Laika posmā no 22.janvāra līdz 4.februārim LTAB, sadarbībā ar CSDD un VP, īstenos sociālu kampaņu, kuras mērķis ir skaidrot sabiedrībai OCTA un tehniskās apskates savlaicīgas veikšanas nepieciešamību, kā arī mazināt to autovadītāju skaitu, kas neiegādājas OCTA vai nokavē tehniskās apskates derīguma termiņus.
Kampaņas ietvaros paredzēts veikt plašu profilaktisko darbu, skaidrojot autovadītājiem, ka OCTA vai tehniskā apskate nav tikai formalitāte, ko valsts uzspiedusi autovadītājiem, bet gan drošības garants pašam autovadītājam, pasažieriem un citiem satiksmes dalībniekiem. Tāpat, lai precīzāk izvērtētu to autovadītāju īpatsvaru, kas ceļu satiksmē piedalās bez derīgas OCTA vai tehniskās apskates, kampaņas laikā stacionārie fotoradari pastiprināti kontrolēs OCTA un tehniskās apskates derīguma termiņus.
LTAB apkopotā informācija rāda, ka šobrīd kopējais neapdrošināto transportlīdzekļu skaits uz Latvijas ceļiem ir ap 1,5%. Iecerēts, ka kampaņas laikā apkopotie dati ļaus LTAB un CSDD efektīvāk informēt aizmāršīgos autovadītājus par OCTA vai tehniskās apskates derīguma termiņa beigām.
Kas traucē to darīt ikdienā, nevis kampaņveidīgā pastiprinātā režīmā?
Domāju tas, ka fotoradari parasti ir noregulēti uz +10 km/h, lai lieki nefotografē.
Tagad sanāk, ka fotografēs visus un tad pārbaudīs OCTA.
P.S. Daudz lietderīgāk gan būtu izmantot to pieeju, ko testēja uz Krasta ielas, kad OCTA un TA pārbaudīja nevis "fotogrāfijām", bet gan video plūsmai. Cik sapratu, kaut ko līdzīgu liks/jau liek vinjetes pārbaudei.
Nav jau teikts ka šie fotoradari nav universāli. Bet liec tos radarus cik gribi(nu jau to ir 3) bet drošība uz P80 no tā neuzlabojas.
Starp citu kas liedz LVC mērierīces aprīkot arī ar TA/OCTA pārbaudi.
Izskatās, ka LVC tik statistiku vāks, kas ir kaut kāds sviests, ja jau iekārtas tiks uzstādītas, tad lai formē.
Un par OCTA un TA - protams, ka varētu, bet tur jau atkal jāskatās, kā tas bizness ir sadalīts, jo tie, kas uz Krastenes filmēja, gan jau arī ne aiz gara laika to darīja, bet gan ar cerību dabūt ienesīgu robu.
"Tāpat viņa nomierināja vadītājus, paskaidrojot, ka šādu iekārtu iegūtie dati netiks izmantoti administratīvo sodu piemērošanai. Pēc Kononovas sacītā, ar zaļo stabu palīdzību plānots savākt statistikas datus par to, cik kravu pārvadātāju nemaksā par vinjetēm.
"Pilotprojekts turpināsies pusgadu. Iegūto informāciju apstrādās, to izmantos, lai lemtu, vai un kādi pasākumi nepieciešami, lai uzlabotu vinjetes iekasējamību," — paskaidroja LVC pārstāve."
Izlasi VDAR.