Šogad uz ceļiem parādīsies jaunas satiksmes drošības kontroles ierīces 35

 

Ilustratīvs attēls Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 2.janvāris 2019 11:31

Šogad Latvijā uz ceļiem parādīsies jaunas dažāda veida satiksmes drošības kontroles ierīces, aģentūrai LETA apstiprināja Valsts policijas Satiksmes uzraudzības un koordinācijas biroja priekšniece Vineta Mistre

Līdz pavasarim uz šosejas Tīnūži-Koknese plānots izvietot vidējās kustības ātruma radarus. Tam iepriekš piešķirts finansējums un Ceļu satiksmes drošības direkcija ir veikusi iepirkumu. Provizoriskais datums projekta startēšanai varētu būt 1.aprīlis, norādīja Mistre.

Šādas iekārtas jau iepriekš Latvijā ir testētas. Šīs iekārtas konstatētu transportlīdzekļa vidējo braukšanas ātrumu. Sistēma darbojas šādi - šķērsojot konkrētu ceļa posma robežu pirmā mērierīce nofotografē automašīnas numurzīmi un piefiksē šīs robežas šķērsošanas laiku, savukārt izbraucot no konkrētā ceļa posma transportlīdzeklis atkal tiek nofotografēts. Pēc tam ar atbilstošu metodoloģiju tiek aprēķināts ar kādu vidējo ātrumu transportlīdzeklis pārvietojies konkrētajā ceļa posmā un tas salīdzināts ar šajā vietā oficiāli atļauto braukšanas ātrumu.

Mistre skaidroja, ka Tīnūžu šoseja šādām iekārtām izvēlēta, jo tā ir pietiekami bīstama un tajā notiek negadījumi ar smagām sekām. "Lai arī uz šīs šosejas jau atrodas stacionārie fotoradari un policija regulāri kontrolē satiksmesdrošību, esam secinājuši, ka ar to nepietiek. Neskatoties uz to, ka šoseja ir samērā jauna, reālā dzīve pierādījusi, ka nepieciešams attiecīgi reaģēt," pauda Mistre.

Likumdošana iekārtu ekspluatācijai ir atbilstoša, līdz ar to autovadītāji saņems paziņojumu par pieļauto likumpārkāpumu, viņa uzsvēra, piebilstot, ka šādas iekārtas darbojas arī daudzviet citur Eiropā.

Tāpat Latvijā plānots iegādāties mērierīces, kas konstatē aizliedzošo luksofora signāla neievērošanu. Mistre skaidroja, ka iekārtu palaišanai apritē Iekšlietu ministrija patlaban gatavo valdībai ziņojumu, kas paredzēs arī vajadzīgo līdzekļu piešķiršanu. Mistre prognozēja, ka pēc valdības akcepta un finansējuma saņemšanas šādu kontrolieru iegāde notiks ātri.

Viņa skaidroja, ka luksofora kontrolieri tiks saslēgti ar jau patlaban izvietotajiem stacionārajiem fotoradariem. Tāpat jau izvēlētas kontrolējamās vietas, proti, viena iekārta atradīsies Rīgā, Berģos uz Brīvības gatves, bet divas iekārtas būs Piņķos, apvedceļa Salaspils-Babīte 37.kilometrā abos virzienos. Iekārtas darbosies līdzīgi kā stacionārie fotoradari, proti, ja autovadītājs neievēros aizliedzošo signālu, tad viņam nosūtīs paziņojumu par pieļauto pārkāpumu.

Minētās vietas izvēlētas, jo tās ir bīstamas un policija ik pa laikam konstatē autovadītājus, kuri neievēro aizliedzošo luksofora signālu, norādīja policijas pārstāve.

Mistre arī informēja, ka patlaban ir noslēgts līgums par viena speciāli aprīkota auto iegādi ar kura palīdzību policija kontrolēs, vai autovadītāji pie stūres nelieto mobilo tālruni. Provizoriski auto piegāde plānota februāra beigās vai marta sākumā.

LETA jau ziņoja, ka visas šīs iekārtas minētas satiksmes drošības plānā 2017.-2020.gadam. Tāpat ziņots, ka valdība ir uzdevusi Iekšlietu ministrijai un sadarbības partneriem izvērtēt esošā stacionāro fotoradaru projekta rezultātus un piedāvāt tālākos risinājumus satiksmes drošības uzlabošanā.

Ekspertu sagatavotais priekšlikums paredz, ka tuvākajos gados uz ceļiem varētu uzstādīt 50 fotoradarus ar mērierīcēm, kā arī 50 fotoradarus-mulāžas. Mērierīču izvietojums fotoradaru ietvaros regulāri tiktu mainīts, līdz ar to autovadītāji nezinātu, vai ceļa malā stāvošais fotoradars konstatē pārkāpumu. Par šādu priekšlikumu būs jālemj valdībai, turklāt vēl ir jāvienojas par projekta finansējuma avotiem.

Patlaban uz ceļiem izvietoti 100 stacionārie fotoradari. Pirmie stacionārie fotoradari tika izvietoti 2015.gada februārī. Paralēli stacionāro fotoradaru projektam tika realizēts arī pārvietojamo fotoradaru projekts. Patlaban Valsts policijas rīcībā ir 12 pārvietojamie fotoradari.
 

 
Visi komentāri
 
Vārds 2.janvāris 2019 12:06
13 0 Atbildēt

Pilsētās jāliek sarkanās gaismas kameras!

Freijers 2.janvāris 2019 12:58
6 10 Atbildēt

Tur, kur kreisos taisa uz mirgojošo dzelteno, jā, citur lietderību apšaubu.

Par pļūtīšanu uz Tīnūži - Koknese....nevis negadījumi, bet gan dažos posmos viegli uztādāma šī jaunā kases sistēma - nav kur nogriezties un visiem jāpabrauc garām kases aparātam. nu neko, gaidām wazes papildinājumu un ceļmalas īslaika atpūtniekus - vai tas būs drošāk, lai katrs izdomā pats !

Kanibaals 2.janvāris 2019 13:40
2 3 Atbildēt

Pārlasiet CSN, kreiso manevru var pabeigt kaut pie sarkanā uz to kameras nestrādās.

Freijers 2.janvāris 2019 13:43
2 0 Atbildēt

Ne jau par to šajā gadījumā ir runa...to nevar praktiski vispār pabeigt, ja visu laiku ir gudrinieki, kas pie sarkanā izbrauc, vai arī šķērso 1-2 mašīna pie viena luksofora cikla. Tādi krustojumi gan ir pēdējā laikā Rīgā izskausti, bet ir arī kādi atlikuši. Tad šādās vietās kkāds tolks no tām kamerām būtu, tāpat kā radariem pie krustojumiem un ceļu sakļaušanās vietām (ne jau taisnēs...)

felix65 2.janvāris 2019 16:45
2 0 Atbildēt

A Tu pastudē CSN! Ja redzi, ka krustojumā veidojas sastrēgums, nelien! Agresori nesapratīs. Iebraucu Krasta un Lokomotīves krustojumā pie zaļā un trafiks piebremzējās. Kad manevru pabeidzu pie sarkanā, sapratu ka no Lokomotīves izbraucošais čalis rādīja, ko gribētu ar mani izdarīt. Bet Tu saki ,,pie sarkanā'.

650 2.janvāris 2019 18:57
1 0 Atbildēt

NuNu, ta jau redzēsim...Ka tik ne kā krievijā- kur tas tika ieviests jau pasen un kur maksāja visi un par katriem 15cm aiz virtuālās Sarkanās līnijas.Mūsu apstākļos būs jāiziet kursi, lai daudzi "iemācītos" vispār Pirms līnijas apstāties.Kā arī,ir krustojumi, kur ,formāli nepārkāpjot, neko "pabeigt" nav iespējams.Lūdzu, reku piem Satekles/Lāčplēša.Pabeigšana tur ir līdzvērtīga tai pašai slavenajai iebraukšanai krustojumā "bez pārliecības paspēt".Kādreiz šo filmēja zem tilta no 100m attāluma, tagad tas nav- jo tas ir strīdīgi un redzams laikam ka nav jēgas un satiksme tad apstātos vispār.Tagad klusi/mierīgi- radām tik ažiotāžu un "taisnības" ilūziju, bet realitātē visa tā kameras apkārtne stāvēs uz vietas.Skaties ka vēl būs cikli, kur vispār neviens neuzdrošināsies kaut ko pat uzsākt, ta kur nu vēl likumīgi pabeigt.Tikko Pirmie 100 samaksās un leģenda izplatīsies tautā,tā jau nākamie stāvēs un radīs haosu.Automāts tas ir nepielūdzams, maksās Visi.

650 2.janvāris 2019 18:59
0 0 Atbildēt

sorrī, ātrumā kļūdījos aprakstā- ja uz tā Lācplēša krusta var daudzmaz paspēt, tad uz Dzirnavu/Satekles pie jebkādas daudzmaz dzīvas kustības nevar neko- viena +/- likumīga mašīna un viss.

Kanibaals 4.janvāris 2019 22:04
0 0 Atbildēt

Palikšana krustojumā neattiecas uz kreiso manevru. Palikt nozīmē, ka no tā nevar izbraukt ne jau manevra pabeigšanai.

Gints 2.janvāris 2019 13:58
17 5 Atbildēt

Labprāt uzdāvināšu četras vecas busa riepas , jā kādam vajag fotoradara nodedzināšanai .

Jonux 2.janvāris 2019 14:25
3 2 Atbildēt

Es vēl 6 varu ziedot.

reku 2.janvāris 2019 15:53
4 0 Atbildēt

Tādiem nolūkiem es pat no mašīnas noņemtu savas esošās un atdotu.Zapasku arī atdotu lai tik rezultāts būtu.

felix65 2.janvāris 2019 16:48
1 5 Atbildēt

Acīmredzot ne tava miskaste, ne ķirbis nav vērti uzturēties šaisaulē.

Aigars 2.janvāris 2019 14:32
7 0 Atbildēt

Nosauciet tos uzvārdus kuru kabatās pa tiešo nonāks iekasētās soda naudas, pilnīgi pārliecināts ka nejau ceļu atjaunošanai un uzturēšanai.

Es 2.janvāris 2019 15:03
2 0 Atbildēt

Lai ceļus sākumā sataisa lai liktu radarus. Radari būs, bet ceļi nē ????

Vārds 2.janvāris 2019 15:07
9 2 Atbildēt

Ja jau ceļi sūdīgi, tad nevar ātri pabraukt un radars problēmas nerada.

nja 2.janvāris 2019 15:22
15 1 Atbildēt

Ja jau boja gajuso cilveku sogad ir vairak neka 2017 gada ...secinajums radari satiksmes drosibai neko nedod ,vienigi papildina budzetu

felix65 2.janvāris 2019 16:50
2 0 Atbildēt

Kur jūs tos sūdīgos ceļus atrodat? Latgale ir tā noslīpēta, ka vajag... bļa, pat meža ceļi ir super.

kasinsh79 2.janvāris 2019 15:41
2 1 Atbildēt

Laika kontroles FR ir vienīgie, pret kuriem man izteikta nepatika (lasi - piespiež mani braukt izteikti uzmanīgi) Par laimi, Tīnūžu highway manā ceļā tikpat kā nekad negadās.

felix65 2.janvāris 2019 16:38
7 0 Atbildēt

Par aizliedzošā luksofora neievērošanu vajag vagot tā, ka taisnā zarna plīst, bet Tīnūžu šoseja... Kad pirmo reizi pa to izbraucu, biju šokēts. Nevienas pieturvietas. Pi pī gribējās tā, ka reāli spriest vairs nevarēju. Sauriešos apstājos ceļmalā un tiklīdz to izdarīju, pabrauca garām poliču mašīna. Kādu kaunu varēju piedzīvot! Vieni apļi, kuri bezjēgā bremzē ātrumu. Pārskatāmība trasei nekāda. Piektdienas vakarā visi nervozē, jo ar piekabēm ,,svešie" brauc konstanti 80. Bļa....ģ! Kāds vidējais ātrums! Trasi savediet kārtībā un nebūs avāriju!

hmm 2.janvāris 2019 22:19
2 0 Atbildēt

šitas ir dirsā, uztaisa gandrīz taisnu ceļu ar ideālu asfaltu un tāpat pajoļi brēc ka nav labi

dArtanjans 2.janvāris 2019 16:47
3 1 Atbildēt

Šorīt braucot pa Franciju varēja droši mīt cik iet.Dzeltenās vestes čakli strādājušais,sodrējiem,Korfu paliekas un nožēlojams FR????.Malači franči,letiņi mīzalas,tiem var acīs mīzt un teikt,ka debesu rasa,ticēs idioti.

he 2.janvāris 2019 17:53
1 0 Atbildēt

Pierīgā ir diezgan sūdīgi ceļi - Jūrmals šoseja, Liepājas šosejas sākumposms, Siguldas šoseja (nedaudz gabaliņu no Rīgas), Ventspils šoseja gandrīz līdz Tukumam, viens posms uz Jelgavas šosejas (no Dalbes līdz Juanolainei).

Nerunāsim, ka ļoti noslogoti ceļi vēl aizvien ir ar 1 joslu katrā virzienā (Rīgas apvedceļš, izbraukšana no Rīgas Ķekavas virzienā Via Baltica vismaz no Carnikavas līdz Vidzemes šosejai, tāpati Ventspils šoseja sākumposmā (no Jūrmalas šosejas līdz pagrieziena uz Ķemeriem), kas satiksmes drošībai it nemaz nenāk par labu.

he 2.janvāris 2019 17:54
0 0 Atbildēt

šī bija atbilde uz jautājumu, kur ir tie sūdīgie ceļi, jo Latgalē viss esot labi. Tik kaut kas iauto nenostrādāja un atbildi iemeta atsevišķi.

hmm 2.janvāris 2019 18:00
4 0 Atbildēt

Igaunijā ceļus ar vairākām joslām un sadalošajām barjerām pa vidu taisa satiksmes drošības nolūkiem (un 110km/h atļauto ātrumu vasarā), Latvijā tikai, ja maksimālā ceļa noslodze ir pārsniegta jau daudzus gadus pēc kārtas - plānotais Ķekavas apvedceļš, ja to vispār sāks īstenot un tad vēl tas būs gatavs kādus 10-15 gadus pēc šīs normatīvos noteiktās maksimālās noslodzes pārsniegšanas.

Pļurkt 2.janvāris 2019 18:15
4 0 Atbildēt

Vot kur galvas tiem ministreļiem nav nemaz!!!

Tak saslieniet maksas caurlaides uz VISIEM ceļiem ik pa VIENU kilometru un būs naudas kāšanas kalngals!

Galvenais ka ministreļiem un deputāteļiem būs garantēts kārtējais algas pielikums un čupa ar visādām piemaksām.

Lai sāk ar asfaltētājiem ceļiem, tad varēs pāriet uz grantētajiem, īdz beidzot uz visiem meža celiņiem!!

---------------

Galvas kaut ko jēdzīgu uztaisīt tā pat nav un NEKAD nav bijis un NEBŪS, kā tik vien kāst tautu!

GB12 3.janvāris 2019 9:10
0 1 Atbildēt

Kas liedz tev iet par ministreli? Būs mums vismaz viens, kurš ir gan godīgs, gan nesavtīgs, gan ar galvu.

Pļurkt 3.janvāris 2019 13:47
2 0 Atbildēt

A tev kāda daļa!!!

Man ir darbs, kur nav vajadzīgas citus appist, lai sev celtu algu. Vairāk saražoju - vairāk saņēmu, lētāk saražoju - vairāk saņēmu, kvalitatīvāk saražoju, uzliku cenu - vairāk saņēmu!

--------------------------

Plānā galdiņa urbējiem jau nu to nekad nesaprast!

650 2.janvāris 2019 18:35
2 0 Atbildēt

Urrā! Jess! Banzai! (spriežot pēc tā, ko šodn visu dienu Rādio nonstopā muld, ta kāreiz tas ir TAS, kas mūs dara drošsirdīgākus).Es ceru, ka uz kkur tā ap Jūl/Aug mēn "iepirks" un "ieviesīs" arī paaugstinātas kravnesības Dronus uz kāpurķēdēm,.kuri kaisīs Smiltis pār Mūsu Galvām.Āmen.

hmm 2.janvāris 2019 22:28
2 3 Atbildēt

Radari jau sen ir lohu problēma, tāpēc aizdomājaties, kādā sakarā jūs te čīkstat. Varbūt pamēģiniet autobusu - tur var sēdēt telefonā un rakstīt internetā, nekas netraucē, var pat dzert 14grādīgos kokteilīšus un baudīt dzīvi, tikai pa logu noskatoties uz stresainajiem pajoļiem, kuriem atkal kaut kas nesanāk un kaut kas traucē.

650 3.janvāris 2019 0:49
2 0 Atbildēt

Pag, radariem (tāpat kā lohiem) piemīt vismaz 2-3 dažādas idejas un 3-4 funkcijas.VisLielākie lohi ir tie, kuri , paši to īsti neapjauzdami, ir dāsni apmaksājuši viņu ieviešanu.Kā jau tajā dr.med.Definīcijā tika teikts- vairākums lohu nemaz nezin, ka tieši viņi ir tie...

hmm 3.janvāris 2019 8:38
0 4 Atbildēt

Man nav iebildumu pret radariem, un nav arī iebildumu viņu uzstādīšanu apmaksāt, kamēr vien viņus liek vietās, kur ir risks nosisties, kas pagaidām tā ir vairumā gadījumu. Tev pret policiju arī ir iebildumi? Par to arī tu maksā. Pret ko tev nav iebildumi - dabisko atlasi, kad noņem visus ierobežojumus un ļauj visām problēmām pašām sevi atrisināt? Saku, pamēģini autobusu apvienojumā ar 14% kokčiku, tad vakarā pirti, uzreiz daudzie ikdienas pārdzīvojumi pazudīs paši no sevis.

650 3.janvāris 2019 15:28
2 1 Atbildēt

Nē, pret policiju man iebildumu nav.Iebildumi ir ret lohiem.Tai skaitā pret tiem, kuri te kaut ko mēģina izteikties, paši īsti nesaprotot lietas būtību un par ko vispār ir tēma.Ja tev konkrēti interesētu "nenosisties", tu būtu atradis nezcik citas ŠOBRĪD primārākas un svarīgākas lietas par šo te fotobiznesprojektu.

anonimikis 3.janvāris 2019 9:04
0 1 Atbildēt

650 varbūt tas tavs pēdējais teikums ir attiecināms uz pašu?

650 3.janvāris 2019 15:19
1 0 Atbildēt

Varbūt, ok, tik lūdzu neuztraucies.Tev brīvajā laikā kādu vakarskolu vajadzētu apmeklēt, varbūt ar laiku ievingrināsies kaut ko pamatot un kādreiz vairāk par vienu teikumu no sevis podā izspiest.

Bradypus 3.janvāris 2019 14:23
2 0 Atbildēt

Kas ir "vidējā kustības ātruma radars"?! Anālfabēti menti.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 8

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kurš izraisīja bīstamu situāciju? (+ VIDEO) 34

Abu vadītāju domas par to, kurš izraisīja bīstamu situāciju, dalās. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti