Pagājušā gadā avārijās gājuši bojā 179 cilvēki, kas ir par vienu mazāk nekā 2012.gadā, liecina Valsts policijas apkopotā informācija.
Neskatoties uz ikgadējo kampaņu organizēšanu un policijas darbu, ir pieaudzis negadījumu skaits, kuros miruši gājēji. Pagājušā gadā negadījumos miruši 70 gājēji, kas ir par sešiem gājējiem vairāk nekā gadu iepriekš. Ievainojumus guvis 921 gājējs.
Kopumā pērn reģistrēti 16 437 ceļu satiksmes negadījumi, kas ir par 792 negadījumiem vairāk nekā gadu iepriekš. No šiem negadījumiem 3480 bija ar cietušajiem. Ņemot vērā, ka ar privāto komersantu tika lauzts līgums par fotoradaru izmantošanu, pagājušajā gadā policija pastiprināja satiksmes uzraudzību ātruma ievērošanas un braukšanas reibumā aizlieguma ievērošanas jomā.
Foto: iAuto.lv
Pērn par ātruma pārsniegšanu noformēti 91 942 administratīvie protokoli, kas ir par 28 201 protokolu vairāk nekā 2012.gadā. Pērn reģistrēti 4312 gadījumi, kad transportlīdzekļu vadītāji pieķerti braucam reibumā, kas ir par 101 gadījumu vairāk nekā gadu iepriekš.
Pagājušā gadā fiksēti 634 agresīvas braukšanas gadījumi, kas ir aptuveni tikpat cik gadu iepriekš.
Kā šodien Saeimas Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisijas sēdē atzina Valsts policijas priekšnieks Ints Ķuzis, pērn vistraģiskākais mēnesis bija novembris, kad dzīvību uz ceļiem zaudēja aptuveni 15% no visiem pērn bojāgājušiem. Tas varētu būt saistīts ar laika apstākļiem - agri iestājās krēsla, bet nebija sniega.
Ķuzis uzsvēra, ka satiksmes drošības palielināšanā ļoti būtiska ir policijas redzamība. Pagājušā gada decembrī saistībā ar eiro ieviešanu policija strādāja pastiprinātā režīmā un būtiski uz ielām palielinājās likumsargu skaits. Tas pēc traģiskā novembra ļāva samazināt avāriju skaitu.
Jau ziņots, ka pagājušā gada nogalē satiksmes drošības uzlabošanai atbildīgās institūcijas sagatavojušas virkni priekšlikumu, tostarp palielināt sodus par ātruma pārsniegšanu un braukšanu reibumā, kā arī ieviest garāku braukšanas eksāmenu.
Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) rosina par pieciem latiem palielināt sodu par braukšanas ātruma pārsniegšanu, ja ātrums pārsniegts par 11 līdz 20 kilometriem stundā.
Plānots palielināt sodus arī dzērājšoferiem. Ja šofera organismā konstatēs 1,5 promiles alkohola un vairāk, valsts konfiscēs spēkratu un vadītājam būs jāsamaksā arī soda nauda 800 līdz 1000 latu apmērā.
Uzlabojumus CSDD saskata ne tikai sodu palielināšanā, bet arī bērnu izglītošanā, informatīvās kampaņās un autovadītāju apmācību attīstīšanā, proti, līdz 40 minūtēm palielinot braukšanas eksāmena laiku.
Nedisciplinētiem autovadītājiem būs jāveic regulāri psihologu un narkologu apmeklējumi un jānoliek teorētiskais eksāmens pirms tiesību atgūšanas par ātruma pārsniegšanu. Agresīviem autovadītājiem būs jāpiedalās psihologu korekcijas grupās.
Savus priekšlikumus satiksmes drošības uzlabošanai sagatavojusi arī Valsts policija. Policija rosina papildināt esošo regulējumu ar prasību gājējiem un velosipēdistiem diennakts tumšajā laikā ārpus apdzīvotām vietām, pārvietojoties pa brauktuvi vai ceļa nomali, lietot apģērbu ar gaismu atstarojošiem elementiem.
Izcili skaista dubulta morāle! Sakarā ar to ka CSN jāievēro katram otram, tas ir auto vaditājam, bet ne gājējam! Lūdzu piemēri - auto vadītājam izkāpjot no auto jāuzvelk atstarojoša veste,bet tikai auto vadītājam. Gājējam tas tikai vārdos, kaut kur un kaut kāds atstarotājs! Ne viss kaut kur un kaut kāds bet saskņā ar CSN 19. un 254. punktiem! Kā lai auto vadītājs izpilda to 113.punkta prasības,ja kādam tās mistiskā kārtā neprasa, bet CSN 10. punkts saka KATRAM!
Velosipēdidts ir maķenīt vērtīgāgs, tam prasa, lai lukturis degtu priekšā un aizmugurē. Un viss kas nav savlaicīgi pamanāms ir "juridiski pareizi" sabraucams.
Katram priekšā esošam ar savu rīcību, darbību vai bezdarbību, ir jāgarantē drošiba!
Par tiem ātruma pārkāpuma protokoliem būtu īpašs stāsts, bet ne tagad.
Par velo - lukturis nav obligāts, diemžēl. Obligāti ir vismaz atstarotāji, bet daži kamikadzes pamanās pat bez tiem braukt.
CSN punkts skan: "223. Braucot diennakts tumšajā laikā vai nepietiekamas redzamības apstākļos, velosipēdam abos sānos (riteņos) jābūt aprīkotam ar diviem oranžiem (dzelteniem) gaismas atstarotājiem, kā arī priekšpusē jādeg baltas gaismas lukturim, bet aizmugurē – sarkanas gaismas lukturim. Ja lukturu nav vai tie nedarbojas, velosipēdam priekšpusē jābūt aprīkotam ar baltu atstarotāju, bet aizmugurē ar sarkanu atstarotāju."
Velo lukturis ir ļoti noderīga lieta. Man, piemēram, uz velo ir tāds lukturis, ka visi pretimbraucošie auto pārslēdzas uz tuvajiem. Jo domā, ka kaut kas tikpat liels pretim brauc :)
To es nemaz nenoliedzu.
Vēl labi strādā kombinācija velo lukturis + kārtīgs pieres Cree LED, ko var safokusēt kā vajag.
Bet tos, kas pat atstarotājus nevīžo uzlikt, nu nemaz nav žēl.
Tajā ziņā patīk daži, kas minās darba kombinezonos ar atstarotājiem - pamanīt var ļoti labi no visām pusēm.
Daudziem velo gan novērots, ka ar tiem lukturiem kaut kas nav kārtīgi ar kontaktu, te deg, te nedeg. Tādu mirgojošu ir grūti saskatīt kur tad īsti atrodas un tādi lukturi ir pret CSN.