Pētījums: 53% autovadītāju uzskata, ka riskus uz ceļiem rada braukšanas kultūra, 24% vaino ceļu stāvokli 38

 

Foto: Publicitātes foto

Miltton Latvia | 29.februāris 2024 9:38

Vairāk nekā puse autovadītāju (53%) uzskata, ka lielākos riskus uz ceļiem rada šoferu paradumi un braukšanas kultūra, savukārt, teju ceturtā daļa (24%) vaino ceļu stāvokli.

Vēl 10% norāda, ka lielākos riskus rada atļautais promiļu slieksnis, bet 9% uzskata, ka papildus riskus rada laikapstākļi, savukārt, 3% norāda, ka lielākais risku avots ir automašīnu tehniskais stāvoklis, liecina “Carlsberg 0.0 atbildīgas braukšanas indeksa” dati.

Salīdzinot ar pērnā gada rezultātiem, nedaudz samazinājies to autovadītāju skaits, kuri apzinās, ka lielākos riskus rada pašu paradumi un braukšanas kultūra (2023. gadā šādu atbildi sniedza 55% autovadītāju), bet to autovadītāju skaits, kuri vaino ceļu stāvokli ir pieaudzis par 2%. Vienlaikus nedaudz (par 1%) audzis to šoferu skaits, kuri uzskata, ka papildus riskus rada pieļaujamais promiļu slieksnis. Sievietes daudz biežāk (56%) norāda, ka riskus rada autovadītāju paradumi un braukšanas kultūra, tikai 50% vīriešu sniedz šādu atbildi.

Drošas Braukšanas Skolas vadītājs Jānis Vanks uzsver: “Lai gan ceļu stāvoklim, protams, ir būtiska nozīme, pasaulē ir veikti pētījumi, kas apliecina – uz nedrošiem ceļiem bez marķējuma, apzīmējumiem vai speciālām nomalēm, negadījumi notiek retāk, nekā uz perfekti sakārtotiem ceļiem, jo uz laba un gluda ceļa cilvēks jūtas drošāk, nepievērš pietiekamu uzmanību tam, ko dara un nepietiekami koncentrējas uz braukšanu. Arī vasarā autobraucēji ir relaksētāki, nekā ziemā, tāpēc smagākie negadījumi un pārkāpumi vairāk ir tieši vasarā.”

“Aizvien ļoti izplatīta ir tendence vainot citus, lai gan patiesībā, domājot par savām autovadīšanas prasmēm, mēs esam nepietiekami paškritiski. Nenoliedzami, ceļi Latvijā nav ideāli un arī satiksmes organizēšanā ir vieta uzlabojumiem, tomēr, dzīvojot šeit, autovadītājiem būtu jāiemācās braukt atbildīgi arī šādos apstākļos,” piebilst eksperts.

Ceļu stāvokli kā lielāko risku faktoru biežāk min gados vecākie autovadītāji – vecuma grupā no 60 līdz 74 gadiem šādu atbildi sniedza 28% autovadītāju, no 50 līdz 59 gadiem – 27%, kamēr vecuma grupā no 30 līdz 39 gadiem tikai 16%. Gados jaunākie autovadītāji (vecumā no 18 līdz 29 gadiem) biežāk norāda, ka riskus rada braukšanas kultūra (55%), vienlaikus šajā vecuma grupā daudzi autovadītāji (12%) vaino arī laikapstākļus.

Analizējot datus reģionu griezumā, iespējams secināt, ka ceļu stāvokli kā galveno riska faktoru biežāk min autovadītāji no Rīgas (27%), kamēr Kurzemes autovadītāji šādu atbildi sniedz tikai 17% gadījumu. Pierīgas un Latgales iedzīvotāji biežāk (11%), ka viens no lielākajiem riska faktoriem ir laikapstākļi. Šeit gan jāpiezīmē, ka saskaņā ar Ceļu satiksmes drošības direkcijas datiem, vasarā, piemēram, augustā, kad ir salīdzinoši labi laikapstākļi, ilgāk ir gaišs un ceļi nav apledojuši, 2023. gadā ceļu satiksmes negadījumos gāja bojā 9 cilvēki, bet 2022. gadā – 10, kamēr, piemēram, februārī tie bija attiecīgi 8 un 5 cilvēki.

 
Visi komentāri
 
WALA 29.februāris 2024 10:08
5 4 Atbildēt

Kāda tur kultūra, smieklīgi, pat no krustojuma nejēdzam startēt laikus un ātri, attiecīgi necieņa pret citiem sākas jau tiko kā izkustējušies, ja vispār ...

R3d2 29.februāris 2024 17:59
1 0 Atbildēt

Vācijā kultūras pazīme ir startēt no krustojumiem ātri. Tad tomēr tā ir kultūra vai paradums?

Šaubos vai kāds speciāli domā, ka brauks no krustojuma lēnām lai aizkavētu rindu aizmugurē!

WALA 5.marts 2024 10:36
0 0 Atbildēt

Es te vairāk tēmēju uz tiem kas vēl pabakstīs telefonu pirms sākt braukt ...

WALA 29.februāris 2024 10:11
5 2 Atbildēt

Ceļa zīmes tieši tāpat neredzam, nezinam ar kādu ātrumu jābrauc, joprojām neizmirstoša ir suga ar tiem kuri vidējā atruma zonās pie tās beigām brauc ar 80 vai zemāk ...

Tā ka labs jautājums kas tiek uzskatīts par "autovadīšanas kultūru" ....

Ivo 29.februāris 2024 11:09
5 0 Atbildēt

Pēdējā laikā arvien vairāk ievēroju, ka daudzi sevi uzskata par tramvaja vadītājiem. Brīvības/Miera ielas krustojumā rīta un darba dienas beigu stundās gandrīz katrā luksofora fāzē kāds Brīvības ielu pa Miera ielu šķērso no otrās - tramvaja joslas, lai gan ir zīmes, ka auto visos atļautajos virzienos manevri jāveic no labās joslas. Šorīt stāvēju pirmais pie luksofora, viens dzenis cēli apbrauca visu kolonu pa sliedēm, aizlīda priekšā pie sarkanā un tad nogriezās pa labi uz brīvības ielu. Braucot apmēram tajā pašā laikā esmu, ka to veic gan vieni un tie paši auto, gan 'aborigēni', kas izbrauc no kādas Miera ielas pagalma un kuriem vajadzētu zināt savu "rajonu", tātad visdrīzāk to veic sistemātiski. Man šķiet, te ar dronu varētu noķert vairāk pārkāpēju, kā tajos video no Imantas un Juglas, bez tam par Miera/Brīvības ielas krustojumu man nav iebildumu, ka tur kaut kas būtu neloģiski uzbūvēts un būtu kāda "lamata" autovadītājiem. Tas pats, bet mazākos apmēros darās visā Barona ielas garumā, kur pamīšus daļā krustojumu var šķērsot krustojumu pa tramvaja sliedēm, daļā nevar.

uupis 29.februāris 2024 11:30
2 4 Atbildēt

WALA ir sajaucis MAX ātruma ierobežojumu ar prasību MINIĀLAIS ĀTRUMS!!!

Kāpēc es nedrīkstu braukt ar 70 tur kur max ir 90???

Ir kāds arguments bez sētas noteikumiem?

sviesc 29.februāris 2024 11:52
1 0 Atbildēt

Šis tieši atsaucas uz sadaļu: braukšanas kūltūra. Necieni citus autovadītājus, apzināti kavējot satiksmi. Pa koplietošanas ceļiem ir jābrauc, nevis jāvēro putnus sev apkārt. Automašīnas būtība ir nogādāt braucējus maksimāli ātri no punkta A uz punktu B. Protams iekļaujoties spēkā esošajos ceļus satiksmes noteikumos.

uupis 29.februāris 2024 14:33
1 3 Atbildēt

Pilnīgas muļķības - kāpēc es necienu citus? No kurienes tāds secinājums? Es braucu ar 70-it!!! Kādā veidā es bremzēju satiksmi??? Paskaidro lūdzu!

Pamato ar punktiem kuri man aizliedz braukt ar 70-it!

Emocijas un sētas noteikumus atstāj pie sevis!

WALA 29.februāris 2024 11:53
0 3 Atbildēt

Nav obligāti izlikties par lielāku "idiotu" kā patiesībā esi ... kā tur bija ar to prasību spēt turēt ātrumu tuvu atļautajam vadīšanas eksāmena laikā ???

Kā tulkot "ielidoju" vidēja ātruma zonā ar aptveniem 90 km/h pēc spidometra bet izbraucu ar 60 km/h pie nemainīgiem vides apstākļiem ?

Gribas stumdīt pastulbu demagoģiju - droši, tikai tad nestāsti ka tev satiksmes drošiba vispār uztrauc, jebkādā tās formā ... nu un pie reizes neaizmirsti visiem atga'dināt par savu profesionālo nodarbošanos, lai visi zinam "varoņus", kas tur tik lielu rūpi par "drošību uz ceļiem" ...

P.S. man atklāti sakot nekas no tā visa nesatruac  -  es  nodzenu mierīgi līdz 5 auto uz apvedceļa no Jaunmārupes līdz Jelgavas šosejai ... un katru reizi kad tur braucu tas ir vismaz viens apdzenamais ieskaitot kraviniekus ...

asd 29.februāris 2024 12:40
1 0 Atbildēt

Izskatās, ka tev pašam nav argumentu. Vai esi dzirdējis par iekļaušanos plūsmā un maksimālu netraucēšanu citiem? Tas attiecas arī uz ātrumu.

Praktiski, katru reizi, braucot uz plato galu, "izbaudu" šādu ūpju klātbūtni uz ceļa, kas raustās paši no savas ēnas un attiecīgi tā arī brauc - -20 un -30, jo tas taču ir tik "droši".

uupis 29.februāris 2024 14:41
1 2 Atbildēt

Nu pieņemsim ka es vedu vecmātes kristāla servīzi! Kurš CSN punkts man aizliedz to darīt ar ātrumu 70?

Variants numur 2 - izlasi CSN punktu 103.2 (es velku šņorē kādu citu)!

Variants numur 3 - dzinēja defekts, kurš neļauj braukt ātrāk par 70!!!

Kā tev šie argumenti?

Un tagad pastāsti kurš CSN punkts man aizliedz braukt ar 50 vai 70 ja izpildās kāds no maniem argumentiem?

asd 29.februāris 2024 16:00
0 0 Atbildēt

Centies, padomāt loģiskāk, nevis saukt visādus punktus un nedomāt ar galvu. Kaut arī, spriežot pēc uzrakstītā, kaut kāda spriestspēja tomēr ir.

1) Kristāla štruntu vešana jau nu nav nekāds pamatojums, lai neiekļautos plūsmā. Kārtīgi iepako un tad ved. Argumentam ir 0 vērtības.

2) Vilkšana - jā, protams. Ja ir jāvelk, tad max 50 km/h, bet papildus ir jāieslēdz arī avārijas gaismas.

3) Dzinēja defekts. Te, nu it kā nav jāslēdz avārijas gaismas, bet manā skatījumā (jā, tā būs interpretācija), ja braucamais kļūst pārāk lēns (te vēl var padiskutēt vai 70 km/h būtu tas ātrums, vai vēl lēnāk), es, tomēr ieslēgtu, lai brīdinātu citus, ka tam, kuram būtu jābrauc krietni ātrāk, ir kāda šaize un laikus rēķinās ar to.

Ja neskaita kristāla muļķību, tad šie vēl ir kaut cik sakarīgi pamatojumi un arī tad pašam būtu jāizvērtē vai nav kādu jāpalaiž garām vai jāinformē par to, ka ir kāda problēma.

Tomēr, neba, visiem tiem, kuri tā brauc, regulāri, ir aprakstītās problēmas. Pārsvarā - vai nu vienkārši nemāk braukt un tad velkas vai arī dara papildus lietas, nesaistītas ar auto vadīšanu.

Un jā, tā arī daru. Teju, katru reizi, braucot, garāku gabalu, nākas pielietot savas tizlās rociņas un kājiņas, lai apdzītu tādus lohus kā tevi, jo visi ved savus kristālus. Es to izdaru 1x, savukārt, viņi, sagādā problēmas vēl desmitiem reižu. Tad nu pielieto loģiku un padomā, kur tad ir tā problēma.

uupis 29.februāris 2024 14:44
1 2 Atbildēt

Tev iedevu 3 argumentus - pretim saņemšu kaut vienu?

Vēl nosaukt - nu tā lai tev būtu stimuls mācīties CSN un braukt?

Pēc tava teksta var spriest ka TU NECIENI citus satiksmes dalībniekus un pieprasi no visiem, lai tie brauc tā kā gribās tev!

Sawron 29.februāris 2024 15:16
5 1 Atbildēt

Visi šie gadījumi, ko nosauci, ir iespējami. Tikai tad ir jāieslēdz avārijas gaismas(citu cienīšana un informēšana) un ja aiz tevis ir izveidojusies kolonna, nobrauc malā, palaid tos garām(atkal-citu cienīšana) un brauc tālāk ar savu kristāla vāzi! Ja šādu variantu nav un tu nelieto avārijas gaismas, tu esi kretīns, kas domā tikai par sevi! Punkts.

uupis 29.februāris 2024 15:23
1 3 Atbildēt

Vispār es rēcu par šiem sētas noteikumu traktētājiem!

Pipec izdomāt ka ja auto brauc ar mīnus 10, 20, 30 tad jālieto avārijas signalizācija!!!

Tādus sētas noteikumus vēl nebiju dzirdējis - Ūpis nebalsī rēc... 😂😂😂

uupis 29.februāris 2024 15:18
0 1 Atbildēt

CSN punktu studijā lūdzu! Citādāk sētas noteikumi!

Sawron 29.februāris 2024 15:27
1 1 Atbildēt

To sauc- braukšanas kultūra. CSN tādu punktu nav, un arī tavā paurī nē! Vari no deguna urbināt 1 aiz otra gadījumus ''iz dzīves'', spēkā paliek iepr.minētais-palaid visus garām un čunčini tālāk!

uupis 29.februāris 2024 15:54
0 1 Atbildēt

Priekš tiem kuri vadītāja apliecību ieguvuši koruptīvā ceļā!

Runa ir par to ka idiots asd un Sawrons vīlē ar 90 un pietuvojas pie Ūpja kuram mašīnā ir bērns ar jūras slimību un Ūpis brauc ar 60!

Tagad idioti Sawrons un asd saka ka Ūpim tūliņ jābrauc pāri nepārtrauktam apzīmējumam un jāstājas ceļa malā lai palaistu tos idiotus kuri it kā tādā veidā ciena Ūpi!!!

Pipec tev vataina loģika!

Un ja tev vēl nepielec tad paskaties gūgelmapā kādi ir ceļa apzīmējumi vietās kur ir vidējā ātruma radari!

Idioti Sawrons un asd ar saviem sētas noteikumiem!

Sawron 29.februāris 2024 16:17
1 0 Atbildēt

Idiots bija tavs fāters, kad ielaida tavā maukā-muterē olbaltumu, un radies tu, kas neko tālāk par to šķidrumu nav attīstījies! Ar to saruna ir galā!

uupis 29.februāris 2024 16:21
0 0 Atbildēt

Aga - izlasīji ka nepārtrauktu ceļa apzīmējumu aizliegts šķērsot! Pārējiem šoferiem izņemot Sawron tas nav jaunums, bet nu labi ka tā - kaut ko jaunu uzzināji - attīstība vismaz ir, lēna bet ir!

uupis 29.februāris 2024 15:18
1 2 Atbildēt

Zārka nagla tavā emociju pļūtījumā - mašīnā ir bērns, kuram ir jūras slimība un mamma aizmirsa tabletes mājās. Es braukšu ar 60, jo tad bērnam ir OK!

Un visādi idioti ar niku asd būs spiesti mani cienīt un kustināt savas līkās roķeles un tizlās kājeles, lai mani apdzītu!

sviesc 29.februāris 2024 16:14
1 0 Atbildēt

nepazīstu tādu māti, kura aizmirstu bērnam zāles. nu varbūt narkomāne kaut kāda.

a tā nupat palasījos drusku par agresīvu braukšanu. Jūsu nepamatotā vilkšanās pa ceļu, kā reizi iekļaujas definīcijā. Velkama piekabe pat nav attaisnojums satiksmes kavēšanai.

Tikko vairākpar trim automašīnam ir jāveic, apbraukšanas, apdzīšanas, trajektorijas maiņa, tā jūs automātiski kvalificējaties agresīva autobraucēja statusam. Cita lieta, ka vairums par tādiem neziņo.

pievienošu arī vienu aptauju, par daļu apstākļu, kas izraisa agresiju.

Kas var tevi nokaitināt, ja atrodies pie auto stūres?

    pārgalvīgi braucēji, noteikumu neievērošana 42%

    braukšana zem maksimālā atļautā braukšanas ātruma 47%

    ceļu satiksmes noteikumi, kas man šķiet nepamatoti 5%

    mani nekas nevar nokaitināt

Tātad gandrīz pusi autovadītāju var izbesīt šādi pasaku varoņi kā jūs cienītais.

Tāpat lasot iauto jau esmu pamanījis, ka esat līderos no tiem, kuri spēj izbesīt gandrīz jebkuru, pat nekur nebraucot.

uupis 29.februāris 2024 16:31
0 0 Atbildēt

Tad UZMANĪGI izlasam Likuma 51. panta 10. apakšpunktu!

Agresīva braukšana iet kopsolī ar vienu vai vairākiem pārkāpumiem!

Bērns ar jūras slimību NAV tajā kategorijā!

Un punkts uz i - ja nervi nav kārtībā un besī tie kas brauc savādāk nekā tu gribi, tad vai nu nesēdies pie stūres vai nu ej pie daktera un dakterē nervus!

asd 29.februāris 2024 17:04
1 0 Atbildēt

Redzi... Atšķirība starp mani un tevi ir tāda, ka atrodoties uz ceļa, es cenšos domāt par to kā būt pēc iespējas mazākam kretīnam un mazāk traucēt citiem ar savu esamību tur.

Savukārt, tev, ir otrādi - es, paskatījos likumu, likums to neaizliedz, tātad drīkst darīt to pārējo, kas ienāk prātā un nerēķināties ar citiem - viņiem gan ir jārēķinās ar manu izpildījumu. Un tālāk, protams, ar galvu nav jādomā un nav jāizvērtē attiecīgās situācijas.

Lieliski var redzēt, kurš, ar savām darbībām, čakarēs prātu citiem vairāk. Tikai neaizmirsti, ka tavas tiesības beidzas tur, kur sākas manas un pārējo tiesības. Tātad, tev tāpat nav tiesību nepamatoti vilkties.

Un te sākas runa par savstarpēju cieņu. Man ar to nav problēmu (vajadzības gadījumā, pabraukšu aiz un kad būs iespēja, tikšu garām), bet tev, spriežot, pēc taviem tekstiem, gan izskatās, ka ir, jo tev līdzīgajiem nav jāpielāgojas citiem.

Tu, te, sauc piemērus "iz dzīves". Man arī ir. Kādu cieņu un labu attieksmi var prasīt divi džipveidīgi radījumi, kas 10+ km laiski brauc ar vidēji 70 km/h (protams, arī lēnāk), apdzīt arī īsti nevar un tiek izveidotas mega rindas? Abiem, uzreiz, vajag taisīt dzinēja kapitālo un bērniem ir slikti? Kāds ir viņu pamatojums un tiesības tā darīt? Tāpēc, ka tie 2 lohi tā vienkārši/likumīgi drīkst un pārējiem 50, 100 braucējiem ir jāpieņem viņu traucēšanu bez vārda runas?

Klauns.

uupis 29.februāris 2024 17:35
0 0 Atbildēt

Pieprasīt no citiem braukt tā kā tev gribās ir NECIEŅA pret to no kā tu to pieprasi! Cieņa ir tad, kad tu nenervozē, tad kad atļauts apdzen lēnāko bez viņa mācīšanas, taurēšanas un midžināšanas - tad ir cieņa, jo CEĻŠ IR DOMĀTS VISIEM!

P.S. Bet ja tu gribi pierādīt pretējo vari pabraukt man pa priekšu un es tev parādīšu vietas kur TU PATS bremzē plūsmu un brauc par lēnu! Un ko tad darīsim? Litrs Wiskija no tevis par katru kļūdu? Vai kā?

uupis 29.februāris 2024 17:29
0 0 Atbildēt

Noteikumi visiem ir vieni!

Ja tev traucē kāds lēnāķ braucošs tad problēma ir tikai tevī! Tavā nemācēšanā braukt un tavā nezināšanā - noteikumu nezināšanā! Nu ir vēl trēšais variants - ja tev traucē lēnāk braucošie tad tev visticamāk ir divdesmi gadus veca taburete uz riteņiem ar trīscilindru mopēda motoru, kurai pat pretimbraucoša fūre samazina ātrumu par mīnus 20 un pretvējā nedod dies kāds attaisīs logu - aerodinamikai pipec! Bet tas arī ir tava problēma! 😂

P.S. Mani nekad nav traucējuši un netraucē lēnāk braucošie, lēnāk domājošie, sniegpulkstenīši un opji ar tomātu stādiem! Atšķirībā no tevis es CIENU pārējos un NEIZVIRZU nevienam pretenzijas ka viņš brauc LĒNĀK NEKĀ ES! Tās ir lēnāk braucošā tiesības BRAUKT LĒNĀK!

asd 1.marts 2024 10:29
0 0 Atbildēt

Sapinies. Nevis tā kā man gribas, bet tā kā vidēji brauc PLŪSMA.

Tātad, tu, gluži vienkārši, nemaz neizproti kādu bīstamību tie lohi rada. Nu, īstens citu mācītājs, kas māk vien vicināt likumus. Principā, apdzīšana ir bīstamākais manevrs. Un lēnie rada nevajadzīgas papildus apdzīšanas. Turklāt, ja bez īpaša iemesla brauc lēnāk kā fūres, tad tur par nekādu cieņu, vispār, nevar būt runas, jo fūres, pāris sekundēs, no, tiem pašiem 70, neuzspiedīs kaut vai līdz 120, lai fiksāk tiktu garām. Tā jau ir kaitniecība un bīstamības izraisīšana.

Tas, ko tu tur aprakstīji ir cieņa tikai no vienas puses. No to dulburu puses, cieņai nav jābūt un kā jau rakstīju - pofig, jo drīkst taču kavēt visus pārējos un tā ir "cieņa" no viņu puses, vai ne?

Pat autoskolā māca un eksāmenā prasa lieki nevilkties. Kā tā? Viņi pārkāpj viņu tiesības braukt lēniņām.

Tā, ka ej, vien, tu, pa gaisu ar visu savu idiotu demagoģiju, ka visiem ir jāpielāgojas tiem pāris lohiem, bet ne otrādi. Pat tīri no drošības viedokļa. Kārtējā, bezpienākumu minoritāšu lohu aizstāvēšana ar klaji stulbiem tekstiem.

P.S. Ū ja... Kādam, kuram garāku braucienu (ieskaitot pusrīgu) vidējais ātrums tuvojas tādam/ir kā lielai daļai braucot pa šoseju, vēl būtu jāpierāda, ka es kaut ko nebremzēju. Nu ja, nu ja, tieši tā.

uupis 1.marts 2024 10:59
0 0 Atbildēt

Neies krastā! Tava šaurpierība tā vien lien laukā! Ne tu zini kā māca autoskolā ne tu zini kā pieņem eksāmenu CSDD! Visticamāk savu vadītāja apliecību esi ieguvis koruptīvā ceļā kādā no LV mazpilsētām! Un no kategorijām tev ir tikai B! Tad kā tu vari spriest par satiksmi ja esi blusa uz ceļa?

Un vēl jo vairāk, ja tev traucē kāds kuram ir tehniskas vai kādas citas problēmas, tad tu esi NEPIEKLĀJĪGS lauķis bez iecietības un kultūras ar vājiem nerviem un visticamāk ka ar sapuvušu nemotoru, kuram, lai tiktu kalnā, vajag 3 km ieskrējienu! Braukt iemācies un tad mēģini kaut ko pierādīt gudrākam onkulim!

asd 1.marts 2024 11:28
0 0 Atbildēt

Tu taču esi dārzenis un vispār, nespēj, uztvert rakstīto.

Te, īsti, vairs, nav runa par "īpašajām situācijām", ar tām, parasti slimo maz (vai arī LV autoparks ir tādā dirsā, ka mums visu laiku, brutāli, braukājas apkārt ar tik salauztiem auto, ka tie pat vispār, vairs neiet?) un ar to man problēmu nav.

Problēmas ir ar regulārajiem - velkos, jo tā ir droši un pofig par pārējiem (zinu tādus) un ikdienas braukšanu kā tādu.

Manam drapakam, ar dzinēju, viss ir kārtībā un tam spēciņš ir 3. simtā, kuru vajadzības gadījumā arī izmanto, tā, ka argumenti nevietā. No krustiem dragreisus ar netaisu, bet parasti, nespiežot grīdā, aizbraucu un starp mani un nākamo izveidojas teju puskvartāla distance, jo neguļu pie zaļā un vidēja paātrināšanās ir ekonomiskākais režīms, toties nākamais gan ir aizmidzis.

Tāpat arī palaižu, atstāju vietu un pārkārtojos, ja redzu, ka kāds grib tikt uz tā paša ceļa. Līdz ar to, arī par pieklājību tev nav taisnība.

Un protams, autoskolā "neesmu bijis" un eksāmenus "neesmu kārtojis". Ir kārtots tā kā tam ir jābūt un nav kārtots mazpilsētā. Un nē, nav tikai B.

Nu, gudrs tas onkulis, kurš ekstrēmus keisus pieņem kā ļoti regulāru parādību. Jā.

uupis 1.marts 2024 12:24
0 0 Atbildēt

Ja tavam drapakam būtu 200+ lopi, tad tevi lēnie vispār neietekmētu! Ja tev būtu C un E vismaz, tad tu pret lēnākiem neizjustu ne mazāko aizkaitinājumu, jo zinātu kā ir braukt ar ierobežotāju uz 70-it kad visi vieglie žvidzina ar 110! Tevi tracinātu tie žiperīgie vieglie kuri dzen pie nepārtrauktā apzīmējuma un aklajā līkumā! Nekā no tā tu nezini! Līdz ar to tev ir tikai Bē nu un varbūt vēl Mopēds vai arī velotiesības ar iztecējušu termiņu! 😂😂😂

Nja 29.februāris 2024 19:07
0 0 Atbildēt

Nu bet tā jau ir kūltura. Ievērot CSN. Pieklājību utt. Tev tā laikam sveša, ka nezini kas ir kūltūra.

uupis 1.marts 2024 9:13
0 0 Atbildēt

Kultūra ir NEUZSPIEST savu braukšanas stilu citiem - arī lēnāk braucošiem! Pieklājība ir NEPIEPRASĪT no citiem lai brauc tieši tā kā brauc TU!

Izskatās ka pieklājības NAV TEV jo tu midžini un signalizē kādam kurš brauc ar mīnus 30. Tā vietā lai pieklājīgi pagaidītu un tad kad atļauts tad apsteigt vai apdzīt! Izskatās ka tev kultūra skaitās lai VISI izdabā tavam, braukšanas stiliņam neatkarīgi no ātruma!

nja 1.marts 2024 12:59
0 0 Atbildēt

Debīls vai kā? Kur es teicu, kā es vispār uzvedos uz ceļa? Norādīju, kas ir kūltura, bet tut te huijņu dzen. 

Vispār tas ko tu tur sākumā vāvuļo, vienā vārdā ir pieklājība!

anonimikis 29.februāris 2024 20:00
0 0 Atbildēt

Ūpis te visādus ekstrēmus gadījumus piemin. Es gan kultūras sakarā varētu citu ļoti normālu situāciju aprakstīt, kurā mēs redzam nekulturālu deģenerātu pūļus mūsu ielās. Cilvēks mierīgi brauc ar saviem 55kmh pa otro joslu pilsētā. Kulturāli ievērojot noteikumus, saprotot, ka arī no sānceļiem un ielām kāds grib izbraukt, bet viņam aizmugurē regulāri uzrodas deģenerāti, kuri signalizē, lien dirsā, mirkšķina ar gaismām un visādi citādi izrāda savu absolūti piderasisko attieksmi pret citiem braucējiem. Tādus vajadzētu vispirms novākt no trasēm.

uupis 1.marts 2024 9:17
0 0 Atbildēt

Bet tie jau te arī klārē ka viņiem traucē lēnāk braucošie! Tie jau arī atzīstas savā agresivitātē un līkrocībā, nemācēšanā grozīt stūri un skatīties aklajos punktos! Tie deģenerāti jau arī stāsta ka visiem jābrauc tā kā viņš (deģenerāts) grib un tā priekš viņa ir kultūra un pieklājība bet braukšana ar mīnus 10 viņuprāt ir viņu sētas noteikumu pārkāpums!

650 2.marts 2024 22:36
0 0 Atbildēt

Tev mašīnā atrodas kaut/kas, kas tev traucē veikt kādas Vadītāja funcijas? Izmet to apgrūtinājumu ārā un turpini braucienu normāli!

No kurienes tad mums krietna puse šodienas braucēju ir lohi- tas ir izcēlies sakarā ar to, ka viņus savulaik apmācīja tā dēvētie "braukšanas instruktori", starp kuriem (iespējams) lohu bija procentuāli vēl vairāk.

Krotow 1.marts 2024 13:26
0 0 Atbildēt

Ja arī braukšanas kultūra mums ir visāda, ceļu stāvokli arī jāņem vērā. Ir ceļi un ielas, kur asfalts izkusis līdz stadijai ka jāizšķiras vai salauzt piekari vai braukt pa pusei pretējā joslā. Es neaicinu pārkāpt satiksmes noteikumus, taču reālā situācija ir tāda kā ir.

Llll 4.marts 2024 12:39
0 0 Atbildēt

Pēc pieredzes 1x saskādēju buferi vecenei NL, jo šī ielīda pie luksafora un dirsa palika pāri pa nepārtraukto līniju. (10gadi eiropā) Latvijā 2x sasitu mašīnu, 1x izvairījos no ceļa nogriešanas,1x strauji samazināju ātrumu, jo kārtējais daunis pie stūres.

P.s Rumānijā pat labāk brauc.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 28

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: 1000 ZS un 2 sek. līdz 100. Porsche Taycan.(+VIDEO) 2

Lai gan uzlabotais Porsche Taycan ārēji izskatās ļoti līdzīgs oriģinālajam, tas uzlabots pilnīgi visos parametros, un, kas svarīgi, visās modeļu versijās, ieskaitot paaugstināto Cross Turismo. Ar atjaunināto Taycan TV Autoziņas iepazinās testa braucienā Spānijā, tostarp arī Monteblanko ātrumaplī. Lasīt vairāk

 

Bankrota ēnā - Fisker izziņo milzīgas atlaides; klienti dusmīgi 20

Bankrota priekšā nonākušais ASV elektroautomobiļu ražotājs Fisker paziņojis par iespaidīgām atlaidēm savai produkcijai, kas dažos gadījumos sasniedz 24 000 dolāru. Lasīt vairāk

 

Policija un mediķi informēs par bezatbildīgai elektroskrejriteņu vadīšanai veltītu kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā" 17

Valsts policija un mediķi trešdien plkst.11 informēs par kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā", aģentūru LETA informēja policija. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti