Ceļu satiksmes drošības padomes domnīcā spriedīs par atļautā ātruma neievērošanu ceļu satiksmē 23

 

Foto: Ekrānbilde no Facebook.com/satiksmesministrija/

SM | 19.jūlijs 2022 13:06

Ceļu satiksmes drošības padomes tiešsaistes domnīcā piektdien, 22. jūlijā, plkst. 13.00 eksperti pārrunās risinājumus, kā mudināt autobraucējus ievērot atļauto ātrumu, lai mazinātu ceļu satiksmes negadījumu un satiksmes negadījumu ar bojāgājušiem un smagi cietušajiem skaitu.

Atļautais braukšanas ātrums ne reti tiek pārkāpts, jo par tā pārsniegšanu līdz 10 kilometriem stundā transportlīdzekļa vadītājam tiek piemērots tikai brīdinājums, bet nepiemēro naudas sodu, piemēram, divu naudas soda vienību apmērā. Šis fakts saistāms ar ceļu satiksmes negadījumu statistiku.

Latvijā kopš 2019. gada ceļu satiksmes negadījumu ar bojāgājušajiem skaits nemazinās, tādejādi ir būtiski samazināt transportlīdzekļu vadītāju skaitu, kas pārsniedz atļauto braukšanas ātrumu. Saskaņā ar Pasaules Veselības Organizācijas ekspertu viedokli vidējā ātruma samazinājums par 5% samazina ceļu satiksmes negadījumu ar bojāgājušajiem skaitu par 30%.

Saskaņā ar Satiksmes ministrijas un CSDD īstenoto projektu, kas īstenots kopā ar 18 citām dalībvalstīm, Eiropas Komisiju un Beļģijas uzņēmumu VIAS Institute, ceļu satiksmes drošības būtisko veiktspējas indikatoru statistikas datu ievākšanai un analīzei lielākā daļa no transportlīdzekļu vadītājiem neievēro atļauto braukšanas ātrumu. Projekta ietvaros rādītājs, kas raksturo ātruma ievērošanu, parāda, ka tiešām lielākā daļa no ceļu satiksmes negadījumu sekām ir saistīti ar ātruma neievērošanu. Tādējādi tika novērots , ka tikai 29% vieglo automobiļu ārpus apdzīvotām vietām ievēro atļauto braukšanas ātrumu 90 km/h. Toties ar ātrumu 96 - 106 km/h brauc aptuveni puse autovadītāju. Ātrumu, kas nepārsniedz 114 km/h, jau ievēro 95% autovadītāji. Rezultātā iegūtie rādītāji parāda, ka lielākā daļa no autovadītājiem ignorē noteiktos ātruma ierobežojumus un sistemātiski pārkāpj ātrumu vismaz par 5 – 10 km/h.

Tāpat domnīcā paradzēts apspriest transportlīdzekļu novietošanu stāvvietās – proti, Ceļu satiksmes likuma 57.panta pirmās daļas 3.punktā atrunāto tiesību normu par administratīvās atbildības piemērošanu par apstāšanos kopsakarībā ar Ministru kabineta 02.06.2015. noteikumu Nr.279 ”Ceļu satiksmes noteikumi” 116.punktu. Jānorāda, ka Satiksmes ministrijā vērsās Daugavpils pilsētas pašvaldības policija un informēja, ka minētā tiesību norma par administratīvās atbildības piemērošanu praksē nedarbojas, gadījumos, kad transportlīdzeklis daļēji novietots paralēli brauktuves malai un traucē ceļu satiksmi, kā arī apdraud pārējo satiksmes dalībnieku drošību.  Diskusijas ietvaros nepieciešams izvērtēt vai konkrētajos gadījumos tomēr ir piemērojama minētā vai kāda cita norma, vai arī likumā jāveic grozījumi.

CSDP domnīcas tiešraidi ikviens interesents varēs vērot Satiksmes ministrijas Facebook lapā.

PAPILDINĀTS: Daži iAuto video, par ko ir vērts padomāt.

Ceļu būvdarbu laikā satiksmes organizācija ir ļoti apšaubāma un tā masveidā veicina satiksmes noteikumu pārkāpšanu.

Kāda tad ir tā mūsu infrastruktūra? Kur ir 2 joslu ceļi vienā virzienā?

 
Visi komentāri
 
MMX 19.jūlijs 2022 14:03
7 2 Atbildēt

Es lasu, ka pie mums neievēro ātrumu, tik tālu saprotams. Tālāk lasu, ka atbilstoši Pasaules Veselības Organizācijas ekspertu viedoklim ātruma samazināšana samazinot negadījumu skaitu ar letālām sekām, arī saprotams.

Tas, ko es vēljoprojām nekur neesmu lasījis ir Latvijas statistika par avāriju cēloņiem. Kā cilvēkam izglītotam man gribētos redzēt kaut kādus datus, nevis atkal pliku d*ršanu lai pamatotu ieguldījumus fotoradaros. Ceru, ka jautājumus varēs uzdot tajā tiešraidē, varbūt satiksmes ministrija varēs man pastāstīt uz ko viņi balstās? Vai gadījumā atkal nav tā, ka tepat blakus rakstos minētās braukšanas kultūras un satiksmes infrastruktūras problēmas plānots risināt uzliekot zīmi 70 un fotoradaru? Vai tas vienkārši mans pesimisms?

anonimikis 19.jūlijs 2022 14:33
5 2 Atbildēt

Ir jāizņem no sodiem brīdinājums par ātruma pārkāpumu apdzīvotās vietās. Tas jāaizstāj ar 6 naudas soda vienībām.

MMX 19.jūlijs 2022 14:50
3 0 Atbildēt

Daļēji varu piekrist, bet vispirms jāatrisina problēma ar kontroles orgāniem. Ja to ceļu policistu nav, tad var likt kādu sodu grib, nav jau neviena, kas to sodu piemēro. Fotoradaram nav praktiski nekādas audzinošas jēgas, tik daudz kā vieta kur nākamreiz piebremzēt, bet saruna ar dzīvu policistu pat ar brīdinājumu tomēr liek padomāt. Igauņiem laikam bija pat soda veids, ka šoferi uz 30 minūtēm vienkārši noliek malā pastāvēt.

Eh 19.jūlijs 2022 17:40
5 2 Atbildēt

Audzinošo funkciju lai veic naudassods, bet ja gribi parunāties - ej pie psihologa. Par samaksu.

MMX 19.jūlijs 2022 19:45
1 0 Atbildēt

Es esmu redzējis cilvēkus, kuriem tie sodi CSDD sistēmā ir vesels palags. Maksātspējīgā publika to vienkārši uzskata par papildus nodokli, un ne sūda no tiem fororadaru sodiem nemācās bet ja ceļinieks norautu malā un uz 30min ieliktu pauzē tad arī atrastos brīdis padomāt. Audzinošs efekts varbūt ir uz tiem mazajiem parkāpējiem, kuri no 95 nometas uz 80 lai kļūdas pēc netrāpītos radarā, bet tiem kurus būtu jāaudzina ir dziļi pofig.

Pļurkt 19.jūlijs 2022 14:48
1 2 Atbildēt

Pirms smērēt sodus, derētu izklāstīt raskladu kāds būs!!!

Nu un kāds ir teiksim Igaunijā, Lietuvā, Norvēģijā, ...

Pašlaik ir ātrums pēc GPS (faktiski) + mērierīces pieļaujamā kļūda + galā = kā reiz atļautais maksimums pēc zīmes + 10 km/st.

Visi spidometri rāda VIENMĒR vairāk kā faktiski ir.

xxxanonims 19.jūlijs 2022 16:17
2 6 Atbildēt

Ne jau ar ātruma ievērošanu ir saistītas avārijas, bet gan ar cilvēcisko faktoru-jaunie un gados vecākie braucēji lielāko ties brauc savus 50/70/90km/h, tādejādi tiešā veidā izraisa bīstamās apdzīšanas un manevrus. Ja tā padomā, cik esam bijuši citās ES pilsētās un valstīs, nekur nēesam saskārušies ar agresīviem, ātrumu pārkapjošiem braucējiem, jo visa ceļu infrastruktūra ir ļoti loģiski pārdomāta-luksofori, krustojumi, apļi utt. Mums turpretī-apļos braukt nemāk, cenšas par visu varu piespiespiesties cik vien iespējams tuvāk priekšā braucošam, lai tikai tas pāatrinās utt.

Tā, ka cienījamie domnīcas kungi, jāsak ir nevis ar ātruma ierobežošanu un sodu palielināšanu, bet gan ar jauno braucēju kārtīgu apmācīšanu, un viennozīmīgi neizsniegt tiesības vecāka gada gājuma vadītajiem (virs 65 gadiem), jo viņi iemācās vienu maršrutu un citās pilsētās vienkārši apjūk, izraisot negadījumus.

Nupipec 19.jūlijs 2022 17:41
6 2 Atbildēt

Tu pats saproti, ko uzrakstīji? Jāsoda tie, kas citiem traucē pārkāpt)) Nu nepārkāp CSN un neviens tevi nesodīs.

Viedoklis 20.jūlijs 2022 14:44
0 0 Atbildēt

Tu esi riktīgs idiots.

Vini 19.jūlijs 2022 16:25
11 1 Atbildēt

Es emu izbraukàjusi pa Spàniju,Franciju,Poliju,Īriju,Šveici in Vāciju un vienīgi ok es redzu,kas Latvijā pietrūkst ir 2 vai trīs joslas vienā virzienā.

Viena josla ir lielākā problēma ,ka Tu pienàcīgi nevari pabraukt pa ceļu,kur Tev jātiek garām smagajām mašīnām,traktoriem un motocikliem.

Citās valstīs ceļu ātrums ir no 90 - 130 km/h

Tieši šie lēnie ātrumi nogalina.

Kur bezjēdzīgi veidojas rindas un viss notiek tik lēni un apdzīt ar nav iespējas.

Latvijai vajag jaunus un daudz modernākās ceļus,lai nebūtu jārāpo kā tārpam.

Es 19.jūlijs 2022 17:43
7 3 Atbildēt

Cik nodokļus samaksā visi LV iedzīvotāji? Nu, ceļi mums ir atbilstoši samaksātajam un pat krietni labāki, nekā mums pienāktos.

Salīdzini, cik ir iedzīvotāju Spānijā u.c. lielajās valstīs un cik - mums.

WALA 19.jūlijs 2022 17:52
4 8 Atbildēt

Tu pats tām muļķībām tici ??? Mums tajā ķēdītē ir pārāk daudz liekēžu ...

Pļurkt 20.jūlijs 2022 7:46
1 4 Atbildēt

Spānijā nav nodoklis pie tehniskās apskates. Ceļa nodoklis ir iekļauts degvielas cenā un tā degviela ir lētāka kā Latvijā!!

es 19.jūlijs 2022 18:56
6 4 Atbildēt

Par poliju gan nedirs! Tik sadirstu satiksmi ir ar uguni jāmeklē. Tie nāvi nesošie 1,5 joslas ceļi un 2 joslu ceļi, kur otro joslu regulaŗi bloķē kravas auto ir satiksmes paraugs??? Poliju reāli ibraukt var tikai naktīs, pārējā laikā tā ir jāšanās. Šveicē vispār braukt nevar dēļ drakoniskajiem ierobežojumiem un sodiem. Vācija, Francija, jā, ir daži ceļi, pa kuriem var izskrieties. Par pārējiem, maksā un sēdi korķī!

Kugrēns 19.jūlijs 2022 16:52
2 9 Atbildēt

Interesanti, viņi ļerkstēs darba laikā? Satiksmes ministrija var rosināt Iekšlietu ministrijai paaugstināt ierindas darbinieku darba algas, bet paši paaugstināt sodus par ātruma pārkāpumiem. Reāli līdz 140km/st pat policisti nemēģina stādināt, sods ir diezgan smieklīgs.

asd 19.jūlijs 2022 18:00
5 2 Atbildēt

Nav saprotams par ko ir cepiens par tiem +10. Varbūt būtu vērts apgūt/atjaunot braukšanas prasmes vai saprast kā uzvedas auto un kas ir plūsma?

Ne jau ātruma dēļ notiek tās avārijas, bet lielākoties, tieši pie apdzīšanām, turklāt, dzenot garas kolonnas, jo kādam apnīk un tad tas notiek stulbās vietās - līkumi, pret kalnu utt.

Uz šosejas, uzlieku krūzīti ar +20 un tā arī savā nodabā ripoju. Pie tāda ātruma jūtos ļoti komfortabli un droši, jo ir arī nedaudz sapratne, ko var un ko nevar mans auto. Moderno auto spējas tā kā nedaudz pārsniedz padomju un 90. gadu naglu kastes, ne?

Ceļojuma vidējais patēriņš, tāpat, diži neatšķiras no reāliem 90/100.

Nevienai CP ekipāžai nešķietu interesants, stulbus manevrus neveicu, ja nevar apdzīt, pagaidīs citu brīdi vai ja ir redzams, ka var potenciāli nepaspēt, jau laikus lienu malā.

Lūk tie, kas brauc ar tiem 90, bet reāli ar 80 un pie radariem sabremzējas (pie tam vēl izmantojot bremzes, lol) uz 70 - tas gan ir cits stāsts un tas ir kaitinoši, ja tiek braukts nepamatoti lēni (cik ir mēģināts, radari, līdz +10 nereaģē). Tādi vairumā salien aiz fūrēm un tad ir vakars.

Lielo ceļu infrastruktūra, diemžēl, nav līmenī. Ir redzamas sekas idiotiskajam lēmumam likvidēt autoceļu fondu un tad pēc gadiem raudāt, ka ceļiem nav naudas.

Dod Dievs, ka tas mega plāns ar 4 joslu maģistrālēm izdotos. Esmu gatavs maksāt arī 2x lielāku ceļu nodevu, ja vien tas aiziet ceļos un tiek uzlabota situācija ar infrastruktūru, nevis bezjēdzīgi sagrūž piķi fotoradaros, tos liekot garos un taisnos posmos - piemēram, atsevišķās vietās uz Tīnūžu šosejas un starp Jēkabpili un Līvāniem. Lieliski apgūta naudiņa, kas drošību uzlabo apmēram par necik.

Pļurkt 19.jūlijs 2022 18:51
2 4 Atbildēt

Vajadzētu sāk atšaut tos ar diviem riteņiem un tālo gaismu!

Guļošais 19.jūlijs 2022 21:00
5 2 Atbildēt

Apdzīvotās vietās vajag uz katras gājēju pārejas guļošu policistu, tad ar garantiju bremzēs pirms gājēju pārejas...

Sodus var likt kādus gribi, brauks tāpat ātrāk par atļauto...

Bet ja karterī izsistīs caurumu, tad gan varbūt nākamreiz padomās...

WALA 19.jūlijs 2022 22:23
1 4 Atbildēt

Tu laikam.neesi redzējis pro amortiņus, ar kuriem jebkuru gulošo uz 120 pat nesajutīsi, tiesa sēdinātas miskastes ir sēdinātas, bet jebkurš SUV vai paaugstināta klīrensa verķis mierīgi pārlidos ...

Stāvošais 20.jūlijs 2022 22:59
2 0 Atbildēt

Vajag normālas gājēju pārejas, kas aprīkotas ar luksoforu, nevis čakarēt ceļus un lauzt auto...

650 20.jūlijs 2022 0:27
0 0 Atbildēt

Prottams, ka (ikdienas pienākumu pildīšanas vietā) vajadzīgs būtu sas(L)aukt Domnīcu.Lai padomātu.Jā.

Skaidrs, ka sen bij laiks noteikt +5 vai pat +2.Vispār vis labāk būtu noteikt, ka jāmaksā ir katru dienu un tikko pie izbraukšanas/no.Tādu kā makšķernieka karti vajadzētu ieviest.

kasinsh79 20.jūlijs 2022 7:26
6 3 Atbildēt

Cik valstu, tik situāciju. Tomēr šobrīd braukšana pa Lietuvu tiešām kretinē... ļoti daudz posmu ar vidējā ātruma mērīšanu. Ja nekļūdos, līdz Viļņai - pat 6 tādi posmi jau Tiešām, negribas baigi skriet tajos ceļa posmos.

Igaunijā ir tikai FR. Un starp tiem tauta mēdz arī atvilkt. Noteikti ne ar 90 tur visi pārvietojas. Tomēr FR pieļauj tikai max +3km/h - citādi brīdinājuma sods pirmajā reizē (laikam 7 eur).

Latvijā pagaidām visliberālāk. Elementāri mūžīgais +10 (agrāk - +20) arī garām FR. Un CP neesi interesants

Visa pamatā tomēr ceļu infrastruktūra. Pat lēnajā Igaunijā ir tiešām gari ātrgaitas ceļi ar 110 vasarā. Lietuvā autobāņi ar 130 (un nav problēmu kruizēt arī ar 150). Latvijā joprojām baidāmies atļaut braukt ātrāk - kaut tas varētu nozīmēt automātisku pārkāpumu izskaušanu. Degvielas cenas tiešām ierobežo ātruma izvēli jau saknē. Gaisa pretestība - lielākais degvielas patēriņa iemesls (95.koda teorija).

Opis 20.jūlijs 2022 10:03
2 3 Atbildēt

Zemāk raksts, kur auto vadītāji par problēmu uzskata auto vadīšanas kultūru un ceļu slikto stāvokli, bet domnīcā spriež par ātrumu! Edmunds Zivtiņš jau sen kā prom ar Vitronic biznesu, bet ierēdņi joprojām tur buru.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

"Zaļais" vēl negarantē, ka viss būs labi (+ VIDEO)

Video autors iebrauc krustojumā pie luksofora zaļā signāla un saduras ar Volvo, kura vadītājs aizšķērso ceļu, griežoties pa kreisi. Lasīt vairāk

 

Sestdien, 27.aprīlī, Rīgā ar motociklu parādi atklās motosezonu. 1

27.aprīlī pie t/c „Mols” Krasta iela 46. sākot no plkst. 10.00 pulcēsies ap Latvijas motobraucēji, lai kopīgi atklātu ikgadējo motosezonu. Pulcēšanās laiks no plkst. 10.00-12.59. Lasīt vairāk

 

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 16

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 

X stundai nav gatavi: Aizsardzības industrijas pārstāvji pārmet valstij nepietiekamo finansējumu inovācijām un pasūtījumu trūkumu 3

Aizsardzības industrijas pārstāvji šodien Saeimas Inovācijas ekosistēmas attīstības apakškomisijas sēdē pauda kritisku nostāju par nepietiekamo valsts finansējumu jomas inovācijām, atbilstošu pasūtījumu trūkumu un birokrātiskiem novecojuša normatīvā regulējuma radītajiem šķēršļiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti