Aizvadītais gads uz Latvijas valsts ceļiem ir bijis viens no traģiskākajiem, Drošas braukšanas skolas" (DBS) podkāstā "Brauc droši!" atzinis Ceļu satiksmes un drošības direkcijas (CSDD) valdes priekšsēdētājs Aivars Aksenoks.
Bojā gājušo skaits ir atgriezās 2016.gada līmenī, savukārt ceļu satiksmes negadījumos smagus ievainojumus guva 380 cilvēki.
Aksenoks skaidroja, ka pērn bojā gājušo skaits ir palielinājies līdz 149 cilvēkiem, atgriežoties līmenī, kas pēdējo reizi bija sasniegts 2016.gadā. Salīdzinot ar 2022.gadu, kad bojā gāja 113 cilvēki, kāpums ir acīmredzams.
Uz jautājumu par to, kas ir tie būtiskākie faktori ceļu satiksmes negadījumiem Aksenoks precīzu atbildi nesniedza, taču norādīja, ka sliktāki ir visi rādītāji.
Pagājušajā gadā tika ieviesti vidējā ātruma radari un vietās, kur tie tika ieviesti, nav notikuši negadījumi. Tāpat 2023.gada bija arī daudzi mēģinājumi grozīt normatīvos aktus attiecībā uz ceļu satiksmi, atsevišķas lietas arī tika pieņemtas. Neskatoties uz to, pagājušais gads ir traģisks - 2023.gadā ceļu satiksmes negadījumos smagus ievainojumus guva 380 cilvēki, norādīja Aksenoks.
Runājot par 2024.gada plāniem, Aivars Aksenoks norādīja, ka CSDD turpinās sadarbību ar valsts iestādēm, lai uzlabotu ātruma ierobežojumu kontroli un sodu sistēmu attiecībā uz trešo valstu transportlīdzekļiem. Plānots veikt grozījumus normatīvajos aktos un strādāt pie efektīvākas kontroles šajā jomā.
Tāpat arī šajā gadā tiks likts lielāks fokuss uz autovadītāju apmācību procesa uzlabošanu.
Aksenoks stāstīja, ka šī gada laikā tiks ieviesta analītikas programma, kas sekos līdzi jauno autovadītāju izglītības ceļam, sniedzot detalizētu pārskatu par apmācību instruktoriem, inspektoriem, cik reizes kursants ir licis eksāmenus un to, cik bieži jaunie vadītāji iekļūst ceļu satiksmes negadījumos. Šī programma tiks ieviesta ar mērķi analizēt autoskolu un kursantu veiktspēju, nodrošinot precīzākus datus par autovadītāju sagatavotību.
Lai uzsvērtu sabiedrības lomu satiksmes drošības uzlabošanā, CSDD gatavojas veikt informatīvākas un izglītojošākas kampaņas, koncentrējoties uz jautājumiem, kas veicina drošu braukšanu un autovadītāju izglītotību dažādos jautājumos. Epizodes izskaņā Aivars Aksenoks uzsvēra, ka cieņa citam pret citu un atbildīga rīcība uz ceļiem ir būtiski faktori ceļu satiksmes drošības veicināšanā.
Neskatoties uz TO. Vai/Par! spīti TAM. Sena sakakarība- vienā vietā ja kko noņem nost, citā pats no sevis pieliekās klāt.Katrs ceļmalas plakāts ar trekno Kazīno dīleri situāciju atvieglo- tajā vietā vairs neviens neko nelaimē.Kādreiz senāk izvietoja policijas darbinieku pilna auguma maketus ar tā dēvēto Zizli/rokā. Vai kā.