Vai šādas "drošības saliņas" veicina satiksmes drošību? (+ FOTO) 43

 

Foto: iAuto.lv

iAuto | 2.maijs 2018 10:17

Kāds autobraucējs iesūtījis attēlus ar Bauskas-Grenctāles šosejas posmā redzamo drošības risinājumu, kas izveidots, lai šoferi pēc iespējas drošāk varētu izdarīt kreiso pagriezienu.

Šādas drošības saliņas ir viegli pamanāmas un aprīkotas ar sarkanbaltiem atstarojošajiem signālstabiņiem, kas ir izgatavoti no elastīga poliuretāna, kas arī trieciena rezultātā nedeformējas, bet atgriežas savā sākumstāvoklī.

Jāteic, ka tieši šāds risinājums (ar stabiņiem nevis tikai uzkrāsotām līnijām) pie mums ir salīdzinoši jauns un reti sastopams, kamēr, piemēram, Lietuvā, tāds sastopams uz visām lielākajām maģistrālēm. 

 
Visi komentāri
 
kasinsh79 2.maijs 2018 10:47
22 0 Atbildēt

Jā! Kaut vai tāpēc, lai izvairītos no kāda steidzīgāka vēlmes apdzīt tajā brīdī, kad kāds gatavojas nogriezties pa kreisi.

Rallists 2.maijs 2018 11:28
5 0 Atbildēt

Iekš LT tāpat laiku pa laikam atrodas pa steidzīgajam, kas rauj saliņai pa otru pusi.

Bet visumā atbalstāmi, no satiksmes drošības viedokļa vēl interesantāks būtu zviedru variants ar pamīšus izvietotām braukšanas joslām (1:2) skaidrs ka tā barjera pa vidu maksā baisu naudu bet praktiski pilnībā izslēdz frontālas sadursmes.

aizejošais 3.maijs 2018 8:59
3 0 Atbildēt

Tādu variantu pilnīgi noteikti vajadzēja mūsu pusplato ceļu vietā - uz Bauskas un Tallinas virzieniem

seller 4.maijs 2018 11:20
0 0 Atbildēt

Pie tam EE tāda no rudens jau ir kādus 20 km no Haapsalu krusta uz Pērnavas pusi. Tā ka visai komfortabla braukšana sākas jau kādus 40 km pirms Tallinas. Un izmaksas noteikti ir nesalīdzināmi zemākas, nekā būvējot pilnvērtīgu maģistrāli!

10.50 2.maijs 2018 10:49
0 0 Atbildēt

pat ļoti, tikai baidos, ka tas ir tāds risinājums

10.50 2.maijs 2018 10:50
3 0 Atbildēt

pat ļoti, tikai baidos, ka tas ir dārgs risinājums

Kristaps 2.maijs 2018 11:25
1 3 Atbildēt

Bultiņzīmes gan nekādas elastīgās, un ka nonesīs ta mētāsies pus gadu kamēr atradīs budžetā naudu un salabos....

Bet jā, Latvijā vajadzētu daudz DAUDZ vairak šādas saliņas, īpasi vietās ielikt kur nepārtrauktā. Ta vismaz nedzīs bezjēdzīgi...

650 2.maijs 2018 12:18
3 0 Atbildēt

Labāk jau kā krievijā- kur ikkatra nogriešanās vieta nozīmē iespēju nokļūt Kapos, pat nav svarīgi uz kreiso vai uz labo pusi. Mēs varētu arī kādus jaunus ekonomiskos Bio-Led reklāmplakātus izvietot vai izsludināt iepirkuma procedūru sadarbībā ar valsts vadošajiem apbedīšanas/izvadīšanas birojiem.

as 2.maijs 2018 12:57
7 9 Atbildēt

Šāda veida saliņas kategoriski neatbalstu!!! Braucot pa LT tas reāli krīt uz nerviem, ka kilometriem nav iespēju apdzīt, kvalitatīva šoseja sadalīta ar stabiņiem pa vidu vairāku km garumā + šitās saliņas. Nē, tas neveicina drošu apdzīšanu, bet kaitina un uzvelk šoferus, jo sevišķi, ja priekšā gadās kāds bremze, kas velkas zem atļautā ātruma!

Zviedru variants, protams, ir dārgāks, bet arī saprātīgāks, jo ik pa laikam ir atstātas vietas, kur apdzīt, jo ir 3 joslas (2:1 un 1:2)

Rallists 2.maijs 2018 16:12
3 3 Atbildēt

Vai kādreiz esi padomājis kādēļ lai kāds taisnu, itkā pārredzamu šoseju pārdalītu ar žogu vai sarkanu līniju metra platumā?

N 2.maijs 2018 17:03
6 5 Atbildēt

Paarbaudi nervu sisteemu

650 2.maijs 2018 13:19
2 5 Atbildēt

Priekš ātras braukšanas normālā valstī eksistē ātrgaitas vairākjoslu ceļi.Piem.,tā kā pie Mums..Uz pārējiem ceļiem esot jāuzvedas prātīgi un esot jārespektē pat 3 vietējo zemnieku vai 1 mežsarga tiesības uz drošu nogriešanos reizi nedēļā nakts laikā klaja lauka vai meža vidū.Lietuvā taisnos posmos pat bez tām saliņām pat 10km garumā var būt taisnam/platam ceļam pa vidu sarkans grāvis izgrebts- tātad kaut kāda ideja viņiem ir un viņiem pie drirsas visi tur zviedri vai gruzīni.Katrai teritorijai savi vietējie likumi, caurbraucējiem tie būtu jārespektē.Ja svešzemju burlaki uzspļauj LV vietējām paražām- tātad viņi mūs vnk neciena, acīmredzot "nav īsti par ko".

kasinsh79 2.maijs 2018 13:38
6 0 Atbildēt

Intensīvas satiksmes apstākļos pareizāk būs nobraukt malā labajā pusē, vairumu palaist garām un tad lūkot griezt pa kreisi (ar ieslēgtu pagriezienu rādītāju), citādi pat pie Rīgas man zināms kāds ceļš, kurā nav tādas nogriešanās joslas - ticiet man, katra nogriešanās pa kreisi ir pamatīgs stress arīdzan, jo gadās kādi apdzīt kārotāji pat pie ieslēgta kreisā pagrieziena

Bradypus 2.maijs 2018 14:02
2 0 Atbildēt

Igauņiem mazajos krustojumos un autobusu pieturvietās nav pat nepārtrauktās līnijas - drīkst apdzīt. Pie mums reāli pēc CSN apdzīt praktiski nedrīkst - posmi starp šīm visuresošajām nepārtrauktajām ir par īsu. Lietuvā - sabūvētas šādas saliņas, ko apbrauc pa pretējo tikai pavisam nekaunīgie. Un kā jums liekas, kurā valstī ir labākā ceļu drošības statistika?

Vernons 2.maijs 2018 14:36
3 8 Atbildēt

Palūkojos foto attēlā un kas šeit trūkst. Ātruma samazināšanas josla labajam pagriezienam! Un šādu ātruma samazināšanas joslu trūkst it visur. Var padomāt ka mums zeme trūkst. Tā ir "Distances vērotāju" uzspiestā loģika! Katram ar savu rīcību garantēt drošību ir "nesagremojama" lieta.

Dažās Eiropas Valstīs kreisā pagrieziena vietā ir tikai labais ar pusapli ceļa šķērsošanai braukšanai pa kreisi. Nu un kur palika CSL 19. panta 3. punkts pārējiem "domātājiem"?

Kanibaals 4.maijs 2018 23:43
0 0 Atbildēt

www.ltab.lv/wp-content/up...17/08/otra.pdf

Tev 3.7 nodaļa. Vari nemaz nesapņot par 50/50 vainu ja nespēj distanci ieturēt. Daudz loģiskām izskaidrots nekā tavs piedāvājums ievērot noteikumus tikai katram pirmajam.

viencexperc 2.maijs 2018 14:37
17 13 Atbildēt

Es domāju, ka ja tie stabiņi būtu betona, tad uzlabotu vēl vairāk. Pirmie, kuriem ir tikai divas rievas ( viena smadzenēs, otra pakaļā) protams, ka nokļūs tur, kur viņi sapņo nokļūt, bet pārējie redzot to drošības saliņu apkārtni izrotātu ar puķītēm un vainadziņiem, bremzēs jau 1 km iepriekš.

MJanis 2.maijs 2018 22:16
1 3 Atbildēt

Mīnusotāji redz sevi puķīšu vietā, plusotāji domu uztvēra pareizi ......

Satrauc attiecība - veseli 8gab pašnāvnieki pret 10gab auto vadītājiem ....

( 22:15 02.05.2018. )

Cilveeks 2.maijs 2018 19:42
8 12 Atbildēt

Cilvēki mīļie!!! Palasot komentārus, rodas iespaids, ka visi par to vien domā, kā bremzēt jau kilometru iepriekš, braukt zem atļautā ātruma un visu ierobežot.

Man gribētos domāt, ka ceļi ir būvēti, lai pa tiem brauktu, nevis bremzētu.

Lielāko bēdu sagādā tieši tie, kas pa taisnu, sausu, tīru šoseju gaišajā diennakts laikā stumj uz 84. Un šeit rodas jautājums - ar kādām tiesībām viņš ierobežo mani braukt ar atļauto??? Un kāpēc viņš pārkāpj noteikumus un netop sodīts?!?!?!?!?

Kanibaals 2.maijs 2018 20:23
5 6 Atbildēt

Ar Max atļauto. Cik ietaupītu braucot uz 90kmh? Pareizi necik, būtu galā par 2min ātrāk.

Cilveeks 2.maijs 2018 20:38
10 8 Atbildēt

Tās ir MANAS divas minūtes!!! Un man ir visas tiesības izlietot SAVAS divas minūtes savā labā, nevis dāvināt Tev!

MJanis 2.maijs 2018 21:11
5 6 Atbildēt

Cilveeks mīļais !

Ja tev lielu bēdu sagādā "uz 84 stūmējs", tad neķer kreņķi - apdzen to ....

--------------------------------------

Nesanāk ? Nemāki ? ZS zem haubes par švaku ?

... tad brauc vien rindiņā ar apziņu, ka SAVAS 2 minūtes esi ziedojis KOPĒJAI satiksmes drošībai uz mūsu Valsts ceļiem.

-------------------------------------

No CSN :

9. Braukšanas ātrums, distance un intervāls

99. Transportlīdzekļa vadītājam jābrauc ar ātrumu, kas nepārsniedz noteiktos ierobežojumus, #######

101. ##### ... Ārpus apdzīvotām vietām transportlīdzekļu braukšanas ātrums nedrīkst pārsniegt:

101.1. motocikliem, tricikliem, kvadricikliem, vieglajiem automobiļiem, kravas automobiļiem, kuru pilna masa nepārsniedz 7,5 t, un autobusiem – 90 km/h;

-----------------------------

Ceru, ka tev nav lielāka kategorija par B .....

Baldriāna tinktūra pa 2,24€ butelītē aptiekās pieejama BEZ receptes .....

Cilveeks 3.maijs 2018 7:36
6 6 Atbildēt

Varu iepriecināt - man ir visas kategorijas.

Tāpēc arī mūsu valstī viss iet postā, ka tādi cilvēki, kā Tu to vien dara, kā bremzē visus pārējos. Ideja ir pārvietoties max ātri, nevis ar max bremzēm. Diemžēl tādi bremzes kā Tu, rodas arvien vairāk...

Apdzīt problēmu rada fakts, ka aiz viena šāda bremzes, neievērojot noteikumus par distanci, jau ir savākušies 4-6, kas gaida savus brīvos 10km, lai varētu apdzīt uz 88 - tipiskā latviešu sinhronā braukšana.

Ir jādomā, kā kaut ko uzlabot, nevis visus censties apturēt.

MJanis 3.maijs 2018 20:15
1 1 Atbildēt

... Tu mani iepriecināji ! .....

Ja tu ikdienas lielāko daļu pavadi C/CE kategorijas tr.l. vadot, tad -

"uz 84 stūmējs " tevi nu nekādi nevar aizkavēt .... te nu jāpiekrīt Vernonam

Vernons 3.maijs 2018 8:25
1 5 Atbildēt

Tev un tādiem kā Tu ar to "Distanci" klizmu derētu taisīt 10 reizes dienā!!! Palasi Noteikumus!!! CSN 106. punkts.

Latvijā maksimālais braukšanas ātrums uz ceļiem ir 80 km/h un to uztur smagais transports ar Valsts svētību.

Ātri pārvietoties Tev nebūs lemts, jo ātruma samazināšanas joslas mērķtiecīgi netiek veidotas, un ja arī tāda netīšam gadās, tad pie "Lāču maizes" un Ķemeru pagrieziena labajam pagriezienam to nedrīkst lietot!

Arī šeit redzamā bilde ir liecinieks manis rakstītam.

user 3.maijs 2018 19:14
2 0 Atbildēt

Jā diemžēl fūristi v.el nav izskausti, es uzskatu, ka tiem alkaholiķiem nu vispār nav vietas uz koplietošanas ceļiem.

Nu paskaties uz sevi, Tu dzer gandrīz katru dienu..

anonimikis 3.maijs 2018 8:01
8 1 Atbildēt

Un šitādi puskoka skrējēji - cilveeki kā reiz ir tie, kas pie jebkura fotoradara pa sausu tīru šoseju gaišā dienas laikā nobremzē uz 80. Arī otrā joslā un pat netaisās pavākties uz labo pusi.

Vasilijspetrovichs 3.maijs 2018 11:37
2 0 Atbildēt

Salīdzinājums ar Lietuvu protams ir labs, bet Lietuvā ir arī speciāla zīme, kas brīdina par šāda nepārvarama škēršļa tuvošanos, bet pie mums...

driveris 3.maijs 2018 12:19
2 1 Atbildēt

Vairumam mūsu braucēju braukšana kā tāda ir nepārvarams šķērslis. Visur jāskrien, jāpaspēj, jāielec, jāizlien, jāapsteidz, jāapdzen. Cilvēks nevis brauc, bet mocās un ne tikai pie stūres, bet arī pārējā laikā - darbā, mājās, pat atpūtā. Kā jau te viens minēja, aizskrien pirmais uz aptieku un dabūsi bezrecepšu līdzekli, ja nepalīdz, skrien pirmais uz akūtajiem pie ģimenes ārsta, izrakstīs kautko stiprāku. Tik drošībai prasi papīra recepti, jo var gadīties, ka e-veselība nestrādās un skrējiens pirmajam uz aptieku būs pa tukšo.

Braļukas 3.maijs 2018 12:21
2 0 Atbildēt

Lietuvā ir vēl daudz kas cits, piemēram, apdzīvotas vietas nosaukums un attālums līdz nākamajai vietai, ko sastapsi ceļā. Sīkums, bet patīkami

Cilveeks 3.maijs 2018 12:17
3 0 Atbildēt

Fotoradari nenjem liidz pat 100 vai 60! Pilnīgi droši!

Janka 3.maijs 2018 12:20
0 1 Atbildēt

Nedirs, 30 zonā ņem gan uz 60, gan 100, 50 un 70 zonās ņem uz 100.

Cilveeks 3.maijs 2018 15:36
2 0 Atbildēt

Mazliet sasprindzini to, kas starp ausīm - es runāju par 90 un 50.

Cilveeks 3.maijs 2018 15:40
2 0 Atbildēt

Īpašiem gadījumiem pateikšu vēl citādāk - fotoradars neņem +10.

Mani nenobildēja arī uz 115 pēc navigatora, nevis spidometra (spidometrā bija 120). Ak jā - tas bija 90 zonā. Lai nerodas jautājumi.

taaneko 3.maijs 2018 17:27
1 0 Atbildēt

Nedavilki līdz 40€. Pa 20€ neviens neķēpāsies lai Tevi nofočētu.

90+21(31?)+ fotoradaru kļūda.

taaneko 3.maijs 2018 17:21
0 0 Atbildēt

Fotoradari neņem ja sods ir mazāks par 40€. Pārbaudīti praktiski visi radari, kas bija uzstādīti līdz 31.12.2017. minimālā bildes cena-40€.

650 3.maijs 2018 23:12
0 0 Atbildēt

Vai tu pārbaudīji arī ārpus apdz vietām esošos fr ? Te ir sakarība, ka pilsētā tie 40,- sanāk izejot no tā, ka katram fr ir uzstādīta kāda tolerance (neviens to īsti nepateiks cik- +11,+13 vai +15).Ja no tās tolerances atņemam pieļaujamo mērierīces kļūdu 3km/h, nu tad sanāk ja piefiksē uz 64, atņem 3, rezultāts ir +11 un tas ir sods jau kategorijā "no +11 līdz +20", par kuru pilsētā automātiski ir tie 40,-.Jautājums būt pa to, ja puslīdz noteikti zinām, ka tā tolerance ir vismaz +13, kapc būtu jābrauc gar fr demonstratīvi uz -13...Un neba jau tā dara tikai tie, kuri visur citur pirms/pēc fr tiešām "ievērotu" reālos 90.Tāpat kā tā slavenā kretīnkategorija, kas velkas pa šoseju uz 70 un turpina to darīt uz tiem pašiem 70 arī iebraucot apdzīvotā vietā. Kā savam k-gam izskaidroja sulainis Berimors, tad vnk "tapc, ka pi-asi, Ser..."

MJanis 3.maijs 2018 21:04
1 0 Atbildēt

Lūdzu iAuto Redaktorus vērsties pie CSDD ar lūgumu precizēt terminu -

" pārāk mazs ātrums "

---------------------------------------

104.3. traucēt ceļu satiksmi, bez vajadzības braucot ar pārāk mazu ātrumu;

9. Braukšanas ātrums, distance un intervāls

likumi.lv/ta/id/274865-...smes-noteikumi

---------------------------------------

Cik km/h ātrums tiek uzskatīts par "pārāk mazu", cik km/h ir vienkārši mazs, cik km/h ir nedaudz mazs ?

-----------------------

Diskusija starp itkā "bremzēm", tiešām bremzēm, sevi un citus ( t.sk CSN ) cienošiem autovadītājiem, nedaudz ātrākajiem, fiksajiem, mūždien visur kavējošajiem nervozajiem, pofigistiem, man vajag_es maucu - nekad jau nebeigsies ....

Katrs vienmēr uzskatīs, ka taisnība ir viņam, tikai viņam un PUNKTS. !

-------------------------------------

Kamēr pastāv Valsts ar savu likumdošanu, tikmēr TĀS LIKUMI IR jāievēro. Ja kāds tos ignorē, tad nokļūst sodāmo kategorijā.

Jautājums ir tāds - vai Likumā vienmēr precīzi definēts iecerētā mērķa sasniegšanas nosacījums ....

MJanis 13.maijs 2018 23:48
0 0 Atbildēt

iAuto Redaktori vispār seko līdz savam portālam, vai pašapmierināti guļ, kā sivēni saulītē ?

MJanis 13.maijs 2018 23:51
0 0 Atbildēt

Eiropas Ekonomiskā komisija Iekšējā transporta komiteja

Konvencija par ceļu satiksmi

Vīnē, 1968.gada 8.novembrī*

-------------------------------------------

13.pants

Ātrums un distance

----------------------------------------

4. Neviens vadītājs nedrīkst traucēt citu transportlīdzekļu braukšanu, braucot ar pārāk mazu ātrumu.

-----------------------------------

-------------------------------------

Vai kāds beidzot paskaidros, kāds ir PĀRĀK MAZS ĀTRUMS !!!!!!!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Iesaka eksperts: no kā jāuzmanās autovadītājiem pavasarī? 1

Varētu šķist, ka pavasarī, kad nokusis sniegs un kļuvis gaišāks, par ceļu satiksmes drošību var raizēties mazāk. Taču arī pavasarī ir vairāki būtiski faktori, kas jāņem vērā, lai droši un bez raizēm nokļūtu iecerētajā galapunktā, tāpēc Swedbank kopā ar Drošas Braukšanas Skolas direktoru Jāni Vanku sagatavojis padomus, kam jāpievērš īpaša uzmanība, pārvietojoties ar auto pavasarī. Lasīt vairāk

 

Frānsisa Skota Kī tilts pēc avārijas - postījumu apmērs (+ VIDEO) 16

Vakar pēc kravas kuģa DALI ietriekšanās sagruva Frānsisa Skota Kī tilts ASV ostas pilsētā Baltimorā. Drona lidojums ļauj novērtēt katastrofas apmērus, sagrauto tiltu un cietušo kuģi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 18

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti