Sestdien startē Latvijas autorallija čempionāts

 
25.janvāris 2010 15:36

30. janvārī Lietuvā startēs Latvijas autorallija čempionāts – „Halls Winter Rally 2010” būs mūsu valsts seriāla pirmais posms.

Uz Lietuvu plāno doties gandrīz visi vadošie Latvijas čempionāta sportisti, pērnos N4 klases medaļniekus Aivi Egli, Jāni Vorobjovu un Māri Neikšānu ieskaitot.

Kopumā uz starta Utenas pusē notiekošajā rallijā gatavojas iziet 14 Latvijas ekipāžas. Turklāt Latvijas čempionāta ieskaitē startējošo skaits noteikti augs, jo par dalību arī Latvijas seriālā sportisti var iesniegt iesniegumus līdz rallija startam. Līdz ar to vēl nav zināmi citu valstu sportistu plāni šajā sakarā. Skaidrs, ka Latvijas čempionāta punktus plāno saņemt lietuviešu ekipāžas Sauļus Girdausks/Audrjus Šošs un Roks Lipeiķis/Inga Lipeiķīte.

Utenas sacīkstes notikumiem būs iespēja sekot līdzi mājas lapā www.rally-live.lt, kā arī rallija oficiālajā lapā http://www.winterrally.lt. Sestdienas cīņas paredzētas 12 ātrumposmos – seši posmi, katrs veicams divas reizes. Pirmā ātrumposma starts paredzēts 8:30, bet pirmos rezultātus uzzināsim ap 16:00 pēcpusdienā.

No Latvijas sportistiem uz starta N4 klases „dūži”: ekipāža Aivis Egle/Mārtiņš Jerums sāks cīņu par kārtējo Latvijas čempiontitulu N4 klasē pret Jāni Vorobjovu/Guntaru Zicānu, Māri Neikšānu/Raivi Jansonu, Andi Neikšānu/Pēteri Dzirkalu un citiem. N4 klasē startēs arī Jāņa Feldmaņa/Anrija Jesses vienība, kas noteikti centīsies iejaukties cīņā par pjedestālu. Klasē uz starta arī ekipāža Rolands Mēnesis/Māris Ziediņš, kuru starts būs intriģējošs pēc pērnā gada vicečempionu titula sasniegšanas rallijsprintā un izcīnītās uzvaras šā gada rallijsprinta pirmajā posmā Ērgļos.

2010. gadā par Latvijas čempiontitulu cīnīsies arī A Plus grupas sportisti (līdz šim – Latvijas kauss). Šajā klasē sezonas sākums solās būt atraktīvs. Turpināsies pērnā gada kausa ieguvēja Lipeiķa duelis ar Mārtiņu Svili/Aivi Aizsilnieku, bet viņiem pievienosies jau minētais Girdausks, kā arī Raimonds Strokšs/Gundars Kļaviņš. Šīs vienības cīnīsies par pjedestālu. Klasē no Latvijas startēs arī Nauris Berķis/Arvis Piķis un Ali Jansons/Ivars Krievs.

Apvienotajā 2WD vienas ass piedziņas grupā uz Lietuvu kā mūsu čempionāta galvenais favorīts dodas ekipāža Zigurds Kalniņš/Ģirts Dombrovskis. Viņu konkurenti Latvijas ieskaitē būs Kaspars Īle/Armands Ziemelis, Atis Veismanis/Reinis Pozņaks, kā arī Dainis Ansons/Kristaps Ulmis un Edgars Balodis/Ivo Pūķis.

Jau Lietuvā tiks skaitīti punkti arī Junioru kausā. Tiesa, pirmajā posmā šajā vērtējumā – 2WD klasē startējoši piloti, kas dzimuši 1985. gadā un vēlāk – uz ieskaiti pretendē vienīgi Zigurds Kalniņš. Tāpat kontu atvērs Super 1600 kausa izcīņas dalībnieki – sportisti, kuri startē 2WD klasē ar automašīnām ar motora darba tilpumu līdz 1600 kub. cm.

Atgādinām, ka Latvijas autorallija čempionātā šogad par čempionu tituliem cīnās N4, A Plus un 2WD grupu sportisti. Seriālā paredzēti septiņi posmi, no kuriem pirmais Latvijā notiks jau februāra vidū Gulbenes pusē – leģendārais rallijs „Sarma”. Tieši līdz ar Gulbenes ralliju Latvijas rallija pasaule uzņems īstos apgriezienus. Šorīt dalībai sacīkstē pieteikusies pat viena Somijas ekipāža ar WRC automašīnu. Jebkurā gadījumā, pretēji bažām par finanšu situāciju, Latvijas čempionāta dalībnieku skaits pirmajā posmā Lietuvā paredzēts ne mazāks kā pirms gada, kad Utenas sacīkstē cīnījās 17 ekipāžas.

Viesturs Saukāns
LAF Preses dienesta vadītājs

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti