Ceļu satiksmes drošības padomē secina - satiksmes drošība saistīta ar tās dalībnieku kultūru un savstarpējo cieņu 10

 

Ilustratīvs attēls Foto: Pexels.com

SM | 18.februāris 2022 10:42

Ceļu satiksmes drošības padomes (CSDP) 16. februāra sēdē iepazinās ar 2021. gada ceļu satiksmes drošības statistiku un secinājumiem, kā arī uzklausīja Rīgas pilsētas redzējumu par ceļu satiksmes drošības izaicinājumiem Rīgā. Tāpat CSDP atbalstīja šogad plānotos pasākumus ceļu satiksmes drošības jomā.

Satiksmes ministrs Tālis Linkaits uzsver, ka "sadarbība šādā formātā starp Satiksmes un Iekšlietu ministrijas institūcijām ir ļoti būtiska, tāpat svarīgi iesaistīt pilsētu pašvaldības ceļu satiksmes negadījumu statistikas analīzē un lēmumu pieņemšanā par satiksmes drošības uzlabošanas pasākumiem. Tikai tā, visām pusēm sadarbojoties un strādājot kopīgi vienam mērķim, ir iespējams uzlabot ceļu satiksmes drošību gan uz valsts autoceļiem, gan apdzīvotās vietās, lai īstenotu Latvijas apņemšanos tuvākajos desmit gados būtiski samazināt ceļu satiksmes negadījumos bojāgājušo un smagi ievainoto personu skaitu."

To paredz deklarācija "ANO desmitgades rīcības plāns ceļu satiksmes drošībai 2021. – 2030. gadam." Deklarācijā dalībvalstis tiek aicinātas turpināt darbību visos ceļu satiksmes drošības jautājumos, tostarp attiecībā uz Ilgtspējīgas attīstības mērķi Nr. 3.6. – "uz pusi samazināt ceļu satiksmes negadījumos bojāgājušo un ievainoto skaitu pasaulē."

Valsts policijas Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieks Juris Jančevskis informēja par ceļu satiksmes drošības statistiku, norādot, ka 2021. gadā negadījumu skaits – kopumā uz ceļiem un pilsētās - ir pieaudzis, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, arī bojāgājušo skaits ir palielinājies un sasniedzis 146 (2020. gadā - 140). CSDP sēdes dalībnieki atbalstīja nepieciešamību palielināt atbildību par braukšanu dzērumā. Tāpat sēdes dalībnieki bija vienisprātis, ka līdz ar elektroskrejriteņu skaita pieaugumu ir nepieciešams vairāk skaidrot par elektroskrejriteņu drošu iekļaušanos satiksmē, tostarp, respektējot gājējus.

VSIA "Latvijas Valsts ceļi" valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Lazdovskis ziņoja par ceļu satiksmes drošību no infrastruktūras viedokļa. Lazdovskis norādīja, ka 2021. gadā negadījumu skaits uz valsts ceļiem ir nedaudz samazinājies - 92 (2020. gadā 96). Analizējot negadījumu iemeslus, 17 gadījumos tika identificēta infrastruktūras ietekme. LVC pārstāvis uzsvēra un uzskatāmi parādīja arī vairākus piemērus, ka atsevišķos gadījumos labus ceļus satiksmes dalībnieki bezatbildīgi mēdz arī izmantot kā iespēju pārbaudīt savu automašīnu tehniskās iespējas. Pērn ceļu satiksmes negadījumi biežāk ir notikuši uz ceļiem ar salīdzinoši mazāku satiksmes intensitāti vasarā un dienas gaišajā laikā, kas norāda uz tiešu saistību ar ātrumu pārsniegšanu. LVC kā būtisku iemeslu negadījumu skaitam atzīst arī cilvēku savstarpējo attieksmi vienam pret otru, kā arī ātruma pārsniegšanu un retāk arī sēšanos pie automašīnas stūres alkohola reibumā.

Rīgas domes priekšsēdētājs Mārtiņš Staķis CSDP sēdes dalībniekus iepazīstināja ar ceļu satiksmes drošības situāciju Rīgā – izaicinājumiem, turpmākajiem rīcības virzieniem un nepieciešamo finansiālo atbalstu satiksmes drošības uzlabošanai Rīgā.

VAS "Ceļu satiksmes drošības direkcija" valdes loceklis Aivars Aksenoks informēja par ceļu satiksmes drošības būtisko veiktspējas indikatoru statistikas datu ievākšanas projekta rezultātiem. Projektā apkopotie dati dod iespēju labāk izprast un izvērtēt riskus, kuru dēļ iet bojā cilvēki. Projekta gaitā tika veikti vairāk nekā 37 000 novērojumi, lai iegūtu informāciju par drošības jostu, drošības aizsargķiveru pareizu izmantošanu un autovadītāju mobilo ierīču lietošanu pie stūres satiksmes gaitā. Pētījuma rezultāti liecina, ka  aizsargķiveres, braucot ārpus pilsētas robežām, motobraucēju un mopēdistu lietotāju vidū tiek izmantotas gandrīz vienmēr, taču pilsētās novēroto elektroskrejriteņu vadītāju, tai skaitā bērnu aizsargķiveru lietošana, ir katastrofāli zema. Pētījumā iegūtie novērojumi norāda, ka 8-10% autobraucēju nelieto drošības jostas. Pētījums rāda, ka kopumā tikai 62% autovadītāju, pārvadājot bērnus, lieto bērnu sēdeklīšus. Savukārt apmēram 9% autovadītāju lieto mobilās ierīces, braucot pie stūres. Pētījums norāda, ka tikai 29% ārpus pilsētas un 41% pilsētā vieglo automašīnu vadītāji ievēro atļauto braukšanas ātrumu. Sēdes dalībnieki bija vienisprātis, ka šie dati parāda, cik bezatbildīgi izturamies pret savu un citu drošību. 

CSDP padome šogad atbalstīja gan informatīvās kampaņas, gan pasākumus ceļu satiksmes negadījumu novēršanai un profilaksei 2022. gadā – kopumā 34 pasākumus, kuru kopējā summa ir 1,9 miljonie eiro.

Padomes sēdi vadīja satiksmes ministrs Tālis Linkaits un iekšlietu ministre Marija Golubeva. Diskusijā piedalījās Satiksmes ministrijas, Iekšlietu ministrijas, CSDD, VSIA "Latvijas Valsts ceļi", Valsts policijas pārstāvji, kā arī citi sadarbības partneri un nevalstiskās organizācijas.

 
Visi komentāri
 
anonimikis 18.februāris 2022 13:07
6 4 Atbildēt

Jālikvidē brīdinājums kā soda veids par ātruma pārsniegšanu apdzīvotajās vietās. tas ļaus efektīvāk izmantot pārvietojamos fotoradarus un samazināt pārkāpumu apjomu.

WALA 18.februāris 2022 13:11
0 0 Atbildēt

Optimists ...

reku 18.februāris 2022 13:50
2 0 Atbildēt

30 gadi bija vajadzīgi lai secinātu.Tas ir ātri.Domāju jautājumi nav cik šauras pierītes sēž tajā padomē.

anoagask 18.februāris 2022 14:21
4 0 Atbildēt

ziloni istabā neviens nepieminēja - absolūts noteikumu kontroles deficīts.

policistu nav, tehnisko līdzekļu arī.

Fotoaparāti ir niecīgā skaitā (uz brīvībenes varēja uz katra luksofora uzlikt), sarkanā signāla kontrole vai vidējā ātruma kontroles nav. Vienreiz palidināja dronu, lai panorāmā pagozētos, un vienreiz busu ar 360 grādu kamerām parādīja (pārējā laikā vadā celtniecības materiālus un bērnus uz bērnudārzu?)

un sodu apmērs jāadekvātē - minimālais sods par sarkano gaismu ir 6 naudas soda vienības = veseli 30 eur, ja pareizi lasu likumu.

ro 18.februāris 2022 14:36
2 1 Atbildēt

Par to kultūru un cieņu.. kad beidzot velosipēdisti un tie kas ar el skūteriem nēsājas spēs apjēgt,ka viņi ir satiksmes dalībnieki, nevis kautkādi priviliģēti tirliņi kuri var vilkties par ielu vai izlidot no vārtrūmes,vai nesties pilnā hodā pāri gājēju pārejām?

Krotow 18.februāris 2022 17:30
3 1 Atbildēt

Pa zaļo gaismu pāri tukšai pāreja jau var nesties. Cita lieta, ka karojošie lisapēdisti nesās pāri gājējiem un pa sarkano. Prasās pēc obligātām tiesībām visiem, kas pa ielu ripinās

anonimikis 18.februāris 2022 17:46
1 1 Atbildēt

Latvijā vairāk gājēji tiek nobraukti, kad tie iet pāri pārejai pie zaļās gaismas. Tā ka pie sarkanās ir drošāk, tad vismaz vadītāji skatās uz ceļu.

? 19.februāris 2022 9:00
2 2 Atbildēt

Ir kādi pierādījumi tavai pļūtīšanai?

Vagons 19.februāris 2022 8:47
2 0 Atbildēt

Tieši tā - policijas kontrole faktiski nepastāv. No visām 5 ekipāžām Rīgā 4 formē CSNeg, kamēr viena braukājās pa Krasta ielu. Tas arī viss.

... 19.februāris 2022 8:58
1 0 Atbildēt

Varbūt jāsāk ar cieņu no satiksmes organizatoru puses?

Savādāk izskatās, ka daudz kas tiek darīts, lai ierebtu autovadītājiem, nevis lai uzlabotu satiksmi un drošību.

Un informācija tiek pasniegta tendenciozi, lai radītu iespidu, ka visi autovadītāji ir "tautas ienaidnieki", kas to vien dara kā piesārņo gaisu un slepkavo nevainīgos gājējus...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Volkswagen ID.3 saņem vēl vienu uzlabojumu paketi 8

Elektriskais Volkswagen modernizāciju piedzīvoja jau pērn, taču ražotājs pie tā nav apstājies un atradis veidu, kā elektrisko hečbeku uzlabot arī šogad. Lasīt vairāk

 

Jaunais CUPRA Leon - vēl viens trumpis spāņu ražotāja piedāvājumā (+ FOTO)

29. aprīlī Madridē notika jaunā CUPRA Leon pasaules pirmizrāde, iezīmējot nozīmīgu pagrieziena punktu zīmola attīstībā. Iespaidīgajā pasākumā tika prezentēts gan CUPRA Leon piecdurvju hečbeks, gan Sportstourer. Lasīt vairāk

 

Ar tehniskajiem līdzekļiem konstatētas braukšanas bez OCTA gadījumā sodīs ne biežāk kā reizi diennaktī 13

Saeima šodien galīgajā lasījumā pieņēma grozījumus Ceļu satiksmes likumā nosakot, ka par ar tehniskajām ierīcēm konstatētu braukšanu bez apdrošināšanas vai valsts tehniskās apskates sodu piemēros ne biežāk kā reizi 24 stundu laikā. Lasīt vairāk

 

Volkswagen ID. Code – vācu markas dizaina nākotne (+ FOTO) 6

Pekinas autoizstādē Volkswagen izlicis apskatei konceptu ID. Code, kas liek noprast kādā virzienā stūrē vācu autobūves uzņēmuma dizaina komanda. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti