Valsts ceļu tīklā izmēģinās tehnoloģijas, kas palīdz novērst sadursmes ar dzīvniekiem 13

 

Ilustratīvs attēls

Nozare.lv | 28.maijs 2019 10:05

Lai izmēģinātu tehnoloģijas, kas palīdz novērst autotransporta sadursmes ar dzīvniekiem, valsts ceļu tīklā tiks realizēti divi pilotprojekti.

Uz Ventspils šosejas (A10) posmā no Ķemeru meža līdz Ozolpilij (49,0.-57,3. km) ceļa signālstabiņiem tiks piestiprināti meža dzīvnieku atbaidītāji. Diennakts tumšajā laikā automašīnai tuvojoties, no ieslēgtām gaismām aktivizēsies ierīces, kas pievērsīs dzīvnieku uzmanību ar vizuāli akustiskiem signāliem, kā rezultātā dzīvniekiem tiks kavēta autoceļa šķērsošana tuvojoties transportlīdzeklim.

Savukārt uz Jelgavas šosejas (A8) Platones pagastā iepretī Vircavai (53,50.-55,80. km) gar ceļa malām tiks uzstādīts žogs ar pārtraukumu posma vidusdaļā, kur dzīvnieki varēs šķērsot autoceļu. Šajā aptuveni 300 m garā pārtraukumā tiks izvietotas dzīvnieku klātbūtnes noteikšanas ierīces, kas aktivizēs mainīgās ceļazīmes pirms šīs dzīvnieku pārejas zonas, brīdinot autovadītājus un liekot samazināt braukšanas ātrumu.

Abi šie posmi izvēlēti, jo pēdējo triju gadu laikā negadījumu skaits ar meža dzīvniekiem šajos posmos ir salīdzinoši liels un koncentrēts: uz Ventspils šosejas astoņi negadījumi ar uzbraukšanu dzīvniekam pēdējo triju gadu laikā, uz Jelgavas šosejas 11 negadījumi ar uzbraukšanu dzīvniekam pēdējo triju gadu laikā. Tikai vienā no negadījumiem autovadītājs bija guvis vieglus miesas bojājumus, pārējos negadījumos autovadītāji vai pasažieri nebija cietuši. Taču abi posmi tehniski ir piemēroti katra risinājuma ieviešanai.

Kā zināms, ceļu satiksmes drošības padomes sēdē šā gada februārī tika nolemts atbalstīt finanšu līdzekļu piešķiršanu 170 tūkstošu eiro apmērā izmēģinājuma projektiem tehnisko līdzekļu uzstādīšanai gar autoceļiem vietās, kur savvaļas dzīvnieki šķērso autoceļu. Plānots, ka tuvākajā laikā tiks izsludināti iepirkumi abiem risinājumiem.

 

 
Visi komentāri
 
Pļurkt 28.maijs 2019 11:13
0 3 Atbildēt

Man stirna uzjāja virsū gaišā dienas laikā pilsētas teritorijā!!!

Pilsētā stabiņu nav, gaišā dienā pikstulis nestrādā, tad ko???

ZZZZ 28.maijs 2019 11:57
1 2 Atbildēt

Švaka tā statistika. Pagājušo ceturtdien, naktī, iznāca braukt pa apvedceļu no Bauskas uz Olaines ceļa pusi. Parasti jau tur visi tā zemu lido. Šoreiz tā uzkrītoši mierīgi brauca Izrādījās pie Plakanciema krusta viens nelaimīgais bij noķēris alni. Un tā pamatīgi, tas lops tur pat arī tāds pusatvētrts mētājās. Pie sevis nodomāju cik tas iedarbīgi palīdz izprast reālo situāciju, nakts laikā uz meža ceļa.

650 28.maijs 2019 12:46
4 2 Atbildēt

Man divējas jūtas,kad šo kārtējo pašreklāmas suudu lasu.Labi ka vismaz kaut kas notiek.Bet no otras puses- atkal ieviest ko tādu,kas 1kārt acīmredzot visvairāk interesē tieši pašiem ieviesējiem.Pāris km visā grandiozajā nekopti nolaistajā teritorijā.Lai pie stabiņiem kko stiprinātu,tiem Mērgļiem vajadzēja atrast salīdzinoši kapeikas,lai vispār tos stabiņus ieskrūvētu.Jo otrās nozīmes šķērsvirziena ceļi pa lielam NAV aprīkoti ne ar ko.Vadītājs tumsā taustās kā tumša aļņa atvainojiet drirsā.Nav orientācijas uz ko skatīties,nav iemaņu kā skatīties.Četrkājainie ragainie draņķi ir dzīvniekmīlestības kulta virsotnē,bet cilvēka dzīvība un manta salīdzinoši nemaksā neko un tās saglabāšana ir katra paša rokās.Tur nevis prastu drāšu pinumu tepat Lv ražotājam pasūtīt,bet uzreiz pa tā skaisto- kā Monāko kazino,led ekrānus un citus tml suudus,no kā acīmredzot ir kādam kāds izdevīgums.Tūlīt reku 6g tīklu novilksim un katram tam ragainajam gaļasgabalam silikona mikročipu dsā implantēsim.Ko gan neizdarīsi,ja Lohi apmaksā un aplaudē.

650 28.maijs 2019 13:37
3 0 Atbildēt

ps- tiem papusasiem, kas te tulinj mīnusus visiem saspraudīs- vienkāršs piemērs,CIK konkrēti ir stabiņu uz samērā svarīgas nozīmes ceļa p112 maršrutā Grobiņa-Aizpute,kādus 40 km pomā starp liepājas šos a9 Aizputi? Cik ir stabiņu uz nesen remontu piedzīvojušā ceļaposma Priekule-Vaiņode, kur tumsā raga un bezraga lopu ir vairāk nekā baucēju? Kāda ir stabiņu un marķējumu attiecība starp nesenlabotajiem/nekadnelabotajiem viena un tā paša ceļa posmiem piem Tukums-Auce maršrutā? Kāda izskatās kaut vai tā pati Bauskas šoseja tumsā vai slapjumā, attiecībā starp nesenlabotajiem un sennelabotajiem posmiem? Atstarojošo līniju kvalitāte/esamība?Ko diez par mums padomā tas nevietējais nabaga viesbraucējs, kas uz tā suuda ir nokļuvis,neapdomīgi šķērsodams LV robežu no Lietuvas puses?

atrabotka 28.maijs 2019 16:51
0 0 Atbildēt

Es saprotu tevis aprakstīto problēmu un pareizi jau visu raksti, tikai viena lieta - kāds tam sakars ar šo situāciju? Ja ceļmalā būs stabiņi un uz ceļiem visas līnijas sakrāsotas, tad dzīvnieki neskries pāri vai darīs to retāk?

650 28.maijs 2019 18:08
2 0 Atbildēt

Es, protms,apzināti pārspīlēju- bet runa par to, ka ir taču visupirms kaut kādi pamata drošības mēri, un (ja tie tiek pildīti), tad jau tālāk seko uzlabojumi- ieskaitot dažādus elektroniskās tehnikas progresa elementus.Kas ar katru gadu strauji progresē.Šis nav pareizi, ka visā valstī vienā pāris km fragmentā lepni ieviesīsim elektroniku, bet vienlaikus miljons citās vietā joprojām nebūs nekā.Lūk,piem, viens atjaunotais posms- stabiņu un marķējumu tikdaudz, ka iezogas doma, ka kāds tos ir speciāli pa maximumu tur saspraudis,apzināti max tērējot "apgūstamos" līdzekļus.Tikko tas posms beidzās un sākas neremontēts fragments (uz tā paša ceļa, turpat, pāris km tālāk) - viss, čau, pēkšņi nav vairs itin nekā.Kur tad ir definēts tas "minimums", kam (būtu) jābūt jebkur? Pareizi- viņš ir definēts tajā slavenajā krievijas zinātnieku Lohu definīcijā.Mums nav jāzin, kas mums "pienākas", bet ir jāaplaudē gadījumā ja mums kaut ko "iedod" (atmet..).

Stabiņi un līnijas ir vis-lētākais infrastruktūras elements.Protams, tumšiBrūno Lāci tas neatturēs no uzkāpšanas uz brauktuves, bet starp atstarojošiem elementiem var krietni vieglāk saskatīt to tumšo kustīgo objektu.Nevis ka spīd pats Lācis, bet ka viņš pēkšņi aizsedz kādu to atstarotāju.Arī ja atstarojošā līnija kādā fragmentā pēkšņi nav saskatāma- tātad tur uz viņas (iespējams) kaut kas ir.Ja ir sliktas gaismas (un lielākai daļai tā ir!), pa marķētu ceļu var pabraukt desmitreiz drošāk, nekā pa melnu nekurieni.Ja indivīds velta lielāko daļu savu smadzeņu ceļa konfigurācijas saprašanai- viņam nav vairs domu spēka kustīgo objektu pētīšanai.Bet tieši tie Stabiņi lieliski sniedz info par ceļa konfigurāciju, pat ja nav līniju- tādējādi atbrīvojot braucēja uzmanības resursu "citu" faktoru saskatīšanai.Kaut vai viens stabiņš uz katriem 100 metriem.Gluži kā datora operatīvā atmiņa.Pat vientuļš kabeļu līnijas marķējuma stabiņš 50m no brauktuves savureiz var palīdzēt kaut ko noderīgu laicīgi saskatīt.

Jānis 28.maijs 2019 17:07
0 2 Atbildēt

Ir arī šogad plānots lielā apjomā likt signālstabiņus uz reģionālajiem ceļiem, tam atvēlēta arī nauda. Un beidziet citus apsaukāt, ja paši maksājat Pilnīgi visus nodokļus, neikzrāpjat PVN atmaksu, nedodat policistam ķepā, autoservisā pieprasat čeku un tā tālāk un tā joprojām..

Nav ko čīkstēt.

650 28.maijs 2019 18:31
2 0 Atbildēt

Nu kā tad tā, Jāni...2019tajā ir "plānots".Bet iepriekšējos 28g mēs pat neko nezinājām/nedzirdējām par šādu vajadzību.Atver lūdzu kaut kādu laikaposmā 2011-14gg filmētu googlemaps-a streetviewu uz kāda no "reģionālajiem" ceļiem, paskaties.Lūdzu- Saldus-Kuldīga:

Lūk vēl , Grobiņa-Aizpute,pat ar visu vietējo Mērkaķu atstāto "vizītkarti":

Utt,utjp, iedur vnk pirkstu kartē uz dullo, dajebkur...

Nja. 28.maijs 2019 13:33
3 1 Atbildēt

Protams, ka mūsu bāleliņiem parasts žogs, kādu izmanto visur pasaulē, ir par vienkāršu - vajag kārtējās nanotehnoloģijas un vēl sazin kādu, atvainojos, figņu, lai sarežģītu elementāri atrisināmu problēmu...

imzz 28.maijs 2019 13:56
1 0 Atbildēt

Atceros diskusiju soctīklos par atļauju šaut ar bisi medībās no 16 gadu vecuma. Daļa komentāru bija par tēmu, ka "grib izaudzināt jaunos slepkavas kas galinās nost mīļos ragaiņus un cūciņas" ;)

gunbox 29.maijs 2019 12:20
0 2 Atbildēt

Viss pareizi. Mūsu mentalitāte neatļauj ielikt rokās kaut kādiem pastulbiem tīņiem ieroci, jo faktiski tikai tādi arī gribēs kaut ko dzīvu nošaut. It sevišķi pēc šaušanas spēļu industrijas plaukuma. Ja patīk šaut, priekš tā ir šautuves vai ja asinīs kaut kas jānogalina ir militārais dienests un nosūtīšana uz karstajiem punktiem.

iciks 29.maijs 2019 12:53
1 0 Atbildēt

Par Tavu mentalitāti nezinu, bet nespried par lietām, ko nepārzini. Droši vien arī nevienu mednieku nepazīsti.

Visa problēma ir uztverē. Pilsētā dzīvojot ļautiņi ir zināmā mērā attālinājušies no reālās dzīves.

Piemēram, laukos cūku bēres. Vietējie bērni to neuztver kaut kā īpaši. Standarta process, kas katru gadu notiek un viss. Pēc tam cūku apēd un nākošās cūku bēres. Pilsētnieki droši vien skatās, vaibstās un īd par nekrietno procesu, pēc tam skrien mājās iecirst karbonādi, lai nomierinātu nervus. Karbonādi, kas kokā augusi.

Un tas par spēļu industriju - cilvēk, cik Tev gadu? Ja kāds 14gadnieks to pastāsta, var piedot, jo cilvēks jauns un nekā nejēdz. Bet, šķiet, ka Tu kaut kad minēji, ka ar auto brauc, tad jau gadu būs vairāk, bet šāds komentārs?

Es jaunībā ļoti daudz spēlēju gan šaušanas, gan karošanas, gan ko vēl ne. Un? Cik daudz es esmu noslepkavojis? Vispār jau necik. Ietekme no spēlēm var rasties vien cilvēkiem ar garīgām problēmām, bet nu tad jau jāaizliedz arī TV, avīzes, internets - tur arī viss tas ir.

imzz 29.maijs 2019 22:12
0 0 Atbildēt

Gluži pretēji. Mednieku sabiedrība noveco un jaunus medniekus vajag piesaistīt, jo dzīvnieku populāciju arī vajag regulēt. Neesmu mednieks , bet dažus pazīstu. Medības tak ir liela noņemšanās un tās šaušanas tur nav daudz. Ja kādam jaunietim tiešām ir vēlēšanās daudz šaut pa dzīviem mērķiem, tad mūsdienās tāds parasti izvēlas nevis medības, bet Airsoft.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti