Lai uzlabotu drošību uz ceļiem pilsētās, ir jāievieš Eiropas Savienības labā prakse 39

Bilbao pilsētā Spānijā visā pilsētā spēkā ātruma ierobežojums 30 km/h Foto: Ekrānbilde no Google.com/maps

SM | 27.aprīlis 2021 8:28

Lai gan kopumā ceļu satiksme Eiropas Savienībā (ES) ir drošāka nekā citur pasaulē, tomēr ceļu satiksmes drošības mērķi nav sasniegti un, lai novērstu dzīvību zaudēšanu uz Savienības ceļiem, ir jāievieš papildu pasākumi, īpaši pilsētās, secināts ES Ceļu drošības rezultātu konferencē.

Arī Latvijā ir jāveic papildu pasākumi, ieviešot ES labo pieredzi, tostarp arī plašākus braukšanas ātruma ierobežojumus pilsētās. Tāpat gada otrajā pusē Satiksmes ministrija plāno vērtēt ceļu satiksmes drošību pašvaldībās.

Eiropas Savienības (ES) Ceļu drošības rezultātu konferencē (Konferencē), kas notika tiešsaistē 20. aprīlī, tika skatīts Eiropas Komisijas ziņojums par situāciju ES ceļu satiksmes drošības jomā. Ziņojums parāda, ka kopumā situācija ES valstīs 2020. gadā, salīdzinot ar 2019. gadu, ir kopumā uzlabojusies un ceļu satiksmes negadījumos bojā gājušo skaits ir samazinājies par 17%. 2020. gadā dzīvību uz ES ceļiem zaudējuši 18000 cilvēku, kas ir par 4000 mazāk nekā 2019. gadā.

Laika posmā no 2010. gada līdz 2020. gadam uz ES ceļiem bojā gājušo skaits ir samazinājies par 36%, tādējādi uzstādītais kopīgais mērķis desmitgadei - samazinājums par 50% - nav sasniegts. Lai arī desmitgadē sasniegtais ir vērtējams kā labs rezultāts, dalībvalstīm jāturpina darbs, lai 2050. gadā sasniegtu kopīgo ES mērķi "Nulles vīzija" ("Vision Zero") – ceļu satiksmes negadījumos smagi ievainoto un bojāgājušo skaitu tiekties samazināt līdz nullei.  Vienlaikus, vērtējot globālā kontekstā, satiksme uz ES ceļiem ir droša. 2020. gadā pasaulē vidējais rādītājs bija 180 bojāgājušie ceļu satiksmes negadījums uz 1 miljonu iedzīvotāju, turpretī ES šis rādītājs bija ievērojami zemāks – 42 bojā gājušie uz 1 miljonu iedzīvotāju.

"Uzlabojumi ceļu satiksmes drošības jomā nav panākami uzreiz, tas ir mērķtiecīgs darbs ilgtermiņā. Pēdējo desmit gadu laikā ir izdevies samazināt uz ceļiem bojā gājušo skaitu par 35%. Vienlaikus, Latvijā 2020. gadā ceļu satiksmes negadījumos dzīvību zaudēja 139 cilvēki, kas ir par četriem vairāk nekā gadu iepriekš," komentē Satiksmes ministrijas Autoceļu infrastruktūras departamenta direktors Tālivaldis Vectirāns. "Mēs neesam sasnieguši uzstādītos mērķus, un ir jāievieš papildu pasākumi, kas dos iespēju glābt ceļu satiksmes dalībnieku dzīvības un pasargās no smagām traumām. Viens no efektīviem pasākumiem ir braukšanas ātruma samazināšana pilsētās līdz 30 km/h uz ielām, kur ir intensīva satiksme un tajā piedalās arī velosipēdi, elektroskrejriteņi u.t.t.," turpina Tālivaldis Vectirāns.

"Nulles vīzijas" plāns paredz būtiski tuvākajās desmitgadēs samazināt ceļu satiksmes negadījumos bojāgājušo un smagi ievainoto skaitu uz ES ceļiem. Lai šos mērķus sasniegtu, ir noteikti vienoti galvenie ceļu satiksmes drošības veiktspēju raksturojošie indikatori. "Esam uzsākuši darbu, lai savāktu visaptverošu informāciju, kas būs pamats, lai izstrādātu reālajai situācijai atbilstošu un efektīvāku ceļu satiksmes drošības politiku," komentē Tālivaldis Vectirāns.

Pašvaldībām ir nozīmīga loma ceļu satiksmes drošības uzlabošanā, jo aptuveni 38% bojā gājušo ceļu satiksmes negadījumos un 50% smagi cietušo no kopējā skaita ES attiecas uz pilsētām.

Gada otrajā pusē Satiksmes ministrija plāno vērtēt ceļu satiksmes drošību pašvaldībās, rīkojot konkursu, lai noteiktu ne tikai drošākās pašvaldības, bet arī tās, kur satiksmes dalībnieku drošībai ir jāievieš būtiski uzlabojumi. "Mūsuprāt, ir svarīgi saprast patiesos cēloņus, kāpēc konkrētajā pašvaldībā notiek ceļu satiksmes negadījumi.  Tāpēc plānojam veikt dažādu parametru apkopšanu un analīzi," papildina Tālivaldis Vectirāns. Plašāka informācija par šo pasākumu sekos.

Viens no pasākumiem satiksmes drošības uzlabošanai pašvaldībās, ko īsteno ES, ir konkurss pilsētām (The EU Urban Road Safety Award). Konkursa mērķis ir izcelt tās pašvaldības, kuru ieviestie pasākumi satiksmes drošības jomā ir devuši būtiskus uzlabojumus. 2020. gadā par uzvarētāju tika atzīta Bilbao, Spānija, kur visā pilsētā tika ieviests ātruma ierobežojums
30 km/h. No Latvijas konkursā piedalījās trīs pašvaldības – Ķekava, Liepāja un Saldus.

Konkurss tiek rīkots arī šogad, tāpēc aicinām Latvijas un pašvaldības, kas ieviesušas vērā ņemamus uzlabojumus ceļu satiksmes drošības jomā, pieteikties līdz 31.oktobrim.

 

 
Visi komentāri
 
Freijers 27.aprīlis 2021 9:23
6 2 Atbildēt

Tad visādas Siguldas, kur ir veloielas (bez neviena velo siltākā un šādā reāli "karstā" laikā arī protams arī) un visur citur, kur pēc iespējas grūtāk pārvietoties ar auto - tiks popularizēts

Hmm 27.aprīlis 2021 10:06
5 2 Atbildēt

Interesanti kàda tad bùtu tà eiropas labà prakse.Ievest melnos kuri grieź tentus utt.

iJuris 27.aprīlis 2021 10:17
5 2 Atbildēt

Vajadzētu papildus skaidrojumu, kas ir intensīva satiksme, daudz lēni braucoši auto, atsevišķi ātri braucoši, konkrēta auto caurlaidība joslas ietvaros? Neviens nezin pareizo atbildi...

Kādēļ nekur netiek runāts par transporta līdzekļu plūsmas intensitāti tāda kontekstā kā auto skaits 1h ietvaros. Un to cik liela caurlaidība būtu nepieciešama, lai nebūtu sastrēgumu.

Varbūt tāpēc ka visi ir par dumju lai tādas lietas runātu, tā tomēr ir specifiska nozare.

Visas ielas Rīgā, tai skaitā Viestura prospekts, Ulmaņa gatve, salu tilts, dienvidu tilts, Maskavas iela Rumbulā, oi, es noteikti vēl varu atrast. Visas vajag 30kmh. Jo mums ir jārūpējas par pašnāvniekiem.

Velosipēdisti uz dienvidu un salu tilta laikam nezin ka var nomirt.

darklight 27.aprīlis 2021 11:30
2 0 Atbildēt

Bildē ir Bilbao. Njā... Praktiski tas pats, kas Rīga...

A kas attiecas uz visādiem miestiem kā Sigulda, Zlēkas, Ugāle un tas zagļu perēklis pie jūras - tur var vispār ķieģeļus uz katra krustojuma salikt. Ar vienu nosacījumu: nedrīkst aiztikt maģistrālās, tranzīta ielas!

nure 27.aprīlis 2021 15:51
4 0 Atbildēt

tranzītam nav jāiet cauri pilsētai - tieši tik vienkārši.

tas, ka savulaik mājas būvēja abpus ceļam, nenozīmē ka tā jāturpina darīt. pilsētai jābūt nostāk no šosejas, vienā pusē, un tad neveidosies idiotismi kā Baltezerā, un daudz kur citur.

darklight 27.aprīlis 2021 17:21
6 0 Atbildēt

Nav jāiet. Bet iet. Tai skaitā cauri Rīgai. Es visu laiku to saku: izbūvējiet normālu apbraukšanu apkārt centram un tad taisiet ierobežojumus, kaut vai ar stumšanu lieciet tās mašīnas stumt cauri! Bet dotiet, bļin, alternetīvu!

anonimikis 27.aprīlis 2021 12:26
0 0 Atbildēt

Bilbao šis ātruma ierobežojums neattiecas uz visām ielām.

650 27.aprīlis 2021 13:21
6 2 Atbildēt

Redzēsiet,shitto meeslu izbīdīs un ieviesīs ka 2pirksus apkakkāt.Kāds arī Preemiju saņems un taa.

-ieteicams pieķerties ne tikai tiltiem, mums taču ir "pilsētas",kur 30km garumā ir viena/galvenā iela.Kāreiz tur tā ritīg iederētos tie 30km/h. Tas nekass, ka vadošie LOHI (vēl,pagaidām,un/vai,varbūt,iespējams) nav "passpējuši iedot"(komandu..) turpat atjaunot aizgājušogad atjaunoto gp marķējumu un izdarīt dažas citas "mazāk/svarīgas" gadiem apzelētas lietas.Pag,..

par ko 27.aprīlis 2021 15:07
0 6 Atbildēt

tāds apjukums un satraukums? pilsētā jūs vidējais ātrums arī nav lielāks par 30km/st ņemot vērā krustojumus un pašu veidotos korķus.

BRAUKT uz 30km/st ir daudz ātrāk un efektīvāk, nekā sēdēt korķī ar maksimālo atļauto 50-70km/st. Bet vai tad motorlohi to spēj uztvert, viņiem tikai spidometra bultiņa acīs un aizvainojums sirdī. Kā tā, nevar teorētiski braukt uz 70 pa pilsētu, ko nu.

darklight 27.aprīlis 2021 17:17
7 2 Atbildēt

Vai tu vispār zini, kas ir vidējais ātrums, ībli?

motor 27.aprīlis 2021 18:48
3 5 Atbildēt

spriežot pēc tavas reakcijas, esmu aizskāris sāpīgu tēmu.

vai esi tik nīgrs tāpēc, ka šodien pabraucu tev garām uz velo, kamēr tu agonēji ssastrēgumā ar teorētisko ātrumu 50+10 nejauši pa virsu?

darklight 27.aprīlis 2021 19:36
4 2 Atbildēt

Vispār nē. Šodien pa 12 minūtēm nokļuvu no Purvciema/ Pļavnieku robežas Čiekurkalnā. Tad 16 minūtēs Rūpniecības ielā. No turienes ~20 minūtēs atpakaļ Purvciemā/ Pļavniekos. Ļoti raiti. Žēl, ka nepiefiksēju vidējo ātrumu, gan jau ka kādi 30-40, un tas braucot pamatā ar +20. Pat negribu iedomāties, cik laika man šis maršruts prasītu, ja Vmax būtu 30 km/h. Tu tiešām nesaproti, ka tad vidējais vispār būtu tikai puse no tā?

28.aprīlis 2021 9:01
4 0 Atbildēt

nu, kādas divas dienas, ja ne trīs

Kāmis 27.aprīlis 2021 23:21
5 0 Atbildēt

Jā nu labi, ja tev nav nekādas teikšanas, citādāk tādus sūdus savārītu.

Tev taču vispār nav sajēgas, kā tas vidējais ātrums veidojas.

atkal 28.aprīlis 2021 8:59
4 4 Atbildēt

kārtējais motorists, kura prātam vidējais ātrums ir sarežģīta koncepcija un reiz to sapratis, uzskati ka tas pa spēkam tikai dažiem izredzētajiem?

Par ko man tiešām nav sajēgas - ko tu baidies nokavēt? tev ārsts pateica, ka atlicis pusgads un tagad tu visur skrien uz 120?

Kāmis 28.aprīlis 2021 9:56
5 2 Atbildēt

Kārtējais vegān gej hipsteris. Ir ļoti daudz cilvēku kuri ikdienā braukā darba darīšanās gan pa Rīgu, gan cauri tai!

Bet Tev, kā jau hipsterim šķiet, ka mšjas un produkti no zemes izdīkst...

P.s.

Kur es pieminēju 120km/h?

P.s.s.

Un kas tev traucē?

Ja jau tik ļoti besī "motoristi", ko tad Tu dari saitā ar nosaukumu iauto? Jeb Tev, kā jau neprašam visi, visur traucē?

Vai varbūt esi tik neaptēsts tusnis, ka uz velosipēda jau vairs nevari noturēties?

hm 28.aprīlis 2021 10:19
0 0 Atbildēt

Vai tad hipsteri nav tie, kas braukā nejēdzīgi lielos auto tur, kur bez tā var lieliski iztikt? Sēž korķos un gremo vegāniskos burgerus, uzdzerot diētisko koliņu jo dakteris piekodinājis - vēl pāris gadi tik laiskas dzīves un nebūs labi, draugi!

Kāmis 28.aprīlis 2021 13:13
0 0 Atbildēt

Nē hipsteru lielais vairums ir nabadzīgs. Viņi perk ričukus, iphonus un imacus kredītā, tādejādi cenšoties kompensēt savu smadzeņu un naudas trūkumu. Ir gatavi paciest neertu vienātrumu sūda ričuku, tikai tadēļ, ka tas izskatās "klasiski".

Ja hipsteris kaut kā tiek pie naudas, tad viss mainās un ričuks pūst kaut kur stūrī.

dumiķi 28.aprīlis 2021 13:57
0 2 Atbildēt

normāls vienātruma ričuks maksā dārgāk par tavu veco golfu)) reizes 2-3, es teiktu.

bet tu pērc sūda ričuku, kas izjūk pēc pāris dūšīgām braukšanas reizēm.

Kāmis 28.aprīlis 2021 22:23
1 0 Atbildēt

Ja, jā šo jau esmu dzirdējis, normāls velosipēds maksā tik un tik, nomierinies hipsterbomzi!

Ej labāk paņem kredītā kaut ko...

HaHa 28.aprīlis 2021 14:07
4 0 Atbildēt

Tipisks hipsters ar vienu rievu

Pērk sūda fiksīti,kas reāli ir aplasīts normāls velosipēds, par to pārmaksajot 5x un pērk 5 gadu līzingā. Par cik tam sūdam nav pieliktas bremzes, brēc ka vajag velojoslas un priekšroku velosipēdistiem, jo neprot braukt un nevar apstāties...

hihi 28.aprīlis 2021 14:42
3 3 Atbildēt

dumiķi, tu taču neesi ar velosipēdu braucis, bet esi salasījies kujņu kuru tagad lepni atgremo.

tas, ka tu lieto vārdu 'fiksītis' liecina ka tu esi 100x lielāks hipsters par jebkuru riteņbraucēju, kuri pasmejas par tiem, kas saka 'fiksītis' - ja gribi runāt par velo bez brīvrumbas, tad tā arī saki.

un ja savā mūžā neesi redzījis normālu velosipēdu - nespried pēc tiem sūdiem, ko tu sauc par fiksīšiem, domādams ka tas ir īsts velo, nevis pilnizmēra makets

vari lekties kā vien gribi, bet lietas notiek, pasaule mainās un pēc gadiem 5 tu atcerēsies kā reiz varēji braukt ar kūpošu vieglo cauri pilsētai kaut 2 stundas. izbaudi un atvadies, lai ir ko atcerēties

msh 28.aprīlis 2021 18:12
1 0 Atbildēt

Jā - un tu atkal pēc pieciem gadiem varēsi atcerēties ka reiz brauci ar nenormāli pārcenotu velosipēdu [kurš jau sen ir nosperts] un tagad nākas iet ar kājām, jo esošajā situācijā ričuku nevari atļauties un ja nopirktu, to nospertu...

felix65 27.aprīlis 2021 19:34
3 1 Atbildēt

Ssori! Kad mēs stājāmies ES, tā bija ekonomiska savienība. Kāda locekļa mums tagad jāpiemērojas visam, kas nav saistīts ar ekonomiku? Nigeriem, pideriem un pārējām ar ekonomiku nesaistītām lietām!

?? 28.aprīlis 2021 8:44
0 0 Atbildēt

Kāds tam sakars ar ES?

Tās ir vietējo jampampiņu izdarības...

?? 28.aprīlis 2021 9:01
5 5 Atbildēt

nu re, kārtējais motorists - tā steidzās, ka izlasīja rakstu un nesaprata, par ko tas ir.

msh 28.aprīlis 2021 18:13
0 0 Atbildēt

Tu kaut ko esi palaidis garām... Šādi teikt drīkst briti - tas ka mums dziedāja par ekonomikas tēmu pirms ceturtā gada referenduma neko nenozīmē - EEZ par EPSRS pārvērtās tālajā 1992. gadā...

?? 28.aprīlis 2021 9:49
3 3 Atbildēt

Kārtējais jampampiņs, kas tā steidzās, ka pat vārdu nenomainīja.

Eiropā tiek likts uzsvars, lai tiktu veidota DROŠA infrastruktūra, kur ir gan ātrgaitas ceļi ar atdalītām joslām un bez gājējiem, velosipēdistiem, gan vietējie celini.

Vietējie jampampiņi grib LĒNU satiksmi un ir visu sajaukuši kopā. Vienīgais ko var dzirdēt - samazināt ātrumu un prioritāti velo vietā un nevietā...

?? 28.aprīlis 2021 10:16
4 3 Atbildēt

Aizmirsu piebilst, ka Eiropā ir ATTĀLUMI un tiem atbilstoši AUTOBĀŅI, bet man liekas ka Rīgā ar tās niecīgajiem attālumiem arī vajag ātrgaitas ceļus. Jo katrs tusnis ierāpjas vismaz 8km.m. aizņemošā auto un dodas ceļā tai pat laikā, kad to dara pārējie tādi paši. Un tur nu mēs satiekamies - korķī. Man jau ir korķa draugi, vai jums ir? Kopā sēdēt korķī ir jautrāk!

Krotow 28.aprīlis 2021 12:59
3 0 Atbildēt

Tāpēc Rīgai arī vajag normālus apvedceļus - gan iekšējo gan ārējo. Un vienreiz uzbūvēt Ziemeļu šķērsojumu pāri Daugavai, lai ar auto mazāk pa centru mīcītos.

Kāmis 28.aprīlis 2021 13:15
4 2 Atbildēt

Necenties! Ricukistiem to nesaprast, viņiem nez kādēļ šķiet, ka visiem cilvēkiem darbs apgrozās posmā māja-birojs untml., tādēļ jau daudzi ir tādā šokā.

30 gadi 28.aprīlis 2021 14:00
0 0 Atbildēt

pagājuši un tā arī nekas liels no satiksmes infrastruktūras nav uzbūvēts.

tikai pāris bodes ar mazām stāvvietām, kurās apdauzīt sānus vidēji 10 gadus vecajiem auto.

tāds ir sausais atlikums.

ak jā, slavenais rabitaltics bez guļamvagoniem. un nāksies būvēt apvedceļu Baltezeram jo idioti savulaik uzbūvēja mājas tieši pie ceļa un citi idioti to pieļāva. Zajebotti excellento!

?? 28.aprīlis 2021 14:11
1 0 Atbildēt

Piekrītu ar vienu piebibldi -tie kas pieļāva nav idioti, bet gan nedaudz korumpēti...

Tā vispār ir mānija pa visu Latviju - uzbūvēt ciemu ap šoseju un tad bļaut, ka tā nav šoseja, bet dzīvojamā zona...

??(original) 28.aprīlis 2021 14:24
0 0 Atbildēt

Lūdzu nejaukt autobāni ar normālu, satiksmei drošu autoceļu, kur ir vismaz 2 joslas katrā virzienā, barjeras pa vidu un gājēju celiņš atdalīts no brauktuves. Tās būtu minimālās prasības priekš startptautiskajiem ceļiem, kur brauc fūres...

nebūs 28.aprīlis 2021 15:56
0 0 Atbildēt

valstī ar 1.5milj iedzīvotāju nebūs tādas ceļu infras kā valstī, kur tikai galvaspilsētā ir 4.5-6milj.

Ja nav tad nav 28.aprīlis 2021 16:35
1 0 Atbildēt

ciematam ar pārdesmit tūkstošiem iedzīvotāju nevajag arī velomaģistrāles. Laižam visus pa vienu taku un gājējs lec grāvī kad autiņš tuvojas.

Ja nopietni - skaidrs, ak visas šosejas uzreiz nepārbūvēs. Bet kad taisa rekonstrukciju vai būvē ko jaunu, jātaisa normāli nevi kā Tallinas šoseja vai Tīnūžu - Aizkraukles lauku taka...

msh 28.aprīlis 2021 18:16
0 0 Atbildēt

Vienīgais ko tīnūženei var pārmest - ka tā beidzas Koknesē, nevis pie Pļaviņām...

Gmxprodirsējs 28.aprīlis 2021 22:26
1 0 Atbildēt

Un ka tā ir projektēta, kā četru nevis divu joslu celš...

650 28.aprīlis 2021 22:47
1 0 Atbildēt

Pag, bet šī ievirze taču ideāli atbilst mūslaiku modei.Reku, kaut kādi te tilti (mums,iespējams,varbūt,joprojām esot..) pussabrukšanās periodā.Priekš kam remontēt, ja var vienkārši ierobežot piekļuvi tiem.Un/vai "trīs 1nā"- izstrādāt lietotnes un ieviest automatizētos attālinātās ciparvadības procesus.Lohiem ja ļoti vajag braukt uz/pa rīgu- ludzddzzu, kgi, piessakieties Bookla lietotnē.Nokavējāt pāris nanominūtes- nu tad sorrī, Draugi.Jā.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Mitsubishi piesaka Outlander PHEV jauno paaudzi

Japānas autobūves uzņēmums Mitsubishi publicējis pirmos attēlus ar jaunās paaudzes Outlander PHEV, kas savu pirmizrādi piedzīvos vēl līdz šī gada beigām. Lasīt vairāk

 

Ķīnā plūdi, bet Tesla tas neskādē (+ VIDEO) 7

Izskatās, ka elektromobilis ir viens no drošākajiem transportlīdzekļiem, ja runa ir par braukšanu pa dziļu ūdeni un cietu pamatu. Lasīt vairāk

 

"Nissan" finanšu gada pirmajā ceturksnī strādājis ar peļņu

Japānas autobūvnieks "Nissan" šī finanšu gada pirmajā ceturksnī, kas noslēdzās jūnija beigās, strādājis ar 114,5 miljardu jenu (880 miljonu eiro) peļņu salīdzinājumā ar 285,6 miljardu jenu zaudējumiem pagājušā finanšu gada pirmajā ceturksnī, liecina uzņēmuma pārskats. Lasīt vairāk

 

Vasaras braucieni ar elektrisko auto: karstums nav bieds ne pasažieriem, ne baterijai 6

Par vienu no būtiskākajiem elektromobiļu trūkumiem tiek uzskatīta gaisa temperatūras lielā ietekme uz to darbības efektivitāti. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti