Latvijā nākamgad plānots izvietot vēl 17 vidējā ātruma mērīšanas iekārtas, aģentūrai LETA pavēstīja Satiksmes ministrijā (SM).
Patlaban Latvijā darbojas 16 vidējā ātruma mērīšanas iekārtas.
Vienlaikus SM nākamgad plāno ieviest virkni citu risinājumu, lai samazinātu uz autoceļiem bojāgājušo skaitu un uzlabotu drošību uz ceļiem, piemēram, izveidot papildu veloceļu infrastruktūru.
Tāpat SM informē, ka nākamā gada beigās paredzēts pabeigt jaunā tilta pār Salacu Salacgrīvā būvniecību, kā ar nākamgad tiks izstrādāta privātās partnerības projekta "Bauskas apvedceļš" iepirkuma dokumentācija. Nākamgad plānoti darbi, lai turpinātu digitālo risinājumu ieviešanu transporta jomā, tostarp transporta nozares informācijas nacionālā piekļuves punkta izveide. SM arī turpinās darbu, lai uzturētu un attīstītu ekonomiski efektīvu gaisa transporta sistēmu, kā arī īstenos pasākumus, kas uzlabotu drošību lidostās.
Lai turpinātu virzību uz vienotu valsts informācijas un komunikācijas tehnoloģiju resursu pārvaldību, ar Eiropas Savienības (ES) Atveseļošanās fonda finansējumu tiks īstenota koplietojamās mākoņdatošanas infrastruktūras pilnveidošana un paplašināšana. Tāpat ar ES finansējumu plānots īstenot "pēdējās jūdzes" infrastruktūras projektu, kas atbalsta ilgtspējīgu nākamās paaudzes fiksēto bezvadu tīklu sakaru savienojamību.
SM nākamgad turpinās īstenot satiksmes nozares pārvaldības un finansēšanas reformu, kuras ieviešana, ņemot vērā plašo tvērumu, ir plānota vairāku gadu garumā. SM pārvaldībā ir daudz valsts kapitālsabiedrību un risināmo jautājumu lokā ir to pārvaldība, dalība starptautiskos kapitāla tirgos, darba tiesības un darbinieku iemaņu attīstība, kā arī transporta infrastruktūras pielāgošana reģiona aizsardzības spēju stiprināšanai, norāda ministrijā.
LETA jau ziņoja, ka SM nākamā gada budžets plānots 752,7 miljonu eiro apmērā, kas ir par aptuveni 36 miljoniem mazāk nekā šogad.
SM budžetā nākamajā gadā 354,7 miljoni eiro paredzēti cilvēka drošības un piekļūstamības pasākumiem. Tostarp 69 miljoni eiro paredzēti 20 000 kilometru valsts autoceļu uzturēšanai, 58,5 miljoni eiro paredzēti mērķdotācijām pašvaldībām ceļu uzturēšanai un būvniecībai, 46 miljoni eiro valsts galveno autoceļu būvniecībai, 39 miljoni eiro reģionālo autoceļu būvniecībai, bet 24 miljoni eiro valsts vietējo autoceļu būvniecībai un remontam, kā arī citiem pasākumiem satiksmes drošības uzlabošanai.
Eksporta un starptautiskās konkurētspējas jomā SM budžetā 175,3 miljoni eiro plānoti dzelzceļa "Rail Baltica" projektam, bet 0,7 miljoni eiro aviācijas drošības funkcijas nodrošināšanai civilās aviācijas lidlaukos. "Rail Baltica" projektā nākamgad nozīmīgākie pasākumi būs pamattrases būvdarbi aptuveni 13 kilometru garumā prioritārā posmā virzienā uz Lietuvas robežu, būvdarbi Rīgas Centrālā dzelzceļa mezgla posmā, "Rail Baltica" dzelzceļa estakādes izbūve Rīgas lidostā, kā arī "Rail Baltica" pamattrases projektēšana Latvijas centrālajā un ziemeļu posmā.
Savukārt 162 miljoni eiro nākamajā gadā plānoti sabiedriskā transporta jomā, tostarp 93,8 miljoni eiro dotācijām reģionālajam sabiedriskajam transportam, 64,2 miljoni eiro dzelzceļa publiskajai infrastruktūrai, 2,7 miljoni eiro ritošā sastāva tehniskās apkopes un remonta centra tehniskā projekta izstrādei, bet 1,3 miljoni eiro sabiedriskā transporta pakalpojumu organizēšanai.
Labās pārvaldības jomā SM budžetā plānoti 60 miljoni eiro, tostarp 11 miljoni eiro paredzēti kvalitatīvu un ērtu pasta pakalpojumu pieejamībai visā Latvijas teritorijā, bet 9,3 miljoni eiro paredzēti nozares vadības un informācijas tehnoloģiju (IT) sistēmu uzturēšanai.
Kāpēc netiek attīstīta valstiski/Vidējā civilā aviācija? Tai reku nevajag ceļus un nosēsties/pacelties tā var jebkurā daudzmaz klajā laukā.Piem.,lidoJums Rīga-Bauska, ar nosēšanos (pieturēšanu) kekavā,jaunolainē un/vai iecavas apriņķa codē.
ps., šis ir raksts vispār par KO ? Varbūt ir 'pabliski zināms", kādu summu (cik % no iekassēto summu Kopsummmas) šīs te Vidējās/uzmērīšanas iekārtas ir iekassējušas tieši konkrēti par Vidējā (izmērītā) Ātruma pārkāpumiem?
Sakiet Lūūdzu, sākot no kāda īsti to pārsniegto km/h skaita (izmērītā Vidējā ātruma) pārkāpējiem tiek piemērots tā dēvētais tas Sods? Kad (un vispār Vai) šie visnotaļ interesantie dati tiks publiski publiskoti?