Latvijas Automoto biedrība (LAMB) sadarbībā ar Starptautisko Automobiļu federāciju (FIA) organizē satiksmes drošības akciju "Drošas ielas – tās ir manas tiesības"!
Akcijas mērķis ir pievērst atbildīgo amatpersonu uzmanību satiksmes drošības riskiem, ar kuriem savās ikdienas gaitās saskarās teju ikviens Latvijas iedzīvotājs. To vidū īpaša uzmanība tiks pievērsta nedrošām gājēju pārejām, skolu apkaimēm, bedrainiem ceļiem, veloceliņu trūkumam un velosipēdistiem grūti izbraucamiem ceļu posmiem, nepietiekamam ielu apgaismojumam, sliktai satiksmes infrastruktūrai, piemēram, sabiedriskā transporta pārsēšanās vietās, pārgalvīgai automašīnu vadīšanai un citiem satiksmes dalībnieku veselības un pat dzīvības apdraudējumiem.
LAMB akcija ir daļa no starptautiskās programmas "Šī ir mana iela" (#Thisismystreet), kuru kopā ar dažādu valstu un kontinentu autoklubiem organizē FIA. Sociālajos medijos tiks ievietotas satiksmes dalībnieku veidotas fotogrāfijas, kurās viņi brīdina par gājējiem, riteņbraucējiem, elektrisko skrejriteņu vadītājiem, autovadītājiem un citiem satiksmes dalībniekiem bīstamām vietām un aicina apdraudējumus nekavējoties novērst. Tāpat tiks sagatavoti un sociālajos tīklos ievietoti videoklipi, kuros amatpersonas un eksperti paudīs savu redzējumu un ierosinājumus par satiksmes drošības stiprināšanas veidiem. Katram iedzīvotājam, kuru neapmierina ceļu satiksme un infrastruktūras kvalitāte, ir iespēja izdrukāt īpašu akcijas plakātu LAMB mājas lapā, nofotografēties bīstamajā vietā un nosūtīt fotogrāfiju office@lamb.lv. Visas fotogrāfijas un satiksmes dalībnieku prasības, gan akcijas organizatoru veidotās, gan iedzīvotāju iesūtītās, tiks apkopotas un nosūtītas tām atbildīgajām amatpersonām, kuru uzdevumos ietilpst satiksmes drošības stiprināšana.
"Eiropas Savienības vidējais rādītājs, 51 ceļu satiksmes negadījumos bojāgājušais uz miljonu iedzīvotāju, slēpj būtiskas atšķirības starp dalībvalstīm. Lai gan atšķirības kopš 2000. gada ir ievērojami samazinājušās, ceļu satiksmes negadījumos bojāgājušo skaits valstī ar sliktākajiem rādītājiem joprojām ir četrreiz lielāks nekā valstī ar labākajiem rādītājiem, un Latvija diemžēl joprojām ir reitinga lejasdaļā," uzver akcijas organizators Latvijā, LAMB prezidents Juris Zvirbulis.
Vismazāk nāves gadījumi uz miljonu iedzīvotāju 2019. gadā bija Zviedrijā - 22, bet Īrijā - 29, savukārt 2019. gadā visaugstākie bojāgājušo skaita rādītāji bija Rumānijā - 96, Bulgārijā - 89 un Polijā - 77.
Latvijā 2019. gadā ceļu satiksmes negadījumos bojā gājuši 69 cilvēki uz miljonu iedzīvotāju, un tas ir vēsturiski zemākais rādītājs. Tomēr šis skaitlis ievērojami atpaliek no ES vidējā rādītāja – 51. Bojāgājušo skaits 2018. gadā palielinājās par 10 %, taču 2019. gadā samazinājās par 12 %. Ilgākā termiņā kopš 2010. gada šis skaits ir ievērojami samazinājies — par 39 %.
COVID – 19 pandēmija izmainīja pasauli un fokusēja uzmanību uz droši ielu un veselīgas vides akūtu nepieciešamību, uz līdztiesību dažādu satiksmes līdzekļu starpā, uz papildus veloceliņu un drošas gājēju infrastruktūras nepieciešamību.
LAMB uzskata, ka akcija "Drošas ielas – tās ir manas tiesības" būs nozīmīgs ieguldījums satiksmes drošības stiprināšanā Latvijā, un tajā varēs iesaistīties gan amatpersonas, gan nevalstisko organizāciju pārstāvji un eksperti, gan katrs sabiedrības pārstāvis.
Tas, ka LAMBs ko dara ir labi, cits jautājums, kas man pedējos gados rodas - kura NVO, biedrība. organizācija, utt. reāli aizstāv auto vaditājus ? kad tiek izdomāti jauni nodokļi..pret visādu eko sektantu un pilsēta "cilvēkiem" murgiem, utt ? LAMBs jau nu diemžēl tas nav, jo nav nekad nekas dzirdēts, ka šie mestos ceļā kārtējām muļķībām...
Nav jau tā, ka ielas ir nodotas autovadītāju izmantošanā ar mantošanas tiesībām. Ielas nav uzbūvētas par autovadītāju naudu, arī uzturēšana notiek no budžeta. No kurienes šis absurdais uzskaits, ka ielas ir autovadītāju privātīpašums, uz kura izmantošanu neviens cits nedrīkst pretendēt?
Redzi! Slikti ir nezināt, kā tiek veidots budžets un no kurienes tur parādās nauda. Budžetā ir ikgadējā transporta nodeva, kuru maksā tehniskās apskates laikā. Tā kā autovadītājiem ir pilnīgas tiesības to uzskatīt par savu, jo valstij ienākumu nav!!!
Es arī nesprotu, kāpēc velosipēdiem nav octa. Tas ir tāds pats transporta līzeklis kā auto un var nodarīt citiem skādi!!!
Tu tuču nedomā, ka ceļus būvē par transporta nodevas naudu? Tās naudas nepietiek pat tam, lai ārstētu cilvēkus kas saslimuši elpojot auto piegāzēto naudu. Un tu jūties par visu samaksājis? Tipa, še rublis un nesiet labākos vīnus kas jums ir)
Par velo OCTA pasaulē sen spriež un ir nonākuši pie secinājuma, ka velo nodarītā skāde, rēķinot pēc negadījumiem uz velosipēdistu skaitu, ir tik mikroskopiska salīdzinot ar auto nodarīto skādi, ka nav nekādas jēgas īstenot šo sistēmu.
Toties par degvielas nodokļiem : PVN + Akcīzes var apmaksāt visu "maternitātes, invaliditātes un slimību speciālo budžetu", kādus 650 miljonus gadā.
Visā pasaulē valsts baro budžetu no degvielas nodokļa - to var uzskatīt kā filtrējošo nodokli, jo ja degviela būtu ļoti lēta, tad transporta u.c. problēmas, ko izraisa auto plūsma, būtu daudz smagākas. Tāpēc ir loģika tajā, ka pieprasītam resursam liek lielu nodokli, jo valstij jau budžets ir jāpapaildina. Un lielāks budžets nozīmē lielākas iespējas uzlabot iedzīvotāju dzīvi.
Fufels...
Velo izraisītie negadījumi mēdz būt arī ļoti smagi.
Es pats esmu iekļuvis negadījumos, ko izrāsījis velosipēdists un gājējs. Abos gadījumos vainīgais protams aizlaidās. Par laimi šajos negadījumos cieta tikai "bleķi"
Runājot par to, ka "ļaunie autovadītāji" piesārņo gaisu. Reāli pastarpināti autotransportu izmanto ikviens (nu varbūt kāds kas dzīvo meža vidū un pīlnībā pārtiek no naturālās saimniecības) pat ja pats nebraukā ne ar mašīnu ne sabiedrisko transportu. Transports piegādā visu sākot no pārtikas uz veikaliem un kafejnīcām, beidzot ar celtniecības materiāliem un arī atved uz veikalu velosipēdu, lai kāds velopists varētu to nopirkt un tad aurot nelabā balsī, ka jālikvidē visas mašīnas.