 2020 12:45
1 0 Atbildēt

Atkal demagoģija!

Kāds sakars ar gājēju un 145. punktu šajā negadījumā - jā un var palūgt precizēt, kurš atzīts par vainīgu? Gājējs?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Citi raksti
 

 

Izceltie raksti

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 5

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 

2,8 sekundes līdz simtam - Mercedes-AMG prezentē 816 Zs jaudīgu kupeju (+ FOTO) 7

Vācijas Mercedes-AMG Šanhajā, Formula-1 sacensību pasākuma laikā nodemonstrējis savu GT saimes flagmani, kupeju Mercedes - AMG GT 63 S E-Performance, kas nodrošināta ar 816 Zs jaudīgu hibrīdiekārtu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti