CSDD: Bīstamajās vietās uzstādītie fotoradari teju par pusi samazinājuši ceļu satiksmes negadījumu skaitu 20

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 13.decembris 2018 17:32

Iepriekš bīstamajās vietās, kurās tagad ir uzstādīti stacionārie fotoradari, ceļu satiksmes negadījumu kopskaits ir samazinājies par 47%, bet par 45% - smago ceļu satiksmes negadījumu skaits, liecina VAS "Ceļu satiksmes drošības direkcija" (CSDD) statistika.

Ceturtdien satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS) tikās ar CSDD vadību, kas informēja par CSDD paveikto šī gada deviņos mēnešos un 2019.gada plāniem. Ministrs atzinīgi novērtēja uzņēmuma paveikto pakalpojumu pieejamības un modernizācijas jomā, jaunu e-pakalpojamu ieviešanā un satiksmes drošības uzlabojumu jomā.

Šogad CSDD ir realizējusi divus valstiski nozīmīgus projektus - valdības apstiprināto fotoradaru ieviešanas plānu un elektromobiļu uzlādes staciju tīkla izveides pirmo kārtu. Uz Latvijas ceļiem darbojas 100 stacionārās ātruma mērierīces un elektromobiļu īpašniekiem un tūristiem pieejamas 70 elektromobiļu ātrās uzlādes stacijas, informēja CSDD valdes priekšsēdētājs Andris Lukstiņš.

CSDD vadītājs norādīja, ka stacionārie radari ir sevi attaisnojuši, jo statistika liecina, ka iepriekš bīstamajās vietās, kur uzstādīti fotoradari, negadījumu kopskaits ir samazinājies par 47%, bet par 45% - smago ceļu satiksmes negadījumu skaits. Tomēr vēl joprojām daudz autovadītāju neievēro ceļu satiksmes noteikumus un turpina pārsniegt atļauto braukšanas ātrumu. 2018.gadā ir sastādīti vairāk nekā divi miljoni protokolu par ātruma pārsniegšanu un valsts budžetā iemaksāti vairāk kā seši miljoni eiro.

Savukārt Augulis norādīja, ka 2019.gadā CSDD sadarbībā ar Valsts policiju jāturpina uzlabot satiksmes drošību, izglītojot autovadītājus, pasažierus, īpašu uzmanību pievēršot gājēju drošības jautājumiem. Svarīgi turpināt automobiļu kontroli uz ceļiem, lai pārbaudītu to tehnisko stāvokli un novērstu bīstamu transportlīdzekļu pārvietošanos.

Lukstiņš informēja, ka 2018.gadā veiktajā aptaujā 98% CSDD klientu atzina, ka ir apmierināti ar saņemtajiem pakalpojumiem. Tas panākts, turpinot attīstīt sniegto pakalpojumu kvalitāti, atklājot jaunus klientu apkalpošanas centrus reģionos, kā arī vairāk pakalpojumu piedāvājot e-vidē. Piemēram, Jelgavā atklāta lielākā reģionālā tehniskās apskates stacija un uzsākta jaunas būvniecība Tukumā.

Šogad pilnveidota CSDD mobilā aplikācija, padarot to draudzīgāku un ērtāku lietotājiem. Šobrīd ar aplikācijas palīdzību ir iespējams pieteikties CSDD pakalpojumu saņemšanai, apskatīties nodaļu noslodzi un izvēlēties izdevīgāko, kā arī veikt samaksu par pakalpojumiem, apmaksāt nodokļus un sodus. Savā ziņā unikāls pakalpojums Eiropas mērogā ir transportlīdzekļu pārreģistrācija citam īpašniekam.

Kā apliecinājums e-pakalpojumu kvalitātei ir 2018.gadā saņemtā galvenā balva "Platīna pele" kategorijā "Valsts digitālā transformācija". CSDD e-pakalpojumu sniegtās priekšrocības ikdienā izmanto vairāk nekā 630 000 reģistrēto klientu.

Lai pievērstu mobilā telefona "nozombēto" autovadītāju uzmanību un mainītu viņu paradumus, CSDD decembrī uzsāka satiksmes drošības kampaņu "Izkāp no telefona!". Līdzīgi 2018.gadā autovadītājiem tika skaidrota bīstamība braukt nogurušam kampaņā "Apstājies, pirms atslēdzies!" un atgādināts, kādas sekas var sagādāt braukšana reibumā kampaņā "Viena kļūda - salauzta dzīve!".

Rīgas Motormuzejā šogad notikušas trīs dažādas tematiskās izstādes, kopskaitā muzejā bijuši 135 000 apmeklētāju. Šogad par 30% palielinājies individuālo tūristu skaits. Muzeja veltījumu Latvijas simtgadei - izstādi par leģendāro Latvijas bruņumašīnu "Imanta" - mēneša laikā apskatījuši vairāk nekā 10 000 apmeklētāju.

Lukstiņš iepazīstināja ar paveikto Biķernieku kompleksās sporta bāzes (BKSB) attīstībā. 2018.gadā Biķernieku trasē aizvadītas 73 sacensības, kas ir lielākais starptautisko un nacionālo sacensību skaits trases vēsturē. 2019.gada Starptautiskās automobiļu federācijas FIA kalendārā jau ir iekļauts pasaules čempionāta posms Biķerniekos, kas būs ceturtais pēc kārtas un kurš jau divus gadus atzīts par labāko posmu pasaulē. Trase turpina attīstīties un piedāvāt iespējas izmantot to tautas sporta cienītājiem. Sākoties ziemas sezonai, tiks uzsāktas bezmaksas konsultācijas braukšanai ziemas apstākļos.

 
Visi komentāri
 
N 13.decembris 2018 18:53
8 0 Atbildēt

Bojāgājušo skaits gan pieaudzis

ezis71 13.decembris 2018 19:42
5 4 Atbildēt

Es vēl nevienu radaru Latvijā neesmu redzējis bīstamās vietās kā piemēram Zviedrijā vai Norvēģijā,mums nez kāpēc viņi atrodas taisnēs bet viņiem asos līkumos,apdzīvotās vietās uz lielām štrāsēm.

msh 13.decembris 2018 20:00
1 0 Atbildēt

Tu acīmredzot vienkārši īpaši neesi nemaz fočētājus redzējis - tāpēc arī neesi redzējis. "apdzīvotās vietās uz lielām štrāsēm" atrodas vismaz puse fočētāju, kurus es esmu redzējis - un vienu kas ir uzkrītoši bīstamā vietā uzlikts, saulkalnē, arī esmu pamanījis.

Bet tādu nopietnu, asu līkumu uz mūsu šosejām laikam nav...

aigi 14.decembris 2018 9:28
0 0 Atbildēt

Pagriezienā uz Muceniekiem, tieši laikā. Labi tagad tur arī krustojuma rekonstrukcija notikusi, bet jebkurā gadījumā, pagrieziens bīstams.

rudens68 15.decembris 2018 7:56
0 0 Atbildēt

Daži "pareizi " radari manā ceļa . Ozolniekos , Jelgavas apvedceļš pie Brankām .

650 13.decembris 2018 19:48
4 1 Atbildēt

Es iedomājos ka tomēr pāris nolaidības ir pieļautas.Nav pienācīgā daudzumā iepirkti un uzstādīti nanoūdens automāti pa ceļmalām.Kosmiskās energoplūsmas uzlādes un ūdeņraža garaiņu uzpildes punktu skaits arīdzan atpaliek no cilvēciski vēlamā.

ps- bet tajā zaļajā suuuda sētā uz "šosejas" starp skaju un orangi pagājušnedēļ ir prognozēti izkritis kārtējais Drošības Fragments.Bet vēl nav uz brauktuves uzkritis- karājas uz barjeras un gaida Veiksmīgu Ceļavēju. Kā arī turpat drusku tālāk Staci(o)nārā Dr(o)šības palete barjeras pārvarēšanai joprojām ir Savā Vietā, komplektā ar visu septiņus gadus veco caurumu.Pie kura pat nesen tika uzņemta tā kārtējā fotogrāfija ar skaisto plastmasas maisu fonā, ko te biju reiz ievietojis, slinkums meklēt.

Es ar nepacietīgu nepacietību gaidu, kad kāds drošsirdīgs fotomākslas Meistars atradīs laiku turp aizdoties.

650 13.decembris 2018 19:58
1 0 Atbildēt

650 13.decembris 2018 20:00
1 0 Atbildēt

Vernons 13.decembris 2018 20:08
6 13 Atbildēt

Juridiski pareizi sabraukts! Jeb Naves sods par CSN parkapumu uz vietas.

viencexperc 14.decembris 2018 8:10
5 1 Atbildēt

Par nelaiķiem jāsaka vai nu labu, vai neko.

Tāpēc pateikšu labu:

Gan jau, nākošreiz, paspēs pārskriet.

650 14.decembris 2018 12:28
2 1 Atbildēt

Kā pa televizoru sacīja kāds pazīstams latvietis- ja cilvēkam apzināti atstāt iepēju kļūdīties, viņs noteikti to izmantos.

Ir prasti un neētiski kladzināt par milzīgajiem "pseidodrošibas" varoņdarbiem, kamēr visas sabiedrības acupriekšā gadiem ilgi kultivēt šo te bezsaimnieka un nolaidības paraugu.Tāds meesls diez vai kādā citā normālā valstī šodien ir iespējams.

Amatpersonām (no kurām konkrēti dažas dzīvo tieši jūrmalā vai vismaz kurzemes virzienā..) būtu jāizjūt personisks kauns, ikdienā gar tādu suudu braucot.

Nobildēt zilo maisu bet turpmākā gada laikā pilnīgi neko neizdarīt ne ar to paleti ne ar pašu to caurumu ,ne kopumā ar pussabrukšanas periodā esošo kaunažogu- lūk tas tiešām ir Varoņdarbs.Tfu....

Pļurkt 13.decembris 2018 21:16
5 4 Atbildēt

Nu dien es ar neesmu redzējis nevienu fotoradaru bīstamajās vietās.

Toties taisno ceļu posmu galā praktiski visus redzētos!

Kanibaals 14.decembris 2018 7:01
4 2 Atbildēt

Uh cik veikli savirknēti vārdi, lai uzklausītos, ka radariem ir kāda statistika ietekme. Kopš tās avārijas pie paša fotoradara pantiņš gan pamainijās, pirms tam teica ka neesot smagu avāriju pie radariem tagad jau stipri pieticīgāk. CSDD vispār malači uzlabo auto drošību, redz jo jaunāks auto jo kļūst drošāks, hip hip urā.

Freijers 14.decembris 2018 8:24
2 0 Atbildēt

Tikai kāpēc tad ir daudzās vietās radari taisnos gabalos ielikti ko ? Manuprāt pilnīgi pietiktu ar pusi no tām, kastēm, kas tiešām kādos krustojumos, ieskrējiena/bremzēšanas joslu tuvumā salikti utt.

Par pārvietojamo vietām - kur lielākoties ir kādas ātruma maiņas, ķeramie gabali utt. vispār nerunāsim

eseris 14.decembris 2018 8:36
2 0 Atbildēt

Lasu virsrakstu un domāju - kapēc pie Klidziņas to kauna stabu nonesa ?! Bīstamā vieta.

aigi 14.decembris 2018 9:31
5 2 Atbildēt

Man tie netraucē, discipline, visur braukt ar max +10km, jo nezinu no galvas to atrašanās vietas. Un tāds arī mērķis turēt tuvu atļautajam braukšanas ātrumam.

Freijers 14.decembris 2018 11:32
8 0 Atbildēt

Tu varbūt tā dari, man arī par +10 nekad un neviens nav neko sūtījis, bet eksistē tāda nervozā suga, kam šķiet, ka jāmin uz bremzēm un jāpabrauc ar -10 km/h tām kastēm garām, varbūt medāli ar ierakstītu vēstuli un zifftinga autogrāfu atsūtīs pa pastu gaida...tie lūk reāli traucē. Ir jau radari ari labās vietās, kur intensīva satiksme ir un tādējādi vieglāk iekļauties...bet tos, kuri ir uzlikti lai izcūkotu taisnu apdzenamo gabalu (kuru nav daudz starp citu)- nekā citādāk kā par kaitniecību uzskatīt nevar. Ir dažas vietas (piem Tīnūži - Koknese un Ķegums - Sigulda krusts), kur radaru pozītīvā ietekme ir klaja tiršana, jo krustojums no vienlīmeņu ir daudzlīmeņu estakādēm pārbūvēts - līdz ar to melnais punkts tur nav a priori..bet laikam ļoti ērta točka gaidāmajai "vidējā ātruma" kontrolei.

rudens68 15.decembris 2018 7:59
1 0 Atbildēt

viencexperc

Par nelaiķiem jāsaka vai nu labu, vai neko.

.

Orģināli teicies skaneja apmēram šādi . .... Vai labu vai PSTIESĪBU

rudens68 15.decembris 2018 8:01
1 0 Atbildēt

PATIESĪBU

Bradypus 18.decembris 2018 15:48
0 0 Atbildēt

Ja jau cipari... Tad līdz galam. Cik ir tās "Iepriekš bīstamās vietas, kurās tagad ir uzstādīti stacionārie fotoradari" attiecībā pret fotoradaru kopskaitu? Nez kāda ir proporcija starp drošībai un peļņai uzstādītajiem? 20/80? 10/90? 1/99?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 7

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kurš izraisīja bīstamu situāciju? (+ VIDEO) 30

Abu vadītāju domas par to, kurš izraisīja bīstamu situāciju, dalās. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti