Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Kas vainojams autostāvvietās notiekošajos ceļu satiksmes negadījumos – neprasmīga auto vadīšana vai neuzmanība? 23

 

Foto: Publicitātes foto

IF | 24.oktobris 2024 9:41

Auto vadīšanas eksāmens liek daudziem pasvīst, un īpaši sarežģīti šķiet uzdevumi stāvlaukumā, kad auto ir jānovieto dažādās pozīcijās. Šķiet, ka šīs prasmes ir pastāvīgi nepieciešams atsvaidzināt ne tikai pirms braukšanas eksāmena.

Teju katrs trešais Latvijas autovadītājs autostāvvietā ir piedzīvojis ceļu satiksmes negadījumu, atklāj If Apdrošināšanas veiktā aptauja. Pārsteidzoši, ka 33% no tiem negadījumu autostāvvietā ir piedzīvojuši divas vai trīs reizes un 1% – pat četras vai piecas reizes. Negadījumi autostāvvietās ir nereta parādība, un tiem bieži vien ir citi cēloņi, nekā vairums cilvēku domā.

Nekārtība autostāvvietā – tā ir pilsētas ikdiena 

“Cilvēki domā, ka šādi ceļu satiksmes negadījumi parasti notiek, neuzmanīgi braucot, piemēram, skatoties mobilajā tālrunī vai braucot pārāk ātri. Taču tos gandrīz vienmēr izraisa viens un tas pats iemesls – nepareizi novietoti transportlīdzekļi. Nepareizi novietota automašīna, motocikls, velosipēds un mūsdienās arī elektriskais skrejritenis ne tikai traucē citiem satiksmes dalībniekiem, bet arī izraisa negadījumus. Jāņem vērā arī tas, ka par transportlīdzekļa nepareizu novietošanu, t.i., novietošanu, neievērojot ceļazīmes un norādes, transportlīdzekļa īpašnieks var tikt sodīts ar 30 eiro naudas sodu,” stāsta apdrošināšanas sabiedrības If Apdrošināšana transportlīdzekļu atlīdzību grupas vadītājs Ģirts Kubliņš.   

If eksperts norāda, ka nereti tiek fiksēti gadījumi, kad automašīna ir novietota pārāk tuvu citam transportlīdzeklim un, atverot durvis, otrs transportlīdzeklis tiek saskrāpēts vai iebuktēts. Visbiežāk autostāvvietās notiekošo ceļu satiksmes negadījumu laikā tiek sabojātas automašīnu durvis un priekšējie un aizmugurējie buferi. Ja ir jāizvelk tikai bukte vai jāizslīpē neliels skrāpējums, izmaksas būs salīdzinoši nelielas – daži desmiti eiro, turpretim, ja sadursmes laikā ir stipri cietis buferis vai lukturi, izmaksas var būt arī virs 2000 eiro. Tiek novērota arī tendence, ka biežs negadījumu cēlonis ir autostāvvietā esošo norāžu neievērošana un, ja norāžu nav, labās rokas likuma neievērošana.

Vai pēc ceļu satiksmes negadījuma vienmēr ir jāizsauc policija?

Kā norāda aptaujas dalībnieki, lielākā daļa autovadītāju (58%) ir spējuši draudzīgi vienoties par to, kurš autovadītājs vainojams autostāvvietā notikušajā negadījumā. Tomēr ir arī citādi gadījumi – 4% aptaujāto atbildēja, ka ceļu satiksmes negadījums tika reģistrēts, taču netika panākta vienošanās par to, kurš autovadītājs ir bijis vainīgs. 4% aptaujāto atbildēja, ka viņi notikuma vietu pameta, nereģistrējot notikušo un nebrīdinot otru autovadītāju, savukārt 13% aptaujāto sacīja, ka vainīgs ir bijis otrs autovadītājs, kurš notikuma vietu pameta, nereģistrējot notikušo.

Daļa autovadītāju izvēlējās vecmodīgu pieeju un pēc neliela ceļu satiksmes negadījuma izraisīšanas autostāvvietā atstāja zīmīti ar savu kontaktinformāciju (2%), savukārt citi pēc notikušā atrada šādu zīmīti uz sava transportlīdzekļa (2%). 6% aptaujāto atbildēja, ka nepatīkamo situāciju risinājuši, uz vietas samaksājot otram autovadītājam nodarītos zaudējumus vai saņemot naudu no vainīgā. Veseli 11% aptaujāto teica, ka neviens no autovadītājiem nevēlējās tērēt laiku, tāpēc vienkārši nereģistrēja notikušo.

“Iesakām pēc sadursmes zvanīt uz tālruņa numuru 110 un ziņot par notikušo. Ja notikuma vietā otras automašīnas īpašnieka nav, policijas darbinieki palīdzēs viņu atrast. Ierodoties otra transportlīdzekļa īpašniekam, kopā aizpildiet saskaņoto paziņojumu par notikušo. Ja otras automašīnas vadītājs nav sasniedzams, notikušo reģistrēs policijas darbinieki. Lai situāciju atrisinātu ātrāk un raitāk, vēlams otra auto īpašniekam iedot savu kontaktinformāciju. Gadījumos, kad autovadītāji nespēj vienoties, kurš autovadītājs ir vainojams notikušajā, ļoti svarīgi pēc sadursmes nekavējoties veikt fotofiksāciju un izsaukt policiju,” iesaka Ģ. Kubliņš.

Pat ja sadursme ir ļoti neliela un bojājumi šķiet nebūtiski, ieteicams ar otru autovadītāju vismaz apmainīties ar kontaktinformāciju un ar mobilo tālruni veikt fotouzņēmumus. Pēc G. Kubliņa teiktā, gadās, ka cilvēki satraukuma dēļ nepamana nodarītos bojājumus vai tie šķiet nebūtiski, bet pēc dažām dienām aina jau šķiet citāda un tad ir nepieciešams atrast otru ceļu satiksmes gadījuma dalībnieku.

If eksperts arī atgādina, ka par bēgšanu no notikuma vietas var tikt piemērots sods (no 70 līdz 200 eiro) ar transportlīdzekļu vadīšanas tiesību izmantošanas aizliegumu uz laiku no trim mēnešiem līdz diviem gadiem vai bez transportlīdzekļu vadīšanas tiesību izmantošanas aizlieguma.

 
Visi komentāri
 
0pis 24.oktobris 2024 9:51
5 0 Atbildēt

Kas vainojams? Komēta. Kurš vainojams? Loxs.

Conqueror 24.oktobris 2024 12:37
27 0 Atbildēt

ir vēl viena lieta - stāvvietas ir saprojektētas ar iespējami vismazāko izmēru un ar lielāko iespējamo skaitu, līdz ar to rezultāts - kā siļķes mucā, ne durvis atvērt aizvērt, ne izbraukt iebraukt, parasti 2,50m platumā un 5m garumā

Sergejs 24.oktobris 2024 13:29
5 0 Atbildēt

Par šo tak pat petīcija bija 100 gudrām galvām iesniegta, droši vien tā arī nogrima.

Freijers 24.oktobris 2024 13:53
3 0 Atbildēt

Tad kāpēc vieni - IKEA, vietām LIDLs piemrām var saprojektēt normāla izmēra stāvvietas, bet tāds Depo to nevar izdarīt arī jaunajā veikalā, kur vesels viadukts ir sabūvēts....Tas ir attieksmes jautājums un kamēr pircēji šādām vietām nepārādīs attieksmi pretīm, nekas nemainīses.

Bils 24.oktobris 2024 16:29
2 0 Atbildēt

Ziemā gan var salikt kā gribi.

Un jaunajā Depo nav savilktas svītras, ir bruģis, dažādās krāsās, kas nav nekāds horizontālais apzīmējums.

Tāpat pie Liiba, Ķekavā.

0pis 24.oktobris 2024 23:06
1 0 Atbildēt

Vasarā jau arī var likt. Veikals tak nesauks CP dēļ tā, ka esi nolicis auto pa divām vietām. Un pat ja izsauktu - stāvvieta ir privāta teritorija, CP pateiks lai paši tiek skaidrībā.

Sviesc 25.oktobris 2024 11:50
1 0 Atbildēt

Ne visur var par divām, var tikt pie soda. visur kur jevroparki utt ar bezmaksas stundu. tur jevroparks liek sodu pat ja uz līnijas esi uzbraucis.

Krotow 24.oktobris 2024 18:10
0 0 Atbildēt

Par attieksmi piekrītu. Pieraduši ka klienti tāpat spaidīsies pa vecam un laiž tālāk tādā pašā garā. Prasās vispārējs ignore viņiem uz pāris mēnešiem, varbūt apdomāsies.

uupis 24.oktobris 2024 13:32
13 1 Atbildēt

Nu ir tāda lieta kā cilvēku TUPUMS!

Tu mierīgi noparkojies stāvvietas vistālākajā galā ar cerību ka lohiem nepatīk kātot lielus gabalus. tev visapkārt 20 metru radiusā ir brīvas vietas.

Un tad kad tu iznāc no lielveikala tevi gaida pārsteigums - viens vai 2 idioti ir noparkojušies tev cieši BLAKUS! Nevis tā lai starpā būtu viena vieta BET CIEŠI BLAKUS!!!

Sergejs 24.oktobris 2024 14:26
2 1 Atbildēt

😁😁😁

Tas vēl sīkums, topčiks bija kad tevis aprakstīts scenārijs notika lietainā novembra dienā absolūti tukšā stāvvietā (mans auto bija vienīgais) pie jūras - atnākot no pastaigas bija jārīvējās, jo viens cieši blakus nolika. Tavā gadijumā arī nebija tā ka tiem alternatīvi apdāvinātiem koka brusītes kā bagāžnieks bija piesietas pie reliņiem?

Krotow 24.oktobris 2024 18:09
0 0 Atbildēt

Gan jau ka pirmie aiz tevis nostājās ar atstarpi.

uupis 24.oktobris 2024 20:15
2 0 Atbildēt

Nu par to arī ir stāsts...

Neesmu vienīgais kas bēgot no lohiem noķer nākamos!

Bils 24.oktobris 2024 16:33
1 2 Atbildēt

Tā ir īpaša tautas šķira, kuri silda sānus.

Tāpat kā tie, kuri stutējās ar pakaļu pa priekšu savā vietiņā, lai patērētu vēl vairāk laika iebraukt vietā, pluss, ak vai, ar iepirkuma ratiņiem, ierodoties atpakaļ, pie bagāžnieka netiek un traucē atvērt bagāžnieku siena vai nākamās rindas auto...

Krotow 24.oktobris 2024 18:08
5 0 Atbildēt

Ar pakaļu pa priekšu iekšā parasti brauc tie kuri nedomā stiept āra no veikala divus kartupeļu maisus. Tad labāk ir redzēt kas izbraucot atrodas priekšā, jo stāvvietas mums tiešam daudz kur ir ļoti šauras. Un arī ejas platums vidū ir kāds ir.

coldasice 31.oktobris 2024 6:22
0 0 Atbildēt

Vienmēr braucu iekšā ar pakaļu pa priekšu, mani  vairāk uzjautrina tādi klauni kā tu, kas ielien ar purnu iekšā un pēc tam nevar izbraukt, jo nepietiek vietas un kavē citus, lai izbrauktu.

Bils 24.oktobris 2024 16:37
12 0 Atbildēt

Vēl esmu novērojis, ja ir daudz vietu, nolikšu auto ar vienas vietas starpību no cita, tad kāds noteikti ielīdīs starpā, lai gan citur, normālu, brīvu vietu pietiek.

Sāku nesen eksperimentu, liekot ar divu brīvu vietu atstarpi, tad tas lohs atbrauc un apjūk, jo nezina pie kura auto piespiesties. 😂

uupis 24.oktobris 2024 20:13
0 0 Atbildēt

Laba doma!

0pis 25.oktobris 2024 9:19
2 0 Atbildēt

Loxs meklē Drošības Sajūtu. Būt pa vidu - tā ir loxa nacionālā īpatnība. Ja nu kas, tad patveršos pie viena un vainošu otru. Vai otrādi.

Freijers 24.oktobris 2024 13:51
0 0 Atbildēt

Pirmkārt jau tas, ka tās lielākoties ir tik fkin šauras ! Otrkārt loši, kas neskatās apkārt - ne to cik plati var durvis vērt ! Ne to, ka kāds laukā parkojās un nav jāliek par visām varītēm blakām.

Drošākais veids, kā no šī izvairīties ir vnk nedoties tur, kur ir pilns un šauras stāvvietas, visādi t/c, Depo veikali, utt.

Sergejs 24.oktobris 2024 14:32
1 1 Atbildēt

Problēma jau tāda ka tad sanāk nedoties praktiski nekur no vajadzīgām vietām. Pats šo problēmu cenšos minimizēt braucot no paša rīta svētdien vai sestdiem, ja jau vajag, bet tāpat mēdz būt tā kā uupis aprakstija. 

 Ar Octavia bik vieglāk, bet ja mazliet platāks auto tipa E klases tad jau tiešām problemātiski brīžiem (tikai nevajag par mazauto stāstīt, neierakstās viņš manā dzīvē daudzu apsvērumu dēļ)

650 24.oktobris 2024 19:39
0 0 Atbildēt

Eksperizētais tas demagogpļūtmanis tā vien rada Nepārvārāmu Vēlēšanos kko apdrošināt tajā viņa pārstāvētajā apdrošinātavā.

Izdrirst šhitādu detālizētu pusmetru garu rakstu un ne ar pus/pārplēstu vārdiņu nepieminēt acīmredzamo vispārzināmo stāvvietu šaurības problēmu (un tos Lohus, kuri to visu tā (tajā 1989jā) izprojektēja un tālākajā 39gadu ieilgušajā drirššānas uzplūdā nekādi nespēj izmainīt..) - nu tur ar diezgan lielu nekaunību ir jābūt apveltītam. Vārna/vārnai  tak neies knābt, priekš tam paskat cik Lohu ir visapkārt.

Sviesc 25.oktobris 2024 11:59
1 0 Atbildēt

Labās rokas neievērošana auto stāvvietās. Reti kuros stāvlaukumos ir saliktas priekšrocības zīmes. Spices stāvvietā tik, ja nemaldos. A pārējās, kur platāka daļa, tas galvenais.

Mazās stāvvietas autobraucēji neizmanto lõģisko domāšanu. piemēram: braukt tikai apļveida kustībā, pa vienu galu iekšā, pa outru laukā. Bet nē, jābrauc pretim vietā kur izmainīties ir praktiski neiespējami. Bet pa lielam, tā ir veikalu nolaidība, pofigizms, ka neorganizē satiksmi savās stāvvietās.

coldasice 31.oktobris 2024 6:26
0 0 Atbildēt

Alfā ir jautrāk, vecajā daļā zīmju nav, darbojās labās rokas princips, ko lohi nejēdz, bet jaunajā daļā ir zīmes saliktas(tas par daudzstāvu autostāvvietu)

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

DS Automobiles gatavo elektrisku kupeju ar 750 km sniedzamību

Franču premium zīmols DS Automobiles, kas ietilpst Stellantis grupā, gada beigās prezentēs jaunu pilnībā elektrisku SUV kupeju, kuras darbības rādiuss WLTP ciklā būs līdz 750 kilometriem. Lasīt vairāk

 

Drūms skats, iebraucot Latvijā no Igaunijas puses (+ FOTO) 32

Uz Igaunijas-Latvijas robežas skatu pievelk degradēta teritorija, ko agrāk izmantoja robežsargi. Lasīt vairāk

 

Kažociņš: Baltijas valstis ir tehnoloģiski ļoti ievainojamas 3

Baltijas valstis ir tehnoloģiski ļoti ievainojamas, un tas ir jāsaprot, komentējot konstatētos zemūdens kabeļu bojājumus Baltijas jūrā, intervijā TV3 raidījumam "900 sekundes" sacīja bijušais Valsts prezidenta padomnieks nacionālās drošības jautājumos Jānis Kažociņš. Lasīt vairāk

 

Ceļā uz jauno ēru - Jaguar maina tēlu un “šokē” markas piekritējus 23

Britu autoražotājs Jaguar pārkārtojas uz pilnībā elektrisku transportlīdzekļu ražošanu, būtiski mainot arī uzņēmuma tēlu, filozofiju un atpazīstamību. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti