Autovadītāja apliecības iegūšana ne vienmēr nozīmē spēju vadīt auto droši 26

 

Foto: Publicitātes attēls

Jānis Vanks | 24.janvāris 2023 10:46

Iegūstot autovadītāja apliecību, kas nozīmē atļauju piedalīties satiksmē, autovadītājam jāspēj kontrolēt spēkratu arī ekstremālās situācijās. Diemžēl, autoskolās to visbiežāk nemāca, tāpēc ne visi autovadītāji zina, kā rīkoties nestandarta situācijās.

Papildus tam ikvienam autovadītājam ir jāseko līdzi izmaiņām ceļu satiksmes noteikumos, jo arī to nezināšana var radīt papildus riskus uz ceļiem.

Vairāk nekā trešdaļa autovadītāju nemēdz atsvaidzināt zināšanas

“Carlsberg 0.0 atbildīgas braukšanas indeksa” dati liecina, ka 34% autovadītāju nemēdz atsvaidzināt savas zināšanas par ceļu satiksmes noteikumiem vai braukšanas prasmes, vēl 14% uzskata, ka viņiem tas nav jādara, 22% norāda, ka labprāt izmanto dažādus tiešsaistes testus un citus bezmaksas risinājumus un tikai 3% apmeklē papildus braukšanas nodarbības. Vēl virkne autovadītāju norāda, ka seko līdzi CSDD jaunumiem. Protams, tas, ka vairāk nekā trešdaļa autovadītāju nemēdz atsvaidzināt zināšanas, nav iepriecinoši, tomēr ir svarīgi nodalīt braukšanas prasmes un zināšanas par noteikumiem.

Izmaiņas noteikumos var mulsināt

Ja autovadītājam ir liela pieredze un braukts tiek katru dienu, dažādos gadalaikos un laika apstākļos, ar lielu varbūtību var teikt, ka šādam autovadītājam atkārtot praktisko braukšanu nav lielas nepieciešamības. Taču tas nenozīmē, ka nav jāatsvaidzina zināšanas par noteikumiem, jo tajos mēdz būt izmaiņas. Izmaiņas ceļu satiksmes noteikumos gan nenotiek bieži, pēdējās būtiskākās izmaiņas bija 2016. gadā, kad tika ieviestas jaunas ceļa zīmes, kas informē par apdzīvotas vietas sākumu. Daļai autovadītāju tas radīja apjukumu. Šobrīd jau ceļa zīmes ar melniem tornīšiem uz balta fona turpmāko ir uzstādītas visā Latvijas teritorijā. Šī zīme nozīmē, ka jābrauc ar ātrumu 50 kilometri stundā. Līdz tam bija ierasts, ka uz balta fona uzrakstīts apdzīvotās vietas nosaukums nozīmēja ātruma samazināšanu, bet uz zila fona – joprojām atļauts braukt ar 90 kilometriem stundā.

Pavisam atšķirīga situācija ir gadījumā, ja tiek iegūtas tiesības, bet aktīva braukšana ikdienā neseko. Ja pauze starp autovadītāja apliecības iegūšanu un aktīvu braukšanu ikdienā ir pārāk liela, ieteiktu izmantot pakalpojumu – iemaņu atsvaidzināšana. Vēl viens aspekts ir arī autovadītāju vecums – cienījama gadu gājuma šoferiem ir kritiski jāizvērtē savas koncentrēšanās spējas, redze, spēja reaģēt nekavējoties u.tml.

Spēja kontrolēt automašīnu arī ekstremālā situācijā

Raugoties uz to, ka Latvijā aizvien ir augsts ceļu satiksmes negadījumu skaits, tostarp ar cietušajiem un bojā gājušajiem, bet vienlaikus liels skaits autovadītāju uzskata, ka nav nepieciešams atsvaidzināt braukšanas prasmes un noteikumu zināšanas, var secināt, ka daļai šoferu ir vieglprātīga attieksme. Zināšanas un prasmes ir jānoved līdz tādam līmenim, kad sevi pārliecinoši var saukt par drošu autovadītāju. Un autovadītāja apliecības iegūšana to, diemžēl, negarantē. Spēja kontrolēt automašīnu arī ekstremālā situācijā ir ārkārtīgi svarīga. Vislabāk, ja tāda situācija nekad nepienāk, tomēr liktenīgs var izrādīties arī viens gadījums, tāpēc ir būtiski sagatavoties.

Autovadītājiem ir jābūt ļoti labā formā

Ir svarīgi atcerēties, ka Latvijā ir ļoti sarežģīti braukšanas apstākļi – četri dažādi gadalaiki, bieži ir tumšs, ne visi ceļa posmi ir apgaismoti, arī brauktuvju kvalitāte ir ļoti atšķirīga, tāpēc autovadītājiem ir jābūt ļoti labā formā.

 
Visi komentāri
 
BMW 24.janvāris 2023 11:39
4 1 Atbildēt

Pilnīgi piekrītu, ja kursants nevar izslīpēt Sievasmātes apli, tad vadītāja apliecību viņam dot nevar, jo sasitīs mašīnu pirmajā sniegā, tiklīdz tā izslīdēs!

DBS 24.janvāris 2023 11:40
3 0 Atbildēt

Tieši tā, vadītājam ir jākontrolē mašīna! Arī sānslīdei ir jābūt kontrolētai!

Vidzeme 24.janvāris 2023 13:49
1 1 Atbildēt

man tiesības jau sen, it kā nav aktuāli, bet tomēr interesanti - kā mūsdienu kursants var apgūt dažādus segumus un satiksmi uz šosejas, ja izbraucot ārpus pilsētas robežām jau pēc 1 km mācībnieks apgriežas un brauc atpakaļ uz pilsētu?

imzz 24.janvāris 2023 13:52
2 1 Atbildēt

Ir svarīgi atcerēties, ka Latvijā ir ļoti sarežģīti braukšanas apstākļi – četri dažādi gadalaiki, bieži ir tumšs :-/

650 24.janvāris 2023 14:12
0 0 Atbildēt

Nu kā tad tā, Draugi?? Ja reiz to autoVadītāja liecību šiten tā te var iegūt jebkurš Lohs- nu tad jau (varbūt, iesspējams, un/vai,hmmm,vajadzētu/pārbaudīt,uttttt,utjpppp;) kaut kas nav kārtībā ar pašu to (Jūsu pašu izstrādāto...) tā saucamo apmācībass/ieguves "sistēmu"/ (?)

Tikpat kā slavenā pretruna- labs vadītājs ir tas, kurš māk noturēties uz ceļa bez sānslīdēm.To būtu jāmāk jebkuram.Taču šo māku nu nekādīgi nevar apgūt bez pašu sānslīžu "izmēģināšanas".Vienīgi ka Demagoģija un Liekulība un Lohi ir visos laikos un praktiski bez izmaiņām.

ak 24.janvāris 2023 14:30
1 0 Atbildēt

DBS par maz klientu ?

Talants 24.janvāris 2023 15:46
5 2 Atbildēt

Talantu nevar iemācīt, vai nu cilvēkam ir talants uz braukšanu vai nav. Mūsdienās maldīgi uzskata, ka augstskolā var iemācīt gudrību, bet cilvēks vai nu ir gudrs, vai nav, diploms neko nenozīmē.

msh 24.janvāris 2023 17:59
0 0 Atbildēt

Dotību trūkumu vismaz daļēji var kompensēt ar iemaņām.

Vernons 25.janvāris 2023 11:58
0 0 Atbildēt

To var kompensēt, sakarīgi izstāstot, kā tas jādara.

CSL 19. pants, CSN 57., 70. un 64. punkti!

Lau Tu nekļūtu par šķērsli, kuru Tu radi citiem un tiem ir liegta iespēja izpildīt CSN 100. punktu!

uupis 24.janvāris 2023 17:44
1 0 Atbildēt

Trešdaļa nezin CSN!!!

Trešdaļa brauc pēc saviem sētas noteikumiem!!!

Un tad brīnamies ka uz ceļa ir auni, kuri uzskata ka tramvaja pietura ir autostrāde un zebra domāta tikai tāpē, ka tikai tur var Nepamatoti sodīt šoferi par gājēju nelaišanu, ka var braukt pa gājēju celu un trotuāriem utt!

Vernons 25.janvāris 2023 11:47
0 0 Atbildēt

Par noziedzīgas politikas kultivēšanu ceļu satiksmē Tev un tādiem kā Tu roku dzelži jāliek!

Ko Tu esi darījis lietas labā? Neko!

Kur ir CSN sadaļa "Ātruma samazināšana"? Un sadaļa "Brīdinājuma signāli un to lietošana"? Policijai pildot Likuma " Par policiju" 4. Pantu nav ko un uz ko balstīties Savā protokolā!

Kolektīvs noziegums jau nav noziegums, bet tāda politika!

uupis 25.janvāris 2023 13:04
0 1 Atbildēt

āāāā'! Skaidrs vernona teksts -> autovadītājs drīkst braukt pa troturiem, bērnu spēļu laukumiem, gājēju ceļiem...

Tev kā daunim ir vajadzīgs atsevšķs skaidrojums vārdam AIZLIEGTS? Tev vajag izskaidrot ko latviski nozīmē SAMAZINĀT ĀTRUMU?

Tādi kā vernons atbalsta gājēju (bērnu un vecu cilvēku) nogalināšanu un pēc iespējas aizstāv šādus noziedziniekus ar tekstu ka viņš taču nav vainīgs, bet vainīgs ir bērns kurš gāja Dzīvojamā zonā no skolas uz mājām!!!!

Tāda ir vernona morāle!

Vernons 25.janvāris 2023 15:18
0 0 Atbildēt

Ar Tavu melu plūdiem iepazinos!

msh 24.janvāris 2023 18:03
0 0 Atbildēt

Kaut kā izlaida vēl variantu kur tikko apliecību ieguvušais var būt ar smagiem robiem prasmēs Man savulaik vadītāja apliecības saņemšanas dienā sanāca normāli nolohoties - vajadzēja no šosejas ātruma sadzēsties lai nogrieztos uz autobusa pieturu kura atrodas šosejas malā esošā mazā autobusu apgriešanās aplītī - tā kā tāds gājiens - strauja sadzēšanās no 90 - neietilpa ne manā parastajā braukšanā, ne autoskolas braukšanā, tad es bremzēju par vāji un vienlaicīgi centos nogriezties - par laimi aplīša vidū auga biezi krūmi kas mātes golfu no vismaz 30 km/h sadzēsa līdz nullei pāris metru garumā bez īpašiem bojājumiem...

Oskars 24.janvāris 2023 18:17
3 0 Atbildēt

Man tagad paralēli nākas apgūt CSN biļetes kopā ar jauno braucēju!

Tagad saprotu, kāpēc uz ielas cilvēki brauc dīvaini un izraisa avārijas.

uupis 25.janvāris 2023 10:22
0 0 Atbildēt

Nu re!

Vakar viens CSN nezinātājs man bļāva virsū, kāpec es nevarēju apstāties un palaist auto pa gājēju pāreju, bet turpināju iet, lai šoferim būtu jābremzē!!!

Un tādu ir ļoti daudz!!!!

Vernons 25.janvāris 2023 11:38
0 0 Atbildēt

Ūpi! Tev kauna nav. Pats nezini CSN! Ambīcijas lielas, bet CSL 19. pants un CSN 15. punkts Tev tukša skaņa!

Un vēl ar Savu muļķību lielies!

uupis 25.janvāris 2023 14:16
0 0 Atbildēt

Ak tad vadītājam 124. punkts nav? 25.3 Nav un 2.9 prasība dot ceļu UZ ZEBRAS arī nav?

Nu es tak saku ka vernons attaisno noziegumus un ignorē elemntras CSN prasības 2.9 DOT CEĻU!!!

BMW 25.janvāris 2023 12:08
0 0 Atbildēt

Miera un Briāna ielas krustojumā arī viens uupis izgāja priekšā mašīnai, lai šoferim būtu jābremzē. Bet šoferis nenobremzēja, pat nepamanīja kā sabrauca neapdomīgo gājēju un prom bija.... Tagad Policija redz lūdz atsaukties, vai kāds kaut ko nav redzējis. Silti ieteiktu apdomāt sekas, pirms izaicināt likteni. Pat ja kāds kaut ko redzēs, diez vai tas palīdzēs bojā gājējam. Labāk pirms brauktuves šķērsošanas pārliecināties, vai tevi redz, vai tevi laiž un tikai tad šķērsot ielu.

uupis 25.janvāris 2023 14:22
0 0 Atbildēt

124. Nogriežoties pa labi vai pa kreisi, bet, ja pretējos virzienos braucošu transportlīdzekļu plūsmas atdala sadalošā josla, – arī apgriežoties braukšanai pretējā virzienā, transportlīdzekļa vadītājam jādod ceļš gājējiem, velosipēdu un elektroskrejriteņu vadītājiem, kas šķērso to brauktuvi, kurā viņš nogriežas.

Un arī tu pateici ka vadītās DRĪKST barukt reibumā un nogalināt!

Esmu tikai par SODU PALIELINĀŠANU kamēr tādi NOZIEGUMU slavinātāji nesapratīs savu atbildību pie stūres!!!

Rexx 24.janvāris 2023 22:30
0 0 Atbildēt

Kamēr uz autovadītāju nesagatavotību/ nemākulību( stāžs, bez avārijām), vai, gluži otrādi, pārgudrību un pārlieku pašpārliecinātību ( soda punkti , avārijas) nesāks reaģēt atbildības apdrošināšanas bizness, nekas arī nemainīsies.

msh 24.janvāris 2023 23:35
0 0 Atbildēt

Apdrošināšanas bizness nereaģē? Un kas tad būtu bonus/malus klase?

HE 25.janvāris 2023 6:41
4 0 Atbildēt

Sū*s tas malu bonuss , kārtība būs tikai tad kad OCTA būs uz vadītāju personīgi , nevis īres,darba,sievas,mammas u.c. auto. Auto vada cilvēks , bet bonusi LV ir mašīnai. Katram pašam javeido sava braukšana vēsture.

Vernons 25.janvāris 2023 11:41
0 0 Atbildēt

Džērsijā (UK) tā ir. Un diezgan dārga!

uupis 25.janvāris 2023 14:23
0 0 Atbildēt

Un tas attur braukt virsū gājējiem uz trutuāra un Gājēju pārejām!

Šveice 25.janvāris 2023 12:10
0 0 Atbildēt

Vajag kā Šveicē, kur numurs ir uz vadītāju, nevis auto.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Uz Dienvidu gaisa pārvada jau vairākas nedēļas atjaunots 70 km/h, Rīgas-Jūrmalas šoseja vēl 90 km/h (+ VIDEO) 7

iAuto.lv ir neizpratnē par to, kādēļ labos laika apstākļos uz Rīgas-Jūrmalas šosejas maksimālais atļautais ātrums joprojām ir tikai 90 kilometri stundā. Lasīt vairāk

 

Elektrokabeļu zagļu dēļ traucēta vilcienu satiksme Vācijas rietumos 3

Elektrokabeļu zagļi aizvadītajā naktī paralizēja vilcienu satiksmi Vācijas rietumos. Lasīt vairāk

 

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 11

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kā izskatījās iepriekšējie visu paaudžu Dacia Duster... un tagad jaunais trešās paaudzes modelis (+ VIDEO) 1

iAuto.lv iepazīst jaunās paaudzes Dacia Duster, pie viena parādot visas Duster modeļu paaudzes evolūciju vairāk nekā desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti