Staķis apmierināts ar satiksmes mierināšanas un drošības pasākumiem Rīgā 29

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 22.jūlijs 2021 8:34

Rīgas mērs Mārtiņš Staķis (PP) ir apmierināts ar satiksmes mierināšanas pasākumiem un oāžu izvietošanu Rīgā.

Kopš jūnija Rīgas vēsturiskā centra ielās norisinās programmas "Rīgas vasara 2021" aktivitātes, kuru mērķis ir popularizēt un pakāpeniski ieviest satiksmes drošības uzlabošanas pasākumus Rīgas vēsturiskajā centrā, kā arī veidot papildu telpu iedzīvotāju iniciatīvām, uzņēmējdarbībai un kultūrai, aģentūru LETA informēja Rīgas domes Komunikācijas pārvaldē.

Projekta "Rīgas vasara 2021" aktivitātes norit Baznīcas, Miera, Vaļņu, Tērbatas ielās un Brīvības alejā iepretim Ministru Kabineta ēkai. Ielās izveidoti 13 krustojumu sašaurinājumi, kuros Baznīcas, Miera un Vaļņu ielās izvietoti puķu podi ar dažādiem augiem un novietoti soliņi. 

Savukārt Tērbatas ielā izvietoti tai īpaši radīti labiekārtojumi - ielu oāzes jeb parkleti. Ielās uzstādīti arī 15 jauni velostatīvi 120 velosipēdu novietošanai, kā arī patīkamas noskaņas radīšanai tiek izvietotas lampiņu virtenes.

Pirmie secinājumi un atsauksmes par labiekārtojumu un augiem Rīgas ielās liecinot, ka daļa no ieviestajiem risinājumiem būtu saglabājami arī pastāvīgi. Ielu oāzes jau no pirmās to ierīkošanas dienas esot ļoti plaši izmantotas, īpaši Vaļņu ielā.

"Mūsu mērķis ir padarīt Rīgu iedzīvotājiem un viesiem pievilcīgāku, tuvojoties Ziemeļeiropas galvaspilsētas standartam. Pateicoties satiksmes drošības uzlabošanas aktivitātēm, tajā skaitā šogad ierīkotajām zaļajām atpūtas zonām un drošības saliņām krustojumos, Rīgas centrs no "betona džungļiem" pamazām pārvēršas par pilsētniekiem un pilsētas viesiem draudzīgi, ērtu un drošu vietu," pauž Rīgas domes priekšsēdētājs Mārtiņš Staķis (PP).

Arī Rīgas centra attīstības biedrības pārstāvis Toms Krilovs norāda, ka ieviestie risinājumi lielākoties esot veiksmīgi. "Jau iepriekšējās domes sasaukumam vairākkārtīgi esam uzsvēruši, ka mums ir jāīsteno šādi, uz projektiem balstīti pagaidu risinājumi, jo tikai tā mēs sapratīsim, kas ir nepieciešams centra iedzīvotājiem un viesiem," sacīja Krilovs.

Viņaprāt, nākotnē būtu svarīgi sagatavot ilgtermiņa aktivitāšu plānu, piemēram, nosakot, kuras aktivitātes ir plānotas ilgtermiņā un atkārtosies katru gadu, lai vasaras ielu projektā iesaistītie ielu uzņēmēji varētu laicīgāk plānot savus resursus un labāk piemēroties izmaiņām.

Viena no mērķa grupām, kura īpaši atzinīgi novērtējot vasaras projekta laikā veiktās izmaiņas, esot ģimenes ar bērniem, īpaši izceļot uzlabojumus sarežģītā Artilērijas un Tērbatas ielu krustojuma šķērsošanā. "Satiksmesmierināšanas pasākumi ar krustojumu sašaurinājumiem un ātruma ierobežošanu ir mēģinājums sabalansēt visusatiksmes dalībnieku intereses un vajadzības. Rudenī tiks izvērtēts, kuras iniciatīvas tiek ieviestas pastāvīgi, kuras realizējamas vien pie tādām vērienīgām pārmaiņām kā ielu pārbūve," norāda Rīgas domes attīstības komitejas priekšsēdētāja Inese Andersone (JV).

Savukārt domes deputāte Justīne Panteļējeva (PP) akcentēja pieprasījumu pēc atpūtas vietām Miera ielā. Viņasprāt, pandēmija izgaismojusi publiskās ārtelpas nozīmi ikdienā. "Mēs redzam, ka tieši Miera ielā projektā ieviestās izmaiņas pozitīvi vērtē gan iedzīvotāji, gan uzņēmēji, tādēļ šobrīd esam uzsākuši darbu, lai meklētu pastāvīgus risinājumus gan satiksmes izmaiņām, gan labiekārtošanai," saka Panteļējeva.

Uz ielām atsevišķos posmos, kur iepriekš bija autostāvvietas, izvietotas ielu oāzes - ietves paplašinājumi, kas nodrošina vairāk vietas un ērtības cilvēkiem, kuri izmanto ielu. Šīs oāzes varēs izmantot katrs pilsētnieks un viesis.

Projekta "Rīgas vasara 2021" rezultāti tiks vērtēti rudenī, balsoties uz vasaras laikā veiktajiem pētījumiem un novērojumiem par ieviesto risinājumu ietekmi uz satiksmes mierināšanu Rīgas centra ielās.

LETA jau ziņoja, ka Rīgā vairākās ielās tiek ieviesti "satiksmes mierināšanas" pasākumi, lai varētu īstenot projektu "Rīgas vasara 2021".

Projekts izmaksās aptuveni vienu miljonu eiro. Vairāk nekā 500 000 eiro paredzēti ielu un apkaimju labiekārtošanai, bet aptuveni 400 000 eiro - dažādiem kultūras pasākumiem.

Plānots, ka projekts noslēgsies augusta beigās, septembra sākumā, taču visas vasaras garumā tiks vērtēta ieviesto risinājumu efektivitāte un lietderība, ņemot vērā iedzīvotāju atsauksmes un komentārus.

Viens no "Rīgas vasara 2021" mērķiem esot uzlabot gaisa kvalitāti un nākotnē Rīgas centrā veidot zemo emisiju zonas. Projekta laikā ar satiksmes organizācijas izmaiņām tiks mazināta tranzītsatiksme Tērbatas un Baznīcas ielās, kas jau vēsturiski Rīgā ir gājēju iecienīti maršruti.
 

 
Visi komentāri
 
WALA 22.jūlijs 2021 8:54
8 0 Atbildēt

Galvenais jau sev uzsist uz pleca, ja pēkšņi vairums uz velo uzsēstos, "puikam" nav ne jausmas kādas muļķības un haosu ir radījis.

Bet nu kamēr velo masa nav kritiska, tikmēr jau viss OK.

P.S. viesis Miera ielas oāzes izmantošanas gaitā vai nu būs ļoti " pārsteigts par to ka auto nav kur nogrūst ne tuvumā ne tālumā (nu vēl varētu pieņemt ka viesi iekš to Rīg tiek gaidīti ar kājām vai velo un mugursomām plecā), gan arī par to cik sūdīgi ir organizēta sabiedriskā transporta satiksme Rīgā. Miera iela ir staigāta pilnā tās garumā vairāk kā 10 gadus un tālāk līdz V-Rīgai un atpakaļ.

Vai nu tad Rīgas dome "sametas"ar ELKOR Brīvības ielā un uztaisa lielumlielu stāvlaukumu, vai arī beidz pļūtīt par viesu "gaidīšanu".

P.S. drīkst protams arī beidzot sākt domāt par sakarīgu Park& Ride infrastruktūru, jo sakarīgas vietas ir, tikai kā izskatās plānošanas un loģikas pirmklasniekiem ir vairāk.

mnde 22.jūlijs 2021 9:00
4 0 Atbildēt

Vēl visai jocīgi izklausās argumenti par uzņēmējdarbības veicināšanu, kaut tajā pat laikā TV skaidri un gaiši tika apgalvots, ka uzņēmējiem nāksies aiziet. Tas bija par Bruiņinieku ielu. Tad kā - uzņēmēji ir gaidīi vai tikai specifiski uzņēmēji tiek gaidīi un pārējiem ir jātinās aiz "101. kilometra"?

Un vēl - Kaut kā nekādu mega uzņēmējdarbības eksploziju neesmu pamanījis pie ilgus gadus eksistējošajiem veloceļiem. Skolas iela nu neizskatās baigi uzņēmēju iemīļota, kaut veloceļš tur ir sen.

WALA 22.jūlijs 2021 11:00
3 1 Atbildēt

Uzņēmējdarbība attīstībai vajadzīgas minimums 3 lietas -

1. cilvēku vēlme pirkt uzņēmēja produktu

2. ērtas telpas binznesam vajadzīgajā apjomā

3. ar iepsējamiem ieņēmumiem sabalansēti izdevumi par telpu nomu

Tā kā telpas Rīgā maksā lielas naudas summas, tad ir nepieciešams klientu pieplūdums un preču apgrozījums. Cik ir tādu uzņēmēju kuriem ir tāds produkts kurš rada lielu apgrozījumu un kuram būt nepieciešamas telpas Rīgā ???

Ēdināšana, pārtika un iespējams apģērbi un apavi ( kaut arī tie jau ir tiešsaistē pērkami tīri OK). Cik no tiem ir spējīgi izturēt konkurenci vienā un tajā pašā produktu nišā atrodoties "blakus durvīs" + konkurēt ar lielveikaliem ???

Ak jā un vēl "mīļākā pēdējā nagla zārkā" , jeb Covid ierobežojumi ...

eidis 22.jūlijs 2021 13:42
0 0 Atbildēt

Apģērbiem vēl brītiņu atpakaļ stāvēja rindas. Reserved un New Yorker durvīs dirnēja vesela kaudze gados diezgan jaunu cilvēku.

Bet 1-2-3 nav tas. Čaka ielā viss šis bija, bet tā bija tranzīta iela un bizness nīka nost. Kur ar lielveikaliem tie konkurēt var pavisam viegli - tu acīmredzot nezini cik maksā telpas lielveikalos. Un kādi apmaksas nosacījumi.

Līdz ar to dabonot gājējus uz ielas, bizness diezgan droši varētu arī aiziet. Papildus ir visādas pircēju grupas, kuriem lielveikali neder:

- gadījuma rakstura pircēji;

- lielveikalu nīdēji;

- centra hipsteri bez auto;

- tūristi.

Man liekas pat diezgan cerīgi. Neapcerot piedāvātāju skaitu. To lai regulē brīvais tirgus

... 22.jūlijs 2021 13:48
3 0 Atbildēt

Apģērbiem stāvēja rindas, jo atļāva darboties tikai dažiem veikaliem pilsētas centrā.

Tas protams, ka būtu biznesa plāns staķa stilā - aizklapēt visus lielveikalus un ēstuves ārpus centra, lai visi kāpj uz velo un minas uz pilsētas centru iepirkties....

WALA 22.jūlijs 2021 14:05
2 0 Atbildēt

NU es sevi nespēju iedomāties vilkties pa teiksim Čaka (vai jebkuru citu) ielu lai sameklētu kaut ko man vajag no tupelēm vai apģērba. Viens protams ka man vispār absolūti riebjas iepirkties, nelaime gan tāda ka ērtas tupeles un džinsas es īsti tiešsaistē bez mērīšanas nopirkt nevaru.

Lielveikalos ir gan kur nolikt savu auto, gan gaiss kondicionēts, gan var kādu ķinīti noskatīties pie "vienām sāpēm", ārā kafejnīcas - ir dažas kuras mēdzu lietot, bet tās ar jauno "pilsētas" koncepciju nav vispār pat tuvu stāvošas. Īsumā es pat nezinu vai var atrast ko tādu lai es pat braucot ar velo, pa ceļam tur regulāri gribētu apstāties un kaut ko nopirkt.

Pirkumi kas man nāk prātā ko esmu izveicis Čaka un tuvējās ielās- vairāks ASSA slēdznes no viņu servisa, kuras var slēgt ar vienu un to pašu atslēgu, karogi mastam ( vējā un saulē baigi ātri sāk spuroties), skrituļslidas bērnam ( sieva palūdza savākt pa ceļam), deju čības bērnam, un man viarāk nekas nenāk prātā ko es būtu kādā no šim ielām pircis pēdējā laikā.

eidis 22.jūlijs 2021 15:16
0 0 Atbildēt

Jau teicu - tie īpatņi ir dažādi. Man riebjas lielveikali, bet es esmu jau 10+ gadus uzsitis roku pirkt tiešsaistē. Tupeles un džinsi sanāk gan ērti, gan lēti, gan kvalitatīvi, gan ievērojami ātrāk kā veikalā. Nekļūdos diezgan sen jau . Izņemot kad negaidīti biju uzresnējis...

Bet jā - ir diezgan daudz publikas, kas izklaidējas ar casual shopping un tad centra veikalu ielas ir pat ļoti ok. Lielveikals ir pārāk koncentrēts un vienmuļš (piedāvājums visos ir gandrīz vienāds).

Es arī īsti nesaprotu kāpēc tu regulāri ar velo gribētu ko nopirkt? Ja tu ar velo apbrauktu centra veikaliņus lielveikalu vietā un nopirktu savas tupeles un džinsus, tas būtu tieši tas ko Staķis stutē.

+ visdrīzāk tu vinnētu 1. riepas izmērā; 2. cenā; 3. dažādībā.

WALA 22.jūlijs 2021 16:24
0 0 Atbildēt

riepas izmēru tas pagaidām vēl nemainītu, jo jau pamēram 20 + gadus ielienu tā paša apkārtmēra džinsos no Levi's, bet problēma ir ar modeļiem, viss kas skaitas moderns un ciskās šaurs - man nekad šo 20 + gadu laikā nav derējis, ja vien pamatsastāvdaļa nav kaut kas līdzīgs elastānam ( kaut kāds vienas man liekas tādas bija). Tādas nu manas "vēsturiski" sportiskās nodarbības ir bijušas, ka augšstilbu muskuļi ( vai murskuļi, ja kādam tā škiet jautrāk ) maz kur ietilpst, īpaši jautri ir ar uzvalkiem.

jptvm! 22.jūlijs 2021 16:40
0 0 Atbildēt

Beigās izrādīsies, ka bij. trekists - pofig velo vai slidas. Tiem kājas ir vot, tieši tādas.

... 22.jūlijs 2021 15:44
1 0 Atbildēt

Hmm un kas tad tajos centra veikalos ir tik unikāls? Tavi pieminētie Reserved un New Yorker ir tie paši kas lielveikalos. Vēl centrā ir vesels lērums humpalu bodes. Bet OK, mani apģērbu veikali interesē reti un iepirkties neciešu...

Bet tā reāli tās dažas unikālās lietas kuru dēl nākas apmeklēt centru paciešu kā sodu un labprātāk centru neapmeklēju vispār. Principā manis pēc centrs turpināt degradēties un iznīkt. Ceru ka specifiskie veikaliņi un pakalpojumu sniedzēji pieņems saprātīgu lēmumu un pārvāksies uz vietām kas ir pircējiem draudzīgākas...

WALA 22.jūlijs 2021 14:07
0 0 Atbildēt

T.i. ar domu pēdējo 5 gadu laikā.

mnde 22.jūlijs 2021 8:56
5 2 Atbildēt

Sabiedriskās tualetes vēljoprojām katastrofāli trūkst. Tās padara vides pieejamību daudz reālāku kā soliņi...

gunbox 22.jūlijs 2021 9:39
3 2 Atbildēt

Nedomāju, ka Staķis ir likumīgā ceļā dabūjis braukšanas apliecību. Un ko gan viņš citu varētu teikt, kad otkati kaut kā jānoslēpj.

Palaidniex 22.jūlijs 2021 11:31
2 1 Atbildēt

Baumo, ka viņa ģimenē esot bijuši traģiski notiukumi - CSNg ar bojā gājušiem gājējiem.

Tā kā tās ir baumas - neapgalvoju, kā tā tas ir, bet ja izrādās patiesība - tas daudz ko izskaidro, bet neattaisno viņa rīcību.

eidis 22.jūlijs 2021 13:44
2 2 Atbildēt

Šie pasākumi nav Staķa nopelns - virziens iecerēts jau sen, realizāciju sāka jau pie Ušakova.

Vernons 23.jūlijs 2021 13:12
1 0 Atbildēt

Notrieca četrus ģimes locekļus Dzintaros novietā šķērsojot četru joslu ielu!

Stabiņu mazgātājs 22.jūlijs 2021 9:41
5 0 Atbildēt

Kā nu ne, normāls piķis par stabiņu mazgāšanu ienāk!

Es arī viņa vietā būtu apmierināts!

650 22.jūlijs 2021 15:39
1 2 Atbildēt

-pag, vēl jau vajadzēs ieziepēt un/vai lubricēt

iciks 22.jūlijs 2021 10:14
2 2 Atbildēt

Ja reiz viņa valdīšanas laikā tie pasākumi ir tapuši, viņš būtu dumjš, ja teiktu, ka nekas nav izdevies.

Staķim-mierinātājam 22.jūlijs 2021 12:41
3 0 Atbildēt

Klau, satiksmi centrā var nomierināt arī bez izdevumiem - uzlikt zīmi "Zona 30". Neviens neskrien, izņemot pirmos 30 kas samaksā maksimālos sodus, nevajag stabiņus, tauta necepās par tiem un viss ir mierīgi. Tāpat centrā satiksme ir lēna, nu tad būtu lēna jau likumīgi.

Staķis 22.jūlijs 2021 17:00
3 1 Atbildēt

Ja es visā Rīgā salikšu zīmes "Dzīvojamā" zona, tad kā es pelnīšu piķi ar stabiņu mazgāšanu!?

Precīzāk 22.jūlijs 2021 12:53
6 1 Atbildēt

Precīzāk - Staķis pašapmierinājies...

650 22.jūlijs 2021 15:36
3 0 Atbildēt

Uzņēmēji=Lohi.Viņus vajg mierināāāt visos galos un veidos.Jāāā.

Uzņēmējs 22.jūlijs 2021 16:19
0 0 Atbildēt

Nu nevajag te mūs pataisīt par ieņēmējiem un translēt savas seksuālās fantāzijas. Ej, dari, baudi. NU tak pietiek par tiem stabiņiem izdvest saldsērīgi-vuāristiskus komentārus.

650 22.jūlijs 2021 16:25
0 0 Atbildēt

-jā, visnotaļ pareizi, neņem galvā,labāk paņem aizvaigā..varbūt lietotājvārdu atcerēsies,noderēs Pastāvīgā Viedokļa izteikšanai

Lietotājvārds 22.jūlijs 2021 16:38
0 0 Atbildēt

Visnotaļ pareizi - lai iet konts 650aizvaiga

Iesaku fiksi reģistrēt pirms manis, lai pēc tam nav jāizjūt nožēla.

650 22.jūlijs 2021 16:41
0 0 Atbildēt

-nu tad tak plašāku muti un uz priekšu, meeesl..

imzz 23.jūlijs 2021 12:19
0 0 Atbildēt

ielu projektā iesaistītie "ielu uzņēmēji" ( nevis projektā iesaistīto ielu uzņēmēji ).

Es ieteiktu pievērst uzmanību definīcijai "ielu uzņēmēji" , piem. tie , kuri tirgo saldējumu, limonādi vai spēlē kādu mūzikas instrumentu ar blakus novietotu atvērtu šī instrumenta kasti, viņu peļņa tiešām varētu nozīmīgi pieaugt ;)

... 23.jūlijs 2021 14:54
0 0 Atbildēt

Ja pieaugs no 0 uz 50centiem, procentuāli pieaugums būs bezgalīgs...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 9

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

Šajā pavasarī 11 Latvijas pilsētās atgriežas vides akcija "Dod riepām otru dzīvi" 6

Ar pavasara un siltā laika tuvošanos tiek aktualizēti auto īpašnieku jautājumi – kur likt vecās riepas un kas ir videi draudzīgākais veids, kā tās utilizēt? Lasīt vairāk

 

“Eurofighter” iznīcinātāji bāzējas Latvijā (+ VIDEO) 3

Pieci Vācijas “Eirofighter” iznīcinātāji, katrs 100 miljonu eiro vērtībā, un vairāki simti karavīru NATO Baltijas gaisa telpas patrulēšanas misijā līdz šā gada nogalei bāzēsies Latvijas gaisa spēku bāzē Lielvārdē. Lasīt vairāk

 

Jaunā Škoda Octavia stājas uz konveijera

Pagājušajā nedēļā Čehijā tika uzsākta modernizētās Škoda Octavia ražošanu. Modelis būs pieejams ar plašu dzinēju klāstu, ieskaitot elektrificētās mild-hybrid versijas. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti