53% autovadītāju pirms braukšanas nepārliecinās, vai ceļš ir apledojis 11

 

Foto: Publicitātes foto

Miltton Latvia | 2.decembris 2023 17:05

Vairāk nekā puse (53%) autovadītāju atzīst, ka mīnus grādos, uzsākot braukt, nepārbauda, vai ceļš ir apledojis. 32% no tiem apzinās, ka to vajadzētu pārbaudīt, 18% to nedara, jo uzskata, ka vienmēr brauc uzmanīgi, bet 3% uzsver, ka apledojuma pārbaude nav būtiska.

46% autovadītāju, braucot mīnus grādos, vienmēr pārbauda apledojumu – iesākumā strauji piebremzējot vai uzgāzējot, liecina “Carlsberg 0.0 atbildīgas braukšanas indeksa” dati.

Salīdzinot ar pērnā gada aptaujas datiem, jāuzsver, ka to autovadītāju skaits, kuri pārbauda ceļa apledojumu, ir nedaudz pieaudzis – ja pērn to darīja vien 42%, tad šogad tie ir jau 46%. Jau vairākus gadus pēc kārtas aptaujas dati apliecina, ka ceļa seguma stāvokli biežāk pārbauda vīrieši – pērn šādu atbildi sniedza 47% vīriešu un 38% sievietes, bet šogad 50% vīriešu un 40% sievietes.

Drošas Braukšanas Skolas direktors Jānis Vanks skaidro: “Ziemas apstākļos ceļa segums ir ļoti mainīgs, tāpēc autovadītājiem noteikti jāseko līdzi āra gaisa temperatūrai, lai saprastu vai apledojums ir iespējams. Ceļa stāvokļa noteikšana, pirms brauciena uzsākšanas, ļauj autovadītājam laikus noskaņoties un pielāgot braukšanas stilu konkrētajiem apstākļiem, lai kontrolētu situāciju visa maršruta garumā. Liela nozīme ir prasmei kontrolēt automašīnu dažādu segumu apstākļos, bet to var apgūt tikai praktizējoties.

“Svarīgi atcerēties, ka apledojums uz ceļiem veidojas arī intensīvas snigšanas apstākļos, jo tad sniega kārta uz ceļa tiek piebraukta un no apakšas pakūst, bet, temperatūrai pazeminoties – sasalst. Tāpat apledojums bieži veidojas augstākās vietās, kas pakļautas vējam un  atdziest visātrāk, piemēram, uz tiltiem un viaduktiem. Pilsētās visbiežāk apledojums veidojas ielu krustojumos, līkumos un uz nobraucamiem ceļiem,” piebilst J.Vanks.

Attiecībā uz apledojuma pārbaudi pirms braukšanas uzsākšanas apzinīgākie ir autovadītāji vecumā no 50 līdz 59 gadiem (51%) un vecumā no 60 līdz 74 gadiem (50%). Raugoties reģionu griezumā iespējams secināt, ka apledojuma pārbaudi visretāk veic rīdzinieki (37%), bet visbiežāk Pierīgas (53%) un Vidzemes autovadītāji (51%).

 
Visi komentāri
 
Po 2.decembris 2023 18:28
3 0 Atbildēt

Jā,  paldies, nevajag!

Pārbaudīji vai slidens?

 Iekriti gan, tagad izrakstam agresīvo soda nodokli.

Nevēlies iekrist?

 Tā neklājas! Nodokļus ta kurš maksās?

650 2.decembris 2023 19:26
1 0 Atbildēt

Es iedomājos.Misters V. btrauc (lohu) plūsmā pa saulēm/sazīmēto jū-malas šosseju kādos pus asstoņos rītā "uz darbu".Īsti vairs nav tumšš, bet nav arī vēl gaiššš.Un arī ne dumš.Un vvz (hvz) cik ir pulkstens.Un par!/cik grādiem ir slidens.Vai pulkstens ir daudz un slidens ir nedaudz, jeb otrādi .Vai kā.Un tad pēkšņi viņš sāk "uzgāzēt".Vai "pārbaudīt".Jā.

Kā tas ir, "praktizējoties".Kā praktiski ir jāpraktizējās.Cik tas maksā un ko par to var praktiski "dabūt" (saņemt).

Kā pēc pilsētās veidojās apledojums.Ko (mums,Lohiem) ar to darīt.Un kāpēc nekausē (nereaģē) uzkaisītais suuda loh reaģents.Vai ir "droša" reaģenta izreaģētā pļura (putra).Kā pa to ir (vai kā nav) Jābrauc.Kā pēc.

Un kur tika veikta (aptaujāta) aptaujājamo aptauja.Uz ielas, stavvietā, gaitā? Un cik šī aptauja izmaksāja.Vai (par aptauJāšanu) tika samaksāti tā dēvētie Nodokļi. Kāpēc nekad neviens neaptaujājāja iA lasītājājus.Kā tā.Hm.

anoagask 2.decembris 2023 22:00
0 0 Atbildēt

Bezpiedziņas autovadītāji to dara automātiski - ja ir slidens, pie nelielas gāzes uzdošanas izspolē riteņi, vai arī panelī mirgo ESP lampa.

Segums ir mainīgs, jāpārbauda bieži, vienkāršāk ziemā braukt, it kā visur būtu apledojums

imzz 2.decembris 2023 22:00
1 0 Atbildēt

Nav taču ceļš viens gab. Nākas šķērsot dažādus posmus. Diezgan interesantas vietas ir tieši pirms krustojuma, kur no mazāk svarīgas ielas ( "ne īpaši" tīrītas un kaisītas ) jāizbrauc uz galveno. Ka tur parasti ir kādi 3-5 m pulēta ledus, kas veidojas riteņiem izspolējot, vairums saprot. Bet gadās, ka spolējošie auto ir nopulējuši kērlinga celiņu vismaz 30 m garumā pirms krustojuma. Pirms nedēļas man kā priekšā braucošajam neizdevās šādā vietā "garantēt drošību" vienam "drošam un pārliecinātam"  bembistam, kurš uztaisīja man un sev "apdrošināšanas gadījumu".

Krotow 3.decembris 2023 17:28
0 0 Atbildēt

No mazākas ielas izbraucot uz lielākas, ja pirms tam ir bijis atkusnis un tad piesalis, tā bieži notiek. Dzirnavu ielā pie izbraukšanas uz Pulkv. Brieža ielas reiz trāpīju uz līdzīgi noslidināta gara gabala un gandrīz iedupsēju priekšā stāvošo. Nogriezt arī nebija kur jo gar malām nolikti auto. Paveicās ka priekšējais pēdējā brīdī sāka kustēties.

iciks 2.decembris 2023 22:33
4 1 Atbildēt

Žēl gan, ka tikai 3% ir saprātīgu cilvēku, kas šitajā īpaši idiotiskajā aptaujā spēja atbildēt pareizi.

Apstākļi auto stāvvietā/pagalmā nekādā ziņā neraksturo veicamo ceļu. Es pilnīgi noteikti zinu, ka manā pagalmā ieliņa būs noledojusi, bet tas nekādā ziņā neradīs ne mazāko priekšstatu par to, kādas ielas un ceļi būs no pagalma izbraucot. To tad var periodiski pārbaudīt, veicot šo maršrutu.

650 3.decembris 2023 0:38
3 0 Atbildēt

Kā es varu pārbaudīt, kāds ir Stāvoklis uz jūrmalas šossejas pie babītes zirgustaļļa.Un Gulbenes/Stulbenes kombinētajā rotācijas aplī pie Smilktenes.Kas tur ir.Kā tur iet.

ZZZZ 3.decembris 2023 10:57
1 1 Atbildēt

Vakar vakarā 17 kur tur uz jaunā LV bāņa uz uzbrauktuves Bauskas ceļam. Tur jaunie skaistie viadukti ar vairākām joslām. Nu skaisti izgaismoti un jā tiek arī skaisti tur ar 3? reizē tīrītājiem stumts tas sniedziņš uz malas pusi. Redzu to no apvedceļa jaunā posma. No attāluma priecājos, redz kā jauno ceļu uzpasē. Bet kad uzbraucu pa uzbrauktuvi pieguļošo ceļu augšā uz tā Bauskas viadukta ieskriešanās joslas sākuma tur priekšā sniega valnis...Nē nu nekādas pretenzijas, bet ko darīt riskēt un forsēt ar buferi/distroniku locīt vai kā? Labi tur nekādas mašiņas aiz manis nebija, varēju pārbaudīt lēni un jā krossOvers tomr tiek pāri, pat īsti nebuksējot ar fwd, BET nu jā tā bija. Cik nu sapratu viens šķūrētājs atdalījās NO, un brauca pa tiem lokiem tās piebrauktuves sakārtot. Viss ok. Tik palika pārdomas, patreiz tas nav sniegs nekāds. Ja būs intensīvāka snigšana, tur liela teritorija VIRS Bauskas ceļa. Kur to sniegu tur liks. Iespējams vĪņš, sniegs lidos pāri metāla barjerai un kritīs lejā JĀ....Jo vakar tur malas jau pilnas līdz metāla barjerai un visi brauc 1 un 0.5 joslas kaut kādā silē.

Jobo 3.decembris 2023 13:51
0 0 Atbildēt

Nu tā jau ir, ja 53% autovadītāji nepārliecinās vai ceļš ir apledojis, tad arī sanāk ka 200 avārijas 6 stundās pie sniegotās dienas.

650 3.decembris 2023 15:26
1 0 Atbildēt

Autovadītājs brauc intensīvā auto plūsmā.Kā viņam "pārliecināties/Par!"?

Autovadītājs brauc pa iebrauktām sliedēm (risēm).It kā viss ir kārtībā.Ar ko viņam ir (vai ar ko nav) jārēķinās?

Autovadītājs brmauc pa ceļu ar pļurā iemītām 4 sliedēm (risēm), kuras nupat svaigi izkusušas(iebrauktas) līdz assfaltam pēc nesen uzkaisīta reaģenta.Šļarkst slapjums,pusgrāds plusā,nekas nekur neslīd.Priekšā lēngaitas transports (vai kārtējais Lohs, kurš centīgi simbolizē lēngaitas transportu).Ko darīt un ar ko jārēķinās?

Viens vadītājs panāk lēngaitas traucēkli.Viņš ir apdomīgs, brauc tam pakakaļā un domā/domu.Te pēkšņi aiz viņa uzrodas vēl viens.Mazāk pacietīgs.Ko tam beidzamajam ieteikt?

KO vispār ieteikt? Nepārsniegt,neriskēt, neiesaistīties, vai TOMĒR kāds ieteiks "ko darīt" TAD, ja vadītājs IR kļūdījies un JAU atrodas  šaubīgā situācijā?? Kur ir bijis kaut viens šādai situācijai piemērots "x-pert padoms" pa visu šo laiku?

WALA 4.decembris 2023 15:44
2 0 Atbildēt

Tad kad stāvvietā "pārliecinas" par to cik slidens, tad piestāda rēķinus par "agresīvu braukšanu" ... 

Vai tas nozīmē ka turpmāk pirms katra jauna ceļa posma vaditājam jāizkāpj, ar kājām jāieskrienas un tad uz pakaļas jāšļūc ... vēlams plikas, lai "sakaudrāk sajūt" to Latvijas reālsituāciju ?!?!?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Kāpēc ir tik svarīgi noteikt atbilstošu ātrumu satiksmes organizēšanai? Ceļa zīmes 110 km/h piemērs (+ VIDEO) 23

iAutolv skaidro, kādēļ arī tik nelielā satiksmes nogrieznī kāds ir Rīgas-Jūrmalas šosejas posms, nepieciešams savlaicīgi mainīt noteikto maksimālo ātrumu un kādēļ dažkārt lielāks ātrums nozīmē mazāku agresiju uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Audi Q6L e-tron – Ķīnā ražots, Ķīnas tirgum (+ FOTO) 1

Pekinas autoizstādē Vācijas autobūves uzņēmums Audi nodemonstrējis Audi Q6L e-tron – globāļā tirgus modeļa Q6 e-tron pagarināto modifikāciju, kas paredzēta Ķīnas tirgum. Lasīt vairāk

 

Ko dara šī tehnika? (+ VIDEO) 8

Kravas auto ar piekabi kaut ko vienmērīgi izkaisa uz ceļa. Vai varētu būt, ka šādi ātrā un vienkāršā veidā tiek atjaunots ceļa segums? Lasīt vairāk

 

Tikai tagad Latvijas Valsts ceļi atjauno 110 km/h uz Rīgas - Jūrmalas šosejas 30.04.2024 (+ VIDEO) 18

iAutolv konstatē, ka aprīļa pēdējā dienā situācija uz Rīgas-Jūrmalas šosejas izmainījusies un tagad maksimālais atļautais ātrums ir 110 km/h. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti