Staķis apmierināts ar satiksmes mierināšanas un drošības pasākumiem Rīgā 29

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 22.jūlijs 2021 8:34

Rīgas mērs Mārtiņš Staķis (PP) ir apmierināts ar satiksmes mierināšanas pasākumiem un oāžu izvietošanu Rīgā.

Kopš jūnija Rīgas vēsturiskā centra ielās norisinās programmas "Rīgas vasara 2021" aktivitātes, kuru mērķis ir popularizēt un pakāpeniski ieviest satiksmes drošības uzlabošanas pasākumus Rīgas vēsturiskajā centrā, kā arī veidot papildu telpu iedzīvotāju iniciatīvām, uzņēmējdarbībai un kultūrai, aģentūru LETA informēja Rīgas domes Komunikācijas pārvaldē.

Projekta "Rīgas vasara 2021" aktivitātes norit Baznīcas, Miera, Vaļņu, Tērbatas ielās un Brīvības alejā iepretim Ministru Kabineta ēkai. Ielās izveidoti 13 krustojumu sašaurinājumi, kuros Baznīcas, Miera un Vaļņu ielās izvietoti puķu podi ar dažādiem augiem un novietoti soliņi. 

Savukārt Tērbatas ielā izvietoti tai īpaši radīti labiekārtojumi - ielu oāzes jeb parkleti. Ielās uzstādīti arī 15 jauni velostatīvi 120 velosipēdu novietošanai, kā arī patīkamas noskaņas radīšanai tiek izvietotas lampiņu virtenes.

Pirmie secinājumi un atsauksmes par labiekārtojumu un augiem Rīgas ielās liecinot, ka daļa no ieviestajiem risinājumiem būtu saglabājami arī pastāvīgi. Ielu oāzes jau no pirmās to ierīkošanas dienas esot ļoti plaši izmantotas, īpaši Vaļņu ielā.

"Mūsu mērķis ir padarīt Rīgu iedzīvotājiem un viesiem pievilcīgāku, tuvojoties Ziemeļeiropas galvaspilsētas standartam. Pateicoties satiksmes drošības uzlabošanas aktivitātēm, tajā skaitā šogad ierīkotajām zaļajām atpūtas zonām un drošības saliņām krustojumos, Rīgas centrs no "betona džungļiem" pamazām pārvēršas par pilsētniekiem un pilsētas viesiem draudzīgi, ērtu un drošu vietu," pauž Rīgas domes priekšsēdētājs Mārtiņš Staķis (PP).

Arī Rīgas centra attīstības biedrības pārstāvis Toms Krilovs norāda, ka ieviestie risinājumi lielākoties esot veiksmīgi. "Jau iepriekšējās domes sasaukumam vairākkārtīgi esam uzsvēruši, ka mums ir jāīsteno šādi, uz projektiem balstīti pagaidu risinājumi, jo tikai tā mēs sapratīsim, kas ir nepieciešams centra iedzīvotājiem un viesiem," sacīja Krilovs.

Viņaprāt, nākotnē būtu svarīgi sagatavot ilgtermiņa aktivitāšu plānu, piemēram, nosakot, kuras aktivitātes ir plānotas ilgtermiņā un atkārtosies katru gadu, lai vasaras ielu projektā iesaistītie ielu uzņēmēji varētu laicīgāk plānot savus resursus un labāk piemēroties izmaiņām.

Viena no mērķa grupām, kura īpaši atzinīgi novērtējot vasaras projekta laikā veiktās izmaiņas, esot ģimenes ar bērniem, īpaši izceļot uzlabojumus sarežģītā Artilērijas un Tērbatas ielu krustojuma šķērsošanā. "Satiksmesmierināšanas pasākumi ar krustojumu sašaurinājumiem un ātruma ierobežošanu ir mēģinājums sabalansēt visusatiksmes dalībnieku intereses un vajadzības. Rudenī tiks izvērtēts, kuras iniciatīvas tiek ieviestas pastāvīgi, kuras realizējamas vien pie tādām vērienīgām pārmaiņām kā ielu pārbūve," norāda Rīgas domes attīstības komitejas priekšsēdētāja Inese Andersone (JV).

Savukārt domes deputāte Justīne Panteļējeva (PP) akcentēja pieprasījumu pēc atpūtas vietām Miera ielā. Viņasprāt, pandēmija izgaismojusi publiskās ārtelpas nozīmi ikdienā. "Mēs redzam, ka tieši Miera ielā projektā ieviestās izmaiņas pozitīvi vērtē gan iedzīvotāji, gan uzņēmēji, tādēļ šobrīd esam uzsākuši darbu, lai meklētu pastāvīgus risinājumus gan satiksmes izmaiņām, gan labiekārtošanai," saka Panteļējeva.

Uz ielām atsevišķos posmos, kur iepriekš bija autostāvvietas, izvietotas ielu oāzes - ietves paplašinājumi, kas nodrošina vairāk vietas un ērtības cilvēkiem, kuri izmanto ielu. Šīs oāzes varēs izmantot katrs pilsētnieks un viesis.

Projekta "Rīgas vasara 2021" rezultāti tiks vērtēti rudenī, balsoties uz vasaras laikā veiktajiem pētījumiem un novērojumiem par ieviesto risinājumu ietekmi uz satiksmes mierināšanu Rīgas centra ielās.

LETA jau ziņoja, ka Rīgā vairākās ielās tiek ieviesti "satiksmes mierināšanas" pasākumi, lai varētu īstenot projektu "Rīgas vasara 2021".

Projekts izmaksās aptuveni vienu miljonu eiro. Vairāk nekā 500 000 eiro paredzēti ielu un apkaimju labiekārtošanai, bet aptuveni 400 000 eiro - dažādiem kultūras pasākumiem.

Plānots, ka projekts noslēgsies augusta beigās, septembra sākumā, taču visas vasaras garumā tiks vērtēta ieviesto risinājumu efektivitāte un lietderība, ņemot vērā iedzīvotāju atsauksmes un komentārus.

Viens no "Rīgas vasara 2021" mērķiem esot uzlabot gaisa kvalitāti un nākotnē Rīgas centrā veidot zemo emisiju zonas. Projekta laikā ar satiksmes organizācijas izmaiņām tiks mazināta tranzītsatiksme Tērbatas un Baznīcas ielās, kas jau vēsturiski Rīgā ir gājēju iecienīti maršruti.
 

 
29 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
WALA 22.jūlijs 2021 8:54
7 0 Atbildēt

Galvenais jau sev uzsist uz pleca, ja pēkšņi vairums uz velo uzsēstos, "puikam" nav ne jausmas kādas muļķības un haosu ir radījis.

Bet nu kamēr velo masa nav kritiska, tikmēr jau viss OK.

P.S. viesis Miera ielas oāzes izmantošanas gaitā vai nu būs ļoti " pārsteigts par to ka auto nav kur nogrūst ne tuvumā ne tālumā (nu vēl varētu pieņemt ka viesi iekš to Rīg tiek gaidīti ar kājām vai velo un mugursomām plecā), gan arī par to cik sūdīgi ir organizēta sabiedriskā transporta satiksme Rīgā. Miera iela ir staigāta pilnā tās garumā vairāk kā 10 gadus un tālāk līdz V-Rīgai un atpakaļ.

Vai nu tad Rīgas dome "sametas"ar ELKOR Brīvības ielā un uztaisa lielumlielu stāvlaukumu, vai arī beidz pļūtīt par viesu "gaidīšanu".

P.S. drīkst protams arī beidzot sākt domāt par sakarīgu Park& Ride infrastruktūru, jo sakarīgas vietas ir, tikai kā izskatās plānošanas un loģikas pirmklasniekiem ir vairāk.

mnde 22.jūlijs 2021 8:56
5 2 Atbildēt

Sabiedriskās tualetes vēljoprojām katastrofāli trūkst. Tās padara vides pieejamību daudz reālāku kā soliņi...

Precīzāk 22.jūlijs 2021 12:53
5 1 Atbildēt

Precīzāk - Staķis pašapmierinājies...

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Izdosies vai nē? - šķērsot upi pa gājēju iekaramo tiltu (+ VIDEO) 9

Kādam furgona vadītājam Krievijā iešaujas prātā "ģeniāla doma". Lasīt vairāk

 

Baltkrievi ražos elektrisku mikroauto, ko cer pārdot arī Krievijā. 17

Baltkrievijas jaunuzņēmums Sidus izstrādājis 2,25 m garu elektriskās piedziņas automobili, ko cer eksportēt arī uz daudz plašāko Krievijas tirgu. Lasīt vairāk

 

Griežas tur, kur zīmes to neatļauj (+ VIDEO) 11

Sieviete ar Toyota markas automobili mēģina nogriezties pa kreisi ignorējot CSN un izraisa sadursmi ar pretimbraucošo Volvo. Lasīt vairāk

 

Mercedes-Benz plāno līdz 2030. gadam pilnībā pāriet uz elektroautomobiļu ražošanu

“Daimler AG” un “Mercedes-Benz AG” līdz šīs desmitgades beigām tirgos, kur tas iespējams, plāno pilnībā pāriet uz elektroautomašīnu piedāvājumu. 2022. gadā ar akumulatoru darbināmi modeļi tiks piedāvāti visos koncerna pārstāvētajos segmentos. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti