Latvijā braukšanas kultūru, spriežot pēc statistikas datiem, var saukt par diezgan agresīvu. Lielākajā daļā gadījumu braukšanas ātrums tiek pārsniegts apzināti, tādēļ uzskatām, ka ātruma pārsniegšanas apdrošināšana var tikai veicināt satiksmes noteikumu pārkāpšanu, kā arī visataļautības sajūtas rašanos uz mūsu ceļiem.
Apdrošināšanas būtība jebkurā gadījumā ir nodrošināties pret kaut kādu iespējamo risku iestāšanos, kas nav atkarīgi no apdrošinātā gribas. Šajā gadījumā paredzēta nodrošināšanās pret apzinātu likuma pārkāpšanu, izvairoties no soda. Tādejādi zūd sodīšanas jēga un likumā noteiktais soda mērķis.Turklāt šāds apdrošināšanas produkts ir pretrunā ar valstī deklarēto un realizēto politiku, kas vērsta uz bojā gājušo un ievainoto skaita samazināšanu, drošības uz ceļiem paaugstināšanu un soda neizbēgamības principa realizēšanu. Pēdējos gados Latvijā ir izdevies panākt to, ka bojā gājušo skaits samazinās un pēc šī rādītāja vairs neesam pēdējā vietā Eiropā. Vai gribam sasniegtajam atmest ar roku un atgriezties 90.gadu līmenī?
Iedziļinoties jaunās polises būtībā, gribot negribot rodas jautājums – vai gada beigās pamanot, ka ātruma apdrošināšanas polises prēmija nav izmantota (bet par to ir samaksāts), neradīsies vēlēšanās pārsniegt ātrumu zinot, ka nekas par to nedraud?
Tādēļ CSDD uzskata, ka piedāvātais apdrošināšanas produkts nekādā veidā neveicinās satiksmes drošības situāciju valstī.
CSDD Sabiedrisko attiecību daļa
...neradīsies vēlēšanās pārsniegt ātrumu zinot, ka nekas par to nedraud?
Tas, ka man ir Kasko bez negadījumiem gada laikā man radīs velmi pēdējā nedēļā nobliezt autiņu zinot, ka esmu samaksājis, bet neesmu izmantojis? Ja grib, tāpat pārkāpj, tas viss ir smadzenēs :D