2023.gads bijis viens no traģiskākajiem ceļu satiksmē 13

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 17.janvāris 2024 21:08

Aizvadītais gads uz Latvijas valsts ceļiem ir bijis viens no traģiskākajiem, Drošas braukšanas skolas" (DBS) podkāstā "Brauc droši!" atzinis Ceļu satiksmes un drošības direkcijas (CSDD) valdes priekšsēdētājs Aivars Aksenoks.

Bojā gājušo skaits ir atgriezās 2016.gada līmenī, savukārt ceļu satiksmes negadījumos smagus ievainojumus guva 380 cilvēki.

Aksenoks skaidroja, ka pērn bojā gājušo skaits ir palielinājies līdz 149 cilvēkiem, atgriežoties līmenī, kas pēdējo reizi bija sasniegts 2016.gadā. Salīdzinot ar 2022.gadu, kad bojā gāja 113 cilvēki, kāpums ir acīmredzams.

Uz jautājumu par to, kas ir tie būtiskākie faktori ceļu satiksmes negadījumiem Aksenoks precīzu atbildi nesniedza, taču norādīja, ka sliktāki ir visi rādītāji. 

Pagājušajā gadā tika ieviesti vidējā ātruma radari un vietās, kur tie tika ieviesti, nav notikuši negadījumi. Tāpat 2023.gada bija arī daudzi mēģinājumi grozīt normatīvos aktus attiecībā uz ceļu satiksmi, atsevišķas lietas arī tika pieņemtas. Neskatoties uz to, pagājušais gads ir traģisks - 2023.gadā ceļu satiksmes negadījumos smagus ievainojumus guva 380 cilvēki, norādīja Aksenoks.

Runājot par 2024.gada plāniem, Aivars Aksenoks norādīja, ka CSDD turpinās sadarbību ar valsts iestādēm, lai uzlabotu ātruma ierobežojumu kontroli un sodu sistēmu attiecībā uz trešo valstu transportlīdzekļiem. Plānots veikt grozījumus normatīvajos aktos un strādāt pie efektīvākas kontroles šajā jomā.

Tāpat arī šajā gadā tiks likts lielāks fokuss uz autovadītāju apmācību procesa uzlabošanu.

Aksenoks stāstīja, ka šī gada laikā tiks ieviesta analītikas programma, kas sekos līdzi jauno autovadītāju izglītības ceļam, sniedzot detalizētu pārskatu par apmācību instruktoriem, inspektoriem, cik reizes kursants ir licis eksāmenus un to, cik bieži jaunie vadītāji iekļūst ceļu satiksmes negadījumos. Šī programma tiks ieviesta ar mērķi analizēt autoskolu un kursantu veiktspēju, nodrošinot precīzākus datus par autovadītāju sagatavotību.

Lai uzsvērtu sabiedrības lomu satiksmes drošības uzlabošanā, CSDD gatavojas veikt informatīvākas un izglītojošākas kampaņas, koncentrējoties uz jautājumiem, kas veicina drošu braukšanu un autovadītāju izglītotību dažādos jautājumos. Epizodes izskaņā Aivars Aksenoks uzsvēra, ka cieņa citam pret citu un atbildīga rīcība uz ceļiem ir būtiski faktori ceļu satiksmes drošības veicināšanā.
 

 
Visi komentāri
 
650 18.janvāris 2024 0:00
2 0 Atbildēt

Neskatoties uz TO. Vai/Par! spīti TAM. Sena sakakarība- vienā vietā ja kko noņem nost, citā pats no sevis pieliekās klāt.Katrs ceļmalas plakāts ar trekno Kazīno dīleri situāciju atvieglo- tajā vietā vairs neviens neko nelaimē.Kādreiz senāk izvietoja policijas darbinieku pilna auguma maketus ar tā dēvēto Zizli/rokā. Vai kā.

LMT 18.janvāris 2024 9:37
3 0 Atbildēt

Kad ar negodu patrieks csdd darboņus?

Vernons 18.janvāris 2024 9:58
5 0 Atbildēt

Bijušais milicis Lukstiņš nodibināja CSDD, ar pārējiem miličiem sagāja naidā! Tā arī vadīja CSDD bez STOP signāla CSN! Bez vairākām sadaļām!  Aksenoks tikai saņēma "mantojumu" ar visiem "tarakāniem". Tagad brīnās. Kuram tad ir atbilstoša izglītība Latvijā, lai vadītu to iestādi? Tad jau jebkurš tālbraucēju šoferis ir gudrāks par ikvienu, kas tur CSDD strādā! Izlasiet kas rakstīts CSN 57. punktā un taps skaidrs, no kā!

ZZZZ 18.janvāris 2024 10:20
0 0 Atbildēt

Drošas braukšanas kursi rullē 🙈 Nevar sazvanīt vispār. Nauda iespējams jau apgūta👌

Nelabojams 18.janvāris 2024 10:25
8 0 Atbildēt

Ja CSDD no Valsts policijas joprojām nesaņem datus, kas ļautu veikt CSNg analīzi, tad ko var gribēt? Var jau lamāt viņus par stulbiem lēmumiem, bet ar to informāciju, kas CSDD ir pieejama, grūti pieņemt labākus...

0pis 18.janvāris 2024 10:57
6 0 Atbildēt

Latvijci silto ziemu laikā ir zaudējuši čuju, ņuhu un reakciju. Tagad brauc cauru gadu čortojot visus kas velkās ar maksimālo atļauto un dikti brīnās, kad pēkšņi stūre un auto uzvedas nesaskaņoti.

Localjobo 18.janvāris 2024 14:54
0 0 Atbildēt

Ātrums noteikti vainīgs. Ja autovadītāji brauktu par 2 km/h lēnāk, tad būtu par 20 mirušo mazāk.😂

John 18.janvāris 2024 15:00
0 0 Atbildēt

Neesam mēs bagāta valsts. Cilvēki taupa kā vien var. Taupa uz riepām,  mašīnas tādas kas knapi kopā turās, brauc lēni lai degvielu taupītu.

ZZZZ 19.janvāris 2024 11:00
3 0 Atbildēt

to John lūdzu studijā piemēru ar kaut vai vienu avāriju kuras iemesls būtu auto kopā neturēšanās😡

James Bong 19.janvāris 2024 12:19
6 0 Atbildēt

Katru gadu arvien vairāk fotoradaru un arvien traģiskāks gads. Likumsakarība?!? Es teiktu jā, jo patiesie iemesli nevienu neinteresē. Atbildīgajiem izdevīgāk nodarboties ar biznesu nekā sakartot infrastruktūru tā lai būtu ērti un civilizēti prekš visiem.

650 19.janvāris 2024 17:44
0 0 Atbildēt

Viss pareizi,no katra nosišanās kandidāta vaig paspēt iekasēt pēc iesp vairāk.Pirms viņš pavisam nositas.

Pārtraukt noziedzīgo darbību nozieguma vietā mēs (lohi) nevaram atļauties. Jo kurš tad maksās.

Bet (iespeejams,varrbūt..) kāds tā dēvētais priekšNieks ir kaut kur par ilgu aizsēdējies.Aizmidzis,tāteikt,notikuma vietā.

BMW 19.janvāris 2024 12:34
3 0 Atbildēt

Nu ko, aptaisījās ar savu radaru politiku!

Atgrieziet ielās CP patruļas!

Bils 19.janvāris 2024 15:29
1 0 Atbildēt

Varbūt arī tādēļ ka auto ir kļuvis vairāk, ne tikai Latvijā, bet arī tranzītā braucošo pulks ir audzis.🚗

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Gājējs "nogāž" divus motociklistus (+ VIDEO) 8

Viens no motociklistiem pamana gājēju pie pārejas un sāk bremzēt, taču aizmugurē braucošais tam nav gatavs. Lasīt vairāk

 

Ar tehniskajiem līdzekļiem konstatētas braukšanas bez OCTA gadījumā sodīs ne biežāk kā reizi diennaktī 9

Saeima šodien galīgajā lasījumā pieņēma grozījumus Ceļu satiksmes likumā nosakot, ka par ar tehniskajām ierīcēm konstatētu braukšanu bez apdrošināšanas vai valsts tehniskās apskates sodu piemēros ne biežāk kā reizi 24 stundu laikā. Lasīt vairāk

 

Volkswagen ID. Code – vācu markas dizaina nākotne (+ FOTO) 6

Pekinas autoizstādē Volkswagen izlicis apskatei konceptu ID. Code, kas liek noprast kādā virzienā stūrē vācu autobūves uzņēmuma dizaina komanda. Lasīt vairāk

 

Mopēds vai velosipēds? (+ VIDEO) 12

Laikam kļūstot siltākam, ielās arvien vairāk parādās arī elektroskrejriteņi un elektromopēdi. Vienlaikus – ar jaunu sparu uzliesmo domstarpības starp šo braucamrīku lietotājiem un kājāmgājējiem. Tikmēr saasinās konkurence arī pašu koplietošanas braucamrīku operatoru vidū. Viens no uzņēmējiem tiek vainots konkurences kropļošanā, sev par labu interpretējot likuma normas. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti