Šodien (15.oktobrī) uz Lienes ielas gājēju pārejas pie Jāņa Pliekšāna ielas tika sabraukts bērns.
Par negadījuma apstākļiem pagaidām ziņu nav, kā arī nav ziņu par bērna veselības stāvokli.
No aculiecinieku stāstītā ir informācija, ka negadījums varēja notikt pēc 18:00 un ir smags, notikumu vietā ieradās neatliekamā medicīniskās palīdzība. Autovadītājs(ja), kas notrieca bērnu, brauca pa Lienes ielu Slokas virzienā. Uz ceļa mētājās skrejritenis.
PAPILDINĀTS 16.10. plkst. 11:15
ar Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta (NMPD) galvenās sabiedrisko attiecību speciālistes Sarmītes Skujiņas atbildi:
"Varam apstiprināt, ka 15.oktobrī plkst. 18.20 saņēmām izsaukumu uz Jāņa Pliekšāna ielu Jūrmalā, kur bija cietis bērns pēc sadursmes ar automašīnu. Bērns bija guvis vairāku ķermeņa daļu nopietnus ievainojumus, tostarp galvas un muguras traumas. Pēc neatliekamās medicīniskās palīdzības sniegšanas mediķu brigāde nogādāja bērnu slimnīcā stabilā stāvoklī.
Nosūtījām arī jautājumus Jūrmalas domei un viens no tiem ir - Vai Jūrmalas dome un, vai Jūrmalas attīstības pārvalde šajā situācijā saskata neizdarību no savas puses?"
PAPILDINĀTS 16.10. plkst.16:10
ar Valsts policijas sabiedrisko attiecību nodaļas vecākās speciālistes Līnas Kaļķes atbildi:
"Vakar, 15. oktobrī, Valsts policija saņēma informāciju, ka aptuveni pulksten 18.20 Jūrmalā, Jāņa Pliekšāna un Lienes ielu krustojumā automašīnas "Volvo" vadītājs uzbrauca nepilngadīgai personai, kura ar gūtajām traumām tika nodota mediķu aprūpē. Policija turpina skaidrot notikušā apstākļus."
PAPILDINĀTS 18.10.
ar Jūrmalas pilsētas domes sabiedrisko attiecību nodaļas vadītājas Zanes Leites atbildi:
"Esošās gājēju pārejas aprīkošana ar luksoforu ir Attīstības pārvaldes darba kārtībā un secīgi tiek realizēta. Pagājušajā gadā tika uzsākta būvprojekta izstrāde, šā gada septembrī būvprojekts ir apstiprināts, un septembra beigās ir noslēgts būvdarbu līgums ar SIA “Jūrmalas gaisma” par luksofora objekta izbūvi. To plānots realizēt līdz nākamā gada februārim."
IZRAKSTS no Ceļu satiksmes noteikumiem par neregulētām gājēju pārejām (bez luksofora):
15. Pirms brauktuves šķērsošanas pa gājēju pāreju vietās, kur satiksme netiek regulēta, gājējiem jānovērtē attālums līdz transportlīdzekļiem, kas tuvojas, kā arī jānovērtē to braukšanas ātrums un jāpārliecinās par drošību.
18.4. Gājējiem aizliegts iziet uz brauktuves, nepārliecinoties par to, vai netuvojas transportlīdzekļi, aiz stāvoša transportlīdzekļa vai cita šķēršļa, kas ierobežo redzamību.
(Grozīts ar MK 22.08.2017. noteikumiem Nr. 496)
145. Transportlīdzekļa vadītājam, tuvojoties neregulējamai gājēju pārejai, jāsamazina braukšanas ātrums vai jāaptur transportlīdzeklis pirms gājēju pārejas, lai dotu ceļu gājējiem, kas šķērso brauktuvi pa gājēju pāreju vai iziet uz tās, kā arī velosipēdu vadītājiem, kas šķērso brauktuvi pa gājēju pāreju vai izbrauc uz tās, ja tie varētu tikt traucēti vai apdraudēti.
146. Ja pirms neregulējamas gājēju pārejas apturēts transportlīdzeklis vai citi transportlīdzekļi, tuvojoties neregulējamai gājēju pārejai, samazina braukšanas ātrumu, transportlīdzekļa vadītājs var turpināt braukt tikai pēc tam, kad ir pārliecinājies, ka transportlīdzekļu priekšā neatrodas gājēji vai velosipēdu vadītāji.
250.16. 120. zīme "Gājēju pāreja". Tuvošanās ar 535. un 536. zīmi apzīmētai gājēju pārejai, kur jādod ceļš gājējiem;
120. 535. 536.
289. Ceļa apzīmējumiem (5. pielikums) jāatbilst standartu LVS 85:2016 "Ceļa apzīmējumi", LVS 85:2016/A1:2018 "Ceļa apzīmējumi" un LVS 93:2006 "Ceļa signālstabiņi. Lietošanas noteikumi" prasībām. Gājēju pārejas tiek projektētas atbilstoši standartam LVS 190–10:2007 "Gājēju pāreju projektēšanas noteikumi" un LVS 190-10:2007/A1:2010 "Gājēju pāreju projektēšanas noteikumi".
IZRAKSTS no Ceļu satiksmes likuma:
19.pants. Ceļu satiksmes dalībnieku vispārīgie pienākumi un tiesības
19.pants. (1) Ceļu satiksmes dalībniekiem ir jāizpilda šā likuma, Ceļu satiksmes noteikumu un citu normatīvo aktu prasības, kas nosaka ceļu satiksmes dalībnieku pienākumus; jāizpilda policijas darbinieku un to personu norādījumi, kuras pilnvarotas regulēt satiksmi, kā arī jāievēro luksoforu signālu, ceļa zīmju un ceļa apzīmējumu prasības.
19.pants. (3) Ceļu satiksmes dalībniekiem un citām personām jārīkojas tā, lai neradītu satiksmei bīstamas vai satiksmi traucējošas situācijas un nenodarītu zaudējumus.
19.pants.(4) Katram ceļu satiksmes dalībniekam ir tiesības uzskatīt, ka arī citas personas ceļu satiksmes norisē izpildīs noteiktās prasības.
Daži video piemēri, kāpēc neregulētas gājēju pārejas uz divu un vairāk joslu ceļiem vienā virzienā ir bīstamas un pēc iespējas ātrāk ir jāaprīko ar luksoforiem vai arī jāsašaurina līdz vienai joslai un jāizbuvē drošības saliņa.
Rīga
Saistītie raksti:
- Apdraudējums drošībai - gājēju pārejas uz divu joslu ceļa bez luksoforiem (+ VIDEO)
- Rīgā "zebras" vēl baltas, bet Jūrmalā nodilušas jau 14.februārī 2019 (+ FOTO)
- Jūrmalā sāk krāsot gājēju pārejas, cik ilgi tās būs redzamas (+ FOTO)
- iAuto.lv pārāda piemēru no Šveices, kādai būtu jābūt pareizi izbūvētai gājēju pārejai (+ FOTO)
Par katru sabrauktu, notriektu ar skejriteni, vai velosipēdu uz gājēju pārejas, Lāčplēša Ordeni jāpasniedz Viesturam Sileniekam!
Bet gājējam, bez apstāšanās, bez pārliecināšanās, aizliegts iziet uz brauktuves! Tādai jābūt kārtībai. Tāda ir arī CSN prasība!
Nē tādas prasības nav un nedrīkst būt, visa atbildiba gulstas uz vadītāju. Lasi CSN pareizā secībā. Gājējiem ir vien sevis dēļ jāpaskatās, lai nepakļūst zem Vernona vadītās nāves mašīnas riteņiem, bet gājējs var nebūt šoferis līdz ar to nevar prasīt zināt Setras bremzēšanas nianses un grafika pārākumu pār CSN. Tāda situācija kad tuvojies gajēju pārejai un tevi gājējs pārsteidz ar nolaistām biksēm pie stūres nedrīkst būt. Palasi tiesu praksi tu 100% zaudēsi.
CSN 15.p. Pirms brauktuves šķērsošanas pa gājēju pāreju vietās, kur satiksme netiek regulēta, gājējiem jānovērtē attālums līdz transportlīdzekļiem, kas tuvojas, kā arī jānovērtē to braukšanas ātrums un jāpārliecinās par drošību.
Nu - gājējs redz - brauc auto - attālums ~50 metri. Gājēja prāt drošs. Gājējs saskaņā ar CSL IV (4), pieņem, ka vadītājs braus ar tajā posmā makslimāli atļautajiem 50 km/h un arī pildīs CSN 145. Iet pāri ielai.
Uzsāk ielas šķērsošanu, 3 sekundē tiek notriekts.
Secinājumi - kā bija gājējam saprast, ka vadītājs brauc nevis 50 km/h (~14 m/s), bet dēļ radara tuvumā neesamības ar "godīgiem" 65 km/h (~18 m/s). Kā jau kārtīgs auto vadītājs, redzot gājēju, nevis spiež uz bremzēm, bet rauj vēl stūri pa kreisi. Rezultātā apmēram ceļa vidū, ja tas ir ceļš ar divām joslām katrā virzienā, vai starp pirmo un otro joslu, ja ceļš ir ar 4 joslām gājējs ir notriekts.
Bet ja auto brauktu patiešām ar 50 km/h, tad auto vēl būtu 10 metru attālumā no pārejas, vai ja braucot ar saviem "godīgajiem" 65 km/h būtu lietots bremžu pedālis - gan gājējs, kuram uz ietves ir jādod ceļš, gan auto vadītājs mierīgi varētu samainīties.
Bet vainīgs, dažu prāt, protams ir tikai un vienīgi gājējs. Jo viņam ir jādomā un jārīkojas kurinātāja vietā?
Es tevi pareizi sapratu?
50m ir pārāk mazs attālums, lai gājējs vispār līstu uz pārejas.
Nu, nu... tas daudzās pilsētās ir vairāk kā PUSKVARTĀLS!.
Attālums IR PILNĪGI PIETIEKAMS 145. CSN punkta prasību drošai izpildei bez ekstremālas bremzēšanas!
145. Transportlīdzekļa vadītājam, tuvojoties neregulējamai gājēju pārejai, jāsamazina braukšanas ātrums vai jāaptur transportlīdzeklis pirms gājēju pārejas, lai dotu ceļu gājējiem, kas šķērso brauktuvi pa gājēju pāreju vai iziet uz tās...
Kā jāsamazina ātrums?
CSN nekad nespēs pilnībā aizstāt smadzenes. Piemēram - ir gadījumi, kad nesos pāri pārejai tā, kā esmu pirms tam braucis. Ir gadījumi, kad atlaižu gāzes pedāli un skatos, kas notiks. Ir gadījumi, kad piebremzēju un skatos, kas notiks. Un ir gadījumi, kad apstājos, kaut arī tieši tajā mirklī mašīnas priekšā uz pārejas vēl neviena nav.
Es, protams, nekad neesmu vadījis autobusu, tomēr pieņemu, ka ātruma samazināšanai vislabāk noderēs bremžu pedāļa nospiešana.
šis ir vēlviens noslēpums, ar kuru te pilnīgi visus kacini, bet neviens nespēj, TAVUPRĀT, pareizi atbildēt, bet pats to spītīgi noklusē kā partizāns (vai pašam nav nemaz skaidrsa) un bez līdzcilvēku apgaismošanas taisies paķert līdzi kapā...
5 sekundes pirms vajadzētu pietikt pilsētā! Tā lai aiz muguras esošie spētu izdarīt to pašu.
Ja tavs reakcijas laiks ir 70 (!!!) metri PILSĒTĀ - pēdējais laiks tev pārvērsties par gājēju un pasažieri...
piecas sekundes nepievērst uzmanību ceļam pilsētā??? piecas (!!) sekundes nespēt pamanīt bremžuguņus??? tev viss labi?
Mans reakcijas laiks ir 0,6 sekundes!
Pie tam 5 sekundes redzot, ka tuvojas gājēju pāreja!? Nezinu kā citiem bet vietās, kur ir gājēju pāreja un priekšā kāds man brauc, jau esmu gatavībā bremzēt, pat ja gājējus neredzu.
Kurš punkts atceļ prasību DOT CEĻU gājējam, kura rakstīta 145. punktā? Ir kaut kur rakstīts, ka ja gājējs nepārliecinās, tad drīkst braukt virsū?
Ceļu satiksmes noteikumi!
15. Pirms brauktuves šķērsošanas pa gājēju pāreju vietās, kur satiksme netiek regulēta, gājējiem jānovērtē attālums līdz transportlīdzekļiem, kas tuvojas, kā arī jānovērtē to braukšanas ātrums un jāpārliecinās par drošību.
145. Transportlīdzekļa vadītājam, tuvojoties neregulējamai gājēju pārejai, jāsamazina braukšanas ātrums vai jāaptur transportlīdzeklis pirms gājēju pārejas, lai dotu ceļu gājējiem, kas šķērso brauktuvi pa gājēju pāreju vai iziet uz tās, kā arī velosipēdu vadītājiem, kas šķērso brauktuvi pa gājēju pāreju vai izbrauc uz tās, ja tie varētu tikt traucēti vai apdraudēti.
Arī autovaqdītājam ir vairāki CSN punkti un nodaļa tajos un CSL, kas jāievēro, īpaši tuvojoties pārejai.
Sanāk ka CSN ir jāievēro tikai gājējiem bet uz ekzaminētajiem un pielaistajiem satismē kurinātājiem tas nekādi neattiecas?
Divkosība nav labākais, kas raksturo cilvēku...
Un autovadītājam ir jāpiebremzē pie pārejas. Gājēju pārēja autovadītājam ir kā trijstūris krustojumā. Pirms krustojuma spēj piebremzēt, bet pirms gājēju pārejas, nē. Nesaprotu šito dauņu loģiku.
Nu šis ir tas uz ko man vernons tā arī nav spējis atbildēt. Pie trijstūra tak nobremzē un pasktās nesalīdzināmi tālāk un pārbauda vai krietni ātrāki satiksmes dalībnieki netuvojas, bet kaut kā pie gājēju pārejas iestājās permanenta "neprasme" un "nespēja".
Bet vienkāršā valodā runājot - padumjijas domāšanas sekas - - "čja morda širše - tot boļše prav - žiķ zahočeš i ņe tak buģēš ģorgatsja ķeh, čja morda širše"
Pie trīsstūra, kā redzēji, ne vienmēr nobremzē! Herarhijā, kurš kuram dos ceļu, vienmēr zaudēs gājējs, velosipēdists un tas kurš samazina ātrumu bez savlaicīgiem signāliem!
Vilcienam nevēlies uzlikt par pienākumu palaist auto?
Tas ir kultūras jautājums! Bet Tev pašam nav arī šī kultūra. Vecāki tev neko neiemācīja.
Kārtējo reizi izsaki apgalvojumus par to, ko nezini.
Kamērt VISĀ PASAULĒ IR PRASĪBA LAIST, tikām savus šķibos CSN traktējumus vari kulturāli pats sev... Nu pats saprati.
Palasi paša piesaukto Vīnes konvenciju, bet VISU KONVENCIJU par ceļu satiksmi, nevis tikai tās nodaļas kuras patīk, bet arī tās uz kurām tev ir pēkšņš un selektīvs aklums. Būsi pārsteigts!
Bet tā jau ir - ja cilvēks ir piedzēries tikai kādu brīdi, tad stulbs uz ilgu laiku...
Tas ka visvairāk cieš gājējs - ir skaidrs, bet nekādi tas neattaisno un vadītāju šādā situācijā un tas nav pamats tikai Latvijā mainīt CSN uz tādiem, kas ir pretrunā ar pārējo pasauli.
Tas ir nevis kultūras jautājums, bet gan CSN pārkāpumu jautājums. Nu Vernons noteikti ir arī viens no tiem, kas pīpinās un mahājas ar rokām, ja izdomā pie sarkanās gaismas apstāties, nevis uzspied uz 70-80, lai it kā vēl "paspētu"...
Lūk Vernona krievu morāle un dubultie standarti nāk ārā! Kā riktīgs krievs mēģina sajaukt visu vienā putrā! Pie gājēju tēmas piesauc vilcienu, DODIET CEĻU vienā vietā strādā bet citā nestrādā! Aizstāvēt gājēju, bērnus un vecākus cilvēkus ir bezkultūra, bet nonāvēšanu - kultūra. Mācieties krievu dubultmorāli vernona izpildījumā!
Sākam ar CSL 19. pantu "Pienākumi un tiesības"! Tad būs tāda kārtība, par kuru Jūs abi sapņojat! Gājējs vainīgs 100% savās ciešanās un muļķībā, ko vecāki bērnam iepotē!
Es tikai izpidu soda mēru, bez tiesas un izmeklēšanas!
Rainis ir teicis: "Pastāvēs kas mainīsies"!
Kā tev pašam šķiet? Ka gājējam ir tikai pienākumi, bet vadītājam tikai tiesības? Nu, nu...
Pasakains tēls tu esi.
Nudien!
Gājēja pienākums pārliecināties par savu drošību! Mans pienākums būtu viņu cienīt! To es arī daru.
Tavi pienākumi par rīcību pie gājēju pārejas ir aprakstīti MELNS UZ BALTA gan CSN, gan CSL, gan Vīnes konvencijā par satiksmi.
Pie kam tev, kā kurinātājam ir veltīti vairāki desmiti punktu un speciālas nodaļas. Un tiek pieņemts ka tu tās spēsi pildīt. Nespēj - nodod tuvākajā CSN to plastmasas gabaliņu, jo neesi tā cienīgs.
Pilnīgi piekrītu, VP nocitētās normas vispār ārpus konteksta, šeit svarīgi ka CSN punkti nosaka: 99. Transportlīdzekļa vadītājam jābrauc ar ātrumu, kas nepārsniedz noteiktos ierobežojumus, ņemot vērā ceļu satiksmes intensitāti, transportlīdzekļa un kravas īpatnības un stāvokli, kā arī ceļa un meteoroloģiskos apstākļus (īpaši redzamību braukšanas virzienā) un 25.3. darīt visu iespējamo, lai netiktu apdraudēti citi ceļu satiksmes dalībnieki, it sevišķi mazāk aizsargātie (gājēji un velosipēdu vadītāji).
Esmu ieverojusi kad ar auto tuvojos pie gajeju parejas,piebremzeju,jo parasti gajeji neskatas iet pari ielai-tapec ka uzskata ka viniem ir taisniba un vinus ir jalaiz pariet.bet tie kas nekad nav bijusi auto vaditaji nezina ka masinai ir vajadzigs ari laiks nobremzet un soferim reaget nobremzet
Kā gājējs var pārliecināties par drošību, jo nepastāv bremžu lukturi auto priekšā, nekādi nevar novērtēt to vai Vernons pirms pārejas spiež gāzi vai bremzi, tāpēc arī ir prasība pirms pārejas vienmēr samazināt ātrumu(lasīt atlaist akseleratoru), lai ir mazāks reakcijas laiks.
Par tādiem, kuri no satiksmes neko nesaprot, 15 p. nekas nav rakstīts, viņiem jānovērtē un viss. Jēkabpilī vecais arī novērtēja pareizi, jo mocis varēja nobremzēt, tas nekas, ka viņš brauca kaut kādā apstraktā kolonnā, toreiz vairums apvainoja gājēju. Ko par to teiks lielie gājēju aizstāvji?
Jēkabpilī gājējs bija vismazāk vainīgais, uzbrauca jau tas kam nevis priekšā izskrēja, bet tas kas to busu redzēja, pie tam kolonnas tur nebija.
Tu kaut ko jauc,tas bija moču saietā,ar busu nekāda sakara.
Autokorektors, kas to visu redzēja
Kad atsitās, tad arī ieraudzīja! Kas un kāpēc pietrūka puikam, kad nebija savlaicīgi pamanāms?
Kolektīvi pastrādātu noziegumu tagad tiek norakstīts uz auto vadītāja birku! Rītu būsiet kāds no Jums uz mata šādā pat situācijā.
Kas traucēja šoferim samazināt ātrumu līdz 30 un pārliecināties ka nav gājēju? Jeb šoferim nav jāsamazina ātrums pirms pārejas? Kā tad ir pēc vernona krievu dubultmorāles?
bet citur Eiropā vienmer pirmā vieta ir gājējs,, Vismaz mana Valsti, kur es dziivoju, Masinas vienmer pirmas apstajas. un palaiz gajeju, ipaši pie zebras, Ja nepalaidis un kas notiks ,sodi nenormalākie ... Ka saka vacu celu policija, šoferim ir jāparedz situacija vismaz 100 metrus uz priekšu .
, Esam pabraukajuši pa Eiropu, tada necieņa pret gājēju , ritenbrauceju nav nekur, kā Latvijā.
Tātad Vernons aizstāv prasības DOT CEĻU ignorēšanu! Kā jau krievu skolā mācīts! Krievam cilvēka dzīvība nav svarīga tāpat ka Vernonam. Savukārt rietumu pasaulē cilvēka dzīvībai ir vērtība. Nu un tagad mēs redzam kāpēc Vernons lamā gājēju un attaisno 145. punkta pārkāpējus! Dubultmorāle ir krievu stils!