Šodien (15.oktobrī) uz Lienes ielas gājēju pārejas pie Jāņa Pliekšāna ielas tika sabraukts bērns.
Par negadījuma apstākļiem pagaidām ziņu nav, kā arī nav ziņu par bērna veselības stāvokli.
No aculiecinieku stāstītā ir informācija, ka negadījums varēja notikt pēc 18:00 un ir smags, notikumu vietā ieradās neatliekamā medicīniskās palīdzība. Autovadītājs(ja), kas notrieca bērnu, brauca pa Lienes ielu Slokas virzienā. Uz ceļa mētājās skrejritenis.
PAPILDINĀTS 16.10. plkst. 11:15
ar Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta (NMPD) galvenās sabiedrisko attiecību speciālistes Sarmītes Skujiņas atbildi:
"Varam apstiprināt, ka 15.oktobrī plkst. 18.20 saņēmām izsaukumu uz Jāņa Pliekšāna ielu Jūrmalā, kur bija cietis bērns pēc sadursmes ar automašīnu. Bērns bija guvis vairāku ķermeņa daļu nopietnus ievainojumus, tostarp galvas un muguras traumas. Pēc neatliekamās medicīniskās palīdzības sniegšanas mediķu brigāde nogādāja bērnu slimnīcā stabilā stāvoklī.
Nosūtījām arī jautājumus Jūrmalas domei un viens no tiem ir - Vai Jūrmalas dome un, vai Jūrmalas attīstības pārvalde šajā situācijā saskata neizdarību no savas puses?"
PAPILDINĀTS 16.10. plkst.16:10
ar Valsts policijas sabiedrisko attiecību nodaļas vecākās speciālistes Līnas Kaļķes atbildi:
"Vakar, 15. oktobrī, Valsts policija saņēma informāciju, ka aptuveni pulksten 18.20 Jūrmalā, Jāņa Pliekšāna un Lienes ielu krustojumā automašīnas "Volvo" vadītājs uzbrauca nepilngadīgai personai, kura ar gūtajām traumām tika nodota mediķu aprūpē. Policija turpina skaidrot notikušā apstākļus."
PAPILDINĀTS 18.10.
ar Jūrmalas pilsētas domes sabiedrisko attiecību nodaļas vadītājas Zanes Leites atbildi:
"Esošās gājēju pārejas aprīkošana ar luksoforu ir Attīstības pārvaldes darba kārtībā un secīgi tiek realizēta. Pagājušajā gadā tika uzsākta būvprojekta izstrāde, šā gada septembrī būvprojekts ir apstiprināts, un septembra beigās ir noslēgts būvdarbu līgums ar SIA “Jūrmalas gaisma” par luksofora objekta izbūvi. To plānots realizēt līdz nākamā gada februārim."
IZRAKSTS no Ceļu satiksmes noteikumiem par neregulētām gājēju pārejām (bez luksofora):
15. Pirms brauktuves šķērsošanas pa gājēju pāreju vietās, kur satiksme netiek regulēta, gājējiem jānovērtē attālums līdz transportlīdzekļiem, kas tuvojas, kā arī jānovērtē to braukšanas ātrums un jāpārliecinās par drošību.
18.4. Gājējiem aizliegts iziet uz brauktuves, nepārliecinoties par to, vai netuvojas transportlīdzekļi, aiz stāvoša transportlīdzekļa vai cita šķēršļa, kas ierobežo redzamību.
(Grozīts ar MK 22.08.2017. noteikumiem Nr. 496)
145. Transportlīdzekļa vadītājam, tuvojoties neregulējamai gājēju pārejai, jāsamazina braukšanas ātrums vai jāaptur transportlīdzeklis pirms gājēju pārejas, lai dotu ceļu gājējiem, kas šķērso brauktuvi pa gājēju pāreju vai iziet uz tās, kā arī velosipēdu vadītājiem, kas šķērso brauktuvi pa gājēju pāreju vai izbrauc uz tās, ja tie varētu tikt traucēti vai apdraudēti.
146. Ja pirms neregulējamas gājēju pārejas apturēts transportlīdzeklis vai citi transportlīdzekļi, tuvojoties neregulējamai gājēju pārejai, samazina braukšanas ātrumu, transportlīdzekļa vadītājs var turpināt braukt tikai pēc tam, kad ir pārliecinājies, ka transportlīdzekļu priekšā neatrodas gājēji vai velosipēdu vadītāji.
250.16. 120. zīme "Gājēju pāreja". Tuvošanās ar 535. un 536. zīmi apzīmētai gājēju pārejai, kur jādod ceļš gājējiem;
120. 535. 536.
289. Ceļa apzīmējumiem (5. pielikums) jāatbilst standartu LVS 85:2016 "Ceļa apzīmējumi", LVS 85:2016/A1:2018 "Ceļa apzīmējumi" un LVS 93:2006 "Ceļa signālstabiņi. Lietošanas noteikumi" prasībām. Gājēju pārejas tiek projektētas atbilstoši standartam LVS 190–10:2007 "Gājēju pāreju projektēšanas noteikumi" un LVS 190-10:2007/A1:2010 "Gājēju pāreju projektēšanas noteikumi".
IZRAKSTS no Ceļu satiksmes likuma:
19.pants. Ceļu satiksmes dalībnieku vispārīgie pienākumi un tiesības
19.pants. (1) Ceļu satiksmes dalībniekiem ir jāizpilda šā likuma, Ceļu satiksmes noteikumu un citu normatīvo aktu prasības, kas nosaka ceļu satiksmes dalībnieku pienākumus; jāizpilda policijas darbinieku un to personu norādījumi, kuras pilnvarotas regulēt satiksmi, kā arī jāievēro luksoforu signālu, ceļa zīmju un ceļa apzīmējumu prasības.
19.pants. (3) Ceļu satiksmes dalībniekiem un citām personām jārīkojas tā, lai neradītu satiksmei bīstamas vai satiksmi traucējošas situācijas un nenodarītu zaudējumus.
19.pants.(4) Katram ceļu satiksmes dalībniekam ir tiesības uzskatīt, ka arī citas personas ceļu satiksmes norisē izpildīs noteiktās prasības.
Daži video piemēri, kāpēc neregulētas gājēju pārejas uz divu un vairāk joslu ceļiem vienā virzienā ir bīstamas un pēc iespējas ātrāk ir jāaprīko ar luksoforiem vai arī jāsašaurina līdz vienai joslai un jāizbuvē drošības saliņa.
Rīga
Saistītie raksti:
- Apdraudējums drošībai - gājēju pārejas uz divu joslu ceļa bez luksoforiem (+ VIDEO)
- Rīgā "zebras" vēl baltas, bet Jūrmalā nodilušas jau 14.februārī 2019 (+ FOTO)
- Jūrmalā sāk krāsot gājēju pārejas, cik ilgi tās būs redzamas (+ FOTO)
- iAuto.lv pārāda piemēru no Šveices, kādai būtu jābūt pareizi izbūvētai gājēju pārejai (+ FOTO)
bet citur Eiropā vienmer pirmā vieta ir gājējs,, Vismaz mana Valsti, kur es dziivoju, Masinas vienmer pirmas apstajas. un palaiz gajeju, ipaši pie zebras, Ja nepalaidis un kas notiks ,sodi nenormalākie ... Ka saka vacu celu policija, šoferim ir jāparedz situacija vismaz 100 metrus uz priekšu .
, Esam pabraukajuši pa Eiropu, tada necieņa pret gājēju , ritenbrauceju nav nekur, kā Latvijā.