iAuto.lv pārāda piemēru no Šveices, kādai būtu jābūt pareizi izbūvētai gājēju pārejai (+ FOTO) 16

Māris Ozoliņš, iAuto redaktors | 7.aprīlis 2019 9:36

Viesojoties Šveicē, iAuto.lv pārliecinās, ka uzbūvēt drošu, funkcionālu un ikvienam satiksmes dalībniekam labi pārskatāmu gājēju pāreju nav nemaz tik grūti (ja grib). Tā nav raķešu zinātne!

Vienkārši pareizi veidota gājēju pāreja! Foto: iAuto.lv

Attēlos redzama maza Ženēvas iela ar vienu braukšanas joslu katrā virzienā. Uzreiz redzams, ka šeit satiksmes plānotāji lielu ielas daļu atvēlējuši gājējiem un velobraucējiem, turklāt pēdējiem jābrauc pa atsevišķu celiņu, kas atdalīta no gājēju celiņiem ar dzeltenu līniju un apzīmēta ar riteņbraucēja simbolu.

Ar dzeltenu krāsu apzīmēta arī gājēju pāreja, kas sākas jau uz ietves un šajā vietā ir izveidota vienā līmenī ar brauktuvi, lai gājēji, velobraucēji, cilvēki ar invaliditāti vai jaunās māmiņas ar bērnu ratiņiem varētu pārkļūt ielai pāri ērti un droši, nebaidoties aizķerties vai paklupt pret betona apmali.

Foto: iAuto.lv

Interesanti, ka arī šeit velobraucējiem izdalīta atsevišķa josla, bet drošības saliņu ielas vidū sargā ovālas betona apmalītes. Vēl viens atšķirīgs risinājums ir ceļa zīme “gājēju pāreja”, kas piestiprināta pie laternas staba uz drošības saliņas.

Šādā gadījumā ceļa zīme ir labāk pamanāma, vienmēr apgaismota un atrodas vadītāja tiešās redzamības zonā. Un visbeidzot, krāsa, kas izmantota apzīmējumu uzkrāsošanai, ir tik noturīga, ka automašīnu riepas tai nekādus bojājumus nenodara.

931.apzīmējums jeb zebra jau uz ietves - tas palīdz autovadītājiem skaidri saprast, gājējs vēlas šķērsot brauktuvi. Foto: iAuto.lv

Galvenais ar ko būtu jāsāk:

1) Drošības saliņas starp braucamajām joslām

2) Japaaugstina Latvijas valsts standarts ceļa apzīmējumiem (gan zīmēm, gan krāsai izsakot īpaši augstāku klasi tieši gājēju pērejām.

Atgādinām, ka vairāk kā 30% no visiem bojā gājušajiem Latvijā ir gājēji!

3) Gājēju pārejas 931.ceļa apzīmējums (zebra) sākas jau uz ietves.

Krāsa nav nodilusi pat vietās, kur visbiežāk tiek braukts Foto: iAuto.lv

4) Tiek izmantota dzeltenā krāsa! Kāpēc mēs paliekam pie baltās. Kuru ir vieglāk pamanīt?

Vai tas ir tik dārgi un sarežģīti? 

Foto: iAuto.lv

Šeit varam redzēt, ka ietve pie gājēju pārejas ir vienā līmenī ar brauktuvi. Foto: iAuto.lv

Atsevišķa zona velo transportam, lai šķērsotu brauktuvi, bet tas gan mums jau būtu "raķešu zinātne". Saksim ar drošības saliņām! Foto: iAuto.lv

Foto: iAuto.lv

 
Visi komentāri
 
Palaidniex 7.aprīlis 2019 12:07
5 4 Atbildēt

Es teiktu, ka tos dzeltenos CHA zem sniega tāpat neredzēs, bet ceļazīmes pamanāmība ir visai apšaubāma. Mums ir labākas uz dzeltena fona - var patiešām pa gabalu redzēt!

Un jā tādus, kā te viens eksemplārs, pilnīgi nekas nepiespiedīs pildīt mūsu CSN 145. un 146. punktus...

650 7.aprīlis 2019 13:04
0 0 Atbildēt

Protams ka suuds tas ir. Labāk jau aizbraukt uz Kūrrort piilsētas centru un nofilmēt pāreju pie Dubultu stacijas.P-ieredzes apmaiņai,tāteikt. Kā vienu no visā LValstī upuriem bagātāko. Kur līdz pat šai dienai ir pa 66% nodilušas līnijas nožēlojamā stāvoklī un zilās kadrātainās zīmes ar stilizēto gājēja attēlu tur nav visus gadus kopš tas veidojums tur pastāv. Jo kādas izmanīgs amatā esošs LVkroplis acīmredzami ir atradis kādu panta punkta apakšpunktu, uz kura oamata to suuda bleķagabalu tur var nekarināt. Bravo, gaidām tik nākamos notikumus.

Palaidniex 7.aprīlis 2019 14:55
0 0 Atbildēt

Es nesaku, ka CHA ir lieki un nevajadzīgi. Tiesa pārspīlēt to nozīmi arī nevajadzētu. "Guļošais policists", "roteris" ap saliņu/stabiņiem, kas neļauj saglabāt lielu ātrumu būs daudz efektīvāk. Pat fotoradars...

Protams, ka CHA ir jābūt uzkrāsotiem - par to vispār nav strīda, bet piemērā, iespējams,dēļ tā kā tas ir uzbildēts - gaisma un rakusri, man vispār nebija iesākumā skaidrs cik, kādas un kam tur ir joslas. Labu brīdi es granīta ampali, kas atdala ietvi/veloceļu no brauktuves nespēju atšķirt no parastas baltas līnijas.Tas man radīja lielāku putru nekā skaidrību - paceļot seno patiesību - ceļa apzīmējumiem ir jābūt nepārprotamiem, nevis ķekša pēc izvietotiem/uzkrāsotiem. VIsmaz uz telefona mazā bildē nekādi. Arī atverot uz datora - nācās ilgi un vērīgi ieskatīties, lai saprastu kas ir kas.

Bet piekritīsi, ka papildus esošajam krāsojumam labāk redzamas ceļa zīmes "Gājēju pāreja" nemaz nenāktu par ļaunu? Un vēl - Nedomāju, ka slapjā novembra naktī netīras dzeltenas līnijas būs būtiski labāk pamanāmas par baltām netīrām līnijām... Toties parastās ceļa zīmes neredzamas paliek mazpamanāmas vai nesaprotamas tikai ļoti specifiskos laika apstākļos, kad pie tām sniegputenī pieķep snigs... Tiesa tad vispār neko, izņemot luksoforus, zeļa zīmes aizvēja pusē, ceļa norobežojošos stabiņus un reizēm ietvju paaugstinājumu, nevar uz ceļa īsti saskatīt... CHA tad paliek vispār neredzami!

Skaidrs ka pie Dubultu stacijas gājēju pāreja būtu rekonstruējama, bet tādas pat, vai pat vēl vairāk kliedzošas pēc rekosntrucijas ir pilna valsts, ne tikai Dubultos...

Palaidniex 7.aprīlis 2019 14:57
0 0 Atbildēt

P.S.

Tikai zebra uz asfalta ir nepietiekams "Gājēju pārejas" apzīmējums, jo to zināmos laika apstākļos var nevarēt ieraudzīt pat ļoti gribot. Ceļa zīmes esamību tomēr vieglāk redzēt.

650 7.aprīlis 2019 15:13
0 0 Atbildēt

Pag, bet tu dod kādu vērtējumu-kaa tas ir., Likums Paredz līnijas un zīmi, bet reku viena dome tam uzliek Nikolaju. Upuri tur ir bijuši, redzamība tur nekāda,,zimju NA:, līnijas izdilušas lidz kliņķim, apgaismes lukturis viens vecs dzeltens suuds tur vienā pusē karaajas un Gaismu nedod, vadītāji 4 rindās nervozi trauc. IR upuri bijuši. Bet izmaiņu NAV.Aizbrauc paskaties. Kas īsti tas ir-neslavas celšana, kasīšanās pie staba??

Palaidniex 7.aprīlis 2019 15:27
0 0 Atbildēt

Klau, kad ir labāk no absolūti neideālajiem variantiem:

a) 4 zīmes (pa 2 zīmēm katrā pusē) un padiluši CHA;

b) 2 grūti pamanāmas zīmes (pa vienai katrā virzienā) un juceklis ar CHA;

C) Tikai CHA.

Un paturot prātā, ka CHA dilst, īpaši tur, kur var braukt ar radzēm, mēdz būt sniegs un ledus, slapjš un tumšs...

Es esmu par to, ka vismaz labi redzamas ceļa zīmes tiek uzstādītas un tad arī, atbilstoši prasībām, ir arī nenodiluši CHA, bet, ja pat tas nav pietiekami, lai pārtrauktu gājēju slepkvibas uz pārejas, vajag ko citu - kameras, roterus, guļošos...

650 7.aprīlis 2019 20:35
0 0 Atbildēt

Viss skaidrs, visi p-ti atbilstu rūpēm "par drošību".Tāteikt, iespēju robežās- ja nevar visu, cenšās vismaz kaut/ko.Bet te ir otrādi.Ir tikai luksofors.Pārējais vai nu nav, vai netiek izpildīts Likumā noteiktajā kārtībā.Bet visiem tas ir pie d.Ir svarīgākas lietas- 80tk puķu stādi un Lieldienu atzīmēšana Baznīcās.Bet bez līniju atjaunošanas uz 19km garās Cenytrālās ielas.Beidzamais (bet ne vienīgais!) starpgadījums nesen tur bija 18jā gadā,tātad gluži nupat.Skolnieks tika sabraukts.Uz tās pārejas.Tur.Dubultos, pilsētas šaurākajā vietā,pašā centrā,pie centrālās autobusu pieturas.Uz ielas ar dzīvu 4joslu kustību. Nieka 200m no pp un 300 m no vp ēkas.10m no stacijas un 400m no poliklīnikas.

Ja ebkāds p-ts tiktu tur bijis izpildīts pēc šī gadījuma, būtu skaidrs- secinājumi izdarīti, vainīgie norāti, turpmāk būs labāk.Bet te nav nekā.Demonstratīvi, uzspļaujoši, jebkura domājoša pār- aiz- un garām- gājēja vai jebkura domātspējīga garāmbraucēja pašcieņu aizskaroši.Kaitinoši, izaicinoši.Kad delegācija no iAuto ierodas "uzprasīt" - tos tur vnk pasūta uz vidējo burtu.Tā lūk ir tā realitāte.Vai tieši man personīgi no kāda tur kaut ko vajag- nē, es varu iztikt.Bet drusku sāpe par "to" pilsētu tomēr ir.

ps- Labprāt gribētos uzzināt, kā sauc un vai tur ir "atbildīgais" vai "piedomājošais" par satiksmes drošibu.Kāds ir viņa personīgās sirdsapziņas eq un par ko īsti mēs viņam algu maksājam.Bet tā ir neiepējamā misija to noskaidrot.

iAuto 7.aprīlis 2019 20:32
2 0 Atbildēt

Varu oficiāli paziņot, ka 1.aprīlī 2019.gadā Gājēju pārejas ceļa zīmes uz gājēju pārejas pretī Dubultu stacijai tika uzstādītas - IR!

650 7.aprīlis 2019 20:39
0 0 Atbildēt

Ja tas tā ir, tas tiešām ir SASNIEGUMS.Tagadējo potenciālo pārejas šķērsotāju vecāki un mazbērni par to ir portālam iAuto morāli parādā.Daudz.

iAuto 7.aprīlis 2019 21:22
0 0 Atbildēt

Ir. Man pat ir foto tik gaidu atbilstošu brīdi, kad publicēt. Bet jā, tas ir noticis

qwerty 8.aprīlis 2019 9:18
0 0 Atbildēt

Pareizas gājēju pārejas ... Kātad. Man šādas nebūt nešķiet pareizas. Tad jau visa Eiropa būtu pilna ar dzeltenām gājēju pārejām, tikai nezin kādēļ nav tādu arī citās attīstītākās Eiropas valstīs. Un tās gājēju pārejas zīmes vispār ir smieklīgas.

Viedokļi mēdz būt dažādi.

Bradypus 8.aprīlis 2019 9:28
0 0 Atbildēt

Un pats galvenais - par katru cenu (vistiešakajā nozīmē) cīnities par tām dažām dzīvībām ceļu satiksmē, vienlaukus citos mirstības rādītājos, jomās, kurās katastrofāli trūkst nauda, paliekto Zimbabves līmenī. Kaut vai pašnāvībās ir 1.7x vairāk upuru, ierindojot mūs 16 vietā pasaulē(!) no SLIKTĀ gala. Ceļu satiksmes ziņā, protams, vienmēr tiek piesaukts salīdzinājums ar Eiropu - jo tā var izlikties, ka pie mus ir slikti - lai gan pasaules skatījumā sājā jomā esam pat ļoti labā situācijā.

WALA 8.aprīlis 2019 10:38
0 0 Atbildēt

Mūsu valstī ir viena liela nelaime vēl no LPSR laika - nauda valsts struktūrās tiek paredzēta noteiktiem mērķiem, tā saucamā budžeta plānošana, cik algām, cik CP akcijām, cik satiksmes drošibas akcijām, cik vispār kaut kadam ne pārāk gudrām reklāmām. Un pat ja ir vietas kur acīmredzami ir melnais punkts - tad tipa jāpriecājas ka nakamajā gadā kāds tam kaut ko būs ieplānojis. Protams mazliet pārspīleju, bet tomēr - pa lielam tā tas notiek - nauda ir plānveida tērēšanai, nevis akūtu problēmu risināšanai, un tad pārsvarā neredzēt akūtās problēmas kļūst ļoti populāri. Protams ir daudz jaunu cilvēku arī valsts struktūrās kam nav vienalga un mēģina rīkoties savādāk, taču tas ir ļoti nepateicīgs pasākums. Un tie kas ir spējīgi utml. - nu ļoti ātri notinas no tādiem kantoriem, kur inciatīva tiek norakta.

WALA 8.aprīlis 2019 10:42
0 0 Atbildēt

Bet tas protams nozīmē tikai vienu - tiešām jābūt ļoti aktīvai pašai tautai, žurnālistiem, uzņēmējiem utml. Ja lielāks spiediens tiek izdarīts tad arī ielas mēdz salabot, vai pat svarīgāko novada cēlu pārņem no LVC un apsaimnieko dome, jo citādi var 100 gadu gadīt uz "maznozīmīga" ceļa remontu, tas nekas ka pa to brauc vairāki lieli novada biznesi, iedzīvotāji utml.

WALA 8.aprīlis 2019 10:46
2 0 Atbildēt

Bet runājot par konkrētiem ceļa apzīmējumiem - mums ir 2 nelaimes - vietām palikušas neregulējamas pārejas pār 2 un vairāk joslām, un ceļa horizontālie apzīmējumi, kas izteikti slīd. Patiesībā es nebrīnītos, ka pa tiem uz aci ir nolicis ne viens vien motociklists vai divriteņu tr-ta līdzekļu vadītājs. tas notiek tad kad tie apzímejumi ir slapji un arí protams kad apledojuši. Bet krāsa - tā nu tiešām neko nemainīs.

Bradypus 8.aprīlis 2019 12:19
0 0 Atbildēt

Gribētu redzēt arī mazliet plāšāku salīdzinājumu - pievienot pārskatāmībai piemēru, kādai jāizskatās slimnīcai, ar bildēm no Šveices un tad vēl cipariņus - salīdzinoši cik naudas tiek veltīts ceļu uzturēšanai un medicīnai Latvijā un cik Šveicē.

Esmu pārliecināts, ka šādas "kopbildes" parādīšana ļoti daudziem atvērtu acis uz to, ka ceļi un satiksmes drošība ne tuvu nav lielākā Latvijas problēma - vien ienesīgs Lukstiņa un Krapša bizness.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Baltās vai dzeltenās "zebras"? 29

Zināms, ka ceļa apzīmējuma krāsai ir liela nozīme - no darbu izpildījuma, kvalitātes un pat krāsas atkarīgs, cik viegli tos pamanām, uztveram un saprotam, tādēl vaicājam: "Kādas gājēju pārejas drošākas - baltā vai dzeltenā krāsā?" Atbildi rakstam komentāros. Lasīt vairāk

 

No 14 690 eiro - Fiat Latvijā piedāvās Fiat 500 hibrīdmodeli (+ FOTO) 2

Fiat 500 ir viena no populārākajām pilsētas automašīnām Eiropā. Jaunais Fiat 500 modelis kļūs par pirmo FCA grupas auto, kurā tiks izmantota nākamās paaudzes hibrīda tehnoloģija. Šis modelis Eiropas tirgū būs pieejams februārī, un tas iezīmēs zīmola elektrifikācijas posma sākumu. Pilnībā elektrisks Fiat 500 tiks prezentēts Turīnā vēlāk šajā gadā. Lasīt vairāk

 

Bolt iegūst pirmo mobilās lietotnes transporta pakalpojumu sniedzēja licenci Latvijā

2020. gada 27. janvāris, Rīga – Šī gada 24. janvāri kopbraukšanas platforma Bolt ir saņēmusi apstiprinājumu reģistrācijai Autotransporta direkcijas Autopārvadātāju informatīvajā datu bāzē, kā mobilās lietotnes pakalpojumu sniedzējs. Bolt ir pirmā šāda veida platforma, kas oficiāli ieguvusi licenci pakalpojuma nodrošināšanai Latvijā. Lasīt vairāk

 

Bez vainas vainīgais - autobusa šoferis saņem 80 eiro sodu 87

Absurda situācija - autobusa šoferis saņēmis 80 eiro sodu par ātruma pārkāpšanu, ko viņš saka, ka nav izdarījis. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti