LAMB uzsāk akciju "Drošas ielas – tās ir manas tiesības!" 14

 

Foto: Publicitātes attēls

LAMB | 16.oktobris 2020 8:48

Latvijas Automoto biedrība (LAMB) sadarbībā ar Starptautisko Automobiļu federāciju (FIA) organizē satiksmes drošības akciju "Drošas ielas – tās ir manas tiesības"!

Akcijas mērķis ir pievērst atbildīgo amatpersonu  uzmanību satiksmes drošības riskiem, ar kuriem savās ikdienas gaitās saskarās teju ikviens Latvijas iedzīvotājs. To vidū īpaša uzmanība tiks pievērsta nedrošām gājēju pārejām, skolu apkaimēm, bedrainiem ceļiem, veloceliņu trūkumam un velosipēdistiem grūti izbraucamiem ceļu posmiem, nepietiekamam ielu apgaismojumam, sliktai satiksmes infrastruktūrai, piemēram, sabiedriskā transporta pārsēšanās vietās, pārgalvīgai automašīnu vadīšanai un citiem satiksmes dalībnieku veselības un pat dzīvības apdraudējumiem.

LAMB akcija ir daļa no starptautiskās programmas "Šī ir mana iela" (#Thisismystreet), kuru kopā ar dažādu valstu un kontinentu autoklubiem organizē FIA. Sociālajos medijos tiks ievietotas satiksmes dalībnieku veidotas fotogrāfijas, kurās viņi brīdina par gājējiem, riteņbraucējiem, elektrisko skrejriteņu vadītājiem, autovadītājiem un citiem satiksmes dalībniekiem bīstamām vietām un aicina apdraudējumus nekavējoties novērst. Tāpat tiks sagatavoti un sociālajos tīklos ievietoti videoklipi, kuros amatpersonas un eksperti paudīs savu redzējumu un ierosinājumus par satiksmes drošības stiprināšanas veidiem. Katram iedzīvotājam, kuru neapmierina ceļu satiksme un infrastruktūras kvalitāte, ir iespēja izdrukāt īpašu akcijas plakātu LAMB mājas lapā, nofotografēties bīstamajā vietā un nosūtīt fotogrāfiju office@lamb.lv. Visas fotogrāfijas un satiksmes dalībnieku prasības, gan akcijas organizatoru veidotās, gan iedzīvotāju iesūtītās, tiks apkopotas un nosūtītas tām atbildīgajām amatpersonām, kuru uzdevumos ietilpst satiksmes drošības stiprināšana.

"Eiropas Savienības vidējais rādītājs, 51 ceļu satiksmes negadījumos bojāgājušais uz miljonu iedzīvotāju, slēpj būtiskas atšķirības starp dalībvalstīm. Lai gan atšķirības kopš 2000. gada ir ievērojami samazinājušās, ceļu satiksmes negadījumos bojāgājušo skaits valstī ar sliktākajiem rādītājiem joprojām ir četrreiz lielāks nekā valstī ar labākajiem rādītājiem, un Latvija diemžēl joprojām ir reitinga lejasdaļā," uzver akcijas organizators Latvijā, LAMB prezidents Juris Zvirbulis.

Vismazāk nāves gadījumi uz miljonu iedzīvotāju 2019. gadā bija Zviedrijā - 22, bet Īrijā - 29, savukārt 2019. gadā visaugstākie bojāgājušo skaita rādītāji bija Rumānijā - 96, Bulgārijā - 89 un Polijā - 77.

Latvijā 2019. gadā ceļu satiksmes negadījumos bojā gājuši 69 cilvēki uz miljonu iedzīvotāju, un tas ir vēsturiski zemākais rādītājs. Tomēr šis skaitlis ievērojami atpaliek no ES vidējā rādītāja – 51. Bojāgājušo skaits 2018. gadā palielinājās par 10 %, taču 2019. gadā samazinājās par 12 %. Ilgākā termiņā kopš 2010. gada šis skaits ir ievērojami samazinājies — par 39 %.

COVID – 19 pandēmija izmainīja pasauli un fokusēja uzmanību uz droši ielu un veselīgas vides akūtu nepieciešamību, uz līdztiesību dažādu satiksmes līdzekļu starpā, uz papildus veloceliņu un drošas gājēju infrastruktūras nepieciešamību.

LAMB uzskata, ka akcija "Drošas ielas – tās ir manas tiesības" būs nozīmīgs ieguldījums satiksmes drošības stiprināšanā Latvijā, un tajā varēs iesaistīties gan amatpersonas, gan nevalstisko organizāciju pārstāvji un eksperti, gan katrs sabiedrības pārstāvis.

 
Visi komentāri
 
Freijers 16.oktobris 2020 11:12
2 1 Atbildēt

Tas, ka LAMBs ko dara ir labi, cits jautājums, kas man pedējos gados rodas - kura NVO, biedrība. organizācija, utt. reāli aizstāv auto vaditājus ? kad tiek izdomāti jauni nodokļi..pret visādu eko sektantu un pilsēta "cilvēkiem" murgiem, utt ? LAMBs jau nu diemžēl tas nav, jo nav nekad nekas dzirdēts, ka šie mestos ceļā kārtējām muļķībām...

pag 16.oktobris 2020 13:14
0 0 Atbildēt

Nav jau tā, ka ielas ir nodotas autovadītāju izmantošanā ar mantošanas tiesībām. Ielas nav uzbūvētas par autovadītāju naudu, arī uzturēšana notiek no budžeta. No kurienes šis absurdais uzskaits, ka ielas ir autovadītāju privātīpašums, uz kura izmantošanu neviens cits nedrīkst pretendēt?

Asterix 16.oktobris 2020 13:59
2 0 Atbildēt

Redzi! Slikti ir nezināt, kā tiek veidots budžets un no kurienes tur parādās nauda. Budžetā ir ikgadējā transporta nodeva, kuru maksā tehniskās apskates laikā. Tā kā autovadītājiem ir pilnīgas tiesības to uzskatīt par savu, jo valstij ienākumu nav!!!

Es arī nesprotu, kāpēc velosipēdiem nav octa. Tas ir tāds pats transporta līzeklis kā auto un var nodarīt citiem skādi!!!

GP 16.oktobris 2020 14:17
2 2 Atbildēt

Tu tuču nedomā, ka ceļus būvē par transporta nodevas naudu? Tās naudas nepietiek pat tam, lai ārstētu cilvēkus kas saslimuši elpojot auto piegāzēto naudu. Un tu jūties par visu samaksājis? Tipa, še rublis un nesiet labākos vīnus kas jums ir)

Par velo OCTA pasaulē sen spriež un ir nonākuši pie secinājuma, ka velo nodarītā skāde, rēķinot pēc negadījumiem uz velosipēdistu skaitu, ir tik mikroskopiska salīdzinot ar auto nodarīto skādi, ka nav nekādas jēgas īstenot šo sistēmu.

imzz 16.oktobris 2020 15:40
1 0 Atbildēt

Toties par degvielas nodokļiem : PVN + Akcīzes var apmaksāt visu "maternitātes, invaliditātes un slimību speciālo budžetu", kādus 650 miljonus gadā.

nu 16.oktobris 2020 16:10
2 0 Atbildēt

Visā pasaulē valsts baro budžetu no degvielas nodokļa - to var uzskatīt kā filtrējošo nodokli, jo ja degviela būtu ļoti lēta, tad transporta u.c. problēmas, ko izraisa auto plūsma, būtu daudz smagākas. Tāpēc ir loģika tajā, ka pieprasītam resursam liek lielu nodokli, jo valstij jau budžets ir jāpapaildina. Un lielāks budžets nozīmē lielākas iespējas uzlabot iedzīvotāju dzīvi.

... 19.oktobris 2020 8:19
1 0 Atbildēt

Fufels...

Velo izraisītie negadījumi mēdz būt arī ļoti smagi.

Es pats esmu iekļuvis negadījumos, ko izrāsījis velosipēdists un gājējs. Abos gadījumos vainīgais protams aizlaidās. Par laimi šajos negadījumos cieta tikai "bleķi"

Runājot par to, ka "ļaunie autovadītāji" piesārņo gaisu. Reāli pastarpināti autotransportu izmanto ikviens (nu varbūt kāds kas dzīvo meža vidū un pīlnībā pārtiek no naturālās saimniecības) pat ja pats nebraukā ne ar mašīnu ne sabiedrisko transportu. Transports piegādā visu sākot no pārtikas uz veikaliem un kafejnīcām, beidzot ar celtniecības materiāliem un arī atved uz veikalu velosipēdu, lai kāds velopists varētu to nopirkt un tad aurot nelabā balsī, ka jālikvidē visas mašīnas.

:) 16.oktobris 2020 14:18
0 0 Atbildēt

auto piegāzēto gaisu!

Vernons 16.oktobris 2020 14:20
1 0 Atbildēt

"ka ielas ir autovadītāju privātīpašums, uz kura izmantošanu neviens cits nedrīkst pretendēt?"

Kurš tur kā Gājējs grib pretendēt izmantot ielu? Pat šķērsojot ielu Jums ir jāievēro daži nosacījumi!

Pirmais, Jums tur nekad nav priekšroka, izņemot gadījumu ar luksoforu un pat tad jāpārliecinās, vai Jūs esat pamanīts!

Otrais, Jums nekad nebūs tiesības paļauties, ja nebūsiet pārliecinājis par Savu drošību!

Trešais, tumsā atstarojoša lenta ap potītēm! Lukturis rokā! Atstarojoša veste vispār ekstra! Nekas no tā var arī nebūt, bet nazaudējiet veselo saprātu un neesiet neredzams auto ceļā! Nobrauks!

no tāda dzirdu 16.oktobris 2020 14:29
0 1 Atbildēt

Autovadītājam ir tiesības izmantot ceļu un ir jāievēro noteikumi, tāpat kā pārējiem satiksmes dalībniekiem. Un nav tiesību sabraukt kā spaini jo varens autovadītājs ir tikai kamēr sēž auto. Izkāpj laukā un pats kļūst par staigājošu tomātu - pļurkt! - un paliek slapja vieta.

Rr19 17.oktobris 2020 10:24
1 0 Atbildēt

Neviens tīšām nevienam virsū nebrauc.

tu nesaproti 16.oktobris 2020 14:31
2 1 Atbildēt

autovadītajam ir tiesības izmantot ielu, bet nav tiesību atņemt šīs tiesības pārējiem satiksmes dalībniekiem - gājējiem un velobraucējiem.

Autovadītājs ir ceļa lietotājs, nevis noteikumu uzstādītājs - tas ir viss, kas Vernonam ir jāzin.

iciks 16.oktobris 2020 20:45
3 0 Atbildēt

Šitās akcijas ir klaji bezjēdzīgas. CSDD rīko tādas jau 20 gadus, ja ne vairāk un kas ir mainījies? Kā dzērāji bija pie stūres, tā arī ir un "vadītājs - izvadītājs" nelīdz.

650 17.oktobris 2020 2:19
0 0 Atbildēt

Par sevīm taču ik pa laikam jāatgādina.Vēlams kopā ar izpaveikto Varoņdarbu uzskaitījumu.Jo kā gan citādi Lohi uzzinās/atcerēsies par tā kantora esamību.Tas, ka savureiz paši cienījamie xperti un/vai atbildīgie paši (nu vismaz pieklājības pēc) varētu kko nofotografēt vai konstatēt- nu nee,tur mums bez eiropas un visas valsts atbalsta ar vienu pliku neapbruņotu aci nekādu cerību nav.Jā.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

 

Latvija/Lietuva 20.04.2024 - vai mūsējiem izdosies konkurēt ar šādām degvielas cenām? (+ FOTO) 49

Autovadītājs piefiksējis degvielas cenas vienā un tajā pašā dienā Latvijā un Lietuvā. Cenu starpība 23 un 24 centu apmērā par dīzeļdegvielu un benzīnu liek apšaubīt mūsu konkurētspēju un lozungus par atpalicības samazināšanu no kaimiņiem. Lasīt vairāk

 

Bricis: Bīstamība uz ceļiem saglabāsies līdz otrdienas rītam (+ VIDEO) 3

Bīstamība saglabājas ne tikai šodien, bet vēl līdz rītdienas rītam. Rīt pēcpusdienā temperatūra visā Latvijā pakāpsies virs nulles, ilgstošie nokrišņi beigsies, intervijā “Rīta Panorāmā” sacīja LTV laika ziņu redaktors Toms Bricis. Lasīt vairāk

 

Uzvaras visur, kur iespējams - Verstapens dominē Ķīnas Gran Prix

"Red Bull" pilots Makss Verstapens svētdien izcīnīja uzvaru Pirmās formulas (F-1) pasaules čempionāta sezonas piektā posma - Ķīnas "Grand Prix" - pamatsacensībās. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti