Šogad Latvijā uz ceļiem parādīsies jaunas dažāda veida satiksmes drošības kontroles ierīces, aģentūrai LETA apstiprināja Valsts policijas Satiksmes uzraudzības un koordinācijas biroja priekšniece Vineta Mistre
Līdz pavasarim uz šosejas Tīnūži-Koknese plānots izvietot vidējās kustības ātruma radarus. Tam iepriekš piešķirts finansējums un Ceļu satiksmes drošības direkcija ir veikusi iepirkumu. Provizoriskais datums projekta startēšanai varētu būt 1.aprīlis, norādīja Mistre.
Šādas iekārtas jau iepriekš Latvijā ir testētas. Šīs iekārtas konstatētu transportlīdzekļa vidējo braukšanas ātrumu. Sistēma darbojas šādi - šķērsojot konkrētu ceļa posma robežu pirmā mērierīce nofotografē automašīnas numurzīmi un piefiksē šīs robežas šķērsošanas laiku, savukārt izbraucot no konkrētā ceļa posma transportlīdzeklis atkal tiek nofotografēts. Pēc tam ar atbilstošu metodoloģiju tiek aprēķināts ar kādu vidējo ātrumu transportlīdzeklis pārvietojies konkrētajā ceļa posmā un tas salīdzināts ar šajā vietā oficiāli atļauto braukšanas ātrumu.
Mistre skaidroja, ka Tīnūžu šoseja šādām iekārtām izvēlēta, jo tā ir pietiekami bīstama un tajā notiek negadījumi ar smagām sekām. "Lai arī uz šīs šosejas jau atrodas stacionārie fotoradari un policija regulāri kontrolē satiksmesdrošību, esam secinājuši, ka ar to nepietiek. Neskatoties uz to, ka šoseja ir samērā jauna, reālā dzīve pierādījusi, ka nepieciešams attiecīgi reaģēt," pauda Mistre.
Likumdošana iekārtu ekspluatācijai ir atbilstoša, līdz ar to autovadītāji saņems paziņojumu par pieļauto likumpārkāpumu, viņa uzsvēra, piebilstot, ka šādas iekārtas darbojas arī daudzviet citur Eiropā.
Tāpat Latvijā plānots iegādāties mērierīces, kas konstatē aizliedzošo luksofora signāla neievērošanu. Mistre skaidroja, ka iekārtu palaišanai apritē Iekšlietu ministrija patlaban gatavo valdībai ziņojumu, kas paredzēs arī vajadzīgo līdzekļu piešķiršanu. Mistre prognozēja, ka pēc valdības akcepta un finansējuma saņemšanas šādu kontrolieru iegāde notiks ātri.
Viņa skaidroja, ka luksofora kontrolieri tiks saslēgti ar jau patlaban izvietotajiem stacionārajiem fotoradariem. Tāpat jau izvēlētas kontrolējamās vietas, proti, viena iekārta atradīsies Rīgā, Berģos uz Brīvības gatves, bet divas iekārtas būs Piņķos, apvedceļa Salaspils-Babīte 37.kilometrā abos virzienos. Iekārtas darbosies līdzīgi kā stacionārie fotoradari, proti, ja autovadītājs neievēros aizliedzošo signālu, tad viņam nosūtīs paziņojumu par pieļauto pārkāpumu.
Minētās vietas izvēlētas, jo tās ir bīstamas un policija ik pa laikam konstatē autovadītājus, kuri neievēro aizliedzošo luksofora signālu, norādīja policijas pārstāve.
Mistre arī informēja, ka patlaban ir noslēgts līgums par viena speciāli aprīkota auto iegādi ar kura palīdzību policija kontrolēs, vai autovadītāji pie stūres nelieto mobilo tālruni. Provizoriski auto piegāde plānota februāra beigās vai marta sākumā.
LETA jau ziņoja, ka visas šīs iekārtas minētas satiksmes drošības plānā 2017.-2020.gadam. Tāpat ziņots, ka valdība ir uzdevusi Iekšlietu ministrijai un sadarbības partneriem izvērtēt esošā stacionāro fotoradaru projekta rezultātus un piedāvāt tālākos risinājumus satiksmes drošības uzlabošanā.
Ekspertu sagatavotais priekšlikums paredz, ka tuvākajos gados uz ceļiem varētu uzstādīt 50 fotoradarus ar mērierīcēm, kā arī 50 fotoradarus-mulāžas. Mērierīču izvietojums fotoradaru ietvaros regulāri tiktu mainīts, līdz ar to autovadītāji nezinātu, vai ceļa malā stāvošais fotoradars konstatē pārkāpumu. Par šādu priekšlikumu būs jālemj valdībai, turklāt vēl ir jāvienojas par projekta finansējuma avotiem.
Patlaban uz ceļiem izvietoti 100 stacionārie fotoradari. Pirmie stacionārie fotoradari tika izvietoti 2015.gada februārī. Paralēli stacionāro fotoradaru projektam tika realizēts arī pārvietojamo fotoradaru projekts. Patlaban Valsts policijas rīcībā ir 12 pārvietojamie fotoradari.
Pilsētās jāliek sarkanās gaismas kameras!
Tur, kur kreisos taisa uz mirgojošo dzelteno, jā, citur lietderību apšaubu.
Par pļūtīšanu uz Tīnūži - Koknese....nevis negadījumi, bet gan dažos posmos viegli uztādāma šī jaunā kases sistēma - nav kur nogriezties un visiem jāpabrauc garām kases aparātam. nu neko, gaidām wazes papildinājumu un ceļmalas īslaika atpūtniekus - vai tas būs drošāk, lai katrs izdomā pats !
Pārlasiet CSN, kreiso manevru var pabeigt kaut pie sarkanā uz to kameras nestrādās.
Ne jau par to šajā gadījumā ir runa...to nevar praktiski vispār pabeigt, ja visu laiku ir gudrinieki, kas pie sarkanā izbrauc, vai arī šķērso 1-2 mašīna pie viena luksofora cikla. Tādi krustojumi gan ir pēdējā laikā Rīgā izskausti, bet ir arī kādi atlikuši. Tad šādās vietās kkāds tolks no tām kamerām būtu, tāpat kā radariem pie krustojumiem un ceļu sakļaušanās vietām (ne jau taisnēs...)
A Tu pastudē CSN! Ja redzi, ka krustojumā veidojas sastrēgums, nelien! Agresori nesapratīs. Iebraucu Krasta un Lokomotīves krustojumā pie zaļā un trafiks piebremzējās. Kad manevru pabeidzu pie sarkanā, sapratu ka no Lokomotīves izbraucošais čalis rādīja, ko gribētu ar mani izdarīt. Bet Tu saki ,,pie sarkanā'.
NuNu, ta jau redzēsim...Ka tik ne kā krievijā- kur tas tika ieviests jau pasen un kur maksāja visi un par katriem 15cm aiz virtuālās Sarkanās līnijas.Mūsu apstākļos būs jāiziet kursi, lai daudzi "iemācītos" vispār Pirms līnijas apstāties.Kā arī,ir krustojumi, kur ,formāli nepārkāpjot, neko "pabeigt" nav iespējams.Lūdzu, reku piem Satekles/Lāčplēša.Pabeigšana tur ir līdzvērtīga tai pašai slavenajai iebraukšanai krustojumā "bez pārliecības paspēt".Kādreiz šo filmēja zem tilta no 100m attāluma, tagad tas nav- jo tas ir strīdīgi un redzams laikam ka nav jēgas un satiksme tad apstātos vispār.Tagad klusi/mierīgi- radām tik ažiotāžu un "taisnības" ilūziju, bet realitātē visa tā kameras apkārtne stāvēs uz vietas.Skaties ka vēl būs cikli, kur vispār neviens neuzdrošināsies kaut ko pat uzsākt, ta kur nu vēl likumīgi pabeigt.Tikko Pirmie 100 samaksās un leģenda izplatīsies tautā,tā jau nākamie stāvēs un radīs haosu.Automāts tas ir nepielūdzams, maksās Visi.
sorrī, ātrumā kļūdījos aprakstā- ja uz tā Lācplēša krusta var daudzmaz paspēt, tad uz Dzirnavu/Satekles pie jebkādas daudzmaz dzīvas kustības nevar neko- viena +/- likumīga mašīna un viss.
Palikšana krustojumā neattiecas uz kreiso manevru. Palikt nozīmē, ka no tā nevar izbraukt ne jau manevra pabeigšanai.